2020-05-25

 

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO ĮSTATYMO NR. I-1489 67 IR 69 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIIIP-4458

 

 

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

1

 

 

Argumentai: Šiuo metu nevalstybines ikimokyklinio ugdymo įstaigas lankančių vaikų ugdymui valstybė skiria tik nedidelę dalį visam ugdymo procesui reikalingų lėšų. Per savaitę finansavimas skiriamas tik 20 valandų arba 4 valandoms per dieną ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymui, likusi dali gula ant tėvų pečių. Svarbu pažymėti, kad nevalstybinėms mokykloms yra skiriama visa suma mokymui reikalinga suma, tuo tarpu darželius lankantys vaikai gauna tik mažesnę dalį. Todėl siūlome įstatyme įtvirtinti nuostatą, kad nevalstybinius darželiu lankantiems vaikams būtų skiriama tokia pati suma ugdymui, kaip skiriama ir valstybinėse ir savivaldybių įstaigose.

 

Pasiūlymas:

Papildyti projekto 1 straipsnį nauja 1 dalimi ir ją išdėstyti taip:

1. Pakeisti 67 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

 „2. Mokymo lėšos savivaldybių ir nevalstybinėms mokykloms ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programoms, taip pat formaliojo švietimo programas papildantiems ir mokinių saviraiškos poreikius tenkinantiems šių programų moduliams vaikų neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti skiriamos iš Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu tvirtinamų savivaldybių biudžetams valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų, valstybinėms mokykloms – iš valstybės biudžete numatytų asignavimų.“

Buvusią vienintelę 1 straipsnio dalį laikyti 2 dalimi.

1

 

 

Argumentai:

Įtvirtinus galimybę ir nevalstybinėms mokykloms gauti finansavimą ūkio lėšoms, būtų sudarytos galimybės didesniam vaikų skaičiui (taip pat ir iš nepasiturinčių šeimų) rinktis jų individualius poreikius atitinkantį ir kokybišką išsilavinimą. Priėmus pasiūlymą būtų sudarytų nediskriminuojančios sąlygos valstybinių ir nevalstybinių švietimo įstaigų veiklai, kaip tai yra daugelyje aukštus kokybės standartus turinčiose Europos valstybėse. Taip pat siekdami, kad ūkio lėšų skyrimas nevalstybinėms mokykloms pasiektų tikslą, t.y. proporcingai sumažintų tėvų įmokų dydžius, siūlome įtvirtinti nuostatą, kad Vyriausybė galėtų nustatyti maksimalias įmokų už mokslą ribas.

 

Pasiūlymas:

Papildyti projekto 1 straipsnį 3 dalimi ir ją išdėstyti taip:

3. Pakeisti 67 straipsnio 4 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip:

  „2) nevalstybinėms mokykloms, vykdančioms bendrojo ugdymo programas (išskyrus šio straipsnio 10 dalyje nurodytas mokyklas), – iš savininko (dalyvių susirinkimo) ir kitų lėšų, nustatytų mokyklos įstatuose. Ūkio lėšos taip pat gali būti skiriamos iš Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams pagal Vyriausybės patvirtintą metodiką tiek, kiek jų skiriama to paties tipo valstybinėms ar savivaldybių mokykloms. Tokiu atveju įmokos už mokinį dydžius ir finansavimo tvarką nustato Vyriausybė.

1

 

 

Argumentai:

Įtvirtinus galimybę ir nevalstybinėms ikimokyklinio ugdymo įstaigoms gauti tokį patį finansavimą kaip ir valstybiniams ar savivaldybių darželiams, būtų sudarytos galimybės didesniam vaikų skaičiui (taip pat ir iš nepasiturinčių šeimų) rinktis jų individualius poreikius atitinkantį ir kokybišką ugdymą. Priėmus pasiūlymą būtų sudarytos nediskriminuojančios sąlygos valstybinių ir nevalstybinių švietimo įstaigų veiklai kaip tai yra daugelyje aukštus kokybės standartus turinčiose Europos valstybėse. Siekdami, kad papildomo finansavimo nevalstybinėms ikimokyklinėms ugdymo įstaigoms pasiektų tikslą, t.y. proporcingai sumažintų tėvų įmokų dydžius, siūlome įtvirtinti nuostatą, kad Vyriausybė galėtų nustatyti maksimalias įmokų už mokslą ribas.

 

Pasiūlymas:

Papildyti projekto 1 straipsnį 4 dalimi ir ją išdėstyti taip:

4. Pakeisti 67 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:

„9. Ikimokyklinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo mokykloms, neformaliojo švietimo programoms teisės aktų nustatyta tvarka skiriama lėšų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, taip pat Vyriausybės nustatyta tvarka gali būti skiriama lėšų iš Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams. Nevalstybinėms ikimokyklinio ugdymo įstaigoms Vyriausybės nustatyta tvarka skiriama lėšų tiek, kiek jų skiriama to paties tipo valstybinėms ar savivaldybių įstaigoms. Tokiu atveju įmokos už mokinį dydžius ir finansavimo tvarką nustato Vyriausybė.

3

 

 

Argumentai:

Atitinkamų nuostatų įtvirtinimas įstatyme pareikalautų papildomų biudžeto lėšų, todėl siūlome numatyti vėlesnius šių nuostatų įsigaliojimo terminus.

Pasiūlymas:

3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus 1 straipsnio 1, 3, 4 dalis ir šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2020 m. rugsėjo 1 d.

2. Šio įstatymo 1 straipsnio 1, 3, 4 dalys įsigalioja 2021 m. rugsėjo 1 d.

23. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir švietimo, mokslo ir sporto ministras iki 2020 m. rugpjūčio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

 

 

 

Teikia:

 

Seimo nariai                                                                                        Eugenijus Jovaiša

 

Gintaras Steponavičius

 

Edmundas Pupinis

Vytautas Juozapaitis