LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Ekonomikos komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (1)

DĖL lietuvos respublikos INVESTICIJŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1312 1, 2, 91, 12, 13 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO KETVIRTUOJU2 STRAIPSNIU ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4206(2)

 

2020-06-16  Nr. 108-P-24

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Rimantas Sinkevičius, Komiteto pirmininko pavaduotojas Dainius Kreivys, Komiteto nariai Antanas Baura, Bronius Bradauskas, Virgilijus Poderys, Rūta Miliūtė ir Andrius Kupčinskas (nuotoliniu būdu).

Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai Raimonda Danė, Rasa Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Žilvinas Klimka, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.

Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos viceministras Marius Skuodis, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos Ekonomikos plėtros departamento Verslo politikos skyriaus vedėjas Aidas Rimkevičius, Investuok Lietuvoje, VšĮ Inovacijų ir infrastruktūros sprendimų komandos vadovas Gerardas Višinskis, kiti asmenys, prisijungę prie posėdžio nuotoliniu būdu.

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba
2020-06-10
Nr. G-2020-5148

 

 

 

 

Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba (toliau Specialiųjų tyrimų tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio nuostatomis, Lietuvos Respublikos Seimo Ekonomikos komiteto prašymu atliko Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo Nr. VIII-1312 1, 2, 9(1), 12, 13 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo ketvirtuoju(2) skirsniu įstatymo projekto
Nr. XIIIP-4206(2) (toliau – Projektas Nr. XIIIP-4206(2)
ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo Nr. I-1120 2, 4, 6, 17, 20, 23 ir 28 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto
Nr. XIIIP-4208 (toliau – Projektas Nr. XIIIP-4208) antikorupcinį vertinimą.

Kadangi Projektu Nr. XIIIP-4206(2) atsižvelgta į esmines pastabas ir pasiūlymus, kuriuos Specialiųjų tyrimų tarnyba teikė dėl alternatyvų teisinį reglamentavimą nustatančio Lietuvos Respublikos investicijų įstatymo
Nr. VIII-1312 1, 2, 91, 12, 13 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo ketvirtuoju(2) skirsniu įstatymo projekto Nr. XIIIP-3091[1], naujų pastabų ar pasiūlymų dėl Projekto Nr. XIIIP-4206(2) neturime.

Atlikę Projekto Nr. XIIIP-4208 antikorupcinį vertinimą pastabų ar pasiūlymų dėl šio teisės akto neturime.

Atkreipiame dėmesį, kad dalies Projektu
Nr. XIIIP-4206(2) siūlomų nuostatų įgyvendinimo tvarka bus reglamentuojama žemesniojo lygmens teisės aktuose (Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose). Atsižvelgdama į Projektu Nr. XIIIP-4206(2) siūlomo teisinio reglamentavimo svarbą šaliai, Specialiųjų tyrimų tarnyba pagal teisės aktų nustatytą kompetenciją dalyvaus šių teisės aktų teisėkūros procedūrose (pavyzdžiui, atliks teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą).

Pritarti

Projektui Nr. XIIIP-4206(2) naujų pastabų ar pasiūlymų nėra pateikta.

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo nariai Valius Ąžuolas, Vida Ačienė
2020-06-11

2

25

 

 

Argumentai:

Skatinant subalansuotą regionų plėtrą, siūloma mažinti kriterijus stambiems projektams nuo 200 iki 100 naujų darbo vietų ir nuo 30 iki 20 mln. Eur privačių kapitalo investicijų, kai investuojama ne Vilniuje ar Vilniaus rajone. Vilniuje ir Vilniaus rajone siūloma palikti esamus kriterijus. Sumažinus kriterijus projektams, kurie gali pasinaudoti pelno mokesčio lengvata, būtų sudarytos didesnės prielaidos pritraukti daugiau užsienio investicijų į regionus. Tokius parametrus atitinkančių Lietuvos įmonių yra trečdaliu daugiau nei šiuo metu siūlomus kriterijus atitinkančių, todėl būtų didesnė tikimybė paskatinti daugiau plėtros projektų ir iš vietos įmonių.

 

Siūlomus kriterijus atitinkančios įmonės, remiantis VMI ir Sodros duomenimis:

-       Moka didesnį darbo užmokestį. Vidutinis 2019 m. darbo užmokestis – 1 805 Eur/mėn. (pirminius kriterijus atitinkančių – 1 813 Eur/mėn.), t. y. 39 proc. daugiau nei Lietuvos VDU;

-       Dažniausiai kuriasi Lietuvos regionuose – 79 proc. atvejų įmonės registruotos už Vilniaus m. ribų. Atkreiptinas dėmesys, kad dalis Vilniaus m. registruotų įmonių, savo gamyklas steigia už Vilniaus m. ribų. Todėl, jei vertintume pagal gamyklų lokacijas, tikėtina, dar didesnė dalis jų būtų už Vilniaus m. ribų.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Papildyti 2 straipsnį 23 dalimi:

„23. Stambus projektas – duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų (prieglobos) ir susijusios veiklos arba apdirbamosios gamybos investicijų projektas, dėl kurio įgyvendinimo yra sudaryta ir galioja stambaus projekto investicijų sutartis, pagal kurią investuotojas įsipareigoja, kad per penkerius metus nuo jos įsigaliojimo dienos įgyvendinant šį investicijų projektą:

1) investuotojas sukurs Lietuvos Respublikoje ne mažiau kaip 100, o kai investuojama Vilniuje ar Vilniaus rajone ne mažiau kaip 200 naujų darbo vietų, dėl kurių įstatymų nustatyta tvarka bus sudarytos viso darbo laiko darbo sutartys. Kiekviena pagal šį punktą sukurta nauja darbo vieta turės būti išlaikyta ne trumpiau kaip penkerius metus nuo pirmosios darbuotojo priėmimo į sukurtą darbo vietą dienos;

2) investuotojo privačios kapitalo investicijos Lietuvos Respublikoje sudarys ne mažiau kaip 20 milijonų eurų, o kai investuojama Vilniuje ar Vilniaus rajone – ne mažiau kaip 30 milijonų eurų.“

Pritarti iš dalies

Stambiems projektams suteikiamas valstybei svarbių projektų statusas, todėl jų reikšmingumas turi būti neabejotinas visam regionui ir valstybei. Atsižvelgiant į paminėtą, taip pat siekiant subalansuotos regionų plėtros, pritartina stambių projektų kriterijų diferencijavimui Vilniuje ir Vilniaus rajone bei likusioje Lietuvos teritorijoje, likusioje teritorijoje iš dalies sumažinant nustatytus minimalius stambių projektų kriterijus. Taigi projekto
2 straipsnyje dėstomo 2 straipsnio 25 dalis,
atsižvelgus ir į Valstybinės lietuvių kalbos komisijos redakcines pastabas, keistina ją išdėstant taip:

     „25. Stambus projektas – duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų (prieglobos) paslaugų ir susijusios veiklos arba apdirbamosios gamybos investicijų projektas, dėl kurio įgyvendinimo yra sudaryta ir galioja stambaus projekto investicijų sutartis, pagal kurią investuotojas įsipareigoja, kad per penkerius metus nuo jos įsigaliojimo dienos įgyvendindamasant šį investicijų projektą:

     1) investuotojas sukurs Lietuvos Respublikoje ne mažiau kaip 150, o kai investuojama Vilniuje ar Vilniaus rajone ne mažiau kaip 200 naujų darbo vietų, dėl kurių įstatymų nustatyta tvarka bus sudarytos viso darbo laiko darbo sutartys, ir kiekvieną sukurtą darbo vietą išlaikys Kiekviena pagal šį punktą sukurta nauja darbo vieta turės būti išlaikyta ne trumpiau kaip penkerius metus nuo pirmosios darbuotojo priėmimo į sukurtą darbo vietą dienos;

     2) investuos investuotojo privačios kapitalo investicijos Lietuvos Respublikoje sudarys ne mažiau kaip 20 milijonų eurų, o kai investuojama Vilniuje ar Vilniaus rajone – ne mažiau kaip 30 milijonų eurų vertės privačių kapitalo investicijų.

 

4. Balsavimo rezultatai: pritarti bendru sutarimu.

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Rimantas Sinkevičius

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Laura Jasiukėnienė



[1] Prieiga internete: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAK/aa6ea590399111e98893d5af47354b00?jfwid=5ob7n4ack.