ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA

 

Teisės akto projekto pavadinimas: Lietuvos Respublikos žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo įstatymo Nr. IX-1314 pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas).

Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Žemės ūkio ministerijos Žemės ir išteklių politikos departamento Žemės teisės skyriaus vyriausioji specialistė Vaida Dumčiūtė, tel. (8 5) 239 1348, el. p. [email protected].

Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos: nėra.

Eil. Nr.

Kriterijus

Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo)

Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą

Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą

 

 

pildo teisės akto projekto vertintojas

pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas

pildo teisės akto projekto vertintojas

1.

Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas

Įstatymo projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams.

 

□ tenkina

□ netenkina

2.

Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą

Įstatymo projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą, priešingai, pakeitimai siūlomi, siekiant tikslinti galiojančias nuostatas, kad neliktų nereglamentuotų ar reglamentuojamų ne visai aiškiai nuostatų.

 

□ tenkina

□ netenkina

3.

Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto

Įstatymo projekte nustatoma, kad tas pats pareigūnas negali tirti pažeidimo ir priimti nutarimo pažeidimo byloje.

 

□ tenkina

□ netenkina

4.

Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas)

Pažeidimų tyrimas ir protokolų surašymas siūlomas numatyti tiek savivaldybių administracijų, tiek Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Tarnyba) pareigūnams. Šios funkcijos atitinka tiek žemės ūkio skyrių darbuotojų, dirbančių savivaldybių administracijose, tiek Tarnybos darbuotojų, atliekančių žemės naudojimo kontrolę, funkcijas.

 

□ tenkina

□ netenkina

5.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas

Įstatymo projekte nesiūloma nustatyti sprendimų priėmimo procedūros, atitinkamai neaktualios nuostatos dėl baigtinio sprendimų priėmimo kriterijų.

 

□ tenkina

□ netenkina

6.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys

Įstatymo projekte nesiūloma nustatyti sprendimų priėmimo procedūros, atitinkamai neaktualios nuostatos dėl sprendimų taikymo išimčių.

 

□ tenkina

□ netenkina

7.

Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas

Įstatymo projekte nesiūloma nustatyti sprendimų priėmimo procedūros, atitinkamai neaktualios nuostatos dėl sprendimų įforminimo, viešinimo.

 

□ tenkina

□ netenkina

8.

Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka

Įstatymo projekte nėra daroma pakeitimų, kurie būtų susiję su sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimu.

 

□ tenkina

□ netenkina

9.

Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto:

9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą;

9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą;

9.3. narių skyrimo mechanizmas;

9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė;

9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu;

9.6. individuali narių atsakomybė

Įstatymo projekte nėra siūloma reglamentuoti  kolegialaus subjekto sudarymo tvarkos.

 

□ tenkina

□ netenkina

10.

Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka

Įstatymo projektu nesiūlomos nuostatos, kurioms įgyvendinti būtinos administracinės procedūros, todėl įstatymo projekte nėra aptariama tokių procedūrų taikymo tvarka.

 

□ tenkina

□ netenkina

11.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma

Įstatymo projektas nereglamentuoja administracinių procedūrų nuostatų, todėl neaktualūs ir jų netaikymo atvejai.

 

□ tenkina

□ netenkina

12.

Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus

Įstatymo projektas nereglamentuoja administracinių procedūrų nuostatų, todėl neaktualūs ir jų terminų nustatymas.

 

□ tenkina

□ netenkina

13.

Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes

Įstatymo projekte nėra siūloma nustatyti terminus, todėl nėra aktualios jų stabdymo ar pratęsimo galimybės.

 

□ tenkina

□ netenkina

14.

Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką

Įstatymo projektu nėra siūlomos administracinės procedūros, todėl neaktuali jų viešinimo tvarka.

 

□ tenkina

□ netenkina

15.

Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai)

Įstatymo projektu nėra siūloma nustatyti kontrolės procedūrų, todėl nėra aktualūs jų atlikimo kriterijai.

 

□ tenkina

□ netenkina

16.

Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės

Įstatymo projektu nėra siūloma nustatyti kontrolės procedūrų, todėl nėra aktualios jos skaidrumo užtikrinimo priemonės.

 

□ tenkina

□ netenkina

17.

Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai)

Įstatymo projektu keičiamo Įstatymo 6 straipsnyje numatyta administracinė atsakomybė už Įstatyme numatytos pareigos užtikrinti įsigytos žemės naudojimą žemės ūkio veiklai nevykdymą.

 

□ tenkina, 

□ netenkina

18.

Teisės akto projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra

Įstatymo projektu keičiamo Įstatymo 6 straipsnio 1 dalyje numatytas pagrindas (kriterijus) taikyti atsakomybę, o Įstatymo 7 straipsnyje aiškiai reglamentuota pažeidimo bylos nagrinėjimo tvarka.

 

□ tenkina

□ netenkina

19.

Kiti svarbūs kriterijai

Nėra.

 

□ tenkina

□ netenkina

Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas:

 

Žemės teisės skyriaus

vyriausioji specialistė         Vaida Dumčiūtė

 

Teisės akto projekto vertintojas:

 

 

(pareigos)                         (vardas ir pavardė)

 

(pareigos)                                       (vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

(parašas)                                      (data)

 

 (parašas)                                                     (data)