PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 12, 18, 24, 28, 37, 38, 41, 42, 43, 44, 561, 62 IR 69 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 391 STRAIPSNIU
ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIIP-1075
2017-10-10
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
|
12 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projektų aiškinamajame rašte teigiama, kad jaunuoliai ir jų tėvai profesinį rengimą ir mokymą vis dar laiko nepatrauklia alternatyva. Taip pat teigiama, kad vidurinio profesinio rengimo ir mokymo įstaigose besimokančių mokinių dalis Lietuvoje tebėra maža – 29 proc., kai ES vidurkis 50 proc. Todėl siekiant padidinti profesinio mokymo patrauklumą ir užtikrinti konkrečiam regionui pritaikytą, nuoseklų, kokybišką ir savalaikį informacijos apie profesinio mokymo įstaigas ir jose vykdomas profesinio mokymo programas pateikimą, tikslinga įgalioti šią funkciją įgyvendinti Švietimo ir mokslo ministeriją.
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo pavadinimą 56 straipsnio keitimu bei įterpti 12 straipsnį, atitinkamai pernumeruojant 12-15 straipsnius.
12 straipsnis. 56 straipsnio pakeitimas Pakeisti 56 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: 56 straipsnis. Švietimo ir mokslo ministerijos įgaliojimai Švietimo ir mokslo ministerija yra įgaliota: 1) dalyvauti formuojant, vykdyti ir užtikrinti valstybinę švietimo politiką; 2) atsakyti už švietimo kokybę; 3) teikti Vyriausybei siūlymus ir nutarimų projektus: dėl įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo bei tobulinimo; dėl švietimo finansavimo, mokyklų materialinės bazės, disponavimo mokyklų turtu; 4) valdyti Studijų, mokymo programų ir kvalifikacijų registrą, steigti ir valdyti žinybinius registrus ir valstybės informacines sistemas ir valdyti valstybės informacinėse sistemose tvarkomus asmens duomenis; 5) koordinuoti savivaldybių administracijų švietimo padalinių veiklą įgyvendinant valstybės švietimo politiką, teikti Vyriausybei tvirtinti bendruosius jų nuostatus; nustatyti kvalifikacinius reikalavimus savivaldybių administracijų švietimo padalinių vadovams ir specialistams; 6) koordinuoti profesinio mokymo įstaigų ir bendrojo ugdymo mokyklų, skirtų šalies (regiono) mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, tinklo kūrimą; 7) organizuoti ir koordinuoti vidurinio ugdymo programų akreditavimą; 8) Vyriausybės nustatyta tvarka išduoti licencijas formaliojo profesinio mokymo programoms vykdyti; 9) organizuoti ir koordinuoti informacijos sklaidą apie profesinio mokymo įstaigas ir jų vykdomas profesinio mokymo programas, siekiant didinti profesinio rengimo ir mokymo patrauklumą; 10) 11) 12) 13) 14) 15) 16) 17) 18) |
Teikia
Seimo narė Gintarė Skaistė