LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
IX (RUDENS) SESIJOS
VAKARINIO posėdžio NR. 455
STENOGRAMA
2020 m. lapkričio 10 d.
Pirmininkauja Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko pavaduotojas A. NEKROŠIUS
PIRMININKAS (A. NEKROŠIUS, LVŽSF*). Gerbiami kolegos, pradedame vakarinį posėdį. (Gongas) Kviečiu visus registruotis.
Užsiregistravo 47 Seimo nariai.
14.01 val.
Transporto lengvatų įstatymo Nr. VIII-1605 5 straipsnio pakeitimo ir Įstatymo papildymo 51 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIIIP-4983(2) (priėmimas)
Darbotvarkė. Transporto lengvatų įstatymo Nr. VIII-1605 5 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 51 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIIIP-4983(2). Į tribūną kviečiu… Pasiūlymų nėra. Einame pastraipsniui.
Dėl 1 straipsnio pasiūlymų negauta. Galime priimti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta. Dėl 2 straipsnio pasiūlymų taip pat nėra gauta. Galime priimti bendru sutarimu? Ačiū, priimta. Dėl 3 straipsnio pasiūlymų taip pat negauta. Galime priimti bendru sutarimu? Ačiū, priimta.
Dėl motyvų dėl viso niekas neužsirašė. Kviečiu balsuoti.
Balsavo 54 Seimo nariai, už – 54. Neužtenka. Šį balsavimą pakartosime, kai susirinks daugiau Seimo narių.
14.03 val.
Geležinkelių transporto kodekso 3 ir 34 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4984(2) (priėmimas)
Toliau kitas – Geležinkelių transporto kodekso 3 ir 34 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4984(2). Lydimasis.
Yra Teisės departamento pastaba dėl 1 straipsnio. Komiteto nuomonė yra pritarti. Galime pritarti pasiūlymui ir kartu visam 1 straipsniui? Ačiū, pritarta. Dėl 2 straipsnio pasiūlymų negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta. Dėl 3 straipsnio pasiūlymų taip pat negauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Motyvai dėl viso. Niekas neužsirašė. Kviečiu balsuoti.
Balsavo 50 Seimo narių: už – 49, prieš nėra, susilaikė 1. Balsavimą taip pat pakartosime kiek vėliau.
14.04 val.
Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 2, 3, 6, 9 straipsnių ir 2 priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-1250(3) (priėmimas)
Toliau. Kviečiu į tribūną V. Ąžuolą. Jis mums pristatys išvadą ir pasiūlymus. Atsiprašau. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 kai kurių straipsnių ir 2 priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-1250(3).
Einame pastraipsniui. Dėl 1 straipsnio yra Seimo kanceliarijos Teisės departamento pasiūlymas. Komiteto nuomonė.
V. ĄŽUOLAS (LVŽSF). Komiteto nuomonė – pritarti.
PIRMININKAS. Galime pritarti bendru sutarimu kartu ir 1 straipsniui? Ačiū, pritarta. Dėl 2 straipsnio pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta. Dėl 3 straipsnio yra Seimo kanceliarijos Teisės departamento pasiūlymas. Pirmasis.
V. ĄŽUOLAS (LVŽSF). Pritarti.
PIRMININKAS. Komiteto nuomonė – pritarti. Antrasis pasiūlymas ir komiteto nuomonė.
V. ĄŽUOLAS (LVŽSF). Dėl 3 straipsnio – nepritarti.
PIRMININKAS. Ir trečiasis pasiūlymas dėl to paties straipsnio taip pat Teisės departamento.
V. ĄŽUOLAS (LVŽSF). Pritarta.
PIRMININKAS. Komiteto nuomonė – pritarti. Ar galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta kartu ir 3 straipsniui su visais pasiūlymais. 4 straipsnis. Nėra gauta pasiūlymų. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta. 5 straipsnis. Bendru sutarimu galime pritarti? Ačiū, pritarta. 6 straipsnis. Yra Teisės departamento pasiūlymas.
V. ĄŽUOLAS (LVŽSF). Pritarti.
PIRMININKAS. Komiteto nuomonė – pritarti. Toliau dėl to paties straipsnio yra antrasis Teisės departamento siūlymas. Komiteto nuomonė.
V. ĄŽUOLAS (LVŽSF). 7 straipsnis – nepritarti.
PIRMININKAS. Nepritarti. Toliau taip pat dėl to paties straipsnio yra Teisės departamento siūlymas.
V. ĄŽUOLAS (LVŽSF). Pritarti.
PIRMININKAS. Ir dar vienas Teisės departamento siūlymas dėl 6 punkto.
V. ĄŽUOLAS (LVŽSF). Taip pat pritarti.
PIRMININKAS. Pritarti. Ir antrasis Teisės departamento siūlymas dėl 6 punkto.
V. ĄŽUOLAS (LVŽSF). Nepritarti.
PIRMININKAS. Ir gale… Dar yra vienas Teisės departamento siūlymas. Komiteto nuomonė.
V. ĄŽUOLAS (LVŽSF). Pritarti.
PIRMININKAS. Ir daugiau pasiūlymų nėra. Galime pritarti visam straipsniui su visais pasiūlymais? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų niekas neužsirašė. Tuoj pažiūrime. Pabandome pabalsuoti, gal jau Seimo narių bus susirinkę. Balsuojame.
Balsavo 52 Seimo nariai. Nepakanka vis dar.
14.08 val.
Kelių įstatymo Nr. I-891 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-1251(2) (priėmimas)
Einame iš eilės tada vis tiek. Kelių įstatymo Nr. I-891 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-1251(2). Einame pastraipsniui. Dėl 1 ir 2 straipsnių pasiūlymų nėra gauta. Galima jiems pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų ar yra užsirašiusių? Tuoj pažiūrėsime. Nėra užsirašiusių. Kadangi 71 įdėtos kortelės dar nematau, tai atidedame balsavimą.
14.08 val.
Administracinių nusižengimų kodekso 463 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas įstatymo projektas Nr. XIIIP-1252(2) (priėmimas)
Toliau Administracinių nusižengimų kodekso 463 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas įstatymo projektas Nr. XIIIP-1252(2). Taip pat einame pastraipsniui. Dėl 1 ir 2 straipsnių nėra gauta pasiūlymų. Galime jiems pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Ar yra užsirašiusių dėl motyvų? Nėra užsirašiusių. Taip pat įdėtos tik 58 kortelės. Balsavimą nukeliame kitam kartui.
14.09 val.
Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo Nr. XIII-2690 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4980(2) (priėmimas)
Toliau – Administracinių… Atsiprašau, šitą jau turėjome. Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo Nr. XIII-2690 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4980(2). Yra siūlymų. Kviečiu V. Rinkevičių į tribūną.
Gerbiami kolegos, dėl 1 straipsnio yra gautas Seimo kanceliarijos Teisės departamento pasiūlymas. Komiteto nuomonė.
V. RINKEVIČIUS (LVŽSF). Nepritarti Teisės departamento pastabai, nes jeigu nenurodytas kodas dokumentuose, jį galima atlikti ekspertizę atliekančiose įstaigose ir taip išspręsti tą klausimą. Dėl to gali gauti paramą.
PIRMININKAS. Dėkojame. Galime pritarti Teisės departamento… atsiprašau, komiteto nuomonei ir kartu 1 straipsniui? Ačiū, pritarta.
Taip pat dėl 2 straipsnio yra gautas Seimo kanceliarijos Teisės departamento pasiūlymas. Komiteto nuomonė.
V. RINKEVIČIUS (LVŽSF). Taip pat siūlymas – nepritarti, kadangi įstatymo projekto nuostatos nenumato mokestinės naštos gyventojams papildomo padidinimo, o atvirkščiai – numato lengvatą. O dėl įtakos biudžetui, čia suma susidaro per metus keliolika, maximum keliasdešimt tūkstančių eurų. Lyginant su milijardais, koks yra biudžetas, tai yra niekingai mažas dydis, todėl visai nereikšmingas.
PIRMININKAS. Dėkoju. Galime pritarti bendru sutarimu komiteto nuomonei ir 2 straipsniui? Ačiū, pritarta. Dėl motyvų niekas neužsirašė. Taip pat balsavimą atidedame kuriam laikui.
14.11 val.
Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo Nr. IX-1905 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4985(2)ES (priėmimas)
Toliau – Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo Nr. IX-1905 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4985ES. Kviečiu J. Razmą į tribūną. Jis pakomentuos Teisės departamento išvadą.
J. RAZMA (TS-LKDF). Gerbiami kolegos, komitetas projektams buvo vieningai pritaręs svarstymo stadijoje. Iki priėmimo jokių pasiūlymų nesame gavę. Yra Teisės departamento viena pastaba – siūloma įrašyti žodžius „ne vėliau kaip per tris darbo dienas“. Šios pastabos komitetas iš naujo nesvarstė, nes yra tokia savotiška situacija, kad lygiai tokią pačią pastabą departamentas buvo teikęs svarstymo stadijoje, bet redaguojant ji nebuvo įforminta, įtraukta į patobulintą projektą. Komitetas jai buvo pritaręs, tai galiu tik dar kartą pakartoti, kad Teisės departamento pastabai reikia pritarti.
PIRMININKAS. Gerbiami kolegos, kadangi daugiau pasiūlymų nėra gauta, galime pritarti bendru sutarimu visiems straipsniams kartu su Teisės departamento pasiūlymais. Galime pritarti? (Balsai salėje) Tuoj, minutėlę! Gerbiami kolegos, 1 straipsnį, susidedantį iš 44 straipsnių, galime skelbti priimtu? Ačiū, priimta.
Dėl 2 straipsnio pasiūlymų nėra gauta. Taip pat galime priimti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų niekas neužsirašė. Žiūriu į korteles. Yra 74. Bandome balsuoti. Gerbiami kolegos, balsuojame.
Balsavo 65 Seimo nariai: už – 65, prieš ir susilaikiusių nėra. Deja, trūksta balsų. Šitą balsavimą taip pat nukeliame šiek tiek vėliau.
14.15 val.
Geležinkelių transporto kodekso 7, 13 straipsnių pakeitimo ir 11, 16 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektas Nr. XIIIP-4986(2)ES (priėmimas)
Toliau – Geležinkelių transporto kodekso kai kurių straipsnių pakeitimo ir 11, 16 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektas Nr. XIIIP-4986(2). Einame pastraipsniui. Pasiūlymų nėra gauta. Yra 1, 2, 3, 4, 5 straipsniai. Dėl jų pasiūlymų nėra gauta. Visus galime priimti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta. Motyvai dėl viso. Niekas neužsirašė. Matau 78 korteles. Dar pabandome pabalsuoti.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 73 Seimo nariai: už – 73, prieš ir susilaikiusių nėra. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-4986) priimtas. (Gongas)
Grįžtame prie kitų klausimų. Pabandome įvykdyti perbalsavimus.
14.16 val.
Transporto lengvatų įstatymo Nr. VIII-1605 5 straipsnio pakeitimo ir Įstatymo papildymo 51 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIIIP-4983(2) (priėmimo tęsinys)
Gerbiami kolegos, balsuojame dėl Transporto lengvatų įstatymo projekto Nr. XIIIP-4983(2). Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 75 Seimo nariai, visi balsavo už. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-4983(2) priimtas. (Gongas)
14.17 val.
Geležinkelių transporto kodekso 3 ir 34 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4984(2) (priėmimo tęsinys)
Toliau – Geležinkelių transporto kodekso kai kurių straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4984(2). Perbalsavimas. Kviečiu balsuoti.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 72 Seimo nariai: už – 72, prieš ir susilaikiusių nėra. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-4984(2) priimtas. (Gongas)
14.18 val.
Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 2, 3, 6, 9 straipsnių ir 2 priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-1250(3) (priėmimo tęsinys)
Toliau – Kelių įstatymo Nr. I-891 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-1251(2). Atsiprašau. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-1250. Praleidau vieną. Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 78 Seimo nariai: už – 76, prieš – 1, susilaikė – 1. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-1250(3) priimtas. (Gongas)
14.19 val.
Kelių įstatymo Nr. I-891 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-1251(2) (priėmimo tęsinys)
Toliau – Kelių įstatymo Nr. I-891 17 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-1251(2). Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 79 Seimo nariai: už – 74, prieš nėra, susilaikė 5. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-1251(2) priimtas. (Gongas)
14.19 val.
Administracinių nusižengimų kodekso 463 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-1252(2) (priėmimo tęsinys)
Toliau – Administracinių nusižengimų kodekso 463 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-1252(2). Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 79: 77 – už, prieš nėra, susilaikė 2. Įstatymas priimtas. (Gongas)
14.20 val.
Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo Nr. XIII-2690 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4980(2) (priėmimo tęsinys)
Toliau – Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4980(2), perbalsavimas. Prašom balsuoti.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 75: 74 – už, prieš nėra, susilaikė 1. Įstatymas priimtas. (Gongas)
14.21 val.
Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo Nr. IX-1905 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4985ES (priėmimo tęsinys)
Toliau – Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4985ES, perbalsavimas.
Šio įstatymo priėmimas
Taigi balsavo 79 – visi už, prieš ir susilaikiusių nėra. Įstatymas priimtas. (Gongas)
14.22 val.
Administracinių nusižengimų kodekso 379 ir 381 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4987(2)ES (priėmimas)
Taip, darbotvarkės 2-6.3 klausimas – Administracinių nusižengimų kodekso 379 ir 381 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4987(2)ES. Einame pastraipsniui, trys straipsniai. Dėl jų pasiūlymų nėra gauta. Galime bendru sutarimu pritarti visiems? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų niekas neužsirašė, balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 80 Seimo narių: 79 – už, prieš nėra, susilaikė 1. Įstatymas priimtas. (Gongas)
14.23 val.
Administracinių nusižengimų kodekso 492 ir 590 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4037(2) (priėmimas)
Toliau – Administracinių nusižengimų kodekso 492 ir 590 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4037(2)ES. Einame pastraipsniui. Trys straipsniai. Dėl jų pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų užsirašė, norite kalbėti? T. Tomilinas – už. Prašom.
T. TOMILINAS (LVŽSF). Gerbiami kolegos, kviečiu pritarti Administracinių nusižengimų kodekso pataisoms. Jos yra tas kompromisas ir tas ilgas darbas, kuris vainikuojamas rezultatu. Mes esame jau priėmę Tabako kontrolės pataisas, jos yra įsigaliojusios, Prezidentas pasirašė. Čia yra lydimasis projektas, be kurio negalės normaliai funkcionuoti, kaip minėjau, jau priimtas Tabako įstatymo pakeitimo įstatymas. Aš esu dėkingas S. Šedbarui, kuris labai konstruktyviai padėjo tą projektą sutvarkyti taip, kad dėl jo kiltų mažiausiai abejonių. Labai raginu balsuoti už. Įstatymas yra parengtas kokybiškai, įvykę klausymai. Svarstymo metu mes priėmėme vienbalsiai.
PIRMININKAS. Motyvai prieš – J. Sabatauskas. Prašom.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Ačiū, gerbiamas pirmininke. Gerbiami kolegos, norėčiau priminti, kad ką tik kalbėjęs šio draudimo iniciatorius inicijuodamas šį reguliavimą pasakojo mums visiems iš tribūnos, net paveikslėlius rodė, kad tai padėtų susitarti kaimynams pradėti dialogą. Net buvo rodomi paveikslėliai, kad algoritme bus aiškiai išskirtas įspėjimas. Tačiau matome, kad projekte nėra numatyta įspėjimo galimybė, o baudos ganėtinai didelės, prilygstančios greičio viršijimui virš 20 kilometrų per valandą. O kaimynai, turintys nusiskundimų, turės surinkti ir pateikti įrodymus apie rūkantį kaimyną, tai yra filmuoti, fotografuoti, kas gali labai lengvai virsti persekiojimu kartais net nesusijusių asmenų.
Žvelgiant į šį projektą susidaro įspūdis, kad mus tiesiog klaidino. Todėl raginčiau nepalaikyti šio projekto, juo labiau kad mes taip stumiame žmones pažeisti kitaip. Pavyzdžiui, kas bus, jeigu tas žmogus negalės rūkyti balkone, o eis į virtuvę, įsijungs gartraukį ir tada visi dūmai pasklis po visą namą, į kiekvieną butą. Raginu balsuoti prieš.
PIRMININKAS. Motyvai taip pat prieš – E. Gentvilas. Prašau.
E. GENTVILAS (LSF). Na, įstatymo iniciatorius T. Tomilinas čia pakalbėjo apie bazinį projektą kaip apie kompromisą. Visi suprantame, koks tas kompromisas, tai yra vieno asmens diktatūra demokratinėje visuomenėje. Tikrai ne tai turi tapti kompromisu, kai vieno asmens iniciatyva visiems kitiems tampa privaloma. O iš šito lydimojo įstatymo projekto akivaizdu, kad tai yra noras pasipinigauti ir jokių kitų rimtų pasekmių, deja, nei visuomenės sąmoningumo, nei sveikatinimo čia nepasieks.
Na, o dar aš norėčiau, kad būtų pateiktas išaiškinimas, ar Seimo viešbutis čia, Gedimino prospekte, pakliūva į šitą reguliavimo sritį? Kalbame apie daugiabučius gyvenamuosius namus, atrodo, viešbučiams tai nėra taikoma, o štai Seimo viešbutis (Statute jis vadinamas viešbučiu, nors iš tikrųjų yra elementarus bendrabutis, bet ačiū partijai, tėvynei ir už tai), ar ten galima rūkyti balkonuose, ar ne, nes Jovaiša kartais rūko? (Balsai salėje)
PIRMININKAS. Motyvai už – A. Kirkutis.
A. KIRKUTIS (LVŽSF). Laba diena. Norėčiau pritarti šiam įstatymui, nes tai tikrai leidžia žmonėms saugoti sveikatą ir ramiau gyventi kiekvienam savo bute. Iš tikrųjų tai labai reikalingas mūsų gyvensenai įstatymas. Kviečiu balsuoti už.
PIRMININKAS. Dėkoju. Ir motyvai prieš – A. Navickas. Prašau.
A. NAVICKAS (TS-LKDF). Taigi aš norėčiau tik paantrinti J. Sabatauskui, kad mes turėtume jaustis kažkiek apgauti to pristatymo, kuris buvo ir Žmogaus teisių komitete, kur buvo kalbama apie solidarumą, daug kalbėta apie tai, kaip čia būtų galima sutvarkyti, bendrystę, kaip čia galima kaimynams tartis. Bet bent jau iš baudų projekto matome, kad čia yra toks supratimas, kad bendrauti galima tik draudimais ir baudomis, ir jis tęsiasi. Deja, šitas projektas mane labai nuvylė.
PIRMININKAS. Dėkoju. Ir R. Miliūtė – motyvai už.
R. MILIŪTĖ (LVŽSF). Dėkoju. Labai trumpai. Įstatymas jau buvo priimtas dėl to, kad kaimynai turėtų teisę pasakyti, ar sutinka, ar nesutinka, kad balkonuose būtų rūkoma. Tikriausiai pastebėjote, kiek daug teigiamų reakcijų šitas įstatymas sulaukė. Dabar mes kalbame apie lydimąjį, tai yra apie sistemą, apie tai, kaip galėtų būti reguliuojama. Manau, yra daug pavyzdžių – dėl triukšmo, garso, remonto kaimynai sugebėjo susitarti, tai labai tikiu, kad ir dėl šio klausimo, dėl rūkymo, kaimynai susitars.
PIRMININKAS. Gerbiami kolegos, motyvai išsakyti. Kviečiu balsuoti dėl šio įstatymo projekto.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 72 Seimo nariai: už – 44, prieš – 7, susilaikė 21. Įstatymas priimtas. (Gongas)
14.29 val.
Valstybės iždo įstatymo Nr. I-712 101 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4106(3)ES (priėmimas)
Toliau – Valstybės iždo įstatymo Nr. I-712 101 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4106(3). Einame pastraipsniui.
Dėl 1, 2 straipsnių pasiūlymų negauta. Galime priimti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Motyvai dėl viso. Tuoj pažiūrėsime. Nėra. Kviečiu balsuoti.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 87: už – 85, prieš nėra, susilaikė 2. Įstatymas priimtas. (Gongas)
14.30 val.
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo įstatymo Nr. IX-466 pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas Nr. XIIIP-4107(3)ES (priėmimas)
Toliau – Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo fondo įstatymo Nr. IX-466 pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektas Nr. XIIIP-4107(3).
Einame pastraipsniui. Du straipsniai. Dėl jų pasiūlymų nėra gauta. Ačiū. Gal galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Motyvai dėl viso. Niekas neužsirašė. Kviečiu balsuoti.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 81 Seimo narys: 78 – už, prieš nėra, susilaikė 3. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-4107(3) priimtas. (Gongas)
14.31 val.
Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4108(3)ES (priėmimas)
Toliau darbotvarkėje iš eilės lydimuosius žiūrime. Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4108(3). Yra du straipsniai, dėl jų pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų niekas neužsirašė. Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 83: už – 81, prieš nėra, susilaikė 2. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-4108(3) priimtas. (Gongas)
14.32 val.
Branduolinės energijos įstatymo Nr. I-1613 32 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4109(3)ES (priėmimas)
Toliau – Branduolinės energijos įstatymo Nr. I-1613 32 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4109(3). Pasiūlymų nėra gauta dėl abiejų straipsnių. 1 ir 2 straipsniams galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų niekas neužsirašė. Kviečiu balsuoti.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 73 Seimo nariai: už – 72, prieš nėra, susilaikė 1. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-4109(3) priimtas. (Gongas)
14.33 val.
Energetikos įstatymo Nr. IX-884 131 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4110(3)ES (priėmimas)
Toliau – Energetikos įstatymo Nr. IX-884 131 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4110(3). Taip pat du straipsniai, dėl jų pasiūlymų nėra gauta. Galima pritarti bendru sutarimu?
Dėl motyvų niekas neužsirašė. Kviečiu balsuoti. Tuoj, minutę. Ne dėl to įjungė. Pažiūrėsime. Dabar projektas Nr. XIIIP-4110. Taip pat nėra užsirašiusių. Galima balsuoti.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 77: 76 – už, prieš nėra, susilaikė 1. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-4110(3) priimtas. (Gongas)
14.34 val.
Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo įstatymo Nr. VIII-1661 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4111(3)ES (priėmimas)
Toliau – Ignalinos atominės elektrinės eksploatavimo nutraukimo įstatymo Nr. VIII-1661 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4111. Taip pat du straipsniai, dėl jų pasiūlymų nėra gauta. Galime jiems pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų niekas neužsirašė. Kviečiu balsuoti dėl projekto.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 80 Seimo narių: už – 79, prieš nėra, susilaikė 1. Įstatymas priimtas. (Gongas)
14.35 val.
Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės darbuotojų papildomų užimtumo ir socialinių garantijų įstatymo Nr. IX-1541 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4112(3)ES (priėmimas)
Toliau – Valstybės įmonės Ignalinos atominės elektrinės darbuotojų papildomų užimtumo ir socialinių garantijų įstatymo 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4112. Yra du straipsniai. Dėl jų pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų niekas neužsirašė. Balsuojame dėl viso projekto.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 79: už – 78, prieš nėra, susilaikė 1. Įstatymas priimtas. (Gongas)
14.36 val.
Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo Nr. X-1212 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4113(3)ES (priėmimas)
Toliau – Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo Nr. X-1212 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4113(3). Yra trys, atsiprašau, du straipsniai. Dėl jų pasiūlymų nėra gauta. Galime jiems pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų niekas neužsirašė. Balsuojame dėl viso projekto.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 87: visi balsavo už, prieš ir susilaikiusių nėra. Įstatymas priimtas. (Gongas)
14.37 val.
Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. gegužės 30 d. nutarimo Nr. IX-912 „Dėl Rezervinio (stabilizavimo) fondo nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas Nr. XIIIP-4114(3)ES (priėmimas)
Toliau lydimasis – Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. gegužės 30 d. nutarimo „Dėl Rezervinio (stabilizavimo) fondo nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo projektas Nr. XIIIP-4114(3). Taip pat yra du straipsniai. Dėl jų pasiūlymų nėra gauta. Galime jiems pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų prieš užsirašė M. Majauskas. Prašau.
M. MAJAUSKAS (TS-LKDF). Gerbiami kolegos, gerai žinomas klausimas. Viskas, kas susiję su atominės uždarymu, nėra vien tik Lietuvos reikalas, tai yra ir visos Europos Sąjungos reikalas. Atominės uždarymas yra visos Europos Sąjungos sprendimas ir visa Europos Sąjunga turėtų prisiimti visą, įskaitant ir finansinę, atsakomybę už tokį sprendimą.
Šiuo įstatymo projektu mes vėl grįžtame prie Lietuvos valstybės finansinių įsipareigojimų didinimo ir labai konkrečių skaičių įrašymo į kiekvienų metų biudžetą. Šiuo konkrečiu atveju rašome ne mažiau kaip 3 mln. giluminių atliekų saugojimo projektams įgyvendinti. Turiu abejonių, ar iš tikrųjų mes turėtume dėti ranką į Lietuvos iždo kišenę ir iš Lietuvos iždo mokėti papildomus pinigus.
Taip pat atkreipiu dėmesį, jeigu teisingai skaitau, kad taip pat yra likusios nuostatos dėl procentinio finansavimo, o tai galbūt prieštarauja Konstitucijai. Turiu abejonių. Suprantu, kad reikia finansuoti giluminių atliekų saugojimo projektus, bet klausimas, ar tikrai Lietuvos valstybės lėšomis galima numatyti procentinius punktus, kiek reikia finansuoti, atsižvelgiant į Konstitucinio Teismo išaiškinimą dėl kitų labai panašių programų. Aš susilaikysiu ir kviečiu kolegas elgtis taip pat.
PIRMININKAS. Gerbiami kolegos, daugiau dėl motyvų niekas neužsirašė. Kviečiu balsuoti.
Šio nutarimo priėmimas
Balsavo 87 Seimo nariai: už – 78, prieš nėra, susilaikė 9. Nutarimas (projektas Nr. XIIIP-1441(3)ES) priimtas. (Gongas)
14.40 val.
Švietimo įstatymo Nr. XI-1281 44 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4501(2) (priėmimo tęsinys)
Toliau kartojame balsavimą – Švietimo įstatymo Nr. XI-1281 44 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4501(2). Balsuojame.
Balsavo 52 Seimo nariai: už – 50, prieš nėra, susilaikė 2. Balsavimą nukeliame kitam kartui.
14.41 val.
Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo Nr. VIII-723 3, 9, 59, 60 ir 69 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 102 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIIIP-5026(2) (priėmimas)
Toliau darbotvarkėje – Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo Nr. VIII-723 kai kurių straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 102 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIIIP-5026(2).
Kviečiu D. Gaižauską į tribūną, yra du pasiūlymai. Dėl 1 straipsnio pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta. Dėl 2 straipsnio pasiūlymų nėra gauta. Bendru sutarimu? Ačiū, pritarta. Dėl 3 straipsnio yra Seimo kanceliarijos Teisės departamento siūlymas. Komiteto nuomonė – pritarti. Galime pritarti ir mes bendru sutarimu 3 straipsniui? Ačiū, pritarta. Dėl 4 ir 5 straipsnių pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl 6 straipsnio yra Teisės departamento pastaba. Komiteto nuomonė – pritarti. Mes taip pat galime pritarti 6 straipsniui kartu su pastaba bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl 7 straipsnio pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu.
Motyvai dėl viso. Neužsirašė. Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 87 Seimo nariai: už – 87, prieš ir susilaikiusių nėra. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-5026(2) priimtas. (Gongas)
14.43 val.
Karo policijos įstatymo Nr. VIII-911 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4605(3) (priėmimas)
Toliau – Karo policijos įstatymo Nr. VIII-911 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4605(3). Dėl 5 straipsnio pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta. Dėl 6 straipsnio yra Seimo kanceliarijos Teisės departamento pasiūlymas. Komiteto nuomonė – pritarti iš dalies. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta visam straipsniui.
Toliau dėl 7, 8, 9 iki pat 19 straipsnio pasiūlymų nėra gauta. Galime jiems pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų niekas neužsirašė. Balsuojame dėl viso.
Šio įstatymo priėmimas
Gerbiami kolegos, balsavo 93 Seimo nariai: už – 92, prieš – 1, susilaikiusių nėra. Įstatymas (projektas Nr. XIIIP-4605(3) priimtas. (Gongas)
14.44 val.
Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo Nr. VIII-723 3 ir 12 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4606(3) (priėmimas)
Toliau lydimasis – Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo Nr. VIII-723 3 ir 12 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4606(3). Taip pat yra trys straipsniai, dėl jų pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų niekas neužsirašė. Balsuojame dėl viso.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 88 ir visi balsavo už, prieš ir susilaikiusių nėra. Įstatymas priimtas. (Gongas)
14.45 val.
Vadovybės apsaugos įstatymo Nr. IX-1183 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4607(2) (priėmimas)
Toliau – Vadovybės apsaugos įstatymo Nr. IX-1183 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4607(2). Yra du straipsniai. Pasiūlymų nėra gauta. Galime jiems pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų niekas neužsirašė. Kviečiu balsuoti dėl viso įstatymo projekto.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 84 Seimo nariai: už – 83, prieš nėra, susilaikė 1. Įstatymas priimtas. (Gongas)
14.46 val.
Nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo Nr. VIII-49 priedėlio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4608(3) (priėmimas)
Nacionalinio saugumo pagrindų įstatymo Nr. VIII-49 priedėlio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4608(3). Yra du straipsniai. Dėl jų pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų dėl viso niekas neužsirašė. Balsuojame dėl viso projekto.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 89 ir visi balsavo už, prieš ir susilaikiusių nėra. Įstatymas priimtas. (Gongas)
14.47 val.
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 2 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4609(2) (priėmimas)
Toliau – Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 2 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4609(2). Yra trys straipsniai. Dėl jų pasiūlymų nėra gauta. Galima pritarti bendru sutarimu.
Dėl motyvų dėl viso niekas neužsirašė. Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 87 ir visi balsavo už, prieš ir susilaikiusių nėra. Įstatymas priimtas. (Gongas)
14.48 val.
Administracinių nusižengimų kodekso 426 ir 589 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4610(2) (priėmimas)
Toliau – Administracinių nusižengimų kodekso 426 ir 589 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-4610(2). Yra trys straipsniai, dėl jų pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
Dėl motyvų niekas neužsirašė. Kviečiu balsuoti dėl viso. Užstrigo sistema. Balsuojame.
Šio įstatymo priėmimas
Balsavo 93 Seimo nariai: už – 89, prieš – 1, susilaikė 3. Įstatymas priimtas. (Gongas)
14.49 val.
Seimo nutarimo „Dėl 2021 metų paskelbimo Lietuvai pagražinti draugijos metais“ projektas Nr. XIIIP-5142(2) (priėmimas)
Seimo nutarimo „Dėl 2021 metų paskelbimo Lietuvai pagražinti draugijos metais“ projektas Nr. XIIIP-5142(2). Priėmimas. Yra du straipsniai. Pasiūlymų nėra gauta. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta. Motyvai už – L. Jonaitis. Prašom.
L. JONAITIS (LSDPF). Siūlau pritarti kitus metus paskelbti Lietuvai pagražinti draugijos šimtmečio jubiliejiniais metais, nes 1921 m. balandžio 27 d. Kaune rašytojo J. Tumo-Vaižganto iniciatyva buvo įkurta Lietuvai pagražinti draugija. Šiuo metu draugija aktyviai veikia. Siūlau paskelbti Lietuvai pagražinti metus.
PIRMININKAS. Dėkoju. Daugiau motyvų niekas neužsirašė išsakyti. Kviečiu balsuoti dėl šio nutarimo projekto.
Šio nutarimo priėmimas
Balsavo 94: už – 85, prieš – 2, susilaikė 7. Nutarimas priimtas. (Gongas)
14.50 val.
Socialinio draudimo pensijų įstatymo Nr. I-549 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-5184(2) (svarstymas)
Toliau – Socialinio draudimo pensijų įstatymo Nr. I-549 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-5184(2). Ar dėl 1 straipsnio pasiūlymų… Atsiprašau, svarstymas. Ar diskutuoti yra užsirašiusių? Dar atsiprašau, komitetų išvados. Socialinių reikalų ir darbo komiteto. R. J. Dagys. Prašau.
R. J. DAGYS (MSNG). Gerbiami kolegos, šis įstatymas skirtas įgyvendinti pensijų indeksavimą kitais metais ir tikrai turi būti priimtas vienokia ar kitokia forma. Buvo apsvarstyta Seimo narių nemažai visokių pasiūlymų, kad nebūtų… Jų esmė yra išeiti iš tos situacijos, kad šiuo metu pensijų indeksavimas negalėtų būti vykdomas arba esant neigiamam BVP, vienai iš sąlygų, arba darbo užmokesčio fondui. Komitetas apsisprendė, kad nebūtinai turi būti įvykdyti abu kriterijai, užtenka, kad vienas būtų įvykdytas, teigiamas. Apsvarstė Teisės departamento išvadas, joms pritarė, Vyriausybės poziciją, pareiškė savo nuomonę dėl jos siūlymų ir pritarė įstatymo projektui bendru sutarimu.
PIRMININKAS. Dėkojame. Kviečiu J. Varžgalį. Jis perskaitys Biudžeto ir finansų komiteto išvadą.
J. VARŽGALYS (LVŽSF). Biudžeto ir finansų komitetas apsvarstė. Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 3.
PIRMININKAS. Dėkoju. Kviečiu diskutuoti T. Tomiliną. Kur Tomas? Mačiau, ką tik buvo. Gerai. G. Skaistė. Atbėga Tomas. Gerai, prašom.
T. TOMILINAS (LVŽSF). Gerbiami kolegos, paskutinį kartą šioje kadencijoje iš tribūnos norisi kalbėti apie svarbiausius dalykus. Tikrai pasistengsiu labai trumpai.
Mūsų šios kadencijos Seimas ir Vyriausybė turėjo labai aiškų prioritetą mažinti pajamų nelygybę ir skurdą Lietuvoje. Skaičiai kalba už save. Mes nuo septynių iki šešių kartų tą pajamų atotrūkį sugebėjome sumažinti ir aš džiaugiuosi, kad Seimas, matydamas šią netipinę krizę, ryžosi sprendimui keisti pensijų indeksavimo formulę. Pensijos bus didinamos minimum 7 % kitais metais, nepaisant to, kad turime prastus makroekonominius rodiklius dėl visiems gerai suprantamų priežasčių.
Tačiau to ryžto nepakanka. Manau, kad šioje situacijoje taip pat turime tęsti ir bazinės pensijos indeksavimo papildomą veiksmą, kuris yra numatytas priimtu įstatymu, ir dar apie 2 % didinti bazines pensijas, kaip ir numato įstatymas. Tokios pozicijos laikosi Prezidentas, savo inauguracinėje kalboje kalbėjęs apie BVP perskirstymo didinimą. Manau, kad, nepaisant dabartinės situacijos, mums reikia tęsti strateginę kryptį ir mažinti pajamų nelygybę. Jeigu šiame Seime atsiranda iniciatyvų 500 mln. padidinti valstybės biudžeto išlaidas, tai papildomai didinti pensijas, kaip jau numato galiojantis įstatymas, mes privalome. Galbūt kai kur atsisakę savo apygardų smulkių prioritetų, turime matyti strateginį tikslą. Todėl svarstant šias pataisas, aš siūlysiu nepritarti vienai iš Vyriausybės išvados dalių, kuri siūlo atsisakyti jau galiojančio reguliavimo dėl papildomo bazinės pensijos indeksavimo nuo kitų metų. Taigi yra dvi priežastys, kodėl aš siūlau tai daryti ir Socialinių reikalų ir darbo komitetas… Aš pasitaisysiu, Socialinių reikalų ir darbo komitetas nepritarė Vyriausybės išvadai ir nenori naikinti dabartinio reguliavimo, kuris dar 2 % prie 7 %, tai yra iš viso apie 9 % siūlo didinti pensijas. Pagrindinės priežastys yra dvi. Mokesčių reformos metu mes žadėjome, kad bazinė pensija bus didinama greičiau negu indeksacija, ir to pažado turime laikytis. Tai yra kelias į iš tikrųjų tą pajamų atotrūkio mažinimą ir į svarbiausių socialinių tikslų įgyvendinimą.
Taip pat mes, Seimas, turime palikti tam tikrą spaudimą būsimai Vyriausybei ieškoti papildomų finansinių fiskalinių galimybių BVP perskirstymui didinti. Joks jūsų ir mano apygardos išlaidų pasiūlymas, ar tai renovuoti mokyklą, ar tai padidinti finansavimą kažkokiai siaurai sričiai, nepadės didinti BVP perskirstymo. Tik strateginiai susitarimai, tokie, pavyzdžiui, kaip bazinės pensijos indeksavimas sparčiau, negu leidžia bendra indeksacijos formulė, iš tiesų gali tęsti tą spaudimą būsimai šiuo atveju Vyriausybei dėl BVP perskirstymo. Todėl turime ryžtingai atmesti Vyriausybės išvadą šiuo aspektu. Apskritai dėl indeksacijos formulės peržiūrėjimo aš noriu padėkoti visų pirma dabartinei opozicijai, būsimiems valdantiesiems, kurie iš esmės pritarė ir patys taip pat siūlė tą indeksacijos formulę peržiūrėti ir dėl to nebuvo didelio sąmyšio Seime. Būtent taip turi būti priimami sprendimai. Labai jums ačiū.
PIRMININKAS. Dėkoju. Kviečiu diskutuoti G. Skaistę.
G. SKAISTĖ (TS-LKDF). Kartais būtų malonu, kad valdantieji, išeidami į opoziciją, paliktų ne vien tik spaudimą būsimai Vyriausybei, bet taip pat ir šiek tiek pinigų tiems sprendimams įgyvendinti.
Kalbant apie patį įstatymo projektą, išties mes, kaip Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcija ir atskiri jos atstovai, taip pat sakėme, kad bendrojo vidaus produkto rodiklio atsisakymas pensijų indeksavimo klausimu yra racionalus, nes jeigu darbo užmokesčio fondas yra tiesiogiai susijęs su „Sodros“ ir valstybės biudžeto pajamomis ir nusako, kiek galima didinti ar indeksuoti pensijas, tai bendrasis vidaus produktas išties tokio tiesioginio ryšio neturi. Kaip matome, šiais metais, nors bendrasis vidaus produktas šiek tiek krenta, tačiau darbo užmokesčio fondas auga apskritai beveik 5 %, todėl visgi galimybės didinti pensijas pagal Pensijų indeksavimo įstatymą išlieka.
Visgi kalbant apie šį įstatymą, man labai gaila, kad turiu pastebėti tam tikrą gudravimą, ko aš iš tikrųjų politikoje labai labai nemėgstu. Kalbant apie kolegą, kuris kalbėjo prieš tai ir sakė, kad tai yra jo įstatymo projektas, aš lygiai taip pat turėčiau paminėti, kad buvo mūsų kolegų registruotas pirmas įstatymo projektas, kuris yra gerokai panašesnis į tai, kas šiandien yra galutinė redakcija. Tačiau šiandien darbotvarkėje mes matome, kad tai yra T. Tomilino įstatymo projektas, kuris ir eina į galutinį priėmimą.
Žvelgiant į rinkimų kampanijos laikotarpį, man teko taip pat apsilankyti kolegos T. Tomilino feisbuko puslapyje, kur jis kalbėjo apie tai, kad konservai tik ir laukia, kol nebus priimtas šitas įstatymas ir bus galima neindeksuoti pensijų. Cituoju beveik tiesiogiai. Man asmeniškai tai pasirodė labai nekorektiška, nes mes būtent buvome pirmi tie, kurie tą įstatymą registravo ir kurie tą idėją iškėlė. Jeigu mes visgi kalbame apie tai, kas nori ar siūlo didinti pensijas ir laikytis indeksavimo įstatymo, tai gal būkime korektiški iki galo.
Kalbant apie kitokį gudravimą, taip pat tenka pastebėti kitas rinkimų kampanijos technologijas, kai prieš pat rinkimus mes ištraukėme, tiksliau, jūs ištraukėte įstatymo projektą, kalbate apie 13 pensiją, kuri būtų kaip vienkartinė išmoka vieną kartą per metus, tačiau mes biudžeto projekte nematome nei tos 13 pensijos, bet nematome net ir to papildomo indeksavimo, kuris yra numatytas įstatymu. Kai paklausėme Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, kodėl tų pinigų nėra, sako, kad įstatymas yra toks, kad pagal tai, kad BVP kriterijus vis dar galioja, tai indeksavimas išvis yra nereikalingas. Tačiau aš niekaip nesuprantu, kodėl Vyriausybė laikosi vienos įstatymo nuostatos, tai yra indeksuoja pagal (…) formulę, tačiau kalbant apie Prezidento siūlytą formulę, kurią jūs priėmėte jūsų pačių balsais, noriu pastebėti, ir netgi patobulinote, kad būtų ne tik bazinė pensija indeksuojama, bet taip pat ir papildoma jos dalis. Nors patys tą priėmėte, tačiau biudžete tam pinigų yra kiauras nulis.
Kalbama apie tai, kad indeksacija turėtų galioti tokia, kokia buvo iki praėjusių metų, tai yra 7,17 %, tačiau net 9,08 %, kas turėtų galioti pagal dabar galiojantį įstatymą. Žvelgiant į valstybės biudžeto projektą, tiesiog norėčiau pastebėti, kad valstybės biudžeto projekte tam trūksta 37 mln., o „Sodros“ biudžete yra minus 30. Jeigu išties norėtume nuosekliai kalbėti apie tai, kad pensijos turi būti indeksuojamos tiek, kiek numatyta įstatyme, visgi, sakyčiau, turėtumėte prisiimti atsakomybę už tai, kad valstybės biudžeto projekte jūsų Vyriausybė tam pinigų tiesiog nepaliko.
PIRMININKAS. Dėkoju. Diskusija baigta. Kviečiu, gal iš vietos R. J. Dagys galės atsakyti. Yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės pasiūlymas dėl 2 straipsnio. Gerai, iš tribūnos. Prašom pakomentuoti.
R. J. DAGYS (MSNG). Gerbiami kolegos, komitetas apsvarstė Vyriausybės siūlymą ir komiteto narių dauguma pritarė nuomonei, kad nereikia naikinti priimto galiojančio įstatymo, įstatymas turėtų veikti. Teisingai buvo pastebėta, jis turėjo ateiti su biudžeto projektu, nes jis yra veikiantis įstatymas, niekas jo nebuvo atšaukęs ir Vyriausybė kaip tokio atskiro projekto nėra teikusi, tik dabar pasiūlymuose tas yra. Tai vienas dalykas.
Kitas dalykas, jeigu mes iš tikrųjų normaliai žiūrime į tai, ką mes esame priėmę dėl pensijų santykinio didinimo, tai pagal tuos tempus Prezidento rinkimų įstatymas… negalima jo naikinti, nes tada mes nepasieksime tų tikslų, tiesiog mes pakeitimo normos taip ir nepriartinsime.
Todėl komiteto buvo tokia nuomonė, kad politinius įsipareigojimus rinkėjams reikia vykdyti, aišku, suprasdami tai, ką gerbiama G. Skaistė sakė, kad iš tikrųjų šiuo metu nėra biudžete tam dalykui numatyta, bet įstatymas nėra atšauktas, jis turėtų veikti ir turėtų būti projektai rengiami pagal įstatymą.
PIRMININKAS. Dėkojame. Gerbiami kolegos, galime pritarti komiteto nuomonei nepritarti? Taip, toliau dėl viso R. Šarknickas – motyvai už. Robertai, prašau, motyvai už.
R. ŠARKNICKAS (LVŽSF). Atsisakau.
PIRMININKAS. Atsisakote. Gerai. T. Tomilinas, replika po balsavimo gal? Dabar norite? Gerai. T. Tomilinas.
T. TOMILINAS (LVŽSF). Aš dėl vedimo tvarkos. Tiesiog reikėtų truputį garsiau kalbėti pranešėjui, nes mes ne viską girdime.
PIRMININKAS. Gerai.
T. TOMILINAS (LVŽSF). Kadangi bus svarstoma Vyriausybės išvada ir daliai išvadų komitetas yra pritaręs, o daliai nepritaręs…
R. J. DAGYS (MSNG). Taip, taip.
T. TOMILINAS (LVŽSF). …tai labai aiškiai suformuluokite mūsų balsavimo užduotį.
R. J. DAGYS (MSNG). Taip, mes daliai, čia kaip tik, jeigu jūs jungtinį projektą pažiūrėsite, tai komitetas nepritarė 3.1 ir 3.2 punktams, kuriuose siūloma pripažinti netekusia galios įstatymo Nr. XIII-2651 2 straipsnio 2 dalį, taip pat ir dėl to paties įstatymo 3 straipsnio būtent šitos dalies. Visiems kitiems, Vyriausybės išvadai pritarė ir pasirinko būtent Vyriausybės variantą.
PIRMININKAS. Gerbiami kolegos, kam pritarė komitetas, balsuoti nereikia, o kas pasiūlė komiteto nuomonei nepritarti… Kadangi jie nekonkretūs, mes jų tiesiog nesvarstome, ir tiek. Viskas.
Dėl motyvų dėl viso R. Šarknickas atsisakė, todėl kviečiu balsuoti po svarstymo. Labai ačiū. Balsuojame dėl viso. Dėl motyvų buvo užsirašęs tik R. Šarknickas, kitų sistema nerodė. Tuoj pažiūrėsime.
Balsavo 101 Seimo narys: visi 101 balsavo už, prieš ir susilaikiusių nėra. Pritarta po svarstymo.
O dėl M. Majausko pastabos tuoj pažiūrėsime sistemoje. Vis dėlto buvo. Deja, tuo metu nematėme, nebuvo pateikta ekrane.
15.06 val.
Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo Nr. XIII-2166 60 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-5324 (pateikimas)
Toliau – Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo Nr. XIII-2166 60 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIIP-5324. P. Čimbaras turėtų pristatyti išvadą. Atsiprašau, pateikimas.
P. ČIMBARAS (MSNG). Ačiū, posėdžio pirmininke. Pristatau Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo pakeitimo projektą, kurio tikslas – tenkinti R. Kalinauskaitės peticijoje „Dėl statybų Vilniaus baroko paminkluose“ pateiktą pasiūlymą inicijuoti teisės aktų pakeitimus, įtvirtinant konkretų draudimą nacionalinės reikšmės kultūros paveldo objektų teritorijose statyti statinius, nesusijusius su paveldo objektų eksponavimu ar tvarkymu.
2020 m. rugsėjo 23 d. Peticijų komisija priėmė sprendimą tenkinti šį pareiškėjos pasiūlymą ir, vadovaudamasi Peticijų įstatymo 12 straipsnio 3 dalimi, teikti Seimui išvadą dėl pasiūlymo. Seimas pritarė išvadai ir priėmė Seimo protokolinį nutarimą tenkinti pasiūlymą. Vadovaujantis šia nuostata ir buvo parengtas šis įstatymo projektas, kurio tikslas – nustatyti draudimą kultūros paveldo objektų, paskelbtų kultūros paminklais, teritorijose statyti statinius, nesusijusius su kultūros paveldo objektų eksponavimu ar tvarkymu, keisti kultūros paveldo objektų teritorijos ribas, išskyrus tyrimų metu naujai nustačius kultūros paveldo objekto istorinę raidą patvirtinančius faktus.
Draudimas keisti kultūros paveldo objektų teritorijų ribas projekte numatytas siekiant išvengti piktnaudžiavimo. Pasitaiko atvejų, kai statytojas, planuojantis vykdyti statybas, šalia vertingiausių kultūros paveldo objektų inicijuoja kultūros paveldo objekto teritorijos ribų pakeitimą, tai yra sumažinimą, kur atskiroje teritorijos dalyje išvengia griežtesnių paveldosauginių apribojimų ir tuo pagrindu įgyvendina savo tikslus dėl statybų plėtros. Rengiant šį projektą buvo gauta Lietuvos Respublikos kultūros ir Aplinkos ministerijų, Kultūros paveldo departamento bei Valstybinės kultūros paveldo komisijos nuomonė dėl tokio draudimo įteisinimo. Prašau pritarti projektui po pateikimo.
PIRMININKAS. Klausti nori S. Gentvilas. Prašom.
S. GENTVILAS (LSF). Gerbiamas Peticijų komisijos pirmininke, norėjau paklausti. Šiandien Kultūros paveldo departamentas turi teisę leisti, neleisti performuoti sklypus ir daugelį kitų dalykų pagal Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymą. Ir čia, kaip ir šis įstatymo pasiūlymas, reiškia kritiką Kultūros paveldo departamentui. Bet jis kartu ir pritaręs šiam projektui. Ar jūs galite truputį paaiškinti, ar jūs Peticijų komisijoje diskutavote su Kultūros paveldo departamentu, ar jam pakankamos galios, ar jis nori dar didesnės apkrovos?
P. ČIMBARAS (MSNG). Ačiū už klausimą. Iš tikrųjų atstovai buvo atvykę į komisiją, diskutavome, ir jie iš dalies pripažįsta savo klaidą, kad jie ir dabar galėjo imtis iniciatyvos, bet jie to neparodė. Ačiū Dievui, gerbiamai R. Kalinauskaitei, kuri pateikė peticiją ir kaip ir Kultūros paveldo departamentą prirėmė prie sienos, kad būtinai reikia. Todėl jie truputį… Kaip sakant, akmenuką į jų daržą tikrai galima numesti.
PIRMININKAS. Klausia V. Kamblevičius. Ar yra?
V. KAMBLEVIČIUS (LSDDF). Gerbiamas pranešėjau, ar jums neatrodo, kad paskutiniu momentu mūsų santykiai su Lenkija gerėja. Šiuo momentu jūsų pareiškimai aštrina situaciją ir gadina mūsų kaimynystę. Ar to reikia? Dabar pagal jūsų šiuos nurodymus visi priešai aplink mus supa. Tegu sprendžia naujas Seimas, kodėl mes čia užsiimame tuo dalyku?
P. ČIMBARAS (MSNG). Gerbiamas kolega, kiek jau vyko skandalų, kiek matėte Vilniuje, kiek žmonės protestavo, kai yra statomi objektai tose teritorijose, kai jų net negalima statyti. Tai tokiu atveju dabar bus sugriežtinta. Čia jokių konfliktų nei su Lenkija, nei su kitomis šalimis nėra. Čia iš tikrųjų įdedamas saugiklis, kad tose teritorijose nebūtų statomi daugiabučiai ir kiti namai.
PIRMININKAS. Dėkoju. Daugiau klausiančiųjų nėra. Motyvai dėl viso. M. Adomėnas – už.
M. ADOMĖNAS (TS-LKDF). Kolegos, taip jau yra, kad šis projektas yra paskutinis šio Seimo projektas, įrašytas darbotvarkėje. Jeigu dar… Aš žiūriu į darbotvarkę, pirmininkas purto galvą, bet aš matau, kad tai yra reguliarios darbotvarkės paskutinis projektas. Tai būtų simboliškas, labai gražus šio Seimo palikimas kitam Seimui. Tai yra įstatymo projektas, ginantis Lietuvos kultūros paveldą, ginantis Lietuvos architektūros paveldą nuo dažnai neskrupulingų vystytojų, kurie randa ir jiems palankių ekspertų, ir jiems palankių kartais Kultūros paveldo departamento komisijų išvadų, leidžiančių įsibrauti į barokinius ansamblius, ten siūlyti daugiabučius ir taip amžiams sunaikinti mūsų tikrai ne taip jau gausiai išlikusį architektūros paveldą. Todėl šis projektas yra nepaprastai svarbus.
Aš dėkoju Peticijų komisijai, jį parengusiai, dėkoju visuomeninės peticijos organizatoriams, R. Kalinauskaitei ir jos kolegoms. Tikrai linkiu, kad naujas Seimas priimtų šį įstatymo projektą. Tai suteiks tikrai didesnio skaidrumo, atims galimybę iki šiol dažnai nutikusioms neskaidrioms manipuliacijoms dėl architektūros paminklų ansamblių teritorijų ribų ir taip mes būsime pasirūpinę, kad daugiau mūsų kultūros paveldo, mūsų architektūros pasiektų ateities kartas ir jos galėtų džiaugtis ne stiklainiais, bet tuo, ką šimtmečius kūrė čia gyvenę žmonės. Pritarkime.
PIRMININKAS. Gerbiami kolegos, motyvai išsakyti. Kviečiu balsuoti po pateikimo.
Balsavo 93 Seimo nariai: už – 83, prieš nėra, susilaikė 10. Po pateikimo pritarta. Siūlomi komitetai. Pagrindinis – Kultūros komitetas. Papildomus galbūt pasiūlys E. Gentvilas? Prašom. Per šoninį mikrofoną.
E. GENTVILAS (LSF). Replika po balsavimo. Atkreipiu pono V. Kamblevičiaus dėmesį, kad darbotvarkės 2-13 klausimas tikrai buvo dėl santykių su Lenkija arba požiūrio į moterų padėtį Lenkijoje, bet jis išbrauktas iš darbotvarkės. Ir jūsų 2-13 klausimas pateikiamam projektui (noriu pabrėžti, pateikiamas projektas skambėjo apie kultūros paveldą) tikrai santykiams su Lenkija nekenkia. Nusiraminkite.
PIRMININKAS. Teisinga pastaba.
Gerbiami kolegos, kaip pagrindinis – Kultūros komitetas, papildomų niekas nesiūlo. Siūloma svarstyti, kai apsvarstys komitetas. Galime pritarti bendru sutarimu? Ačiū, pritarta.
15.13 val.
Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2019 m. gruodžio 19 d. nutarimo Nr. XIII-2710 „Dėl Lietuvos Respublikos karinių vienetų dalyvavimo tarptautinėse operacijose“ pakeitimo“ projektas Nr. XIIIP-5271(2), Seimo nutarimo „Dėl NATO greitojo reagavimo pajėgoms, Jungtinėms ekspedicinėms pajėgoms priskirtų Lietuvos Respublikos karinių vienetų ir NATO ir Europos Sąjungos karinėse vadavietėse tarnybą atliekančių Lietuvos karių ir civilių krašto apsaugos sistemos tarnautojų dalyvavimo tarptautinėse operacijose“ projektas Nr. XIIIP-5272(2) (svarstymas)
Liko du rezerviniai. Pirmasis – Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2019 m. gruodžio 19 d. nutarimo Nr. XIII-2710 „Dėl Lietuvos Respublikos karinių vienetų dalyvavimo tarptautinėse operacijose“ pakeitimo“ projektas Nr. XIIIP-5271(2). Kviečiu D. Gaižauską. Jis perskaitys mums Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto išvadą. Dėl abiejų gal galite perskaityti?
D. GAIŽAUSKAS (LVŽSF). Gerbiami kolegos, Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas apsvarstė abu nutarimus ir abiems nutarimams pritarė bendru sutarimu.
PIRMININKAS. Dėkoju. Taip pat kviečiu A. Norkienę. Nematau. Kas galėtų Užsienio reikalų komiteto išvadą perskaityti? Bus greičiau, jeigu aš perskaitysiu.
Komiteto sprendimas ir siūlymai: pasiūlyti pagrindiniam komitetui pritarti iniciatorių pateiktam nutarimo projektui ir Užsienio reikalų komiteto išvadai. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu abiem projektams.
Dėl motyvų niekas neužsirašė. Gal galime pritarti bendru sutarimu po svarstymo? Ačiū, pritarta.
Toliau lieka Seimo narių pareiškimai. Kviečiu R. Baškienę į tribūną.
15.15 val.
Seimo narių pareiškimai
R. BAŠKIENĖ (LVŽSF). Gerbiamas Seimo Pirmininke, mielieji kolegos, greitai bėga laikas. Išties prieš ketverius metus jūsų – 105 Seimo narių pasitikėjimu buvau išrinkta Seimo Pirmininko pavaduotoja. Noriu šiandien nuoširdžiai padėkoti už bendrą darbą. Atsiprašau jūsų, kad gal buvau per griežta Seimo statuto vykdytoja, ne visada leisdavau per šoninį mikrofoną kalbėti, sakyti replikas, nes norėjosi, kad Seimo darbas būtų galimai ir greitesnis, ir spartesnis, ir kokybiškesnis.
Gal ir naivu, kad ir po 16 darbo metų Seime aš tebetikiu moralios politikos principais, tebetikiu politine kultūra. Manau, kad tai, ką mes kartu su jumis sukūrėme prieš tam tikrą laiką, o tai buvo Valstybės politiko elgesio kodeksas, jo normos, pagarba žmogui ir valstybei, teisingumas, sąžiningumas, skaidrumas ir viešumas, padorumas, pavyzdingumas, nesavanaudiškumas, nešališkumas ir, žinoma, atsakomybė… Mieli kolegos, išties pasidžiaukime – kiek daug gražių akimirkų buvo mūsų darbe per tuos ketverius metus. Prisiminkime daug labai prasmingų ir gerų sprendimų, kuriuos padarėme dėl mūsų Lietuvos žmonių. Ilgas būtų sąrašas.
Šiandieną iš šios tribūnos aš noriu nuoširdžiai padėkoti, padėkoti politikos mokytojai I. Degutienei, iš kurios mokiausi ir tolerancijos, ir pagarbos kiekvienam žmogui. Tai – politikė, moteris ir pavyzdys. (Plojimai) Mokėmės iš Č. Juršėno dar ankstesnėje kadencijoje, iš I. Šiaulienės, iš A. Syso, K. Starkevičiaus ir daugelio daugelio kitų ir, žinoma, iš J. Sabatausko. Galėčiau vardinti vėlgi visus, nes visiems norisi dėkoti už tas akimirkas, už patarimus, už teisingą politinį žingsnį. Dėkoju Seimo valdybos nariams ir Seimo Pirmininkui – daug kartu sprendėme, darėme ir visada norėjome, kaip geriau. Šauniam sekretoriatui. Be jūsų tikrai neįsivaizduojamas darbas, mūsų kanceliarijos darbuotojams.
Mielieji kolegos, nuoširdus ačiū kiekvienam iš jūsų. Be abejo, teko suvalgyti ir pūdą druskos. Paklausiau vieno politiko: jei stovėčiau ant skardžio ir eitum pro šalį, kaip pasielgtum? Atsakymas – nustumčiau. Čia, aišku, tik metafora. Tad tegul nuoskaudas nusineša laikas, tegul visa tai lieka atminimuose galbūt būsimų knygų, o kaip sakė Motina Teresė – gerieji darbai bus pamiršti jau rytoj, bet vis tiek darykime gerus darbus. Tad noriu linkėti, kad mūsų santykiuose vyrautų ne pyktis, ne skundai, ne kerštas, kurio, deja, buvo šios kadencijos darbe, o pagarba kitokiai nuomonei, diskusijose gimstantys sprendimai, bendradarbiavimas ir tiesiog žmogiškumas. Linkiu, kad tikėjimas ir pasitikėjimas, pasiaukojamas darbas, galvojimas apie valstybę ir žmones būtų kiekvieno mūsų veikimo pagrindas, kad ir kur būtume, kad ir ką veiktume.
Tad, mieli kolegos, dar kartą dėkoju ir nuoširdžiai linkiu jums visiems sėkmės. Tikėkime darbais, kuriuos darome, pasitikėkime, ir dar kartą telydi sėkmė. Ačiū, kad buvome, kad veiksime. Ačiū. (Plojimai)
PIRMININKAS. Nuoširdžiai dėkoju. Kviečiu į tribūną Seimo Pirmininką V. Pranckietį.
V. PRANCKIETIS. Gerbiami kolegos! „Aš ieškau ir randu malonumo padaryti bent kiek žmonėms gera, padirbėti aukščiausiajai tiesai, gėriui ir grožiui.“ Šiuos žodžius pasakė ir užrašė 1918 metų Lietuvos Nepriklausomybės Akto signataras profesorius P. Dovydaitis. Šiais žodžiais jo, negrįžusio iš Sibiro, atminimas yra įamžintas Čekiškės miestelio šventoriuje stovinčiame kryžiuje. Stovėdamas prie to kryžiaus, prisiminiau ir N. Kazantzakio knygą „Vėl Kristų kala ant kryžiaus“.
Padaryti žmonėms bent kiek gero, padirbėti tiesai, gėriui ir grožiui – perskaitęs šiuos žodžius prieš keletą savaičių pasvarsčiau, kad tokią misiją prisiėmėme ir mes, prisiekdami būti XII Lietuvos Respublikos Seimo nariais. Praėjo ketveri metai ir šiandien, nuskambėjus baigiamajam gongui, kiekvienas iš šios salės išeisime jau žinodami, kaip per šią kadenciją prisidėjome prie Lietuvos nepriklausomybės stiprinimo ir Lietuvos žmonių gerovės.
Pasibaigus kiekvienai mūsų Seimo sesijai, stengdavausi paryškinti pagrindinius darbinius jos akcentus, todėl šį, paskutinį, kartą noriu pabrėžti konceptualius pasiekimus, kuriuos, tikiu, pasiekėme XII Seime ir kurie turės ilgalaikę prasmę valstybės sąrangai. Tikiu, kad šios kadencijos metu pažabojome daug mūsų demokratijai kilusių rizikų, susidorojome su įvairiais iššūkiais jai.
Seime mačiau nuoširdų norą užtikrinti pagarbą Seimo nario priesaikai, nors tai ne visuomet pavyko. Šios kadencijos metu galėjome ramiai kliautis aktyvia pilietinės visuomenės pagalba, kai jos prireikdavo.
Mačiau pastangas stiprinti ir ginti įvairią žiniasklaidą Lietuvoje. Nors nuomonės dėl priemonių išsiskirdavo, neabejoju, diskusijos išdava liks pozityvą kursiančiu precedentu.
Mačiau labai didelį dėmesį nacionaliniam saugumui abiejose mūsų agoros pusėse. Negaliu sakyti, kad visi procesai buvo vienodai tikslingi ir naudingi, tačiau jaučiu kur kas mažiau pakantumo korupcijai tiek mūsų visuomenėje, tiek tarp mūsų. Mačiau tai ir daugiau įnirtingų demokratijos procesų, dažnai sėkmingus jų rezultatus ir dėl to džiaugiuosi.
Bet labiausiai šiandien jaučiuosi dėkingas ir keletą tokių padėkų norėčiau pabrėžti.
Visų pirma dėkoju savo šeimai, kuri visada ir kartais stovėjo šalia. Dėkoju komandai Seime ir ypatingiems Seimo Pirmininko sekretoriato žmonėms, vadovaujamiems daktarės G. Žukaitės-Zeliankienės. Dėkoju visuomeniniams patarėjams – Č. Juršėnui, A. Krupavičiui, A. Tebėrai. Nuoširdžiai dėkoju Seimo kanceliarijos kolektyvui ir kiekvieną posėdį mane lydėjusiam Seimo posėdžių sekretoriatui.
Dėkoju Lietuvos Respublikos prezidentūros šeimininkams ir dviem pagrindiniams šio Seimo bendradarbiams – Jų Ekscelencijoms Prezidentams D. Grybauskaitei ir G. Nausėdai. Taip pat asmeniškai jaučiu pareigą padėkoti Prezidentui V. Adamkui už paspirtį ir pozityvią ateities viziją.
Dėkoju premjerui S. Skverneliui, prisiėmusiam atsakomybę už XVII Vyriausybę. Dėkoju Vyriausybės nariams ir kanceliarijai.
Ačiū aktyvia jungtimi tarp valdžios ir visuomenės buvusiems žiniasklaidos atstovams. Išskirtinai dėkoju Lietuvos diplomatiniam korpusui ir užsienio šalių diplomatams Lietuvoje, su kuriais tradiciniam kadencijos pabaigos atsisveikinimui susitikti jau negalėjau.
Ačiū jums visiems už parlamentinės diplomatijos laimėjimus, kurių pasiekėme dirbdami drauge.
Galiausiai ir svarbiausiai – jaučiuosi dėkingas kiekvienam iš jūsų, gerbiamiems Seimo nariams. Kasdien mačiau, kaip šio Seimo kolegos neleido vieni kitiems nuobodžiauti, tvirtos pozicijos vedė prie aistringų diskusijų viešojoje erdvėje, komitetuose ir plenarinių posėdžių salėje. Tai konsolidavo Seimo frakcijas, paryškino partinės mūsų šalies sistemos ideologinius skirtumus ir leido Lietuvos piliečiams aiškiau pamatyti savo atstovavimą Seime. Neabejoju, kad tai paskatino ir daugelį savęs dar neradusių Seime aktyviau įsitraukti į 2020 metų Seimo rinkimus.
Taip stiprėja mūsų valstybė ir demokratija joje. Ačiū jums už tai ir už darbą tiesai, gėriui ir grožiui. Tegul mūsų šimtametė parlamentarizmo istorija tęsiasi. Ačiū. Sudie. (Plojimai)
PIRMININKAS. Mielieji Seimo nariai, darbotvarkė baigta. Todėl kviečiu visus sugiedoti Lietuvos Respublikos himną.
Giedamas Lietuvos valstybės himnas
(Plojimai) Gerbiami kolegos, leiskite paskelbti šios kadencijos paskutinio posėdžio pabaigą. (Gongas) Dėkoju visiems. Kviečiu bendros nuotraukos. (Balsai salėje: „Registruojamės!“)
* Santrumpų reikšmės: LLRA-KŠSF – Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos frakcija; LSDDF – Lietuvos socialdemokratų darbo frakcija; LSDPF – Lietuvos socialdemokratų partijos frakcija; LSF – Liberalų sąjūdžio frakcija; LVŽSF – Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcija; MSNG – Mišri Seimo narių grupė; TS‑LKDF – Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcija.