PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KONKURENCIJOS ĮSTATYMO NR. VIII-1099  

33 IR 39 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-2582(2)

 

2019-05-16

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

 

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220 papildymo 161 straipsniu įstatymo projekte Nr. XIIIP-2583 atsisakius poveikio korupcijos mastui pavyzdinio sąrašo, siūlytina šias nuostatas įtvirtinti Konkurencijos įstatymo 41 straipsnyje, t. y. papildyti šiame pakete esantį Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo Nr. VIII-1099 33 ir 39 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-2582(2) nauju 41 straipsniu.

Pasiūlymas:

„41 straipsnis. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio konkurencijai vertinimas

1. Teisės akto projekto rengėjas atlieka teisės akto projekto poveikio konkurencijai vertinimą, kai teisės akto projektu nustatomas, keičiamas ar panaikinamas reguliavimas:

1) suteikia išimtines teises ūkio subjektui vykdyti ūkinę veiklą;

2) nustato ribotą ūkio subjektų, galinčių vykdyti tam tikrą ūkinę veiklą, skaičių;

3) susijęs su licencijavimo, leidimų ar kitokia teisės verstis ūkine veikla įgijimo tvarka;

4) apriboja ūkio subjektų galimybes vykdyti ūkinę veiklą;

5) reikšmingai padidina ūkio subjektų, siekiančių įeiti į rinką arba išeiti iš rinkos, kaštus;

6) nustato geografinius ribojimus prekių ar paslaugų pardavimui, investicijoms ar darbuotojų judėjimui;

7) riboja ūkio subjektų galimybes nustatyti savo prekių ar paslaugų kainas;

8) padidina ar sumažina rinkoje veikiančių ūkio subjektų veiklos kaštus nustatydamas skirtingus reikalavimus atskiriems ūkio subjektams ar kitais būdais;

9)  riboja ūkio subjektų galimybes reklamuoti savo prekes ar pasirinkti jų pardavimo būdus;

10) nustato prekių ar paslaugų kokybės standartus;

11) reikalauja ar skatina viešai skelbti informaciją apie ūkio subjektų prekių kainas, kaštus, pardavimus ar gamybos apimtis;

12) reglamentuoja ūkio subjektų savireguliacijos mechanizmą;

13) riboja pirkėjų galimybę spręsti, iš kurio ūkio subjekto jie pirks prekes ar paslaugas;

14) mažina vartotojų mobilumą, padidinant vartotojų, norinčių pasirinkti ar pakeisti tiekėją, kaštus, ar kitais būdais;

15) gali paskatinti naujų rinkų atsiradimą arba nustatyti egzistuojančių rinkų reguliavimo reikšmingą sumažėjimą (liberalizavimą);

16) reglamentuoja intelektinės nuosavybės teisės klausimus;

17) reglamentuoja viešųjų pirkimų ar koncesijų klausimus;

18) susijęs su ūkio subjektams teikiama tiesiogine ar netiesiogine parama ar turto suteikimu ūkio subjektų ūkinei veiklai vykdyti;

19)  susijęs su viešųjų paslaugų teikimu arba valstybės ar savivaldybių valdomų ūkio subjektų ūkine veikla;

20) susijęs su valstybės ar savivaldybių valdomų ūkio subjektų steigimu;

21) tam tikriems ūkio subjektams, jų grupėms ar jų vykdomiems projektams suteikia išskirtinį statusą;

22) kitais atvejais, kai rengiamu teisės aktu numatomas teisinis reguliavimas gali paveikti konkurenciją.

2. Konkurencijos taryba teisės aktų projektų rengėjų prašymu teikia jiems konsultacijas dėl poveikio konkurencijai vertinimo metodų.“

 

 

 

Teikia

Seimo narys                                                     (Parašas)                                              Stasys Šedbaras