LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 9 IR 91 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2019-12-19 Nr. XIIIP-3789(2)

Vilnius

 

Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijos, įstatymų, teisėkūros principų ir teisės technikos taisyklių reikalavimams teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad „savivaldybė gali <...> pavesti viešosios paslaugos teikimą savivaldybės jau įsteigtam viešųjų paslaugų teikėjui“. Pažymime, kad juridinio asmens steigimas (įsteigimas) ne visais atvejais tiesiogiai sietinas su juridinio asmens kontrole ar valdymu. Galimi atvejai, kai savivaldybės įsteigto juridinio asmens dalyvio teisės ir pareigos vėliau perleidžiamos kitam subjektui – pavyzdžiui, savivaldybė formaliai visą laiką išliktų uždarosios akcinės bendrovės steigėja, tačiau jos akcijos gali būti perleistos kitiems asmenims. Siekiant reguliavimo aiškumo ir pagrįstumo, vertinamoje normoje nurodant viešųjų paslaugų teikėjus siūlytina nustatyti ne įmonės steigimo, o kontrolės, nuosavybės ar pan. požymį.

2.    Iš projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 2 dalies 2 punkte siūloma nustatyti savivaldybės kontroliuojamo viešųjų paslaugų teikėjo parinkimo sąlygą kai „teikiant viešąsias paslaugas turi būti valdomas ir naudojamas savivaldybių ar savivaldybių juridinių asmenų nekilnojamas turtas <...>“. Ši nuostata diskutuotina atkreipiant dėmesį į Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 15 straipsnio 2 dalies nuostatas, įtvirtinančias galimybę išnuomoti valstybės ir savivaldybių turtą, įskaitant nekilnojamąjį turtą, jei „perkamos paslaugos, kurioms teikti bus naudojamas valstybės ar savivaldybių ilgalaikis ir trumpalaikis materialusis turtas, ir šis turtas išnuomojamas Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka vykdomo viešojo paslaugų pirkimo metu”. Taigi, poreikis teikiant viešąsias paslaugas valdyti ar naudoti savivaldybių ar jų juridinių asmenų nekilnojamąjį turtą neužkerta kelio viešąsias paslaugas pirkti viešuosius pirkimus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, o tokio turto valdymą ar naudojimą numatyti viešojo pirkimo dokumentuose.

3.    Iš projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 2 dalies 3 punkte siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku, ar savivaldybė gali pavesti jau veikiančiai ir Konkurencijos tarybos sutikimą turinčiai savivaldybės valdomai įmonei vykdyti tik tas viešąsias paslaugas, kurių vykdymui yra gautas minėtas Konkurencijos tarybos sutikimas, ar bet kokias savivaldybės nuomone reikalingas viešąsias paslaugas galima pavesti bet kuriai Konkurencijos tarybos sutikimą dėl viešųjų paslaugų vykdymo turinčiai savivaldybės valdomai įmonei, nesiejant Konkurencijos tarybos sutikimo su pavedamomis vykdyti viešosiomis paslaugomis.

4.    Atkreiptinas dėmesys, kad projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 91 straipsnio 2 bei 10 dalyse yra pateikiama nuoroda į projekto 2 straipsniu naikinamą keičiamo įstatymo 91 straipsnio 3 dalį, todėl projekto nuostatos atitinkamai tikslintinos.

5.    Vadovaujantis teisės technikos taisyklėmis, projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 2 dalyje brauktini pasikartojantys žodžiai „naujus viešųjų“.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

M. Masteikienė, tel. (8 5) 239 6843, el. p. [email protected]

P. Žukauskas, tel. (8 5) 239 6832, el. p. [email protected]