Projekto Nr. XIVP-3822(2)
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO NR. I-1491 2, 17, 37, 47 IR 87 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2024 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 2 straipsnio 49 dalį ir ją išdėstyti taip:
„49. Kitos šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžiamos Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse, Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos finansinių priemonių rinkų įstatyme, Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos koncesijų įstatyme, Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos atsiskaitymo už žemės ūkio produkciją įstatyme, Lietuvos Respublikos nesąžiningos prekybos praktikos žemės ūkio ir maisto produktų tiekimo grandinėje draudimo įstatyme, Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatyme.“
2 straipsnis. 17 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 17 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Perkančioji organizacija,
veikianti gynybos srityje ar srityse, valdanti ypatingos svarbos
informacinę infrastruktūrą, kurios laikomos nacionaliniam saugumui
užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar įrašyta į
Saugiojo valstybinio duomenų perdavimo tinklo naudotojų sąrašą (toliau –
Saugiojo tinklo naudotojų sąrašas), ar laikoma esminiu kibernetinio saugumo subjektu,
nurodytu Kibernetinio saugumo įstatyme, (toliau – esminis subjektas),
atlikdama su nacionaliniu saugumu susijusių prekių, paslaugų ar darbų pirkimus,
įvertina visus galinčius kelti grėsmę nacionalinio saugumo interesams rizikos
veiksnius ir sprendžia, ar šiuose pirkimuose gali dalyvauti tiekėjai, jų
subtiekėjai ir ūkio subjektai, kurių pajėgumais remiamasi, kurie nėra
registruoti (jeigu tiekėjas, jų subtiekėjas ar ūkio subjektas, kurio pajėgumais
remiamasi, yra fizinis asmuo – nuolat gyvenantis ar turintis pilietybę) Europos
Sąjungos valstybėje narėje, Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos valstybėje
narėje ar trečiojoje šalyje, pasirašiusioje šio straipsnio 4 dalyje
nurodytus tarptautinius susitarimus.“
3 straipsnis. 37 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 37 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:
„8.
Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje ar srityse, valdanti
ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą ar kurios laikomos
nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar
laikoma esminiu subjektu, rengdama su nacionaliniu saugumu
susijusių pirkimų technines specifikacijas, reikalauja, kad tiekėjo siūlomos
prekės (įskaitant jų gamintojus), paslaugos ar darbai nekeltų grėsmės
nacionaliniam saugumui. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje,
sprendžia, ar tiekėjo siūlomos prekės (įskaitant jų gamintojus), paslaugos ar
darbai kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, įvertinusi kompetentingų
institucijų pateiktą informaciją. Perkančioji organizacija, veikianti srityse,
kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio
sektorių dalimi, ar valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą
laikoma esminiu subjektu, kelia reikalavimą, kad tiekėjo siūlomos
prekės (įskaitant jų gamintojus), paslaugos ar darbai nekeltų grėsmės
nacionaliniam saugumui, kai sandorio pagrindu susidarytų aplinkybės, nurodytos
Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 13
straipsnio 4 dalies 1 punkte. Perkančioji organizacija, veikianti srityse,
kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio
sektorių dalimi, ar valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą
laikoma esminiu subjektu, laiko, kad tiekėjo siūlomos prekės
(įskaitant jų gamintojus), paslaugos ar darbai kelia grėsmę nacionaliniam saugumui,
kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra priėmusi sprendimą, patvirtinantį, kad
ketinamas sudaryti sandoris neatitinka nacionalinio saugumo interesų
vadovaujantis Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos
įstatymu.“
2. Pakeisti 37 straipsnio 9 dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:
„9. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje ar
srityse, valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą kurios
laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių
dalimi, ar įrašyta į Saugiojo tinklo naudotojų sąrašą, ar laikoma
esminiu subjektu, atlikdama pirkimus, kurių objektas apima šio įstatymo 92
straipsnio 13 dalyje numatytame sąraše nurodytų BVPŽ kodų prekes ar paslaugas,
laiko, kad prekės ar paslaugos kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, kai:“
4 straipsnis. 47 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 47 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:
„8. Perkančioji organizacija, veikianti gynybos
srityje, atlikdama pirkimą, susijusį su nacionaliniu saugumu, laiko, kad
tiekėjas turi interesų konfliktą, galintį neigiamai paveikti pirkimo sutarties
vykdymą, jeigu ji turi kompetentingų institucijų informacijos, kad tiekėjas, jo
subtiekėjai ar ūkio subjektai, kurių pajėgumais remiamasi, ar juos
kontroliuojantys asmenys turi interesų, galinčių kelti grėsmę nacionaliniam
saugumui. Perkančioji organizacija, veikianti srityse, kurios laikomos
nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar
valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą laikoma esminiu
subjektu, kelia reikalavimą, kad tiekėjas negali kelti grėsmės
nacionaliniam saugumui, kai sandorio pagrindu susidarytų aplinkybės, nurodytos
Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 13
straipsnio 4 dalies 1 punkte. Perkančioji organizacija, veikianti srityse,
kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio
sektorių dalimi, ar valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą
laikoma esminiu subjektu, laiko, kad tiekėjas turi interesų
konfliktą ir kad tai gali neigiamai paveikti pirkimo sutarties vykdymą, kai
Lietuvos Respublikos Vyriausybė yra priėmusi sprendimą, patvirtinantį, kad
ketinamas sudaryti sandoris neatitinka nacionalinio saugumo interesų
vadovaujantis Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos
įstatymu.“
2. Pakeisti 47 straipsnio 9 dalį ir ją išdėstyti taip:
„9.
Perkančioji organizacija, veikianti gynybos srityje ar srityse, valdanti
ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą kurios laikomos nacionaliniam
saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio sektorių dalimi, ar
įrašyta į Saugiojo tinklo naudotojų sąrašą ar laikoma esminiu subjektu, atlikdama
pirkimus, kurių objektas apima šio įstatymo 92 straipsnio 13 dalyje numatytame
sąraše nurodytų BVPŽ kodų prekes ar paslaugas, laiko, kad tiekėjas turi
interesų, galinčių kelti grėsmę nacionaliniam saugumui, ir draudžia pirkime
dalyvauti tiekėjams, jų subtiekėjams ar ūkio subjektams, kurių pajėgumais
remiamasi, kurie patys ar juos kontroliuojantys asmenys yra registruoti (jeigu
tiekėjas, jo subtiekėjas, ūkio subjektas, kurio pajėgumais remiamasi, ar
kontroliuojantis asmuo yra fizinis asmuo – nuolat gyvenantis ar turintis
pilietybę) šio įstatymo 92 straipsnio 14 dalyje numatytame sąraše
nurodytose valstybėse ar teritorijose.“
5 straipsnis. 87 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 87 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Perkančioji organizacija, veikianti srityse,
kurios laikomos nacionaliniam saugumui užtikrinti strategiškai svarbių ūkio
sektorių dalimi, ar valdanti ypatingos svarbos informacinę infrastruktūrą
laikoma esminiu subjektu, nustato specialų pirkimo sutarties
nutraukimo atvejį, pagal kurį sutartis būtų nutraukta, kai Lietuvos Respublikos
Vyriausybė Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo
nustatyta tvarka priima sprendimą, patvirtinantį, kad sutartis neatitinka
nacionalinio saugumo interesų.“
6 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas
1. Šis įstatymas įsigalioja 2024 m. spalio 18 d.
2. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos pradėtos pirkimų procedūros tęsiamos pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusias Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatas.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia
Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius