LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Teisės ir teisėtvarkos komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NOTARIATO ĮSTATYMO NR. I-2882 4 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3363

 

2024-03-27  Nr. 102-P-8

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, nariai: Česlav Olševski, Vilius Semeška, Algirdas Stončaitis, Andrių Vyšniauską pavaduojantis Linas Slušnys.

Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.

Vidaus reikalų ministerijos  Viešojo saugumo politikos grupės patarėjas Andrius Šaparnis, Teisingumo ministerijos  Teisinių paslaugų politikos grupės vyresnysis patarėjas Artūras Remeikis, Teisingumo ministerijos  Teisinių paslaugų politikos grupės vyresnioji patarėja Božena Rus, Crypto Hub Lithuania asociacijos vadovas Evaldas Krampas, Asociacija „Fintech Hub LT“ administracijos direktorė Greta Ranonytė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2023-12-13

1

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Atkreiptinas dėmesys, jog kartu su projektu teikiamame Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo pakeitimo įstatymo projekte reg. Nr. XIVP-3357 siūloma nustatyti, kad „Lietuvos notarų rūmai taiko šio straipsnio 1 dalies 1, 2 ir 6 punktuose nurodytas poveikio priemones“, o projekte siūloma nustatyti, kad Notarų atestacijos komisija gali skirti notarui ar notaro atstovui Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 36 straipsnio 1 dalies 1, 2 ir 6 punktuose nurodytą poveikio priemonę. Nors Notarų atestacijos komisija yra Lietuvos notarų rūmų organas (pagal Notariato įstatymo 68 straipsnio 1 dalies 5 punktą), svarstytina, ar abiejų projektų nuostatos neturėtų būti suderintos nurodant tą patį subjektą, galintį skirti poveikio priemones.

Nepritarti

Įstatymo projektu siūlomose Notariato įstatymo 4 straipsnio 5 ir 7 dalyse numatyta, kad Notarų atestacinė komisija gali paskirti PPTFPĮ numatytas poveikio priemones. Notariato įstatymo VII skyrius reglamentuoja profesinę notarų savivaldą ir numato, kad ją įgyvena Lietuvos notarų rūmai. Taip pat šis įstatymas numato kelių Lietuvos notarų rūmų organų – Lietuvos notarų rūmų susirinkimo, prezidiumo, prezidento, Notarų garbės teismo ir Notarų atestacinės komisijos, buvimą ir atriboja jų įgaliojimus. Siekiant teisinio reguliavimo aiškumo Įstatymo projektu turi būti nustatyta kuris iš minėtų Lietuvos notarų rūmų organų ir kokius įgaliojimus turi, skiriant PPTFPĮ numatytas poveikio priemones.

2.

Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė

2

 

 

Atsižvelgiant į kitų paketo įstatymų projektų įsigaliojimą, projekto įsigaliojimą siūlytina numatyti 2024 m. rugpjūčio  1 d.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Asociacija „Crypto Hub Lithania“

2023-12-08

 

 

 

Asociacija „Crypto Hub Lithania“ (toliau – Asociacija), vienijanti virtualių valiutų ir virtualus turto sektoriaus įmones, kreipiasi į Lietuvos Respublikos Seimo Biudžeto ir finansų komitetą dėl 2023 m. gruodžio 1 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 924 „Dėl Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo Nr. VIII-275 2, 9, 10, 11, 15, 16, 21, 22, 23, 25, 29, 36, 39, 40, 48 ir 49 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 151, 152 ir 461 straipsniais įstatymo projekto ir su juo susijusių įstatymų projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“. Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymas Nr. VIII-275 toliau bus vadinamas Įstatymu, o Įstatymo 2, 9, 10, 11, 15, 16, 21, 22, 23, 25, 29, 36, 39, 40, 48 ir 49 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 151, 152 ir 461 straipsniais įstatymo projektas – Projektu. Atkreipiame dėmesį, kad ne visos Projekto nuostatos buvo tinkamai suderintos su suinteresuotomis šalimis. Įstatymo 25 straipsnio 6 dalies 1 punktas ir Įstatymo 152 straipsnio 2 dalies 4 punktas yra tinkamai teisiškai nepagrįsti, neproporcionalūs ir ribojantys įstaigų konkurenciją. Asociacija taip pat teikia savo pasiūlymą dėl Įstatymo 10 straipsnio 4 dalies pakeitimo. Šiuo raštu pateikiame savo argumentus ir tikimės, kad galėsime būti įtraukti į klausimo svarstymą.

[Pasiūlymai kitiems projektams]

 

Pastaba įvertinta svarstant paketo projektą, kuriam ji pateikta.

2.

Asociacija „Fintech Hub LT“

2024-02-27

 

 

 

Asociacija „Fintech Hub LT“ (toliau – Asociacija), vienijanti kredito įstaigas, elektroninių pinigų įstaigas ir mokėjimo įstaigas, kreipiasi į Lietuvos Respublikos Konkurencijos tarybą dėl 2023 m. gruodžio 1 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo Nr. 924 „Dėl Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo Nr. VIII-275 2, 9, 10, 11, 15, 16, 21, 22, 23, 25, 29, 36, 39, 40, 48 ir 49 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 151 , 152 ir 461 straipsniais įstatymo projekto ir su juo susijusių įstatymų projektų pateikimo Lietuvos Respublikos Seimui“. Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymas Nr. VIII-275 toliau bus vadinamas Įstatymu, o Įstatymo 2, 9, 10, 11, 15, 16, 21, 22, 23, 25, 29, 36, 39, 40, 48 ir 49 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 151 , 152 ir 461 straipsniais įstatymo projektas – Projektu.

[Pasiūlymai kitiems projektams]

 

Pastaba įvertinta svarstant paketo projektą, kuriam ji pateikta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai: negauta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 0, susilaikė – 0.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Irena Haase, Agnė Širinskienė, Vilius Semeška.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkė                                                      (Parašas)                                                                                                                   Irena Haase

Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė