LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 248 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO
PROJEKTO

 

2024-06-11 Nr. XIVP-2602(2)

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – keičiamas ANK) 248 straipsnio 10 dalyje siūloma nustatyti, kad viešojo maitinimo paslaugą teikiantiems fiziniams asmenims be kita ko atsakomybę užtraukia vienkartinių plastikinių gaminių alternatyvos, numatytos Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 2 dalyje, nepateikimas naudoti viešojo maitinimo vietose. Atkreiptinas dėmesys, kad kartu su projektu teikiamo Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo Nr. IX-517 2 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 83 straipsniu įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-2601(3) 2 straipsniu keičiamo Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 2 dalyje nurodoma, kad pateikiamų daugkartinių alternatyvių gaminių kaina vartotojui negali būti didesnė negu vienkartinio plastikinio gaminio, nurodyto šio įstatymo 11 priedo 1 ir 4 punktuose, tuo tarpu projektu teikiamose keičiamo ANK 248 straipsnio nuostatose minėtas daugkartinės alternatyvos kainos reikalavimas neatsispindi. Atsižvelgiant į tai, teikiamo projekto ir įstatymo projekto Nr. XIVP-2601(3) nuostatas būtina derinti tarpusavyje.

Be to, svarstytina, ar, siekiant teisinio aiškumo, šiose projekto nuostatose nereikėtų nurodyti subjekto, kuriam alternatyva nepateikiama naudoti (šiuo atveju, manytina turimas omenyje vartotojas).

2.    Atkreiptinas dėmesys, kad pagal projekto 1 straipsniu keičiamo ANK 248 straipsnio 10 ir 11 dalyse išdėstytas administracinių nusižengimų dispozicijas administracinė atsakomybė kiltų tik viešojo maitinimo paslaugas teikiantiems fiziniams asmenims, tačiau šių nusižengimų sankcijose siūloma nustatyti, kad bauda už šių nusižengimų padarymą galėtų būti skiriama tiek viešojo maitinimo paslaugų teikėjams fiziniams asmenims, tiek ir viešojo maitinimo paslaugų teikėjų juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims. Atsižvelgiant į tai ir siekiant teisinio aiškumo, manytina, kad, projekto 1 straipsniu keičiamo ANK 248 straipsnio 10 ir 11 dalyse išdėstytų administracinių nusižengimų dispozicijų formuluotėje „Viešojo maitinimo paslaugą teikiančių fizinių asmenų“ žodis „fizinių“ turėtų būti išbrauktas.

3.    Projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo ANK 248 straipsnio 11 dalyje  siūloma nustatyti, kad būtų baudžiamas viešojo maitinimo paslaugas teikiančių fizinių asmenų neatlygintinis vienkartinių plastikinių gaminių dalijimas ir (ar) pardavimas vartotojams masiniuose renginiuose ir paplūdimiuose įrengtose viešojo maitinimo vietose. Projekto nuostata derintina su kartu su projektu teikiamo projekto reg. Nr. XIVP-2601(3) 2 straipsnyje dėstomo Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 4 dalyje nustatytu teisiniu reguliavimu, kuriuo neatlygintinis vienkartinių plastikinių gaminių dalijimas ir (ar) pardavimas yra draudžiamas tik tuo atveju, jei masiniuose renginiuose ir paplūdimiuose įrengtose viešojo maitinimo vietose nėra taikoma užstato sistema. Atsižvelgiant į tai, teikiamo projekto ir įstatymo projekto Nr. XIVP-2601(3) nuostatas būtina derinti tarpusavyje.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. (0 5)  239 6546, el. p. [email protected]

M. Masteikienė, tel. (0 5)  239 6843, el. p. [email protected]