LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
EKONOMIKOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠILUMOS ŪKIO ĮSTATYMO NR. IX-1565 7 IR 37 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO XIIIP-1718(3)
2018-05-16 Nr. 108-P-16
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto nariai: R.Sinkevičius, D.Kreivys, A.Baura, Z.Jedinskij, A.Kupčinskas, G.Landsbergis, B.Markauskas, B.Matelis, J.Razma. Komiteto biuro: vedėja R.Petkūnienė; patarėjai: D.Šaltmeris, R.Danė, R.Duburaitė, L.Jasiukėnienė, I.Jurkšuvienė.
Kviestieji asmenys: Ūkio ministerijos skyriaus patarėja A.Railaitė, ūkio ministro patarėja J.Gumaniukienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2018-05-09 |
|
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą: Atkreipiame dėmesį, kad Teisės departamento išvadoje dėl susijusio įstatymo projekto reg. Nr. XIIIP-1713(3), kuriuo siūloma keisti Vietos savivaldos įstatymą, yra išsakytos esminio pobūdžio pastabos dėl pasiūlymo atsisakyti sąvokos „savivaldybės kontroliuojama įmonė“. Analogiškos pastabos išsakytinos ir dėl teikiamo įstatymo projekto. Be to, šiame kontekste pažymime, jog nors keičiamame įstatyme nenurodoma, kad juo būtų įgyvendinama 2006 m. lapkričio 16 d. Komisijos direktyva 2006/111/EB dėl finansinių santykių tarp valstybių narių ir valstybės įmonių skaidrumo ir dėl finansinio skaidrumo tam tikrose įmonėse, tačiau siūlomas pakeitimas turėtų būti įvertintas šios direktyvos kontekste.
|
Nepritarti. |
Teisės departamento pastaba tokia pati, kokia ji buvo teikta pirminiam įstatymo projektui ir jai buvo nepritarta. Kadangi įstatymo projektas išsakytos pastabos požiūriu nepasikeitė, todėl siūloma pakartotinai nepritarti pastabai dėl komiteto 2018-04-18 d. išvadoje Nr. 108-P-12 išdėstytų motyvų. |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo narys V.Poderys, 2018-05-07 |
2 |
1 |
|
|
Argumentai: Dabartinė įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalies redakcija, kuria, be kita ko nustatoma, kad: „Savivaldybių valdomų šilumos tiekėjų akcijos negali būti privatizuojamos“ turi tokių trūkumų: · Tokia redakcija apribotų savivaldybės, kaip šilumos tiekėjo, valdytojo teises, panaikinant prieš daugelį metų įtvirtintą galimybę pritraukti privatų kapitalą ar disponuoti savivaldybei nuosavybės teise priklausančiais vertybiniais popieriais – akcijomis. Tuo nepagrįstai apribojant šilumos tiekėjams galimybę pritraukti investicijas, užsienio kapitalą, diegti geresnę valdymo praktiką, efektyvinti veiklą ir taip mažinti kainas vartotojams. · Toks apribojimas laikytinas diskriminaciniu lyginant su kitais šilumos tiekėjais, kuriuos nuosavybės teise valdo privatūs juridiniai asmenys. · Šilumos ūkio įstatyme atsirastų teisinė spraga dėl jau privatizuotų šilumos tiekėjų akcijų. · Siūlomu pakeitimu yra siekiama pakeisti ne su valdymo perdavimu, kaip jis yra apibrėžtas Šilumos ūkio įstatymo 2 straipsnio 50 dalyje, susijusias teises ir pareigas, o siekiama apriboti teisę privatizuoti šilumos tiekėjų akcijas. Tai neišspręstų keliamos problemos kad „privačių struktūrų valdomose (išnuomotose) šilumos tiekimo įmonėse šilumos kaina paprastai yra aukštesnė negu savivaldybių valdomose įmonėse”, kadangi tokias įmonės ir toliau būtų galima išnuomoti. Atsižvelgiant į tai, teikiamas šis pasiūlymas, kuriuo: · Siūlomas pakeitimas suderinamas su siūlomu Vietos savivaldos įstatymo pakeitimu, kuriuo keičiama sąvoka: Savivaldybės valdoma įmonė – savivaldybės įmonė, veikianti pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, taip pat akcinė bendrovė ir uždaroji akcinė bendrovė, kurių vienai ar kelioms savivaldybėms nuosavybės teise priklausančios akcijos suteikia daugiau kaip 1/2 balsų visuotiniame akcininkų susirinkime. · Įtvirtinama pareiga savivaldybėms išlaikyti šilumos tiekėjų valdymą privatizuojant šilumos tiekėjų akcijas. · Šilumos tiekimo įmonėms paliekama teisė pritraukti investicijas, užsienio kapitalą, diegti geresnę valdymo praktiką, efektyvinti veiklą ir taip mažinti kainas vartotojams. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 37 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6.
Reorganizuojant savivaldybių valdomus šilumos tiekėjus ar
privatizuojant dalį savivaldybių valdomų šilumos tiekėjų akcijų,
savivaldybės užtikrina, kad jų valdomoms įmonėms nuosavybės teise priklausytų
šilumos perdavimo tinklai, kuriais realizuojama ne mažiau kaip 10 GWh per
metus šilumos ir ne mažiau kaip 30 procentų šilumos vartotojų poreikiams
patenkinti reikalingų šilumos gamybos pajėgumų kiekviename tinkle, įskaitant
reikalingą šiluminės galios rezervą
|
Pritarti iš dalies.
|
Nustatyti, kad savivaldybės išlaiko 2/3 šilumos tiekėjų akcijų, vietoj Seimo nario V.Poderio pasiūlyme siūlomų ½ ir šią dalį išdėstyti taip: „6.
Reorganizuojant savivaldybių valdomus šilumos tiekėjus ar
privatizuojant dalį savivaldybių valdomų šilumos tiekėjų akcijų, savivaldybės
užtikrina, kad jų valdomoms įmonėms nuosavybės teise priklausytų šilumos
perdavimo tinklai, kuriais realizuojama ne mažiau kaip 10 GWh per metus
šilumos ir ne mažiau kaip 30 procentų šilumos vartotojų poreikiams
patenkinti reikalingų šilumos gamybos pajėgumų kiekviename tinkle, įskaitant
reikalingą šiluminės galios rezervą ir išlaiko nuosavybės teisę į
savivaldybių valdomų šilumos tiekėjų akcijas, suteikiančias
daugiau kaip
|
2. |
Ekonomikos komitetas, 2018-05-16 |
3 |
|
|
|
Argumentai: Kadangi yra savivaldybių, kurios valdo mažiau nei 50+1 proc. šilumos tiekėjų akcijų, įstatymo projektą papildyti baigiamosiomis nuostatomis, kad reikalavimas savivaldybėms išlaikyti 2/3 šilumos teikėjų akcijų taikomas nuo įstatymo priėmimo. Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas 1. Šis įstatymas įsigalioja 2019 m. sausio 1 d. 2. Šio Įstatymo 2 straipsnio nuostatos, kad savivaldybės išlaiko nuosavybės teisę į savivaldybių valdomų šilumos tiekėjų akcijas, suteikiančias daugiau kaip 2/3 balsų visuotiniame akcininkų susirinkime, taikomos po šio Įstatymo įsigaliojimo reorganizuojant savivaldybių valdomus šilumos tiekėjus ar privatizuojant dalį savivaldybių valdomų šilumos tiekėjų akcijų.“
|
Pritarti. |
|
4. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
Komiteto pirmininkas Rimantas Sinkevičius
Komiteto biuro patarėjas Darius Šaltmeris