2017-01-06

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIIP-4723(2)

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Str.

Str. d.

P.

8

1

 

Argumentai:

Pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimas turi būti nustatytas atsižvelgiant į ugdomojo darbo ypatybes, pedagoginį darbo stažą, kvalifikacinę kategoriją, darbo sudėtingumo kriterijus. Atkreiptinas dėmesys, kad įvesti pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio kintamąją dalį ir suformuluoti užduotis darbo metams netikslinga, kadangi:

a)          nėra visuotinai švietimo bendruomenės aptartos ir priimtos švietimo (tiek mokyklos, tiek mokytojo) kokybės vertinimo sistemos. Šiuo metu visi švietimo ekspertai bei politikai sutinka, kad reikia radikaliai keisti ugdymo turinį, jame mažinant akademinių kompetencijų dalį, ir įvedant daugiau socialinių kompetencijų. Tai darant, prasminga lygiagrečiai nustatyti ir atitinkamą švietimo kokybės vertinimo sistemą;

b)         kintamosios dalies numatyti negalima dėl „krepšelinės“ švietimo įstaigų finansavimo sistemos, nes mažas krepšelių skaičius neleis kintamosios dalies nustatyti pagal darbo kokybę, Ji bus nustatoma išimtinai pagal turimą (neturimą) pinigų kiekį;

c)           kintamosios dalies įvedimas yra papildomų „šakučių“, kurios visiškai švietimo sistemoje save diskreditavo, įvedimas;

d)         kintamosios dalies įvedimas švietime yra rizikingas, nes visuotinai žinoma, kad ugdymo kokybė didele dalimi priklauso ir nuo ugdomojo pastangų, todėl atsiranda rizika, kad gerai dirbantis pedagogas negalės pasiekti gerų rezultatų vien todėl, kad gerų rezultatų nesieks jo ugdytiniai.

Siūloma papildyti Įstatymo projekto 8 straipsnį 6 dalimi ir numatyti, kad  kintamoji darbo užmokesčio dalis pedagoginiams darbuotojams nenustatoma, Derinant Įstatymo projekto 8 straipsnio turinį prie pavadinimo, atitinkamai siūloma keisti staripsnio pavadinimą.

 

Pasiūlymas:

1. Pakeisti Įstatymo :projekto Nr. XIIP-4723 8 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

8 straipsnis.  Mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų, mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų pareiginės algosa pastovioji dalis pareiginė alga

 

1. Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal šio įstatymo 5 priedą, atsižvelgiant į pedagoginį darbo stažą, kvalifikacinę kategoriją ir veiklos sudėtingumą.

2. Mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal šio įstatymo 5 priedą, atsižvelgiant į mokykloje ugdomų mokinių skaičių, pedagoginį darbo stažą, vadybinę kvalifikacinę kategoriją ir veiklos sudėtingumą.

3. Mokyklų ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų pareiginės algos pastovioji dalis nustatoma pagal šio įstatymo 5 priedą, atsižvelgiant į pedagoginį darbo stažą, vadybinę kvalifikacinę kategoriją, veiklos sudėtingumą ir išsilavinimą.

4. Mokyklos vadovo, jo pavaduotojo ugdymui, ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjo vadybinės kvalifikacinės kategorijos nustatomos ir šių asmenų veiklos atitikties įgytai kvalifikacinei kategorijai vertinimas atliekamas kas penkeri metai Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro (toliau – švietimo ir mokslo ministras) nustatyta tvarka. Mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kvalifikacinės kategorijos nustatomos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

5. Pareigybių, kurias einant atliekamas darbas yra laikomas pedagoginiu ir įskaitomas į pedagoginio darbo stažą, sąrašą tvirtina švietimo ir mokslo ministras.

6. Mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų, mokyklų vadovų, jų pavaduotojų ugdymui, ugdymą organizuojančių skyrių vedėjų pareiginės algos kintamoji dalis nenustatoma.“

 

Teikia Seimo nariai:

Aušra Papirtienė

Tomas Tomilinas