LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮSTATYMO „DĖL LIETUVOS AUKŠČIAUSIOJO TEISMO, LIETUVOS APELIACINIO TEISMO, APYGARDŲ TEISMŲ ĮSTEIGIMO, APYGARDŲ TEISMŲ VEIKLOS TERITORIJŲ NUSTATYMO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS PROKURATŪROS REFORMAVIMO“ NR. I-497 6 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
2023-06-05 Nr. XIVP-2823
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.
1. Projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti keičiamo įstatymo 6 straipsnio 5 dalies 3 punkte nustatytą Klaipėdos apygardos teismo veiklos teritoriją, išbraukiant Plungės apylinkės teismo teritoriją. Taigi, Klaipėdos apygardos teismo veiklos teritorija neapimtų Plungės apylinkės teismo, kuris atsižvelgiant į teikiamą įstatymo projektą lydinčiojo Apylinkių teismų reorganizavimo įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-2825 (toliau – projektas reg. Nr. XIVP-2825) nuostatas, būtų reorganizuotas išdalijimo būdu ir nuo 2024 m. sausio 1 d. pasibaigtų po reorganizavimo, veiklos teritorijos. Pagal projekto reg. Nr. XIVP-2825 3 straipsnio 3 ir 4 dalyse siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą Plungės apylinkės teismo teisės ir pareigos, susijusios su Plungės apylinkės teismo Plungės rūmais ir Plungės apylinkės teismo Skuodo rūmais, pereitų Telšių apylinkės teismui. Atkreipiame dėmesį, kad Telšių apylinkės teismo veiklos teritorija pagal keičiamo įstatymo 6 straipsnio 5 dalies 4 punkto nuostatas priskirtina Šiaulių apygardos teismo veiklos teritorijai. Pažymėtina, kad tiek iš teikiamo įstatymo projekto, tiek iš jį lydinčiųjų įstatymų projektų nuostatų turinio nėra aišku, kuris apygardos teismas po įstatymo įsigaliojimo apeliacine tvarka turėtų nagrinėti iki 2023 m. gruodžio 31 d. Klaipėdos apygardos teismui pateiktus apeliacinius ir atskiruosius skundus dėl Plungės apylinkės teismo Plungės rūmų ir Skuodo rūmų sprendimų, nuosprendžių, nutarimų ir nutarčių, jeigu jų nagrinėjimas iki įstatymo įsigaliojimo, t. y. 2024 m. sausio 1 d., Klaipėdos apygardos teisme dar nebūtų užbaigtas ar, pavyzdžiui, net nepradėtas nagrinėti. Svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti nuostatomis, pašalinančiomis šį neaiškumą.
Ta pati pastaba taikytina ir dėl Marijampolės apylinkės teismo Jurbarko rūmų veiklos teritorijos priskyrimo Tauragės apylinkės teismui (kartu su projektu teikiamo Lietuvos Respublikos apylinkių teismų įsteigimo ir jų veiklos teritorijų nustatymo įstatymo pakeitimo įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-2824 1 straipsnyje dėstomo Lietuvos Respublikos apylinkių teismų įsteigimo ir jų veiklos teritorijų nustatymo įstatymo 1 straipsnio 4 ir 7 punktai), nes siūlomu teisiniu reguliavimu Jurbarko rūmų veiklos teritorija patektų jau ne į Kauno apygardos teismo veiklos teritoriją, o į Klaipėdos apygardos teismo veiklos teritoriją.
Departamento direktorius Dainius Zebleckis
E. Drėgvaitė, tel. (8 5) 239 6891, el. p. [email protected]
M. Masteikienė, tel. (8 5) 239 6843, el. p. [email protected]
S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]