LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ KOMITETAS
PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGOMŲ TERITORIJŲ ĮSTATYMO NR. I-301
30 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1631
2022-06-08 Nr. 110-P-19
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas - Viktoras Pranckietis, Komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Andrius Vyšniauskas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2022-05-16) |
1(30) |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Atsižvelgiant į Teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros įstatymo 2 straipsnio 3 ir 4 dalis ir siekiant aiškumo, projekto 1 ir 2 straipsniais keičiamo įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „institucijų ir“ įrašytini žodžiai „institucijų pareigūnai“, po kurių dėtinas kablelis.
|
Pritarti. |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2022-05-16) |
2(30) |
(1) |
|
2. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje siūloma nuo 2023 m. gegužės 1 d. atsisakyti nuostatų, kad žemės naudojimo kontrolę saugomose teritorijose vykdytų valstybiniai žemės tarnybų pareigūnai. Atkreiptinas dėmesys, kad iš esmės analogiškos nuostatos yra nustatytos ir Pajūrio juostos įstatymo 10 straipsnio 2 dalyje dėl žemės naudojimo kontrolės, kurią vykdo valstybiniai žemės tarnybų pareigūnai. Pažymėtina, kad su teikiamu projektu susijusiu Lietuvos Respublikos pajūrio juostos įstatymo Nr. IX-1016 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu (reg. Nr. XIVP-1638) (toliau – projektas Nr. XIVP-1638) minėtos Pajūrio juostos įstatymo nuostatos nėra keičiamos. Atsižvelgiant į tai, nėra aišku, kodėl valstybiniai žemės tarnybų pareigūnai žemės naudojimo kontrolę pajūrio juostoje, į kurią patenka ir kai kurios saugomos teritorijos, galėtų vykdyti, tačiau kitose saugomose teritorijose šios kontrolės negalėtų vykdyti. Atkreiptinas dėmesys, kad kartu su teikiamu projektu susijusio Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-1625) nuostatos dėl subjekto, kuris nuo 2023 m. gegužės 1 d. organizuotų ir vykdytų žemės naudojimo valstybinę kontrolę, taip pat nėra aiškios, nes pagal projekto reg. Nr. XIVP-1625 1 straipsniu keičiamo Žemės įstatymo 32 straipsnio 3 dalies 9 punktą ir 36 straipsnį šią kontrolę nuo 2023 m. sausio 1 d. vykdytų Nacionalinė žemės tarnyba prie Aplinkos ministerijos, o pagal projekto reg. Nr. XIVP-1625 2 straipsnio 9 dalimi keičiamo Žemės įstatymo 32 straipsnio 4 dalies 1 punktą šią kontrolę vykdytų Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, tačiau Žemės įstatymo 36 straipsnio redakcija nuo 2023 m. gegužės 1 d. nėra keičiama. Atsižvelgiant į tai, teikiamo projekto, projekto reg. Nr. XIVP-1625 ir projekto reg. Nr. XIVP-1638 nuostatos turėtų būti suderintos tarpusavyje. Be to, projekto 1 ir 2 straipsniais keičiamo įstatymo 30 straipsnio nuostatos toje apimtyje, kurioje kalbama apie žemės naudojimo kontrolę derintinos su projekto reg. Nr. XIVP-1625 nuostatomis, kuriose vartojama formuluotė „žemės naudojimo valstybinė kontrolė“.
|
Pritarti.
|
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas (2022-05-16) |
3 |
1 |
|
3. Projekto 3 straipsnio 1 dalyje vietoj žodžių „Šis įstatymas, išskyrus 2 straipsnį“ įrašytini žodžiai „Šio įstatymo 1 straipsnis“. |
Pritarti. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija (2022-05-10 Nr. 053)
|
1 |
|
|
Prašome grąžinti Įstatymų projektus rengėjams, įpareigoti Įstatymų projektų rengėjus perduoti Įstatymų projektų rengimą kompetentingai institucijai Žemės ūkio ministerijai, ir atitinkamai įpareigoti Įstatymų projektų rengėjus įvertinti NŽT reformą, vadovaujantis Strateginio valdymo įstatyme įtvirtintais principais, parengti NŽT reformos kaštų ir naudos analizę ir pagrįsti šios reformos efektyvumą konkrečiais duomenimis ir skaičiavimais, taip pat, vadovaujantis Reglamento 18 ir 25 punktais, Įstatymų projektus pateikti derinti suinteresuotoms institucijoms (raštas pridėtas prie įstatymo projekto Nr. XIVP-1625 medžiagos).
|
Pritarti iš dalies.
|
Kaimo reikalų komitetas siūlo įstatymo projektą tobulinti pagrindiniam komitetui. |
2. |
Nacionalinės žemės tarnybos prie ŽŪM darbuotojų profesinė sąjunga (2022-05-25 NŽT PR – 20220525, 2022-05-25 NZT PR - 20220525A) |
1 |
|
|
Prašome Lietuvos Respublikos Seimo įvertinti Įstatymų projektus ir grąžinti juos rengėjams tikslinti, įpareigojant Įstatymų projektus dar kartą derinti su suinteresuotomis institucijomis. Tarnyba suvokia siūlomos žemės administravimo reformos reikšmę ir yra pasirengusi bendradarbiaudama su kitomis suinteresuotomis institucijomis dalyvauti rengiant šiai reformai įgyvendinti reikalingų teisės aktų projektus, kad būtų pasiektas visuomenės interesus atitinkantis šios pertvarkos tikslas. Prašome gražinti rengėjams Įstatymų pataisų paketą tobulinti apjungiant žemėtvarkos I ir II etapus į vieną išbaigtą, racionalų ir labai aiškų paketą, apimantį tiek struktūrines, institucines permainas, tiek ir efektyvesnių, tobulesnių žemėtvarkinių procesų, racionalesnių žemėtvarkos algoritmų sprendinius.
|
Pritarti iš dalies.
|
Kaimo reikalų komitetas siūlo įstatymo projektą tobulinti pagrindiniam komitetui. |
3. |
Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos (2022-05-27 Nr.:1SD-1361-(3.3 E.))
|
1 |
|
|
Prašome Lietuvos Respublikos Seimo įvertinti Įstatymų projektus ir grąžinti juos rengėjams tikslinti, įpareigojant Įstatymų projektus dar kartą derinti su suinteresuotomis institucijomis. Tarnyba suvokia siūlomos žemės administravimo reformos reikšmę ir yra pasirengusi bendradarbiaudama su kitomis suinteresuotomis institucijomis dalyvauti rengiant šiai reformai įgyvendinti reikalingų teisės aktų projektus, kad būtų pasiektas visuomenės interesus atitinkantis šios pertvarkos tikslas. |
Pritarti iš dalies.
|
Kaimo reikalų komitetas siūlo įstatymo projektą tobulinti pagrindiniam komitetui. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
6.1. Sprendimas: pritarti Saugomų teritorijų įstatymo Nr. I-301 30 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-1631;
6.2. Pasiūlymai: siūlyti pagrindiniam Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetui tobulinti įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms komitetas pritarė.
7. Balsavimo rezultatai: už – 4, prieš – 0, susilaikė – 0.
8. Komiteto paskirti pranešėjai: J. Gudauskas.
Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis
Komiteto biuro patarėja Gintarė Remeikienė