2017-03-28

 

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO NR. I-1491 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-3750 (4)

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

55

1

1) a)

Argumentai:

Svarbiu naujojo viešųjų pirkimų teisinio reguliavimo, kuriuo įgyvendinamos ES 2014/24/ES ir 2014/25/ES direktyvos, aspektu yra siekis į viešųjų pirkimų procedūras įtraukti socialinės ir darbo teisės reikalavimus (ES direktyvos 2014/24/ES preambulės 37 p.) bei tokiu būdu skatinti socialiai atsakingų tiekėjų dalyvavimą viešuosiuose pirkimuose.

Šiuo metu Įstatymo projekte pasigendama efektyvių priemonių, kurios skatintų sąžiningą ir skaidrią atlyginimų ir mokesčių mokėjimo politiką vykdančių tiekėjų dalyvavimą viešuosiuose pirkimuose.

Siūloma įstatymo formuluotė užtikrins šių tikslų pasiekimą ir visais atvejais teiks prioritetą skaidriai atlyginimus darbuotojams ir mokesčius biudžetui mokantiems tiekėjams. Tokiu būdu dalis viešojo sektoriaus išlaidos grįš į valstybės biudžetą mokesčių forma, o taip pat prisidės prie sąlygų darbuotojams gerinimo.

 

Pasiūlymas:

55 straipsnis. Pasiūlymų vertinimas ir palyginimas

1. Perkančioji organizacija ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą išrenka pagal:

1) kainos ar sąnaudų ir kokybės santykį. Vertinant atsižvelgiama į kainą arba sąnaudas ir kriterijus, susijusius su pirkimo objektu, įskaitant kokybinius, aplinkosaugos ir (arba) socialinius kriterijus, pavyzdžiui:

a) techninius pranašumus, estetines ir funkcines charakteristikas, prieinamumą, tinkamumą visiems vartotojams, socialines, aplinkosaugines ir inovatyvias charakteristikas bei sąžiningos prekybos sąlygas (pavyzdžiui, taikant šį kriterijų gali būti vertinama, kiek tiekėjo siūlomas atlyginimas pirkimo sutartį vykdysiantiems darbuotojams viršija jo arba ūkio subjekto, kurio pajėgumais remiamasi, kilmės šalyje nustatytą minimalų darbo užmokestį). Vykdant darbų pirkimus, išskyrus mažos vertės pirkimų atvejus, perkančiosios organizacijos, nustatydamos pasiūlymų vertinimo kriterijus ir parinkdamos ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, privalo atsižvelgti į tai, kiek tiekėjo mokamas atlyginimas pirkimo sutartį vykdysiantiems darbuotojams viršija jo arba ūkio subjekto, kurio pajėgumais remiamasi, kilmės šalyje nustatytą minimalų darbo užmokestį;

 

 

57

2

4

Argumentai:

Neįprastai mažos kainos institutas glaudžiai susijęs su tiekėjų pasiūlymų vertinimu ir laimėtojo išrinkimu. Pagal ES Teisingumo Teismo praktiką perkančiosios organizacijos tiek supaprastintų, tiek tarptautinių pirkimų atvejais pirkimo dokumentuose, remdamosi objektyviais ir nediskriminuojamais kriterijais, gali apsibrėžti savo neįprastai mažos kainos sampratą (pirmiau nurodytas Teisingumo Teismo Sprendimas sujungtose bylose Impresa Lombardini ir Mantovani, C-285/99 ir 286/99). Taigi perkančiosios organizacijos nepažeisdamos viešųjų pirkimų principų, turi teisę spręsti kaip vertins neįprastai mažos kainos pasiūlymus.

Manytina, kad tikslinga įstatymo projekto 17 straipsnio 2 dalies nuostatą, kuria siekiama vertinti socialinės ir darbo teisės įpareigojimų laikymąsi, papildomai detalizuoti apibrėžiant teisę perkančiajai organizacijai spręsti dėl pasiūlymo atmetimo, jei darbuotojams, atsakingiems už sutarčių vykdymą yra mokamas tik, pavyzdžiui, minimalus darbo užmokestis ar kyla kitų įtarimų dėl neskaidrios ir rinkos sąlygų neatitinkančios atlyginimų mokėjimo praktikos. Siūlyta įtvirtinti galimybes atmesti pasiūlymus, jei pasiūloma neįpratai maža kaina, o pirkimo sutartį vykdysiantiems pagrindiniams darbuotojams mokamas mažesnis nei įprastinis / vidutinis tokios kvalifikacijos ir srities darbuotojams mokamas atlyginimas.

 

Pasiūlymas:

57 straipsnis. Neįprastai maža pasiūlyta kaina

2. Perkančioji organizacija, siekdama, kad neįprastai mažos kainos arba sąnaudos būtų pagrįsti, raštu kreipiasi į tokią kainą arba sąnaudas pasiūliusį dalyvį ir prašo pateikti, jos manymu, reikalingas pasiūlymo detales, įskaitant kainos ar sąnaudų sudėtines dalis ir skaičiavimus. Perkančioji organizacija, vertindama kainos ar sąnaudų pagrindimą, atsižvelgia į:

<...>

4) šio įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 2 punkto ir 87 straipsnio nuostatas. Perkančioji organizacija turi teisę spręsti, jog tiekėjas nepagrindė pasiūlytos kainos pagrįstumo, jei pirkimo sutartį vykdysiantiems pagrindiniams darbuotojams mokamas mažesnis nei vidutinis tos srities ir kvalifikacijos specialistams mokamas atlyginiams ir tiekėjas nepateikia patikimų įrodymų dėl kainos pagrįstumo šių kaštų atžvilgiu;

 

 

 

 

Teikia:

Seimo nariai:                                                                                                            

Valerijus Simulik

Dainius Gaižauskas

Kęstutis Smirnovas

Audrys Šimas

Ramūnas Karbauskis

Irena Šiaulienė

Naglis Puteikis (pasirašė 2017-03-29)