2020-06-23

 

 

PASIŪLYMAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS SISTEMOS ORGANIZAVIMO IR KARO TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-723 PAPILDYMO 51 STRAIPSNIU IR

65 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTUI NR. XIIIP-3713(2)

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

1.

1

 

 

Argumentai:

Europos Žmogaus Teisių Teismo praktika formuoja, kad bet kokie asmens teisių ir laisvių varžymai turi būti kiek galima individualizuoti ir proporcingi taikomiems ribojimams. Taigi, būtina numatyti tvarką, kaip duomenų valdytojas vertins, kiek duomenų subjekto teisės būtų ribojamos.  

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu įtvirtinamo 51 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

 

2. Asmens duomenų, tvarkomų teisėsaugos ar nacionalinio saugumo tikslais, įstatymo 11 straipsnio 2 dalyje, 14 straipsnio 5 dalyje, 30 straipsnio 1 dalyje nurodytos informacijos teikimas duomenų subjektams (asmenims, stojantiems į tikrąją karo tarnybą, atliekantiems tikrąją karo tarnybą, asmenims, kurių asmens duomenis krašto apsaugos sistemos institucijos surinko karinės operacijos planavimo, rengimosi jai ar jos vykdymo metu) gali būti atidėtas, apribotas arba ši informacija gali būti neteikiama, Asmens duomenų, tvarkomų teisėsaugos ar nacionalinio saugumo tikslais, įstatymo 12 straipsnyje, 14 straipsnio 1, 2 ir 3 dalyse nustatytos duomenų subjektų (asmenų, stojančių į tikrąją karo tarnybą, atliekančių tikrąją karo tarnybą, asmenų, kurių asmens duomenis krašto apsaugos sistemos institucijos surinko karinės operacijos planavimo, rengimosi jai ar jos vykdymo metu) teisės susipažinti su savo asmens duomenimis, reikalauti ištaisyti, ištrinti asmens duomenis ar apriboti jų tvarkymą gali būti apribotos visiškai arba iš dalies, atsižvelgiant į tai, kiek ir kol tai būtina ir proporcinga, tais atvejais, kai duomenų subjektui pateikus informaciją ir (arba) įgyvendinus šioje dalyje nurodytą duomenų subjekto teisę gali tapti neįmanoma arba gali būti sukliudyta užtikrinti tikrosios karo tarnybos atlikimą, planuoti karines operacijas, joms rengtis ir (arba) jas vykdyti. Krašto apsaugos sistemos institucijos turi kiekvienu konkrečiu atveju krašto apsaugos ministro ar jo įgalioto asmens nustatyta tvarka įvertinti, ar šioje dalyje nurodytos duomenų subjektų teisės turi būti visiškai arba iš dalies apribotos, taip pat fiksuoti raštu, įskaitant elektroninę formą, faktines arba teisines priežastis, kuriomis pagrįstas sprendimas apriboti šias teises, ir prireikus šią informaciją pateikti subjektams, nagrinėjantiems skundus dėl žmogaus teisių ir laisvių pažeidimų, jų prašymu.“.

 

 

 

Teikia

Seimo nariai:

Dainius Gaižauskas

Arvydas Anušauskas

Dovilė Šakalienė