Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 486 straipsniO pakeitimo įstatymo PROJEKTO
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai.
Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 486 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto (toliau – Įstatymo projektas) parengimą paskatino praktikoje išryškėjusi teisinio reguliavimo spraga, kai narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo lindynes laikantys asmenys išvengia atsakomybės, nes galiojanti ANK 486 straipsnio redakcija numato atsakomybę tik už azartinių lošimų, ištvirkavimo arba alkoholinių gėrimų vartojimo lindynių laikymą.
Didelis narkotikų prieinamumas ir vartojimas tampa vis opesnė Vilniaus ir visos Lietuvos problema, tačiau gyventojai nesulaukia realios pagalbos kovojant prieš beveik atvirai veikiančius narkotikų prekybos taškus. Vienas pavyzdžių – Vilniuje, Pakraščio gatvėje netoli daugiabučių namų veikiantis prekybos kvaišalais taškas. Net dienos metu iš šio prekybos taško išeina akivaizdžiai apsvaigę ir aplinkoje nesiorientuojantys asmenys. Susitikimų metu Markučių gyventojai pranešė, kad teikti skundai savivaldybei, Vilniaus policijai ir net generaliniam komisarui, tačiau nesulaukia institucijų veiksmų ir sprendimų. Vienas iš būdų geriau spręsti tokias situacijas yra užpildyti teisinio reguliavimo spragą ir policijai suteikti įgaliojimus taikyti administracines nuobaudas už narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo lindynių laikymą.
Numačius administracinę atsakomybę už pavojingesnę ir sudėtingesnę veiką –narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų vartojimo lindynių laikymą, būtina padidinti ir taip galiojančioje redakcijoje nustatytus neproporcingai mažus baudų dydžius.
2. Įstatymo projekto iniciatoriai ir rengėjai.
Įstatymo projekto iniciatorius Seimo nariai :Artūras Zuokas, Viktoras Fiodorovas, Vytautas Sinica ir Vitalijus Šeršniovas..
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami Įstatymo projekte aptariami teisiniai santykiai.
ANK 486 straipsnio 1 dalyje numatyta, kad azartinių lošimų, ištvirkavimo arba alkoholinių gėrimų vartojimo lindynių laikymas užtraukia baudą nuo trisdešimt iki šešiasdešimt eurų, o už pakartotinai padarytą nusižengimą nustatyta nuo šešiasdešimt iki vieno šimto keturiasdešimt eurų dydžio bauda.
4. Siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama.
ANK 486 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad administracinė atsakomybė taikoma ne tik azartinių lošimų, ištvirkavimo, alkoholinių gėrimų vartojimo lindynių, bet ir narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų lindynių laikymą. Kartu siūloma padidinti baudas už lindynių laikymą: už pirmą kartą padarytą administracinė nusižengimą numatyta nuo šimto iki trijų šimtų eurų bauda, o už pakartotinai padarytą administracinį nusižengimą siūlomas baudos dydis – nuo trijų šimtų iki septynių šimtų eurų.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimtų įstatymų pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta.
Numatoma, kad Įstatymo projektas neigiamų pasekmių neturės.
6. Galima priimto įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai.
Priimtas Įstatymo projektas turės teigiamos įtakos kriminogeninei situacijai, kadangi bus pašalinta teisinio reguliavimo spraga ir policijai bus suteikti įgaliojimai bausti ir už narkotinių, psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų lindynių laikymą.
7. Galima priimto įstatymo įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai.
Įstatymo projekto nuostatų įgyvendinimas įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.
8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams?
Įstatymo projektas strateginio lygmens planavimo dokumentams neprieštarauja.
9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios.
Siekiant inkorporuoti priimtą įstatymą į teisinę sistemą, kitų įstatymų priimti, keisti ar pripažinti netekusiais galios nereikės.
10. Įstatymo projekto atitiktis Valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimams, sąvokų ir terminų įvertinimas.
Įstatymo projektas atitinka Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimus. Įstatymo projektas naujų sąvokų nenustato, todėl jų įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka nereikia.
11. Įstatymo projekto atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisei.
Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.
12. Įstatymui įgyvendinti reikalingi įgyvendinamieji teisės aktai, juos priimti turintys subjektai.
Įstatymui įgyvendinti įgyvendinamųjų teisės aktų priimti nereikės.
13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti.
Įstatymo projektui įgyvendinti papildomų lėšų nereikės.
14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.
Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų nėra gauta.
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis.
Reikšminiai žodžiai, kurių reikia Įstatymo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant reikšminius žodžius pagal Europos žodyną Eurovoc: „administracinis kodeksas“, „administracinių nusižengimų teisena“, „administracinis nusižengimas“.
16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai.
Nėra.
Teikia Seimo nariai: