PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KONKURENCIJOS ĮSTATYMO NR. VIII-1099
33 IR 39 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-2582(2)
2019-05-16
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
1 |
|
|
Argumentai: Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220 papildymo 161 straipsniu įstatymo projekte Nr. XIIIP-2583 atsisakius poveikio korupcijos mastui pavyzdinio sąrašo, siūlytina šias nuostatas įtvirtinti Konkurencijos įstatymo 41 straipsnyje, t. y. papildyti šiame pakete esantį Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo Nr. VIII-1099 33 ir 39 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-2582(2) nauju 41 straipsniu. Pasiūlymas: „41 straipsnis. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio konkurencijai vertinimas 1. Teisės akto projekto rengėjas atlieka teisės akto projekto poveikio konkurencijai vertinimą, kai teisės akto projektu nustatomas, keičiamas ar panaikinamas reguliavimas: 1) suteikia išimtines teises ūkio subjektui vykdyti ūkinę veiklą; 2) nustato ribotą ūkio subjektų, galinčių vykdyti tam tikrą ūkinę veiklą, skaičių; 3) susijęs su licencijavimo, leidimų ar kitokia teisės verstis ūkine veikla įgijimo tvarka; 4) apriboja ūkio subjektų galimybes vykdyti ūkinę veiklą; 5) reikšmingai padidina ūkio subjektų, siekiančių įeiti į rinką arba išeiti iš rinkos, kaštus; 6) nustato geografinius ribojimus prekių ar paslaugų pardavimui, investicijoms ar darbuotojų judėjimui; 7) riboja ūkio subjektų galimybes nustatyti savo prekių ar paslaugų kainas; 8) padidina ar sumažina rinkoje veikiančių ūkio subjektų veiklos kaštus nustatydamas skirtingus reikalavimus atskiriems ūkio subjektams ar kitais būdais; 9) riboja ūkio subjektų galimybes reklamuoti savo prekes ar pasirinkti jų pardavimo būdus; 10) nustato prekių ar paslaugų kokybės standartus; 11) reikalauja ar skatina viešai skelbti informaciją apie ūkio subjektų prekių kainas, kaštus, pardavimus ar gamybos apimtis; 12) reglamentuoja ūkio subjektų savireguliacijos mechanizmą; 13) riboja pirkėjų galimybę spręsti, iš kurio ūkio subjekto jie pirks prekes ar paslaugas; 14) mažina vartotojų mobilumą, padidinant vartotojų, norinčių pasirinkti ar pakeisti tiekėją, kaštus, ar kitais būdais; 15) gali paskatinti naujų rinkų atsiradimą arba nustatyti egzistuojančių rinkų reguliavimo reikšmingą sumažėjimą (liberalizavimą); 16) reglamentuoja intelektinės nuosavybės teisės klausimus; 17) reglamentuoja viešųjų pirkimų ar koncesijų klausimus; 18) susijęs su ūkio subjektams teikiama tiesiogine ar netiesiogine parama ar turto suteikimu ūkio subjektų ūkinei veiklai vykdyti; 19) susijęs su viešųjų paslaugų teikimu arba valstybės ar savivaldybių valdomų ūkio subjektų ūkine veikla; 20) susijęs su valstybės ar savivaldybių valdomų ūkio subjektų steigimu; 21) tam tikriems ūkio subjektams, jų grupėms ar jų vykdomiems projektams suteikia išskirtinį statusą; 22) kitais atvejais, kai rengiamu teisės aktu numatomas teisinis reguliavimas gali paveikti konkurenciją. 2. Konkurencijos taryba teisės aktų projektų rengėjų prašymu teikia jiems konsultacijas dėl poveikio konkurencijai vertinimo metodų.“ |
Teikia