LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Ekonomikos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS BRANDUOLINĖS SAUGOS ĮSTATYMO NR. XI-1539 2, 3, 9, 11, 14, 17, 22, 25, 26, 27, 28, 30, 32, 35, 36, 38, 39, 41, 42, 50 STRAIPSNIŲ, SEPTINTOJO SKYRIAUS PAVADINIMO IR 2 PRIEDO PAKEITIMO IR PAPILDYMO 341 IR 391 STRAIPSNIAIS ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-913 ES
2017-09-13 Nr. 108-P-37
Vilnius
Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, patarėjai: Raimonda Danė, Rasa Ona Duburaitė, Laura Jasiukėnienė, Irina Jurkšuvienė, Darius Šaltmeris, padėjėja Zita Jodkonienė.
Kviestieji asmenys: Energetikos viceministras Simonas Šatūnas, Energetikos ministerijos Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo skyriaus vyriausiasis specialistas Renatas Šumskis, Respublikos Prezidentės patarėjas Arūnas Molis, Užsienio reikalų ministerijos Ekonominio saugumo politikos departamento Strateginių sektorių politikos skyriaus II sekretorius Aidas Rimkevičius, Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos Teisės departamento vedėja Vilma Adamavičiūtė, Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos Administracijos direktorius Žilvinas Klimka, VATESI viršininkas Michail Demčenko, VATESI Administravimo departamento Teisės ir personalo skyriaus vedėja Ugnė Adomaitytė, VATESI Saugos analizės skyriaus vedėjas Evaldas Kimtys, Ryšių reguliavimo tarnybos direktorius Feliksas Dobrovolskis, Ryšių reguliavimo tarnybos Teisės departamento departamento direktorė Gintarė Lapkauskienė, Konkurencijos tarybos narė Jolanta Ivanauskienė.
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-06-26 |
8 9 |
3 3 |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 8 straipsnio 3 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 25 straipsnio 19 dalyje ir projekto 9 straipsnio 3 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 26 straipsnio 13 dalyje taisytina nuoroda į įstatymo 391 straipsnio 9 dalį, nes ji klaidinga. |
Pritarti |
Komiteto pasiūlymas: 1. Įstatymo projekto 8 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip: „3. Pakeisti 25 straipsnio 19 dalį ir ją išdėstyti taip: „19. Laikoma, kad yra gauti visi tinkamai įforminti dokumentai, reikalingi sprendimui dėl licencijos išdavimo priimti, kai Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija gauna visus šio įstatymo 24 straipsnio 1 dalyje nurodytus dokumentus ir visus dokumentų pateikimo grafike nurodytus dokumentus, įskaitant šių dokumentų patikslinimą pagal visuomenės komentarus, informaciją, analizes ir nuomones, pateiktus vadovaujantis šio įstatymo 391 straipsnio 3 dalies 4 punktu.“
2. Įstatymo projekto 9 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip: „4. Pakeisti 26 straipsnio 13 dalį ir ją išdėstyti taip: „13. Laikoma, kad yra gauti visi tinkamai įforminti dokumentai, reikalingi sprendimui dėl leidimo išdavimo priimti, kai Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija gauna visus šio įstatymo 24 straipsnio 2 ir 3 dalyse nurodytus dokumentus, o dokumentų, šio įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytų licencijų turėtojų teikiamų šio įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 1 ar 2 punkte nurodytiems leidimams gauti, atveju, įskaitant šių dokumentų patikslinimą kaip nurodyta šio įstatymo 391 straipsnio 3 dalies 4 punkte.“ |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-06-26 |
13 |
8 |
|
2. Projekto 13 straipsnio 8 dalyje dėstomoje keičiamo įstatymo 32 straipsnio 77 dalyje vietoj žodžio „panaikinti“ įrašytini žodžiai „pripažinti netekusiu galios“. |
Pritarti |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2017-06-26 |
20 |
10 |
|
3. Projekto 20 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 391 straipsnio 10 dalies nuostatos tobulintinos. Pirma, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo 2 straipsnio 2 dalies nuostatas, siūlytina vietoj formuluotės „nurodyta Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme“ įrašyti formuluotę „kurios teikimui netaikomos Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nuostatos“. Antra, keičiamo įstatymo 391 straipsnio 10 dalies 1 punkte, atsižvelgiant į Orhuso konvencijos 4 straipsnio 4 dalies d punkto nuostatą dėl išimties teikiant konfidencialią informaciją: „<...> su teršalų išmetimais į aplinką susijusi informacija yra teikiama visuomenei“, siūlytina vietoj žodžių „yra apie radionuklidų išmetimą“ įrašyti žodžius „yra susijusi su radionuklidų išmetimu“. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: -
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: -
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Ekonomikos komitetas, 2017-09-13
|
20 |
4 |
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad dėl 391 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytų sprendimų, dokumentai yra teikiami ne tik proceso pradžioje, bet gali būti pateikti ir vėliau, pagal grafiką (vadovaujantis Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatymo 24 straipsnio 1 dalimi), ir į tai, kad dėl visų 391 straipsnio 1 dalyje nurodytų sprendimų gali būti pateikti papildomi dokumentai, su kuriais taip pat turi turėti teisę susipažinti visuomenė, siūlytina tikslinti 391 straipsnio 4 dalį. Pasiūlymas: Įstatymo projekto 20 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip: „4. Visuomenė turi teisę susipažinti su šio straipsnio 1 dalyje nurodytiems sprendimams priimti reikalingais dokumentais, išskyrus dokumentus ir juose esančią informaciją, kuriuos teikti draudžia įstatymai, ir pateikti pasiūlymus ūkio subjektui per vieną mėnesį po informacijos visuomenei pateikimo apie šio straipsnio 1 dalyje nurodytų procesų pradžią, o tais atvejais, kai dokumentai, reikalingi šio straipsnio 1 dalyje nurodytiems sprendimams priimti, pateikiami vėliau negu šio straipsnio 1 dalyje nurodytų procesų pradžioje, dėl šių dokumentų pateikti pasiūlymus ūkio subjektui per vieną mėnesį po informacijos apie dokumentų pateikimą Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai paskelbimo. Šį supažindinimą organizuoja ūkio subjektas šio straipsnio 9 dalyje nurodyta tvarka. Savivaldybės, kurios teritorijoje planuojama vykdyti su šio straipsnio 1 dalyje nurodytais sprendimais susijusi veikla, institucija ūkio subjektui jo prašymu neatlygintinai suteikia patalpas, reikalingas ūkio subjektui įgyvendinti visuomenės supažindinimo su šioje dalyje nurodytais dokumentais pareigą.“ |
Pritarti |
|
2. |
Ekonomikos komitetas, 2017-09-13 |
25 |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad įstatymas nebuvo priimtas iki 2017 m. rugpjūčio 15 dienos, būtina taisyti įstatymo įsigaliojimo terminus. Pasiūlymas: Įstatymo 25 straipsnį išdėstyti taip: „25 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šio įstatymo 2 straipsnis, 4 straipsnis, 8 straipsnio 1 ir 2 dalys, 9 straipsnio 2 ir 3 dalys, 11 straipsnis, 13 straipsnio 12 dalis ir 22 straipsnis įsigalioja 2017 m. lapkričio 1 d. 2. Sprendimai dėl iki šio įstatymo įsigaliojimo pateiktų Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai suderinti periodinio saugos vertinimo ataskaitų priimami vadovaujantis iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusiomis Lietuvos Respublikos branduolinės saugos įstatymo (toliau – Branduolinės saugos įstatymas) nuostatomis. 3. Sprendimai dėl iki šio įstatymo įsigaliojimo pateiktų Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai ataskaitų, pateiktų vadovaujantis galiojusiomis Branduolinės saugos įstatymo 32 straipsnio 11 dalies nuostatomis, priimami vadovaujantis iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusiomis Branduolinės saugos įstatymo nuostatomis. 4. Sprendimai dėl iki šio įstatymo įsigaliojimo pateiktų Valstybinei atominės energetikos saugos inspekcijai paraiškų licencijoms gauti priimami vadovaujantis iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusiomis Branduolinės saugos įstatymo 22 ir 25 straipsnių nuostatomis. 5. Šiuo įstatymu keičiamų Branduolinės saugos įstatymo 25 straipsnio 19 dalies, 26 straipsnio 7 ir 13 dalių ir 391 straipsnio nuostatos taikomos tik po šio įstatymo įsigaliojimo pradėtiems branduolinės energetikos objekto statybos vietos (aikštelės) vertinimo suderinimo, Branduolinės saugos įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose nurodytų licencijų išdavimo, leidimų, nurodytų Branduolinės saugos įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 1 punkte, išdavimo Branduolinės saugos įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytų licencijų turėtojams ir leidimų, nurodytų Branduolinės saugos įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 2 punkte, išdavimo Branduolinės saugos įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytų licencijų turėtojams procesams. 6. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Valstybinės atominės energetikos saugos inspekcijos viršininkas iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“ |
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Artūras Skardžius.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: -
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Virginijus Sinkevičius
Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė
Komiteto biuro patarėja (ES) Rasa Ona Duburaitė