LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVŪNŲ GEROVĖS IR APSAUGOS ĮSTATYMO NR. VIII-500 3 STRAIPSNIO PAKEITIMO 
ĮSTATYMO
PROJEKTO

 

2023-11-24 Nr. XIVP-3331

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsniu teikiamas Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 3 straipsnio 3 dalies, nustatančios Aplinkos ministerijos ar aplinkos ministro įgaliotos institucijos kompetenciją, 2 punkto pakeitimas.  Aptariama keičiamo įstatymo nuostata keičiama, atsižvelgiant į tai, kad Seimas svarsto Medžioklės įstatymo Nr. IX-966 5 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 15(1), 15(2) straipsniais ir priedu įstatymo projektą Nr. XIVP-3271, kuriuo siekiama, kad draudžiami ir leidžiami medžioklės įrankiai ir priemonės būtų nustatyti Medžioklės įstatyme, (kas nurodoma ir projekto aiškinamajame rašte),  o ne Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisyklėse, kurias tvirtina aplinkos ministras. Atsižvelgiant į tai, projekto 2 straipsnio 2 dalyje nurodytina, kad įgyvendinamuosius teisės aktus priima aplinkos ministras (pakeičia Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisykles), o ne Vyriausybė, kaip nurodoma projekte.

2.    Projekto 2 straipsnio 1 dalyje nurodoma, kad „<...> įstatymas <...> įsigalioja 2024 m. sausio 1 d.“ (išskirta – mūsų). Atsižvelgiant į Seimo statute nustatytų įstatymų leidybos procedūrų trukmę, į tai, kad pagal Konstituciją Seimo priimtas įstatymas turi būti promulguojamas (Seimo priimtas įstatymas įsigalioja, kai jį pasirašo ir oficialiai paskelbia Respublikos Prezidentas; priimtą įstatymą Respublikos Prezidentas pasirašo ir oficialiai paskelbia ne vėliau kaip per dešimt dienų po Seimo priimto įstatymo įteikimo (Konstitucijos 70 straipsnio 1 dalis, 71 straipsnio 1 dalis)), į tai, kad pagal Konstitucijos 64 straipsnio 1 dalį Seimo rudens sesija baigiasi gruodžio 23 d., į tai, kad nėra objektyvių prielaidų projekto teisėkūros procedūrai taikyti konstitucinės doktrinos sąlygotų skubos ar ypatingos skubos pagrindų, numatytų Seimo statuto 162 straipsnio 2 dalyje ir 164 straipsnio 1 dalyje (vien Medžioklės įstatymo Nr. IX-966 5 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 15(1), 15(2) straipsniais ir priedu įstatymo projekte Nr. XIVP-3271 nurodyta įsigaliojimo data nėra objektyvi prielaida taikyti skubos arba ypatingos skubos procedūras), taip pat į tai, kad aplinkos ministras iki įsigaliojant įstatymui turėtų priimti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus, abejotina, ar ši įsigaliojimo data yra reali.

3.    Atsižvelgiant į Teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 7 punkte įtvirtintą teisėkūros sistemiškumo principą, pagal kurį teisės normos turi derėti tarpusavyje, visi susiję projektai (šis, Medžioklės įstatymo Nr. IX-966 5 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 15(1), 15(2) straipsniais ir priedu įstatymo projektas Nr. XIVP-3271, Administracinių nusižengimų kodekso 290 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XVP-3332, Laukinės gyvūnijos Nr. VIII-498 9 ir 14 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3079(2) ir Saugomų gyvūnų, augalų ir grybų rūšių įstatymo Nr. VIII-499 15 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3080(2)) turėtų įsigalioti tuo pat metu. Atkreiptinas dėmesys, kad išvardytuose projektuose nurodytos skirtingos įsigaliojimo datos. Jos turi būti suderintos, suvienodintos.

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. +370 5 209 6546, el. p. [email protected]

J. Meškienė, tel. +370 5 209 6089, el. p. [email protected]