1.
|
Seimo
narys
M.
Lingė,
2021-12-21
|
1
(151)
|
(6)
|
|
|
Argumentai:
Įstatymo projektas, siekdamas mažinti „šešėlį“ statybos sektoriuje,
numato skaidriai dirbančio asmens identifikavimo kodą (toliau – Kodas)
suformavimo tvarką Socialinio draudimo fondo valdybos (toliau – Fondo
valdyba) informacinėje sistemoje, asmenų sąrašą, kuriems suteikiamas Kodas,
ir jo identifikavimo tvarka.
Pagal LR Statybos įstatymo Nr. I-1240 ketvirtojo skirsnio pavadinimo
pakeitimo ir Įstatymo papildymo 22(1) straipsniu įstatymo Nr. XIV-462
pakeitimo įstatymo projektą (Nr. XIVP-1189(2) statybos darbus atliekantiems
asmenims bus privaloma turėti Kodą, o statytojui (užsakovui) ar jo įgaliotam
vienam rangovui numatyta pareiga užtikrinti statybvietėje esančių asmenų
identifikavimą.
Siekiant neapsunkinti Kodo identifikavimo procesą, yra naudojamasi
Galimybių paso identifikavimo analogija, t. y. Fondo valdyba yra sukūrusi
mobiliąją programėlę, kuria neatlygintinai bus galima atsisiųsti į bet kurį
mobilųjį įrenginį.
Atsižvelgiant į tai, kad dalis rangovų jau turi ir taiko patekimo į
statybvietę kontrolės sistemas, kurios fiksuoja patekimo į statybvietę
pradžią, pabaigą ir asmenį, Fondo valdybos direktoriaus numatyta
identifikavimo priemonė – Kodo identifikavimo programėlė gali būti lengvai
integruojama į jau esamas rangovų informacines sistemas.
Pasiūlymo tikslas: numatyti, kad Fondo
valdybos direktoriaus numatyta identifikavimo priemonė gali būti integruojama
į rangovų naudojamas informacines sistemas.
Pasiūlymo esmė: numatyti galimybę leisti į
rangovų naudojamas informacines sistemas integruoti Fondo valdybos
direktoriaus numatytas identifikavimo priemones.
Pasiūlymas:
Pakeisti 151
straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Kodo galiojimą ir kode užšifruotų duomenų teisingumą galima
patikrinti viešai ir neatlygintinai Fondo valdybos direktoriaus nustatytomis
tikrinimo priemonėmis. Jeigu pagal specialiuosius įstatymus Kodo identifikavimą
turintis užtikrinti asmuo naudojasi jau turimomis informacinėmis
sistemomis, Fondo
valdybos direktoriaus nustatyta tvarka tikrinimo priemonės gali būti
integruotos su trečiųjų asmenų turimomis informacinėmis sistemomis. Fondo valdybos direktoriaus nustatyta tvarka Fondo valdyba užtikrina
prieigą viešai ir neatlygintinai peržiūrėti kodo ir kode užšifruotų duomenų
tikrinimo priemonėmis Fondo valdybos informacinėje sistemoje tvarkomus
Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis apie šio straipsnio 1 dalies 3
punkte nurodyto apdraustojo asmens, kurio kodas tikrinamas, vykdomos
(deklaruotos) ekonominės veiklos rūšį.“
|
Pritarti.
|
Argumentai: redakciškai patikslinti formuluotę.
Pasiūlymas:
Įstatymo projekto 1
straipsniu keičiamo įstatymo 151 straipsnio 6 dalį dėstyti taip:
„6. Kodo galiojimą ir kode užšifruotų duomenų
teisingumą galima patikrinti viešai ir neatlygintinai Fondo valdybos
direktoriaus nustatytomis tikrinimo priemonėmis. Jeigu
pagal specialiuosius įstatymus Kkodo identifikavimą
turintis užtikrinti asmuo naudojasi jau turimomis informacinėmis sistemomis, Fondo
valdybos direktoriaus nustatyta tvarka tikrinimo priemonės gali būti
integruotos į su trečiųjų asmenų turimasomis
informacinesėmis sistemasomis. Fondo valdybos direktoriaus nustatyta
tvarka Fondo valdyba užtikrina prieigą viešai ir neatlygintinai peržiūrėti
kodo ir kode užšifruotų duomenų tikrinimo priemonėmis Fondo valdybos
informacinėje sistemoje tvarkomus Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis
apie šio straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodyto apdraustojo asmens, kurio
kodas tikrinamas, vykdomos (deklaruotos) ekonominės veiklos rūšį.“
|
2.
|
Seimo
narys
J.
Varkalys,
2021-12-22
|
2
|
|
|
|
Argumentai:
Lietuvos
Respublikos statybos įstatymo Nr. I-1240 ketvirtojo skirsnio pavadinimo
pakeitimo ir įstatymo papildymo 221 straipsniu įstatymo Nr.
XIV-462 pakeitimo įstatymo projektui (Nr. XIVP-1189(2)) įsigaliojus
2022 m. sausio 1 d., visiems šalies rangovams, kurie nori dirbti nuo 2022 m.
pradžios, liks tik 5-7 darbo dienos pasirengti šio įstatymo ir lydinčiųjų
įstatymų taikymui, t. y. per šį trumpą laikotarpį gauti savo darbuotojams
Kodus, įsigyti jų nuskaitymo priemones, apmokyti statybviečių kontrolę
vykdančius asmenis, gauti Kodus iš subrangovų ir t.t.
Tai ne tik praktiškai nerealus terminas, bet ir neatitinkantis
teisėkūros principų, numatančių, jog naujas teisinis reguliavimas turi
įsigalioti tik nustatant pakankamą pereinamąjį laikotarpį, kad verslas galėtų
be streso prisitaikyti.
Pasiūlymo tikslas ir esmė: nustatyti pakankamą pereinamąjį laikotarpį, kad verslas
galėtų prisitaikyti prie naujojo reguliavimo.
Pasiūlymas:
„2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir
įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį,
įsigalioja 2022 m. sausio balandžio 1 d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Valstybinio
socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo
ministerijos direktorius iki 20212 m. gruodžio kovo
31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“
|
Pritarti.
|
|