LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL Gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo Nr. VIII-500 3 straipsnio pakeitimo
įstatymo projektO nR. xivp-3331gr
2024-03-13 Nr. 110-P-5
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis, pirmininko pavaduotojas Vidmantas Kanopa, komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Sergejus Jovaiša, Vigilijus Jukna, Kęstutis Mažeika.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-01-08 Nr. XIVP-3331GR |
|
|
|
Įvertinę Lietuvos Respublikos Prezidento 2024 m. sausio 4 d. dekreto Nr. 1K-1525 „Dėl Lietuvos Respublikos gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo Nr. VIII-500 3 straipsnio pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2455 ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 290 straipsnio pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2456 grąžinimo Lietuvos Respublikos Seimui pakartotinai svarstyti“ 2 straipsnio 1 punkte pateiktų siūlymų dėl Lietuvos Respublikos gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo Nr. VIII-500 3 straipsnio pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2455 atitiktį Konstitucijai ir įstatymams, pastabų neturime. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Lietuvos Respublikos Prezidento dekretas 2024-01-04 Nr. 1K-1525 |
|
|
|
|
Argumentai: 1 straipsnis. G r ą ž i n u Lietuvos Respublikos Seimui pakartotinai svarstyti Lietuvos Respublikos gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo Nr. VIII-500 3 straipsnio pakeitimo įstatymą Nr. XIV-2455 (toliau – GGAĮ pakeitimo įstatymas) ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 290 straipsnio pakeitimo įstatymą Nr. XIV-2456 (toliau – ANK pakeitimo įstatymas) dėl šių motyvų: 1) Seimas 2023 m. gruodžio 14 d. priėmė Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX-966 5 straipsnio pakeitimo ir Įstatymo papildymo 151, 152 straipsniais ir priedu įstatymą Nr. XIV-2342 (toliau – Įstatymas Nr. XIV-2342), kuriuo buvo legalizuotas naktinių taikiklių naudojimas medžiojant tam tikras laukinių gyvūnų rūšis ir kuris Lietuvos Respublikos Prezidento 2023 m. gruodžio 22 d. dekretu Nr. 1K-1514 „Dėl Lietuvos Respublikos medžioklės įstatymo Nr. IX- 966 5 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 151, 152 straipsniais ir priedu įstatymo Nr. XIV-2342 grąžinimo Lietuvos Respublikos Seimui pakartotinai svarstyti“ (toliau – 2023 m. gruodžio 22 d. Dekretas) buvo grąžintas Seimui pakartotinai svarstyti, siūlant jį laikyti nepriimtu. Vienas iš Įstatymu Nr. XIV-2342 padarytų pakeitimų yra tai, jog medžioklėje draudžiami ir leidžiami naudoti įrankiai numatomi nebe Lietuvos Respublikos aplinkos ministro tvirtinamose Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisyklėse, o pačiame Medžioklės įstatyme (be kita ko, nustatant, jog vienas iš leidžiamų naudoti įrankių yra naktiniai taikikliai). 2) Seimas 2023 m. gruodžio 21 d. taip pat priėmė GGAĮ pakeitimo įstatymą ir ANK pakeitimo įstatymą, kuriuose įtvirtinta, jog: pirma, medžioklėje draudžiami ir leidžiami naudoti įrankiai nustatomi nebe Medžioklės Lietuvos Respublikos teritorijoje taisyklėse, o Medžioklės įstatyme; antra, Lietuvos jūrų muziejus yra gyvūnų gerovę ir apsaugą užtikrinantis subjektas (šią teisės normą numato išimtinai GGAĮ pakeitimo įstatymas). Taigi GGAĮ pakeitimo įstatymas ir ANK pakeitimo įstatymas ta apimtimi, kuria juose įtvirtinama nuostata, pagal kurią medžioklėje draudžiami ir leidžiami naudoti įrankiai būtų reglamentuojami Medžioklės įstatyme, sistemiškai yra susiję su Įstatyme Nr. XIV-2342 nustatytu teisiniu reguliavimu. Ši aplinkybė suponuoja pagrindą grąžinti Seimui pakartotinai svarstyti GGAĮ pakeitimo įstatymą ir ANK pakeitimo įstatymą, vadovaujantis tais pačiais argumentais, kurie išdėstyti 2023 m. gruodžio 22 d. Dekrete.
Pasiūlymas: 2 straipsnis. S i ū l a u: 1) pakeisti Lietuvos Respublikos gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo Nr. VIII-500 3 straipsnio pakeitimo įstatymą Nr. XIV-2455 ir jį išdėstyti taip:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS GYVŪNŲ GEROVĖS IR APSAUGOS ĮSTATYMO NR. VIII-500 3 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS
2024 m. d. Nr. Vilnius
1 straipsnis. 3 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 3 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Gyvūnų gerovės ir apsaugos užtikrinimą pagal kompetenciją vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija ar aplinkos ministro įgaliotos institucijos, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija ar sveikatos apsaugos ministro įgaliotos institucijos, Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija ar vidaus reikalų ministro įgaliotos institucijos, Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija ar žemės ūkio ministro įgaliotos institucijos, Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba, savivaldybių merai, Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Lietuvos jūrų muziejus.“ 2. Pakeisti 3 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip: „11. Lietuvos sveikatos mokslų universitetas: 1) vykdo paimtų iš aplinkos, sulaikytų, paimtų ir (ar) konfiskuotų laukinių gyvūnų, išskyrus jūros žinduolius ir jūros paukščius, sveikatos priežiūrą, globą, laukinių gyvūnų, išskyrus jūros žinduolius ir jūros paukščius, paleidimą į jiems būdingas buveines ar jų perdavimą asmenims, turintiems teisę ir sąlygas nelaisvėje laikyti perduodamus laukinius gyvūnus; 2) informuoja ir konsultuoja asmenis laukinių gyvūnų, išskyrus jūros žinduolius ir jūros paukščius, gerovės, globos ir apsaugos klausimais.“ 3. Papildyti 3 straipsnį 13 ir 14 dalimis: „13. Lietuvos jūrų muziejus: 1) vykdo paimtų iš aplinkos, sulaikytų, paimtų ir (ar) konfiskuotų jūros žinduolių ir jūros paukščių sveikatos priežiūrą, globą, jūros žinduolių ir jūros paukščių paleidimą į jiems būdingas buveines ar jų perdavimą asmenims, turintiems teisę ir sąlygas laikyti perduodamus jūros žinduolius ir jūros paukščius nelaisvėje; 2) atlieka Lietuvos Respublikos teritorijoje rastų nugaišusių jūros žinduolių tyrimus ir monitoringą; 3) informuoja ir konsultuoja asmenis jūros žinduolių ir jūros paukščių gerovės, globos ir apsaugos klausimais; 4) bendradarbiauja su valstybės ir savivaldybių institucijomis, Europos Sąjungos ir tarptautinėmis organizacijomis, kitomis valstybėmis jūros žinduolių ir jūros paukščių gerovės, globos ir apsaugos klausimais. 14. Lietuvos jūrų muziejaus veikla atliekant šio straipsnio 13 dalyje nurodytas funkcijas finansuojama iš Aplinkos ministerijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų ir (arba) kitų lėšų.“
2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas įsigalioja 2024 m. gegužės 1 d.“ 2) laikyti Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 290 straipsnio pakeitimo įstatymą Nr. XIV-2456 nepriimtu. |
Nepritarti
|
Komitetas susipažinęs su 2024 m. sausio 4 d. Lietuvos Respublikos Prezidento dekrete Nr. 1K-1525 pateiktais argumentais, nusprendė nepritarti dekrete pateiktiems pasiūlymams. Komitetas siūlo Seimui priimti visą įstatymą Nr. XIV-2455 be pakeitimų. |
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirti.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: siūlyti Seimui priimti visą Lietuvos Respublikos gyvūnų gerovės ir apsaugos įstatymo Nr. VIII-500 3 straipsnio pakeitimo įstatymą Nr. XIV-2455 be pakeitimų.
8. Balsavimo rezultatai: už – 7, prieš – 0, susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Viktoras Pranckietis.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis
Komiteto biuro patarėja Simantė Kairienė