PASIŪLYMAS

LIETUVOS RESPUBLIKOS

VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533

3,9,13,14,15,16,19,20 IR 31 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO XIIIP-1924

 

 

2018-05-17

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

3

3

 

Argumentai: Dabar dažnai savivaldybės tarybos narių nusišalinimai nuo svarstomų klausimų, kurie jiems gali sukelti interesų konfliktą, vyksta gana chaotiškai: iš pradžių tarybos nario nusišalinimas yra priimamas, po to balsavimo rezultatams esant ne tokiems, kokių buvo tikėtasi, neretai vyksta pakartotinas balsavimas dėl tarybos nario nusišalinimo, kurio metu nusišalinimas nėra priimamas ir savivaldybės tarybos nariui yra leidžiama balsuoti dėl konkretaus klausimo. Pagal Vyriausios tarnybinės etikos komisijos pateiktus duomenis, 2017 metais nepriimtų nusišalinimų skaičius savivaldybių tarybose buvo 837. Šis skaičius yra pakankamai reikšmingas, todėl tikslinga šią procedūrą reglamentuoti aiškiau.

Todėl tam, kad būtų daugiau aiškumo ir skaidrumo savivaldos veikloje, siūlau įtvirtinti nuostatą, kuria balsavimas dėl tarybos nario nusišalinimo nepriėmimo turi vykti prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris tarybos nariui sukelia interesų konfliktą.

 

Pasiūlymas: Siūlau papildyti įstatymo projekto 3 straipsnį 3 dalimi ir išdėstyti ją taip:

3 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas

3. Papildyti 13 straipsnio 10 dalį ir išdėstyti ją taip:

„10. Tarybos narys savivaldybės tarybos posėdyje prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris jam sukelia interesų konfliktą, privalo informuoti savivaldybės tarybą apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir, jeigu savivaldybės taryba nusišalinimą priima, jokia forma nedalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Savivaldybės taryba gali motyvuotu sprendimu, vadovaudamasi Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos patvirtintais kriterijais, pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą. Balsavimas dėl tarybos nario nusišalinimo nepriėmimo vyksta prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris tarybos nariui sukelia interesų konfliktą. Duomenys apie sprendimą nepriimti pareikšto nusišalinimo kartu su svarstyto klausimo balsavimo rezultatais skelbiami savivaldybės interneto svetainėje ir per penkias darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos elektroninėmis priemonėmis pateikiami Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai jos nustatyta tvarka.“

 

 

2

 

3

 

4

 

 

Argumentai: Naudojantis šiuolaikinėmis technologijomis visos savivaldybės be didelių papildomų lėšų galėtų įrašyti visus posėdžius, taip užtikrinant visų savivaldybės tarybos posėdžių rezultatų skaidrumą ir aiškumą. Reikalavimas įrašyti savivaldybės tarybos posėdžius užkirstų kelią  manipuliacijoms posėdžių protokolais, kuriuos saugo ir viešina savo tinklalapyje pati savivaldybė. Toks reglamentavimas užtikrintų didesnį savivaldybės tarybos sprendimų priėmimo proceso skaidrumą.

 

Pasiūlymas: Siūlau papildyti įstatymo projekto 3 straipsnį 4 dalimi ir išdėstyti ją taip:

3 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas

4. Papildyti 13 straipsnio 13 dalį ir išdėstyti ją taip:

 „13. Savivaldybės tarybos posėdžiai protokoluojami, daromas garso ir/ar vaizdo įrašas. Posėdžių protokolus ir savivaldybės tarybos sprendimus privalo pasirašyti tam posėdžiui pirmininkavęs meras, jo pavaduotojas ar kitas tarybos narys. Savivaldybės tarybos posėdžių protokolus turi pasirašyti ir savivaldybės tarybos sekretorius, o jeigu jo nėra, – mero paskirtas politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas arba savivaldybės administracijos direktoriaus (kai yra gautas mero pritarimas) paskirtas valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis savivaldybės administracijoje pagal darbo sutartį.“

 

 


 

 

 

Teikia

Seimo narė                                                      (Parašas)                                  Gintarė Skaistė