ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
Teisės akto projekto pavadinimas: Lietuvos Respublikos žemės ūkio paskirties žemės įsigijimo įstatymo Nr. IX-1314 pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas).
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Žemės ūkio ministerijos Žemės ir išteklių politikos departamento Žemės teisės skyriaus vyriausioji specialistė Vaida Dumčiūtė, tel. (8 5) 239 1348, el. p. [email protected].
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos: nėra.
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Pagrindimas (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios teigiamą atsakymą, arba pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio specialisto pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą |
|||
|
|
pildo teisės akto projekto vertintojas |
pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas |
pildo teisės akto projekto vertintojas |
|||
1. |
Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
Įstatymo projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
Įstatymo projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą, priešingai, pakeitimai siūlomi, siekiant tikslinti galiojančias nuostatas, kad neliktų nereglamentuotų ar reglamentuojamų ne visai aiškiai nuostatų. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir panašiai priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto |
Įstatymo projekte nustatoma, kad tas pats pareigūnas negali tirti pažeidimo ir priimti nutarimo pažeidimo byloje. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
Pažeidimų tyrimas ir protokolų surašymas siūlomas numatyti tiek savivaldybių administracijų, tiek Nacionalinės žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Tarnyba) pareigūnams. Šios funkcijos atitinka tiek žemės ūkio skyrių darbuotojų, dirbančių savivaldybių administracijose, tiek Tarnybos darbuotojų, atliekančių žemės naudojimo kontrolę, funkcijas. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimo priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
Įstatymo projekte nesiūloma nustatyti sprendimų priėmimo procedūros, atitinkamai neaktualios nuostatos dėl baigtinio sprendimų priėmimo kriterijų. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys |
Įstatymo projekte nesiūloma nustatyti sprendimų priėmimo procedūros, atitinkamai neaktualios nuostatos dėl sprendimų taikymo išimčių. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo tvarka ir priimtų sprendimų viešinimas |
Įstatymo projekte nesiūloma nustatyti sprendimų priėmimo procedūros, atitinkamai neaktualios nuostatos dėl sprendimų įforminimo, viešinimo. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
8. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimo tvarka |
Įstatymo projekte nėra daroma pakeitimų, kurie būtų susiję su sprendimų dėl mažareikšmiškumo priėmimu. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą; 9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą; 9.3. narių skyrimo mechanizmas; 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė; 9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu; 9.6. individuali narių atsakomybė |
Įstatymo projekte nėra siūloma reglamentuoti kolegialaus subjekto sudarymo tvarkos. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
10. |
Teisės akto projekto nuostatoms įgyvendinti numatytos administracinės procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo tvarka |
Įstatymo projektu nesiūlomos nuostatos, kurioms įgyvendinti būtinos administracinės procedūros, todėl įstatymo projekte nėra aptariama tokių procedūrų taikymo tvarka. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sąrašas motyvuotų atvejų, kai administracinė procedūra netaikoma |
Įstatymo projektas nereglamentuoja administracinių procedūrų nuostatų, todėl neaktualūs ir jų netaikymo atvejai. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų administracinių procedūrų ir sprendimo priėmimo konkrečius terminus |
Įstatymo projektas nereglamentuoja administracinių procedūrų nuostatų, todėl neaktualūs ir jų terminų nustatymas. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
Įstatymo projekte nėra siūloma nustatyti terminus, todėl nėra aktualios jų stabdymo ar pratęsimo galimybės. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
14. |
Teisės akto projektas nustato administracinių procedūrų viešinimo tvarką |
Įstatymo projektu nėra siūlomos administracinės procedūros, todėl neaktuali jų viešinimo tvarka. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
15. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir panašiai) |
Įstatymo projektu nėra siūloma nustatyti kontrolės procedūrų, todėl nėra aktualūs jų atlikimo kriterijai. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
16. |
Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės |
Įstatymo projektu nėra siūloma nustatyti kontrolės procedūrų, todėl nėra aktualios jos skaidrumo užtikrinimo priemonės. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
17. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybės rūšis (tarnybinė, administracinė, baudžiamoji ir panašiai) |
Įstatymo projektu keičiamo Įstatymo 6 straipsnyje numatyta administracinė atsakomybė už Įstatyme numatytos pareigos užtikrinti įsigytos žemės naudojimą žemės ūkio veiklai nevykdymą. |
|
□ tenkina, □ netenkina |
|||
18. |
Teisės akto projekte numatytas baigtinis sąrašas kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, ir nustatyta aiški jos skyrimo procedūra |
Įstatymo projektu keičiamo Įstatymo 6 straipsnio 1 dalyje numatytas pagrindas (kriterijus) taikyti atsakomybę, o Įstatymo 7 straipsnyje aiškiai reglamentuota pažeidimo bylos nagrinėjimo tvarka. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
19. |
Kiti svarbūs kriterijai |
Nėra. |
|
□ tenkina □ netenkina |
|||
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: |
Žemės teisės skyriaus vyriausioji specialistė Vaida Dumčiūtė |
Teisės akto projekto vertintojas: |
|
||||
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
||||
|
|
|
|
||||
|
(parašas) (data) |
|
(parašas) (data) |
||||