LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Aplinkos apsaugos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (1)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAVIVALDYBIŲ INFRASTRUKTŪROS PLĖTROS ĮSTATYMO
NR. XIII-2895 2, 4, 6, 7, 8, 11, 12, 14, 15 IR 16 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-564(2)
2021-11-10 Nr. 107-P-42
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Aistė Gedvilienė – Komiteto pirmininkė, Komiteto pirmininkės pavaduotojas Aidas Gedvilas, Komiteto nariai: Kasparas Adomaitis, Arūnas Valinskas (pavaduojantis Agnę Bilotaitę), Ligita Girskienė, Petras Gražulis, Linas Jonauskas, Tomas Tomilinas, Justinas Urbanavičius, Romualdas Vaitkus.
Kviestieji asmenys: aplinkos viceministras Darius Kvedaravičius, Statybos ir teritorijų planavimo politikos grupės vyr. patarėja Algė Staniūnaitė-Tonkich.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai: negauta.
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo narys Kasparas Adomaitis 2021-11-09
|
N (13) |
(3) |
|
Argumentai: Vadovaujantis SIPĮ 13 str. 3 d. „Savivaldybės infrastruktūros projektavimo išlaidos apskaičiuojamos iki savivaldybės infrastruktūros plėtros sutarties sudarymo dienos, vadovaujantis aplinkos ministro įsakymu patvirtintomis Statinių projektavimo darbų kainų skaičiavimo rekomendacijomis. Savivaldybės infrastruktūros statybos ir (ar) įrengimo išlaidos apskaičiuojamos iki savivaldybės infrastruktūros plėtros sutarties sudarymo dienos, vadovaujantis aplinkos ministro įsakymu patvirtintais Statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo principais“. Tačiau tais atvejais, kai kalbama apie sudėtingos infrastruktūros projektavimą ir statybą, kurios tikslūs techniniai duomenys ir specifikacijos paaiškės tik projektuojant ją, yra neįmanoma pateikti tikslius skaičiavimus iki sutarties sudarymo. Pažymėtina, kad tikslūs skaičiavimai tik pagal teritorijų planavimo dokumentus negali būti atlikti, nes teritorijų planavimo dokumentuose nėra nagrinėjami tikslūs statinių parametrai, pvz. viadukų, estakadų ir kt., todėl siūlytina tikslinti SIPĮ numatant, kad iki sutarties sudarymo dienos numatomos tik preliminarios išlaidos, o tiksli kompensacijos suma bus nustatoma iki SLD tokiai viešai infrastruktūrai įrengti išdavimo. Taip pat numatant saugiklį, jog sutartyje numatoma maksimali kompensacijos suma.
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektą 71 straipsniu jį išdėstant taip: „71 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 13 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Preliminarios savivaldybės infrastruktūros projektavimo išlaidos apskaičiuojamos iki savivaldybės infrastruktūros plėtros sutarties sudarymo dienos, vadovaujantis aplinkos ministro įsakymu patvirtintomis Statinių projektavimo darbų kainų skaičiavimo rekomendacijomis. Preliminarios savivaldybės infrastruktūros statybos ir (ar) įrengimo išlaidos apskaičiuojamos iki savivaldybės infrastruktūros plėtros sutarties sudarymo dienos, vadovaujantis aplinkos ministro įsakymu patvirtintais Statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo principais. Tiksli išlaidų ir kompensacijos suma nustatoma iki statybą leidžiančio dokumento savivaldybės infrastruktūrai išdavimo. Preliminarios savivaldybės infrastruktūros projektavimo ir preliminarios savivaldybės infrastruktūros statybos ir (ar) įrengimo išlaidos nurodytos savivaldybės infrastruktūros plėtros sutartyje laikytinos maksimalia galima kompensacijos suma. Savivaldybės infrastruktūros plėtros kainų pokyčio riziką prisiima savivaldybės infrastruktūros iniciatorius.“ |
Pritarti |
|
2. |
Seimo narys Kasparas Adomaitis 2021-11-09
|
N (13) |
(4) |
|
Argumentai: SIPĮ 13 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad „Kompensacijos už prioritetinės savivaldybės infrastruktūros plėtrą <...> mokamos iš savivaldybės biudžeto ir (ar) kituose įstatymuose nustatytais atvejais – iš savivaldybės infrastruktūros valdytojo biudžeto, taip pat iš Programos lėšų, sukauptų iš prioritetinės savivaldybės infrastruktūros įmokų. Programos lėšos, sukauptos iš prioritetinės infrastruktūros įmokų, naudojamos, kai kompensacijoms mokėti kitų savivaldybės ir (ar) savivaldybės infrastruktūros valdytojų biudžeto lėšų nepakanka <..>“. Šiuo atveju, vertinant ir kitas SIPĮ nuostatas, darytina išvada, kad surinktos lėšos (įmokos) turėtų būti pirmiausiai naudojamos infrastruktūros plėtrai pagal planą, o ne išleidžiamos mokėti kompensacijoms, bet tokiu atveju kyla klausimų dėl to, kad jei biudžeto pakanka, o sukauptos lėšos nepanaudojamos pagal priemonių planą, kas bus su kaupiamomis lėšomis, t. y. iki kokio lygmens jos turės būti kaupiamos, kad jas būtų galima panaudoti. Atsižvelgiant į neaiškią formuluotę, siūlytina ją tikslinti.
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektą 71 straipsniu jį išdėstant taip: „71 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas 2. Pakeisti 13 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Kompensacijos už prioritetinės
savivaldybės infrastruktūros plėtrą pagal teritorijų planavimo dokumentuose
nustatytus vystymo etapus, savivaldybės infrastruktūros plėtros sutartyse
nustatytas kompensavimo sąlygas, savivaldybės infrastruktūros perdavimo
savivaldybės infrastruktūros valdytojui (valdytojams) terminą mokamos iš
savivaldybės biudžeto ir (ar) kituose įstatymuose nustatytais atvejais – iš
savivaldybės infrastruktūros valdytojo biudžeto, taip pat iš Programos lėšų,
sukauptų iš prioritetinės savivaldybės infrastruktūros įmokų. |
Pritarti |
|
Komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė
Komiteto biuro patarėja Aistrida Latvėnė