PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

SEIMO NARIŲ TEISIŲ, PAREIGŲ IR VEIKLOS GARANTIJŲ

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-957

2017-07-18

Vilnius

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

 

16

 

 

Argumentai:

 Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas 2005 m. vasario 10 d. sprendime konstatavo, kad Seimo, kaip Tautos atstovybės ir įstatymų leidžiamosios valdžios institucijos, veiklos nepertraukiamumas ir Seimo nario, kaip Tautos atstovo ir profesionalaus politiko, veiklos nepertraukiamumas jokiu būdu nereiškia, jog Seimo narys neturi ar negali pasinaudoti jam, kaip ir kiekvienam dirbančiam žmogui, priklausančia konstitucine teise į poilsį ir laisvalaikį, taip pat kasmetines mokamas atostogas. Būtent dėl to, kad Konstitucija Seimo narį traktuoja kaip profesionalų politiką, taip pat dėl to, kad pagal Konstituciją Seimo nario veikla yra jo nuolatinis darbas, už kurį Seimo nariui mokamas atlyginimas ir kurio tinkamą atlikimą turi užtikrinti atitinkamos socialinės garantijos bei specialios Konstitucijoje ir įstatymuose numatytos parlamentinės veiklos garantijos, Seimo nario konstitucinė teisė į poilsį ir laisvalaikį, taip pat kasmetines mokamas atostogas negali būti paneigta arba negali būti nepagrįstai suvaržytas šios teisės įgyvendinimas.

Ypač pabrėžtina, kad pagal Konstituciją nei poilsio ir laisvalaikio, nei kasmetinių mokamų atostogų metu Seimo narys nepraranda Tautos atstovo statuso: kaip darbo Seimo sesijų metu, Seimo komitetų, kitų Seimo struktūrinių padalinių posėdžių, vykstančių ne per Seimo sesijas, metu, taip ir poilsio, laisvalaikio, kasmetinių mokamų atostogų metu jis išlaiko visus savo, kaip Tautos atstovo, įgaliojimus, o Seimas, net jei Tautos atstovai atostogauja, nepaliauja buvęs Tautos atstovybe ir įstatymų leidžiamosios valdžios institucija.

Pažymėtina, kad Seimo narių atostogos turi būti nustatytos  ne bet kokiu Seimo išleistu teisės aktu, o būtent įstatymu, kuriame turi būti numatyta Seimo narių kasmetinių mokamų atostogų trukmė, atostogų apmokėjimo dydis, kitos esminės atostogų sąlygos. Tačiau Seimas, atsižvelgdamas į savo darbotvarkę, sprendžiamus klausimus, kitas aplinkybes, kiekvienais metais gali Seimo narių kasmetinių mokamų atostogų laiką (jų pradžios ir pabaigos tikslias datas) atskirai nustatyti poįstatyminiu aktu – Seimo nutarimu.

Siūloma nustatyti Seimo nario atostogas – 40 darbo dienų per metus. Visi Seimo nariai atostogų išeis ir iš jų sugrįš vienu metu. Atostogų pradžią ir jų pabaigą kasmet nustatys Seimas savo nutarimu. Atostogų laikas skaidomas į dvi dalis.

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo projekto 16 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„16 straipsnis. Seimo nario darbo ir poilsio laikas, atostogos

1. Seimo veikla yra nepertraukiama, Seimo nariai savo įgaliojimus vykdo visos kadencijos metu. Seimo nario darbo laiką Seimo sesijų metu nustato Seimo valdyba. Seimo narys laiką tarp Seimo, Seimo struktūrinių padalinių ir darbo grupių, kurių narys jis yra, posėdžių planuoja savarankiškai.

2. Seimo nariams suteikiamos 40 darbo dienų kasmetinės atostogos. Visi Seimo nariai kasmetinių atostogų išeina ir iš jų grįžta tuo pačiu laiku, išskyrus šio straipsnio 6 dalyje nustatytą išimtį. Seimo narių kasmetinės atostogos į kitus metus neperkeliamos.

3. Šio straipsnio 2 dalyje nurodytos atostogos Seimo nariams negali būti suteikiamos Seimo sesijos metu. Seimo narių kasmetinių atostogų metu Seimo plenariniai posėdžiai, Seimo narių pasitarimai, Seimo struktūrinių padalinių posėdžiai nerengiami, išskyrus šio straipsnio 6 dalyje numatytus atvejus.

4. Šio straipsnio 2 dalyje nurodytų atostogų laikas skaidomas į dvi dalis. Ši taisyklė nėra taikoma tais atvejais, kai kasmetinės Seimo nario atostogos nutrūksta dėl to, kad yra sušaukiama neeilinė Seimo sesija, apie kurią nebuvo paskelbta iki tų atostogų pradžios. Seimo narių kasmetinių atostogų pradžia ir pabaiga nustatoma Seimo nutarimu.

5. Seimo Pirmininkui, jo pavaduotojams kasmetinės atostogos Seimo Pirmininko sprendimu gali būti suteikiamos kitu laiku nei kitiems Seimo nariams, tačiau ne Seimo sesijos metu. Nustatant jų pradžią ir pabaigą privalu užtikrinti, kad Seimo Pirmininkas ir visi jo pavaduotojai nebūtų išėję atostogų vienu metu.

6. Sušaukus neeilinę Seimo sesiją, Seimo narių kasmetinės atostogos nutrūksta nuo sprendime sušaukti neeilinę Seimo sesiją nurodytos dienos. Šioje neeilinėje sesijoje Seimas priima nutarimą dėl to, ar (o jeigu taip, tai kuriuo metu) pratęsti nutrauktas Seimo narių kasmetines atostogas. Laikinas nedarbingumas, komandiruotės ar atostogų, nurodytų šio straipsnio 8 dalyje, laikas, sutampantis su kasmetinėmis atostogomis, nėra pagrindas perkelti ar pratęsti kasmetines atostogas.

7. Laikas, kurį Seimo narys dėl pateisinamos priežasties nedalyvavo Seimo plenariniuose posėdžiuose ar Seimo narių pasitarimuose, Seimo struktūrinių padalinių ar darbo grupių posėdžiuose, nėra įskaitomas į jo kasmetinių atostogų laiką.

8. Nėštumo ir gimdymo atostogos Seimo narėms, tėvystės atostogos Seimo nariams suteikiamos ir apmokamos teisės aktų nustatyta tvarka.


 

Teikia

Seimo nariai                                                                Viktoras Pranckietis

                                                                                    Rima Baškienė

                                                                                    Agnė Širinskienė