LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Teisės ir teisėtvarkos komitetas

 

KOMITETO IŠVADA

 

DĖL PRELIMINARAUS ĮVERTINIMO AR LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1649

11, 12, 18, 30, 33, 51, 52, 55 STRAIPSNIŲ IR ĮSTATYMO PRIEDO PAKEITIMO BEI 53 IR 54 STRAIPSNIŲ

PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTAS Nr. XIVP-2082(3)

NEPRIEŠTARAUJA LIETUVOS RESPUBLIKOS KONSTITUCIJAI

 

2022-11-16 Nr. 102-P-48

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Stasys Šedbaras, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, nariai: Aušrinės Armonaitės pavaduotojas Marius Matijošaitis, Irena Haase, Dainiaus Kreivio pavaduotojas Linas Slušnys, Gabrieliaus Landsbergio pavaduotojas Andrius Vyšniauskas, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Algirdas Stončaitis.

Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, komiteto biuro patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Dalia Latvelienė, Rita Karpavičiūtė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, komiteto biuro padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.

Kviestieji asmenys: Vidaus reikalų viceministrė Sigita Ščajevienė, Ministro Pirmininko patarėjas valstybės tarnybos klausimais Vitas Vasiliauskas, Vidaus reikalų ministerijos Valstybės tarnybos politikos grupės vyriausioji patarėja, atliekanti vadovės funkcijas Jūra Ivonaitytė, Seimo kanceliarijos Teisės departamento atstovai: vyresnioji patarėja Viktorija Staugaitytė, vyresnioji patarėja Jadvyga Andriuškevičiūtė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos  Teisės departamentas

2022-11-15

4

7

11

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.                     Projekto 4 straipsniu keičiamo Specialiųjų tyrimų tarnybos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 30 straipsnio 2 dalies, projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 52 straipsnio 1 dalies ir projekto 11 straipsniu keičiamo įstatymo priedo nuostatos tiek, kiek pagal jas šiame įstatyme būtų nustatyti tik minimalūs pareigūnų pareiginės algos koeficientai, o maksimalius pareiginės algos koeficientus, kurie negalėtų viršyti direktoriaus pareiginės algos koeficiento, nustatytų Specialiųjų tyrimų tarnybos direktorius, prieštarauja Konstitucijos 33 straipsnio 1 dalies nuostatai, kuria įtvirtinta piliečių teisė lygiomis sąlygomis stoti į valstybės tarnybą, 48 straipsnio 1 dalies nuostatai, kuria užtikrinta kiekvieno žmogaus teisė gauti teisingą apmokėjimą už darbą, 128 straipsnio 1 dalies nuostatai, kad sprendimus dėl valstybės esminių turtinių įsipareigojimų priima Seimas, konstituciniam teisinės valstybės principui. Argumentai dėl šių nuostatų prieštaravimo Konstitucijai yra analogiški Teisės departamento išvadoje dėl kartu teikiamo Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projekto, reg. Nr. XIVP-2066(3) (toliau – Valstybės tarnybos įstatymas), pateiktiems argumentams dėl tame projekte nauja redakcija dėstomo Valstybės tarnybos įstatymo nuostatų prieštaravimo Konstitucijai.

Kartu atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad pagal tokį reguliavimą Specialiųjų tyrimų tarnybos direktorius pareigūnams galėtų nustatyti dar didesnius pareiginių algų koeficientus negu būtų nustatyti Lietuvos Respublikos įstaigų vadovams (žr. Valstybės tarnybos įstatymo 2 priede įstaigų vadovams numatytus pareiginės algos koeficientų intervalus) arba valstybės pareigūnams, nes keičiamu įstatymu Specialiųjų tyrimų tarnybos direktoriui siūloma nustatyti pareiginės algos koeficientą – 4,5, o pavyzdžiui, Žvalgybos kontrolieriaus įstaigos vadovui ar Seimo kontrolieriaus įstaigos vadovui – 4 (žr. kartu teikiamo Valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo Nr. VIII-1904 pakeitimo įstatymo projekto, reg. Nr. XIVP-2099(3), priede siūlomus nustatyti fiksuotus valstybės pareigūnų pareiginės algos koeficientus).

Nepritarti

 

3. Komiteto sprendimas: vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 67 straipsnio 3 punktu ir atsižvelgdamas į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas, Teisės ir teisėtvarkos komitetas preliminariai įvertino, kad Įstatymo projekto 4 straipsniu keičiamo Specialiųjų tyrimų tarnybos įstatymo 30 straipsnio 2 dalies, projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 52 straipsnio 1 dalies ir projekto 11 straipsniu keičiamo įstatymo priedo nuostatos tiek, kiek pagal jas šiame įstatyme būtų nustatyti tik minimalūs pareigūnų pareiginės algos koeficientai, o maksimalius pareiginės algos koeficientus, kurie negalėtų viršyti direktoriaus pareiginės algos koeficiento, nustatytų Specialiųjų tyrimų tarnybos direktorius, neprieštarauja Konstitucijos 33 straipsnio 1 dalies nuostatai, kuria įtvirtinta piliečių teisė lygiomis sąlygomis stoti į valstybės tarnybą, 48 straipsnio 1 dalies nuostatai, kuria užtikrinta kiekvieno žmogaus teisė gauti teisingą apmokėjimą už darbą, 128 straipsnio 1 dalies nuostatai, kad sprendimus dėl valstybės esminių turtinių įsipareigojimų priima Seimas, konstituciniam teisinės valstybės principui.

4. Balsavimo rezultatai: už – 4, prieš – 3, susilaikė – 2 (balsavimui teikta formuluotė: „kas už tai, kad atitinkamos įstatymo projekto nuostatos prieštarauja Konstitucijai“).

5. Komiteto paskirti pranešėjai: Stasys Šedbaras, Agnė Širinskienė.

6. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                                                    Stasys Šedbaras

 

 

Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja Jurgita Janušauskienė