LIETUVOS RESPUBLIKOS
SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO NR. VIII-2043
10, 111 IR 33 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
AIŠKINAMASIS RAŠTAS
1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, tikslai ir uždaviniai
Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 10, 111 ir 33 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Įstatymo projektas) parengtas siekiant suvienodinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą su Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 nauja redakcija dėl savivaldybės merui arba jo įgaliotam savivaldybės administracijos direktoriui pavestų funkcijų.
2. Įstatymo projekto iniciatoriai ir rengėjai
Įstatymo projektą parengė Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės (vadovas Vladislav Kondratovič, tel. +370 659 41 140, el. p. [email protected]) vyresnysis patarėjas Dmitrijus Bialas (tel. +370 659 17 473, el. p. [email protected]).
3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami Įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai
Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio, kuriame įtvirtintos institucijų, įstaigų ir įmonių eismo saugumo užtikrinimo funkcijos, 8 dalyje nurodyta, kad, užtikrindamas eismo saugumą, savivaldybės administracijos direktorius vykdo tam tikras eismo saugumo užtikrinimo funkcijas. Be to, Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 111 straipsnio „Kelių infrastruktūros saugumo valdymo procedūrų įgyvendinimas“ 1 dalies 5 punkte įtvirtinta, kad savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka gali būti atliekamas savivaldybėms priklausančių vietinės reikšmės kelių ir gatvių poveikio kelių saugumui vertinimas, reguliarus kelio saugumo patikrinimas, kelių darbo vietų aptvėrimo saugumo patikrinimas ir viso kelių tinklo saugumo vertinimas.
4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama
Įstatymo projektu siūloma nustatyti, kad Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 8 dalyje ir 111 straipsnio 1 dalies 5 punkte įtvirtintas funkcijas vykdytų ne savivaldybės administracijos direktorius, o savivaldybės meras arba jo įgaliotas savivaldybės administracijos direktorius. Priėmus Įstatymo projektu siūlomus pakeitimus nurodytos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatos bus suderintos su Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 nauja redakcija. Be to, Įstatymo projektu siūloma atlikti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 8 dalies 4 punkto ir 33 straipsnio 5 dalies tikslinamojo pobūdžio pakeitimus.
5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant Įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu). Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta
Priėmus Įstatymo projektu siūlomus pakeitimus neigiamų pasekmių nenumatoma. Įstatymo projektu siūlomi pakeitimai neturės neigiamų pasekmių ekonomikai, socialinei aplinkai ar viešajam administravimui.
6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai
Neigiamų pasekmių nenumatoma.
7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai
Įstatymo projektu siūlomų pakeitimų priėmimas neigiamos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai neturės.
8. Ar Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams
Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.
9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios
Priėmus Įstatymo projektu siūlomus pakeitimus nereikės keisti kitų įstatymų, siekiant inkorporuoti pakeitimus į teisinę sistemą.
10. Ar Įstatymo projektas parengti laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o Įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka
Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projektu nesiūloma keisti sąvokų ir jas įvardijančių terminų.
11. Ar Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus
Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.
12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymo įgyvendinamųjų aktų, – kas ir kada juos turėtų parengti
Įstatymo projektu siūlomiems pakeitimams įgyvendinti savivaldybių merai iki Įstatymo projektu siūlomų pakeitimų įsigaliojimo turės priimti įgyvendinamuosius teisės aktus.
13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)
Įstatymo projektu siūlomi pakeitimai neturės įtakos valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšoms.
14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados
Rengiant Įstatymo projektą specialistų vertinimų ir išvadų negauta.
15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam Įstatymo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno Eurovoc terminus, temas ir sritis
„Savivaldybės meras“, „savivaldybės administracijos direktorius“.
Atsižvelgiant į tai, kad Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymas Nr. XIV-1268 įsigalioja 2023 m. balandžio 1 d., o jam įsigaliojus savivaldybės administracijos direktorius netenka vykdomosios institucijos įgaliojimų ir dėl to gali sutrikti sprendimų dėl eismo saugumo užtikrinimo, nurodytų Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio 8 dalyje, priėmimas, o tai turėtų didelę neigiamą įtaką eismo saugumui, taip pat į tai, kad priimtam įstatymui įgyvendinti savivaldybių merai turės priimti įgyvendinamuosius teisės aktus, prašoma Lietuvos Respublikos Seimą Įstatymo projektą svarstyti skubos tvarka.