LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
NACIONALINIO SAUGUMO IR GYNYBOS komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PRINCIPINĖS KARIUOMENĖS STRUKTŪROS, KARIŲ IR LIETUVOS KARIUOMENĖS DARBUOTOJŲ, DIRBANČIŲ PAGAL DARBO SUTARTIS IR GAUNANČIŲ DARBO UŽMOKESTĮ IŠ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR VALSTYBĖS PINIGŲ FONDŲ (IŠSKYRUS DARBUOTOJUS, GAUNANČIUS DARBO UŽMOKESTĮ IŠ EUROPOS SĄJUNGOS STRUKTŪRINĖS, KITOS EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖS PARAMOS IR TARPTAUTINĖS FINANSINĖS PARAMOS LĖŠŲ (IŠSKYRUS TECHNINĖS PARAMOS LĖŠAS), RIBINIO SKAIČIAUS PATVIRTINIMO ĮSTATYMO NR. XIII-2709 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (NAUJA REDAKCIJA) NR. XIVP-3831(2)
2024-07-03 Nr. 104-P-44
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Arvydas Pocius, Komiteto nariai: Virgilijus Alekna, Arvydas Anušauskas, Raimundas Lopata, Andrius Mazuronis, Saulius Skvernelis, Dovilė Šakalienė. Komiteto biuro vedėjas Evaldas Sinkevičius, patarėjai Vilma Greckaitė, Gediminas Kazėnas, padėjėja Jovita Dalgedaitė.
Kviestieji asmenys: krašto apsaugos viceministrė Greta Monika Tučkutė, Krašto apsaugos ministerijos (toliau - KAM) Karo tarnybos ir personalo departamento direktorius plk. Ramūnas Švažas, KAM Teisės departamento direktorė Judita Nagienė, KAM Teisės departamento Teisėkūros skyriaus vedėjas Tomas Vainius, KAM Administracijos departamento vyr. specialistė (viceministrės referentė) Sandra Sulskienė, Lietuvos kariuomenės vado padėjėjas plk. Andrius Jagminas, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos Nacionalinio saugumo grupės Prezidento patarėjas Tomas Godliauskas.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-06-19 |
3 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Projekto 3 straipsnis turi būti pernumeruotas į 2 straipsnį, nes šis straipsnis yra ne trečiasis nauja redakcija dėstomo Lietuvos Respublikos principinės kariuomenės struktūros, karių ir Lietuvos kariuomenės darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (išskyrus darbuotojus, gaunančius darbo užmokestį iš Europos Sąjungos struktūrinės, kitos Europos Sąjungos finansinės paramos ir tarptautinės finansinės paramos lėšų (išskyrus techninės paramos lėšas), ribinio skaičiaus patvirtinimo įstatymo straipsnis, o antrasis projekto straipsnis (pirmuoju projekto straipsniu visas įstatymas buvo išdėstytas nauja redakcija), nustatantis tam tikrų nauja redakcija dėstomo įstatymo kai kurių struktūrinių dalių kitų redakcijų vėlesnį įsigaliojimą. |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: už–7, prieš–0, susilaikė–0. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-06-19 |
2 3(2)
|
3 |
|
|
2. Projekto 3 straipsnio (kuris pagal aukščiau išdėstytą pastabą turėtų būti pernumeruotas į 2) 1 dalyje siūloma nustatyti, kad nuo 2024 m. liepos 1 d. įsigalios tam tikra šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto įstatymo 2 straipsnio 3 dalies redakcija. Svarstytinas šios nuostatos tikslingumas bei siūlomo reguliavimo paskirtis, nes atsižvelgiant į įstatymų leidybos procedūros etapus Seime ir įstatymo promulgavimui skirtą terminą, apskritai abejotina, kad šis įstatymas įsigalios anksčiau nei liepos 1 d. Pažymėtina, kad pagal patvirtintą Seimo posėdžių darbotvarkę projektas galės būti priimtas ne anksčiau kaip birželio 25 d. ar 27 d., todėl, atsižvelgiant į Respublikos Prezidentui skirtą 10 dienų terminą įstatymo pasirašymui, galima daryti išvadą, kad įstatymas gali įsigalioti net ir, pvz., liepos 8 d. Neatmestina situacija, kad Respublikos Prezidentui įstatymą pasirašius iš karto po jo priėmimo ir pateikimo jam, įstatymas įsigaliotų ir paskutinėmis birželio dienomis. Tačiau tokiu atveju lieka neaišku, kam priiminėti ir nustatyti tik vienos ar dviejų dienų galiojimo nuostatas, kai toks trumpas galiojimas kažkokių praktinių ir reikšmingų teisinių pasekmių nesukurtų. Atsižvelgiant į tai, siūlytina projekto 3 straipsnio 1 dalies tiesiog atsisakyti, o į projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomą įstatymą įrašyti jau nuo liepos 1 d. turėsiančios įsigalioti 2 straipsnio 3 dalies redakciją. Jeigu vis dėlto manoma ir siekiama, kad įstatymas būtų pasirašytas ir Teisės aktų registre paskelbtas būtinai iki šių metų liepos 1 d., projekto 3 straipsnio 1 dalyje tiesiog reikėtų papildomai nustatyti, kad šis įstatymas įsigalioja 2024 m. liepos 1 d. |
Pritarti |
Pasiūlymas: 1. Pakeisti Įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija išdėstyto Lietuvos Respublikos principinės kariuomenės struktūros, karių ir Lietuvos kariuomenės darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (išskyrus darbuotojus, gaunančius darbo užmokestį iš Europos Sąjungos struktūrinės, kitos Europos Sąjungos finansinės paramos ir tarptautinės finansinės paramos lėšų (išskyrus techninės paramos lėšas), ribinio skaičiaus patvirtinimo įstatymo (toliau – naujos redakcijos Įstatymas) 2 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. 1) aktyviojo kariuomenės personalo rezervo karių skaičius – nuo 2 500 iki 5 000; 2) rezervo karių skaičius – iki 2 000.“
2. Išbraukti Įstatymo projekto 2 (buvusio 3) straipsnio 1 dalį.
3. Įstatymo projekto 2 straipsnio 2 ir 3 dalis laikyti atitinkamai 1 ir 2 dalimis.
Balsavimo rezultatai: už–7, prieš–0, susilaikė–0. |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
1. |
Seimo narys A. Pocius, 2024-07-01. |
2 |
1 |
2) 5) |
|
Argumentai: Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų Ginkluotės ir technikos remonto depas ir Logistikos valdybos Depų tarnyba atitinka Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 2 str. 5 d. apibrėžtą dalinio sąvoką (Dalinys – batalionas arba jam prilygintas (susidedantis bent iš dviejų kuopų ar joms prilygintų karinių vienetų) patvirtintos nuolatinės struktūros karinis vienetas). Abu kariniai vienetai turi patvirtintą nuolatinę struktūrą ir nuostatus, nustatytos taikos ir karo meto užduotys, yra Lietuvos kariuomenės juridinio asmens filialai. Karinių oro pajėgų Ginkluotės ir technikos remonto depas pagal patvirtintą struktūrą turi vadovybę, Štabą, Technologinio palaikymo grandį ir 3 eskadriles: Orlaivių remonto eskadrilę, Sistemų ir sensorių remonto eskadrilę, Logistinio aprūpinimo eskadrilę. Skirtos užduotys – vykdyti Karinių oro pajėgų orlaivių, orlaivių antžeminės priežiūros technikos specialiosios dalies, orlaivių antžeminės įrangos, oro gynybos ginkluotės ir technikos, kitų Lietuvos kariuomenės pajėgų raketinės ginkluotės periodinę techninę priežiūrą ir remontą, užtikrinant saugų naudojimą. Ginkluotės ir technikos remonto depe įsteigtos 233 pareigybės, šiuo metu užimtos – 108 pareigybės. Logistikos valdybos Depų tarnyba pagal patvirtintą struktūrą turi vadovybę, Štabą, Finansų valdymo skyrių, Turto valdymo centrą ir 3 depus: Sandėlių depą, Transporto priemonių ir įrenginių depą, Ginkluotės depą. Skirtos užduotys – atsargų planavimas, vadyba, turto tiekimas krašto apsaugos sistemos padaliniams, turto saugojimas, laikymas, apskaita, logistinės paskirties transporto priemonių administravimas. Depų tarnyboje įsteigtos 778 pareigybės, šiuo metu užimtos – 469 pareigybės. Vertinant Karinių oro pajėgų Ginkluotės ir technikos remonto depo ir Logistikos valdybos Depų tarnybos struktūrą, personalo skaičių ir vykdomas užduotis, abu kariniai vienetai atitinka dalinio statusą. Vadovaujantis Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 101 straipsniu, tvirtinant principinę kariuomenės struktūrą, nurodomos kariuomenės pajėgų rūšys, nuolatiniai kariuomenės junginiai, daliniai ir jiems prilyginti kariniai vienetai. Atsižvelgiant į tai, kad Karinių oro pajėgų Ginkluotės ir technikos remonto depas ir Logistikos valdybos Depų tarnyba atitinka dalinio statusą, jie turėtų būti įtraukti į principinę kariuomenės struktūrą. Principinės kariuomenės struktūros papildymo Karinių oro pajėgų Ginkluotės ir technikos remonto depu ir Logistikos valdybos Depų tarnyba klausimas buvo svarstytas ir jam pritarta Valstybės gynimo tarybos 2024 m. birželio 26 d. posėdyje.
Pasiūlymas: 1. Pakeisti Lietuvos Respublikos principinės kariuomenės struktūros, karių ir Lietuvos kariuomenės darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (išskyrus darbuotojus, gaunančius darbo užmokestį iš Europos Sąjungos struktūrinės, kitos Europos Sąjungos finansinės paramos ir tarptautinės finansinės paramos lėšų (išskyrus techninės paramos lėšas), ribinio skaičiaus patvirtinimo įstatymo Nr. XIII-2709 pakeitimo įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija išdėstomo Lietuvos Respublikos principinės kariuomenės struktūros, karių ir Lietuvos kariuomenės darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (išskyrus darbuotojus, gaunančius darbo užmokestį iš Europos Sąjungos struktūrinės, kitos Europos Sąjungos finansinės paramos ir tarptautinės finansinės paramos lėšų (išskyrus techninės paramos lėšas), ribinio skaičiaus patvirtinimo įstatymo (toliau – naujos redakcijos Įstatymas) 2 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) karinės oro pajėgos – Aviacijos bazė, Oro erdvės stebėjimo ir kontrolės valdyba, Oro gynybos pulkas (įvedus karo padėtį ar paskelbus mobilizaciją Oro gynybos pulkas yra Pėstininkų divizijos struktūroje), Ginkluotės ir technikos remonto depas;“.
2. Pakeisti naujos redakcijos Įstatymo 2 straipsnio 1 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip: „5) Logistikos valdyba – Lietuvos didžiojo kunigaikščio Vytenio bendrosios paramos logistikos batalionas, Dr. Jono Basanavičiaus karo medicinos tarnyba, Depų tarnyba;“. |
Pritarti |
Balsavimo rezultatai: už–7, prieš–0, susilaikė–0. |
Komiteto pirmininkas Arvydas Pocius
Komiteto biuro vedėjas E. Sinkevičius