LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Teisės ir teisėtvarkos komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

CIVILINIO KODEKSO 3.3, 3.153, 3.212, 3.217, 3.219, 3.224, 3.253, 3.254, 3.259, 3.260, 3.261, 3.269 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, 3.220 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS IR KODEKSO PAPILDYMO 3.2541 STRAIPSNIU įstatymo Nr. XIIi-645 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-2123

 

2018 m. birželio 13 d.  Nr. 102-P-21

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė, komiteto pirmininko pavaduotojas Stasys Šedbaras, nariai:  Rimas Andrikis, Vitalijus Gailius, Arvydas Nekrošius, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Lauras Stacevičius, Irena Šiaulienė, Petras Valiūnas.

Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, padėjėja Aidena Bacevičienė, Meilė Čeputienė.

Socialinės apsaugos ir darbo viceministrė Vilma Augienė, Vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos direktoriaus pavaduotojas Jan Maciejevski, Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus vyriausioji patarėja Eivilė Žemaitytė, Viešosios policijos valdybos viršininkas Mindaugas Akelaitis, Viešosios policijos valdybos Prevencijos skyriaus vyriausiasis tyrėjas Donatas Bušma.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2018-05-14

23

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 1 straipsnyje nauja redakcija dėstomo Civilinio kodekso pakeitimo įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 23 straipsniu siūloma pakeisti Civilinio kodekso (toliau – CK) 3.266 straipsnio 1 dalį ir nustatyti: „1. Vaiko laikinosios globos (rūpybos) nustatymą savo teritorijoje organizuoja savivaldybės administracija, vaiko nuolatinės globos (rūpybos) nustatymą savivaldybių teritorijose organizuoja valstybinė vaiko teisių apsaugos institucija.“ Svarstytinas nuostatos, jog valstybinė vaiko teisių apsaugos institucija organizuoja tik vaiko nuolatinę globą (rūpybą), suderinamumas su kitomis projekto nuostatomis, taip pat su 2018 m. liepos 1 d. įsigaliosiančiomis Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo nuostatomis. Pastebėtina, kad keičiamo įstatymo 13 straipsnio 2 dalimi siūloma pakeisti CK 3.250 straipsnio 3 dalį ir joje nustatyti, jog valstybinė vaiko teisių apsaugos institucija, nustačiusi vaiką, kuriam reikalinga globa (rūpyba), pateikia savivaldybės administracijai nurodymą nustatyti vaikui laikinąją globą (rūpybą). Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 36 straipsnio 5 dalies 4 punkte nustatyta, jog Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius Civiliniame kodekse nustatytais atvejais organizuoja laikinosios globos (rūpybos) vaikui nustatymą, o šio įstatymo 42 straipsnio 3 dalyje nustatyta: „Per 3 darbo dienas nuo teismo leidimo paimti vaiką iš tėvų, kitų jo atstovų pagal įstatymą išdavimo Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius teikia savivaldybės administracijos direktoriui nurodymą nustatyti vaikui laikinąją globą (rūpybą) ir paskirti konkretų laikinąjį globėją (rūpintoją).“ Atsižvelgiant į tai, projektas tobulintinas.

 

Pritarti iš dalies

Projekto autorių teigimu, Civilinio kodekso 3.266 str. siūlomais pakeitimais siekiama įtvirtinti funkcijų paskirstymą tarp Tarnybos teritorinių skyrių ir savivaldybių administracijų organizuojant vaiko globą (rūpybą). Pasirinkta formuluotė „organizuoja vaiko globos (rūpybos) nustatymą“ siūloma atsižvelgiant į globos organizavimo etapus (pasirengimas vaiko globai, vaiko globos nustatymas, vaiko globos vykdymas, vaiko globos priežiūra, vaiko globos tęsimas, vaiko globos pabaiga). Nurodomu atveju Civilinio kodekso 3.266 str. siūloma reglamentuoti vaiko globos (rūpybos) nustatymo etapą.

 

Tačiau aukščiau nurodyti argumentai nepaneigia nuostatos neatitikties su Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo (įsigaliosiančio 2018 m. liepos 1 d.)  nuostatoms, įtvirtinančioms, kad Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius organizuoja vaiko laikinosios globos (rūpybos) nustatymą.

Todėl Komiteto posėdžio metu nutarta registruoti Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos įstatymo Nr. I-1234 pakeitimo įstatymo Nr. XIII-643 pakeitimo projektą.

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2018-05-14

23

 

 

2. Keičiamo įstatymo 23 straipsnyje dėstomo CK 3.266 straipsnio 3 dalyje vietoj formuluotės „kitų savivaldybėse“ įrašytina formuluotė „kitose savivaldybėse“.

 

Pritarti

Projektas patobulintas

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2018-05-14

30

 

N

3. Atsižvelgdami į tai, kad projekto 1 straipsniu siūloma visą keičiamą įstatymą išdėstyti nauja redakcija, siūlytume nuostatas dėl jo įsigaliojimo ir įgyvendinimo dėstyti nauja redakcija dėstomo keičiamo įstatymo 30 straipsnyje (jos pakeistų keičiamo įstatymo 15 straipsnyje dėstomas įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo nuostatas), o ne projekto 2 straipsnyje.

Pritarti

Projektas patobulintas

4.

Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja Martyna Civilkienė

13

2

 

Keičiamo įstatymo 13 straipsniu siūloma Civilinio kodekso 3.250 straipsnio 3 dalyje nustatyti, kad valstybinė vaiko teisių apsaugos institucija, nustačiusi vaiką, kuriam reikalinga globa (rūpyba), per 3 darbo dienas nuo teismo leidimo paimti vaiką iš jo atstovų pagal įstatymą išdavimo dienos privalo pateikti savivaldybės administracijai nurodymą nustatyti vaikui laikinąją globą (rūpybą).

Pažymėtina, kad šiuo metu galiojančio Civilinio kodekso 3.250 straipsnio 3 dalyje įtvirtinta, kad Valstybinė vaiko teisių apsaugos institucija, gavusi informacijos apie vaiką, kuriam reikalinga globa (rūpyba), privalo užtikrinti laikinosios globos (rūpybos) jam paskyrimą per tris dienas.

Pritarus siūlomiems pakeitimams, laikinosios globos (rūpybos) nustatymas pailgėtų.

Šiuo metu 3 dienų terminas skaičiuojamas nuo informacijos apie vaiką, kuriam reikalinga globa (rūpyba), gavimo dienos. Manytina, kad šiuo atveju gauta informacija visais atvejais turi būti patikrinta ir įvertintas jos pagrįstumas.

Tuo tarpu siūlomais pakeitimas laikinoji globa būtų nustatoma jau nustačius vaiką, kuriam reikalinga globa (rūpyba), o 3 darbo dienų terminas būtų skaičiuojamas nuo teismo leidimo paimti vaiką iš jo atstovų pagal įstatymą išdavimo dienos. Siūlomas reguliavimas įtvirtina aiškius pagrindus laikinosios globos (rūpybos) nustatymui ir šiame etape nebereikalauja gautos informacijos pagrįstumo vertinimo.

Be to, siūlomuose pakeitimuose trijų darbo dienų terminas yra siejamas ne su laikinosios globos (rūpybos) nustatymu, kaip yra šiuo metu, o su nurodymo savivaldybės administracijai nustatyti vaikui laikinąją globą (rūpybą) pateikimu.

Nors projekto 20 straipsnyje, keičiančiame Civilinio kodekso 3.262 straipsnio 1 dalį,  ir siūloma nustatyti, kad vaiko laikinoji globa (rūpyba) nustatoma nuo valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos nurodymo įregistravimo savivaldybės administracijoje dienos savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu, šiame kontekste pažymėtina ir tai, kad savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimas dėl vaiko laikinosios globos (rūpybos) nustatymo būtų priimamas dar per 3 darbo dienas nuo minėto nurodymo įregistravimo dienos.

Svarstytina, ar Civilinio kodekso 3.250 straipsnio 3 dalyje, neturėtų būti įtvirtintas trumpesnis terminas nurodymui nustatyti vaikui laikinąją globą (rūpybą) savivaldybės administracijai pateikti.

Neatsižvelgti

Pastabai pritartina, tačiau šiuo etapu pažymėtina, kad kartu su Projektu nekeičiamo Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo (įsigaliosiančio 2018 m. liepos 1 d.), 42 straipsnio 3 dalyje jau yra įtvirtinta tokia pati nuostata, kad per 3 darbo dienas nuo teismo leidimo paimti vaiką iš tėvų, kitų jo atstovų pagal įstatymą išdavimo Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba ar jos įgaliotas teritorinis skyrius teikia savivaldybės administracijos direktoriui nurodymą nustatyti vaikui laikinąją globą (rūpybą) ir paskirti konkretų laikinąjį globėją (rūpintoją).

5.

Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja Martyna Civilkienė

14

 

 

Projekto 14 straipsniu siūloma pakeisti nuo 2018 m. liepos 1 d. turėjusią įsigalioti Civilinio kodekso 3.253 straipsnio 2 dalį. Paliekant šiuo metu galiojančią nuostatą, kad vaiko laikinoji globa (rūpyba) trunka ne ilgiau kaip dvylika mėnesių, taip pat siūloma įtvirtinti šias nuostatas:  „nustačiusi, kad tėvai (tėvas ar motina) deda pastangas pakeisti savo elgesį arba yra kitų priežasčių, kurios leidžia pagrįstai manyti, kad egzistuoja reali galimybė grąžinti vaiką į šeimą, valstybinė vaiko teisių apsaugos institucija gali priimti sprendimą tęsti laikinąją globą (rūpybą), tačiau ne ilgiau nei šešis mėnesius. Bendra laikinosios globos (rūpybos) trukmė su pratęsimu negali viršyti aštuoniolikos mėnesių termino.“

Siūloma nuostata eliminuoja pareigą, kiekvienu atveju, kai vaiko laikinoji globa (rūpyba) trunka ne ilgiau kaip 12 mėnesių įvertinti šeimai teiktų socialinių paslaugų efektyvumą.

Pažymėtina, kad siūlomos keisti nuostatos įtvirtintos ir šiuo metu galiojančio CK 3.253 straipsnio 2 dalyje ir buvo priimtos 2015 m. birželio 25 d. Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso 3.249, 3.253 ir 3.261 straipsnio pakeitimo įstatymu, kurio esminės nuostatos įsigaliojo tik 2017 m. sausio 1 d.

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad socialinių paslaugų efektyvumo vertinimo kriterijus buvo pasirinktas, siekiant užtikrinti, kad nustačius vaiko laikinąją globą, šio vaiko šeimai būtų realiai ir kokybiškai teikiamos socialinės paslaugos. Todėl nutarta įstatyminiame lygmenyje įtvirtinti socialinio darbo su vaiko, kuriam nustatyta laikinoji globa, šeima efektyvumo kontrolės mechanizmą. 

Be to, keičiamu įstatymu siūlant palikti nuostatą, kad vaiko laikinoji globa (rūpyba) trunka ne ilgiau kaip dvylika mėnesių, siūloma nustatyti, kad bendra laikinosios globos (rūpybos) trukmė su pratęsimu negali viršyti aštuoniolikos mėnesių. Nekvestionuojant to, kad laikinoji globa savo pobūdžiu ir turi būti laikinoji ir turi tęstis kiek galima trumpiau, svarstytina ar visų atvejų griežtas įspraudimas į formalų terminą yra pagrįstas ir pasiteisins (remiantis šiuo metu galiojančiu reguliavimu, suėjus 12 mėnesių terminui, įvertinus šeimai teiktų socialinių paslaugų efektyvumą ir galimybes grąžinti vaiką į šeimą, turi būti priimamas vienas iš sprendimų: grąžinti vaiką į šeimą arba tęsti vaiko laikinąją globą ir paslaugų teikimą šeimai, arba kreiptis į teismą dėl vaiko nuolatinės globos (rūpybos) nustatymo).

Pritarti iš dalies

Projekto nuostatą nutarta patobulinti:

2. Vaiko laikinoji globa (rūpyba) trunka ne ilgiau kaip dvylika mėnesių. Nustačiusi, kad tėvai (tėvas ar motina), kuriems teikiamos socialinės paslaugos ir kita kompleksinė pagalba, deda pastangas pakeisti savo elgesį arba yra kitų priežasčių, kurios leidžia pagrįstai manyti, kad egzistuoja reali galimybė grąžinti vaiką į šeimą, valstybinė vaiko teisių apsaugos institucija gali priimti sprendimą tęsti laikinąją globą (rūpybą), tačiau ne ilgiau nei šešis mėnesius. Bendra laikinosios globos (rūpybos) trukmė su pratęsimu negali viršyti aštuoniolikos mėnesių termino.

 

Projekto autoriai nurodė, kad įtvirtinant Civiliniame kodekse pareigą įvertinti teiktų socialinių paslaugų efektyvumą, turėtų būti nustatyti ir socialinių paslaugų efektyvumo vertinimo kriterijai, kadangi šiuo metu tokių kriterijų nėra. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal šiuo metu galiojančią praktiką, socialinių paslaugų efektyvumo vertinimas atliekamas pagal tai ar teiktos paslaugos pakeitė tėvų elgesį vaiko atžvilgiu ar ne. Todėl vadovaujantis susiformavusia praktika ir buvo pasirinktas reguliavimas, jog sprendžiant dėl vaiko laikinosios globos (rūpybos) tęsimo, sprendžiama ar tėvai deda pastangas pakeisti savo elgesį, t. y. priima paslaugas, tačiau dar šeimoje vykstantis pokyčiai nėra pakankamai tvarūs (ilgalaikiai), todėl negali būti priimtas sprendimas grąžinti vaiką į šeimą. Be to, sistemiškai aiškinant Civilinio kodekso 3.253 str. 2 d. ir 3.255 str. nuostatas, laikinajai globai (rūpybai) tęsiantis 12 mėnesių turi būti sprendžiamas klausimas dėl laikinosios globos (rūpybos) pabaigos. Pagal Civilinio kodekso 3.255 str. 1 ir 3 p. laikinoji globa (rūpyba) baigiasi grąžinus vaiką į šeimą arba nustačius vaikui nuolatinę globą (rūpybą). Taigi, suėjus 12 mėnesių terminui reikia spręsti grąžinti vaiką į šeimą arba kreiptis į teismą dėl tėvų valdžios apribojimo ir nuolatinės globos (rūpybos) nustatymo. Atsižvelgiant į tai, buvo atsisakyta Civilinio kodekso 3.253 str. 2 d. nuostatų, įtvirtinančių pareigą spręsti grąžinti vaiką į šeimą arba nustatyti nuolatinę globą (rūpybą) kaip perteklinių nuostatų. Todėl vadovaujantis Civilinio kodekso 3.253 str. 2 d. pirmu sakiniu, 2 sakinyje įtvirtinama išimtis, kai gali būti priimtas sprendimas tęsti laikinąją globą (rūpybą), tačiau įtvirtintas laikinosios globos (rūpybos) tęsimo termino ribojimas.

Projekto autoriai taip pat atkreipė dėmesį ir į tai, kad pagal Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą, laikinosios globos (rūpybos) peržiūros vyks atvejo vadybos procese, kuriame ir bus sprendžiamas klausimas dėl vaikui ir šeimai teiktų paslaugų efektyvumo tiek, kiek tai susiję su teigiamų pokyčių šeimoje atsiradimu.

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: nėra.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Vaiko teisių apsaugos kontrolierius

2018-06-05

12

 

 

Vaiko teisių apsaugos kontrolierė, susipažinusi su Lietuvos Respublikos Seimo komitetuose svarstomais įstatymų projektais XIIIP-2123 - XIIIP-2128, teikia siūlymus dėl projektų tobulinimo.

Dėl Civilinio kodekso 3.3, 3.153, 3.212, 3.217, 3.219, 3.224, 3.253, 3.254, 3.259, 3.260, 3.261, 3.269 straipsnių pakeitimo, 3.220 straipsnio pripažinimo netekusiu galios ir Kodekso papildymo 3.2541 straipsniu įstatymo Nr. Xlll-645 pakeitimo įstatymo projekto Nr. XII1P-2123

1. Siūlome pakeisti Įstatymo projekto 12 straipsnį ir pripažinti netekusiu galios Civilinio kodekso 3.224 straipsnio 2 dalies antrą punktą kaip perteklinį. Pagal galiojantį teisinį reglamentavimą, galimam įvaikinti vaikui, auklėjamam ir išlaikomam šeimoje, visais atvejais turi būti nustatyta globa (rūpyba), o globėjo (rūpintojo) rašytinis sutikimas įvaikinti globojamą (rūpinamą) vaiką įtvirtintas 3.224 straipsnio 2 dalies 3 punkte. Nepripažinus minėtos nuostatos (3.224 straipsnio 2 dalies 2 punkto) netekusia galios, prieštarauti įvaikinimui įgyja teisę asmenys, neteisėtai laikantys vaiką, taip pat asmenys (šeimos), pas kuriuos ilgą laiką (įvertinant vaiko svečiavimosi instituto reglamentavimą) svečiuojasi vaikai.

Pritarti

Tokį patį siūlymą teikia ir papildomas Žmogaus teisių komitetas.

Projekto autorių manymu, šis punktas praktikoje faktiškai nėra taikomas, tačiau sudaro galimybę piktnaudžiauti subjektinėmis teisėmis asmenims, kurie nėra teisėti vaiko atstovai pagal įstatymą. Jeigu asmuo (asmenys) nėra teisėti vaiko atstovai pagal įstatymą, jiems negali kilti teisė priimti sprendimus, susijusius su vaiko teisių įgyvendinimu, nes tokiu atveju gali būti pažeistos be tėvų globos likusio vaiko, kuris gali būti įvaikinamas, teisės. Be to, šis punktas įtvirtina taisyklę, kad iš neteisės gali atsirasti teisė.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: nėra.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

2018-05-30

 

 

 

 

*

Iš esmės pritarti įstatymo projektui Nr. XIIIP-2123 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas.

Pritarti

 

2.

Žmogaus teisių komitetas

2018-05-30

 

 

 

*

Iš esmės pritarti įstatymo projektui; siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti įstatymo projektą atsižvelgiant į Teisės departamento pastabas, kurioms komitetas pritarė bei Žmogaus teisių komiteto pasiūlymą.

Pritarti

 

3.

Žmogaus teisių komitetas

2018-05-30

12

(3.224)

 

(2)

 

(2)

 

Argumentai: Siūloma atsisakyti nuostatos, kad vaiko, auklėjamo ir išlaikomo šeimoje, šeimos tėvai duoda teismui rašytinį sutikimą įvaikinti, kuri gali neatitikti vaiko interesų, šeimos tėvai gali turėti su vaiko interesais nesuderinamų tikslų nesutinkant vaiko įvaikinti.

Pasiūlymas: Išbraukti 12 straipsniu keičiamo 3. 224 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir šią dalį išdėstyti taip:

1. Asmenims, kurių nuolatinė gyvenamoji vieta yra užsienio valstybėje, užsienio valstybės piliečiams ir asmenims be pilietybės, kurių nuolatinė gyvenamoji vieta yra Lietuvos Respublikoje, įvaikinantiems vaiką, taikomos šio kodekso 3.209–3.223 straipsniuose nustatytos taisyklės.

2. Be šio kodekso 3.209–3.223 straipsniuose nustatytų taisyklių, įvaikinimas šio straipsnio 1 dalyje nurodytiems asmenims galimas, kai yra visos šios sąlygos:

1) per šešis mėnesius nuo vaiko įrašymo į galimų įvaikinti vaikų sąrašą nėra Lietuvos Respublikos piliečių, kurių nuolatinė gyvenamoji vieta yra Lietuvos Respublikoje, prašymų įvaikinti ar globoti vaiką (rūpintis vaiku);

2) vaiko, auklėjamo ir išlaikomo šeimoje, šeimos tėvai duoda teismui rašytinį sutikimą įvaikinti;

3) 2) vaiko, kuriam paskirtas nuolatinis globėjas (rūpintojas) ir nustatyta globa (rūpyba) šeimoje, globėjas (rūpintojas) duoda teismui rašytinį sutikimą įvaikinti. Atsisakymas duoti sutikimą įvaikinti turi būti motyvuotas;

4) 3) atsisakymo duoti šios dalies 2 ir 3 punktuose nurodytą rašytinį sutikimą įvaikinti motyvai yra pagrįsti.

Keičiamo 3.224 straipsnio  2 dalies 3 ir 4 punktus atitinkamai laikyti 2 ir 3 punktais.  

Pritarti

 

4.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

2018-06-06

 

 

 

*

iš esmės pritarti Įstatymo projektui ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį patobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento bei Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus pateiktas pastabas ir pasiūlymus.

Pritarti

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

1. Pritarti Komiteto patobulintam projektui Nr. XIIIP-2123(2) ir Komiteto išvadoms.

2. Įregistruoti lydimąjį projektą, t.y., Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos įstatymo Nr. I-1234 pakeitimo įstatymo Nr. XIII-643 pakeitimo projektą, kuris turi būti svarstomas kartu su komiteto patobulintu projektu Nr. XIIIP-2123(2).

 

8. Balsavimo rezultatai: už – 10, prieš – nėra, susilaikė – nėra.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Agnė Širinskienė, Julius Sabatauskas.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas.

 

Komiteto pirmininkė                                                                           (Parašas)                                                                      Agnė Širinskienė

 

 

 

Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja Martyna Civilkienė