LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBA
HERBAS

Lietuvos Respublikos susisiekimo

ministerijai

El. p. [email protected]

 

 

Lietuvos Respublikos Seimo Antikorupcijos komisijos pirmininkui Vitalijui Gailiui

El. p. Vitalijus.Gailius@lrs.lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANTIKORUPCINIO VERTINIMO IŠVADA

DĖL VIDAUS VANDENŲ TRANSPORTO PRIEMONIŲ IR BURINIŲ JACHTŲ PIRMINĖS IR TECHNINĖS APŽIŪROS, REGISTRAVIMO IR KONTROLĖS

 

2016 m. liepos   29  d. Nr. 4-01-5885  

 

Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio nuostatomis savo iniciatyva atlikome teisės aktų[1], reglamentuojančių vidaus vandenų transporto priemonių ir burinių jachtų registravimo, pirminės ir techninės apžiūrų atlikimo, bei kontrolės tvarką, antikorupcinį vertinimą.

Atliekant antikorupcinį vertinimą nustatyta, kad teisės aktų nuostatos reguliuoja visuomeninius santykius, susijusius su daiktų registravimu viešuose registruose. Taip pat nustatyta, kad galiojančiame ir Kodekso projektu numatomame teisiniame reguliavime[2] yra korupcijos rizika dėl:

- išskirtinių sąlygų suteikimo Lietuvos buriuotojų sąjungai atlikti burinių jachtų, esančių vienai iš vidaus vandenų transporto priemonių pramoginių laivų rūšių, techninę apžiūrą;

- kontrolės nebuvimo;

- vidaus vandenų transporto priemonių registravimo ir techninių apžiūrų atlikimo skubos tvarka nebuvimo.

Atlikę minėtų teisės aktų antikorupcinį vertinimą ir siekdami panaikinti sąlygas korupcijos rizikai atsirasti, teikiame šias pastabas ir pasiūlymus:

1.      Dėl vidaus vandenų transporto priemonių ir burinių jachtų registravimo

1.1. Galiojantis teisinis reguliavimas[3] nustato, kad Administracija per 10 darbo dienų nuo visų reikalingų dokumentų pateikimo dienos priima sprendimą įregistruoti vidaus vandenų transporto priemonę Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre (toliau registras) ir išduoda šiose taisyklėse numatytus dokumentus. Išregistruojant vidaus vandenų transporto priemonę per 10 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos registre įrašoma apie jo išregistravimą, nurodoma išregistravimo priežastis ir data. Tačiau nėra nustatyta jokių kitų būdų pagreitinti prašymo įregistruoti į registrą ar išregistruoti iš registro nagrinėjimo procedūros. Todėl sudaroma galimybė neteisėtiems susitarimams tarp Administracijos darbuotojo, kuris vykdo vidaus vandenų transporto priemonių registraciją, ir vidaus vandenų transporto priemonių savininkų (valdytojų), kurie gali greičiau užregistruoti registre ar išregistruoti iš registro vidaus vandenų transporto priemonę.

Siekdami teisinio reguliavimo skaidrumo ir galimybės piktnaudžiauti panaikinimo, siūlome sudaryti sąlygas visų vidaus vandenų transporto priemonių savininkams ar valdytojams, siekiantiems skubiai įregistruoti vidaus vandenų transporto priemones registre ir atlikti jų apžiūras, gauti minėtą administracinę paslaugą skubos tvarka – sumokėjus papildomą valstybinę rinkliavą.

1.2. Vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklių 8.5 ir 23.5 punktai ir Burinių jachtų registravimo taisyklių 10.4 punktai nustato, kad Administracija turi teisę atsisakyti įregistruoti vidaus vandenų transporto priemonę kitais teisės aktų nustatytais atvejais. Siekdami išvengti situacijos, kai Administracijos darbuotojai gali nepagrįstai atsisakyti įregistruoti vidaus vandenų transporto priemonę, siūlome nustatyti konkrečius atsisakymo įregistruoti vidaus vandenų transporto priemonę atvejus.

1.3. Vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklės ir Burinių jachtų registravimo taisyklės[4] nustato įregistruotų ir laikinai įregistruotų vidaus vandenų transporto priemonių registracijos liudijimų, pažymų, tarptautinio burinės jachtos bilieto, vidaus vandenų transporto priemonių išregistravimo iš registro liudijimų, pažymos apie teisės plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava sustabdymą išdavimą, tačiau nenustato minėtų dokumentų išdavimo terminų. Taip Administracijos darbuotojams sudaroma galimybė piktnaudžiauti (nepagrįstai prailginti laiką) išduodant minėtus dokumentus. Siekdami teisinio reguliavimo aiškumo ir skaidrumo, galimybės piktnaudžiauti panaikinimo, siūlome nustatyti minėtų dokumentų išdavimo terminus.

1.4. Vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklių 50 punkte nustatyta, kad išnuomojus vidaus vandenų transporto priemonę ir sustabdžius teisę plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava nuomos sutarties galiojimo laikotarpiui, apie tai įrašoma registre. Teisinis reguliavimas nenustato išnuomotos vidaus vandenų transporto priemonės teisės plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava stabdymo procedūros – sprendimo priėmimo terminų ir tvarkos. Siekdami teisinio reguliavimo aiškumo, siūlome nustatyti sprendimo dėl teisės plaukioti su Lietuvos valstybės vėliava stabdymo priėmimo tvarką ir terminus.

2.      Dėl burinių jachtų techninės apžiūros atlikimo

Pagal galiojantį ir numatomą Kodekso projekte teisinį reguliavimą[5] visų vidaus vandenų transporto priemonių technines apžiūras atlieka Administracija, išskyrus vieną vidaus vandenų transporto priemonių pramoginių laivų rūšį, tai yra burines jachtas, kurių techninių apžiūrų atlikimą valstybė delegavo vienai konkrečiai Lietuvos buriuotojų sąjungai. Manome, kad toks nustatytas teisinis reguliavimas sudaro išskirtines sąlygas pramoginės laivybos srityje veikiantiems subjektams ir užkerta kelią kitoms asociacijoms[6] ar asmenims, kurie nėra Lietuvos buriuotojų sąjungos nariai[7], atlikti burinių jachtų techninę apžiūrą. Tai laikytina korupcijos rizikos veiksniu.

2.1. Pažymėtina ir tai, kad iš teisinio reguliavimo neaišku, kaip ir kokia tvarka atrenkami burinių jachtų techninę apžiūrą atliekantys techniniai inspektoriai, kokie jiems taikomi reikalavimai. Taip pat nėra aišku, kodėl teisinis reguliavimas nesuteikia teisės asociacijoms ar kitiems asmenims atlikti kitų vidaus vandenų transporto priemonių rūšių techninę apžiūrą, o ją suteikė tik burines jachtas turintiems asmenims.

2.2. Atkreipiame dėmesį į tai, kad kai kurie burinių laivų techninę apžiūrą atliekantys inspektoriai turi savo nuosavas burines jachtas, kurioms taip pat turi būti atliekama techninė apžiūra. Neatmestina galimybė, kad savo burinių jachtų technines apžiūras atlieka jų savininkai, kurių atlikimo kokybės niekas nekontroliuoja, kadangi teisinis reguliavimas nenustato burinių jachtų techninę apžiūrą atliekančių techninių inspektorių kontrolės. Tai laikytina korupcijos rizikos veiksniu.

2.3. Nustatyta, kad Lietuvos buriuotojų sąjunga savo teisės aktu pati nustato burinių laivų techninės apžiūros atlikimo įkainį, todėl valstybė praranda rinkliavą už burinių laivų techninės apžiūros atlikimą.

2.4. Kodekso projektas taip pat nustato išimtį Lietuvos buriuotojų sąjungai atlikti burinių jachtų techninę apžiūrą, tačiau nenustato šios deleguotos viešo administravimo funkcijos kontrolės bei jos kontroliuojančio subjekto. Be to, Kodekso projekto rengėjas aiškinamajame rašte neatskleidžia tokios išimties taikymo tam tikrai vidaus vandenų transporto rūšiai ir konkrečiam subjektui. Tai laikytina korupcijos rizikos veiksniu.

Atsižvelgdami į tai, kas išdėstyta, siūlome Kodekso projekto rengėjui apsvarstyti galimybę panaikinti išskirtines sąlygas burinių jachtų techninę apžiūrą vykdančiam subjektui ir nustatyti įstatyme pagrindinius reikalavimus burinių jachtų techninę apžiūrą vykdantiems subjektams, sudarant vienodas sąlygas visiems subjektams vykdyti veiklą, susijusią su burinių jachtų techninės apžiūros atlikimu, ir nustatyti, kas vykdo kontrolę.

3.      Dėl vidaus vandenų transporto priemonių, išskyrus pramoginių ir asmeninių laivų, techninės apžiūros atlikimo

3.1. Techninės priežiūros atlikimo taisyklių 4 punkte nustatyta, kad Administracijai gavus laivo[8] savininko (valdytojo) prašymą pirminė, kasmetinė, neeilinė ar dokinė techninė apžiūra (toliau techninė apžiūra) atliekama per 10 darbo dienų laivo buvimo vietoje[9]. Teisinis reguliavimas nenustato galimybės pagreitinti techninių apžiūrų atlikimo procedūros, todėl sudaroma galimybė neteisėtiems susitarimams tarp techninę apžiūrą atliekančio Administracijos darbuotojo ir laivų savininkų (valdytojų), kurie greičiau norėtų atlikti techninę apžiūrą, o pirminės techninės apžiūros atlikimo atveju greičiau užregistruoti registre.

Siekdami teisinio reguliavimo skaidrumo ir galimybės piktnaudžiauti panaikinimo, siūlome sudaryti sąlygas laivų savininkams (valdytojams), siekiantiems skubiai atlikti laivų apžiūras, gauti minėtą administracinę paslaugą skubos tvarka – sumokėjus papildomą valstybinę rinkliavą.

3.2.Techninės priežiūros atlikimo taisyklėse nėra nustatyta Administracijos specialistų, atliekančių laivų techninę apžiūrą, veiklos kontrolė. Manome, kad gali pasitaikyti atvejų, kai techninė apžiūra atliekama netinkamai arba galbūt nenuvykus apžiūrėti laivo. Atsižvelgdami į tai, siūlome nustatyti asmenų, vykdančių laivų techninę apžiūrą, kontrolės tvarką ir principus.

3.3. Galiojantis teisinis reguliavimas nedetalizuoja laivų techninės apžiūros atlikimo tvarkos, todėl neaišku:

- kiek Administracijos specialistų atlieka laivų techninę apžiūrą;

- ar vidaus vandens transporto priemonės techninės apžiūros aktas pildomas laivo apžiūros vietoje ar grįžus į darbo vietą;

- ar stabdomas ar naikinamas vidaus vandenų transporto priemonių tinkamumo plaukioti liudijimas techninių apžiūrų, išskyrus pirminę, metu nustačius laivo trūkumus. Jeigu taip, tai kokie laivo tinkamumo plaukioti liudijimo stabdymo ar naikinimo tvarka ir terminai.

Siekdami užkirsti kelią atvejams, kai galimai už atlygį laivo techninė apžiūra atliekama neišeinant iš kabineto[10], siūlome nustatyti detalesnę techninių apžiūrų atlikimo tvarką, ir nustatyti laivo apžiūros vietoje vaizdo įrašo atlikimą, pažymint tai akte bei vėliau, kaip priedą, pridedant prie Administracijoje liekančio akto.

3.4. Techninės priežiūros atlikimo taisyklių 12 punkte nustatyta, kad kasmetė techninė apžiūra, nestabdant laivo eksploatacijos, gali būti atidėta ne ilgiau kaip 3 mėnesiams (be apribojimų nustatymo). Teisinis reguliavimas nenustato laivo kasmetės techninės apžiūros atidėjimo procedūros: kokia tvarka priimamas sprendimas dėl kasmetės techninės apžiūros atidėjimo, nuo kokių aplinkybių priklauso kasmetės techninės apžiūros atidėjimo terminas. Siekdami teisinio reguliavimo aiškumo ir skaidrumo, siūlome nustatyti laivo kasmetės techninės apžiūros atidėjimo tvarką.

3.5. Techninės priežiūros atlikimo taisyklių 13 punktui taikoma išvados 1.3 punkte analogiška pastaba dėl vidaus vandenų transporto priemonių tinkamumo plaukioti liudijimo išdavimo, jo galiojimo patvirtinimo, supaprastinto tinkamumo plaukioti liudijimo išdavimo nenustatytų terminų.

3.6. Techninės priežiūros atlikimo taisyklių 136 punkte nustatyta, kad laivo savininko (valdytojo) pagrįstu prašymu, tikrinimo įstaiga išimties tvarka ir be papildomų patikrinimų gali pratęsti Europos Bendrijos sertifikato (toliau EB sertifikatas) galiojimą ne ilgiau negu šešiems mėnesiams. Iš teisinio reguliavimo neaišku, kokiais atvejais tikrinimo įstaiga gali pratęsti EB sertifikato galiojimą ir nuo kokių kriterijų priklauso EB sertifikato galiojimo terminas. Tai, kad teisinis reguliavimas suteikia tikrinimo įstaigai diskrecijos teisę be jokių kriterijų (ne)pratęsti laivo savininkui (valdytojui) EB sertifikato galiojimą ir nenustato atvejų, kada gali jį pratęsti laikytina korupcijos rizikos veiksniu.

Siekdami teisinio reguliavimo aiškumo, skaidrumo ir galimybių piktnaudžiauti panaikinimo, siūlome nustatyti EB sertifikato galiojimo pratęsimo išimtinius atvejus ir kriterijus, nuo kurių priklauso EB sertifikato galiojimo termino trukmė.

4.      Dėl pramoginių ir asmeninių laivų techninės apžiūros atlikimo

Pagal nustatytą teisinį reguliavimą[11] pramoginių, tarnybinių, asmeninių laivų ir pakabinamųjų variklių pirmines technines apžiūras ir jų technines apžiūras atlieka Administracijos Pramoginės laivybos skyrius. Šių laivų pirminės techninės apžiūros atliekamos per 5 ar 10 darbo dienų priklausomai nuo prašymo padavimo būdo (elektroninėmis ar neelektroninėmis priemonėmis). Šių laivų savininkams (valdytojams) arba jų įgaliotiems asmenims pageidaujant, kartu su pirmine technine apžiūra gali būti atliekama ir techninė apžiūra. Techninės apžiūros atliekamos Administracijos direktoriaus įsakymu nustatytose vietose Lietuvos Respublikos vidaus vandens telkiniuose. Laivų pirminės techninės apžiūros bei naujai pastatytų, iki 1 metų nuo pastatymo (pagaminimo) datos, Laivų su tų pačių metų varikliais techninės apžiūros atliekamos ir kitose vietose, ne vandens telkiniuose. Atlikus techninę apžiūrą, surašomas ir laivo savininkui (valdytojui) ar jo įgaliotam atstovui išduodamas Pramoginio ir asmeninio laivo techninės apžiūros akto (toliau TA aktas) originalas.

4.1. Nustatyta, kad teisinis reguliavimas nenustato pramoginių, tarnybinių, asmeninių laivų techninės apžiūros atlikimo termino tuo atveju, kai ji atliekama ne kartu su pirmine technine apžiūra. Todėl siekdami teisinio reguliavimo aiškumo ir galimybių Administracijos darbuotojams piktnaudžiauti panaikinimo, siūlome nustatyti minėtų laivų techninės apžiūros atlikimo terminą.

4.2. Pramoginių ir asmeninių laivų techninės priežiūros atlikimo taisyklių 4 punktui taikoma išvados 3.1 punkte analogiška pastaba dėl laivų techninės priežiūros atlikimo skubos tvarka.

4.3. Neaišku, kokiose kitose vietose atliekamos pramoginių, tarnybinių, asmeninių laivų pirminės techninės apžiūros bei naujai pastatytų, iki 1 metų nuo pastatymo (pagaminimo) datos, pramoginių, tarnybinių, asmeninių laivų su tų pačių metų varikliais techninės apžiūros. Nenustatyta, kokiais atvejais gali būti atliekamos kitose vietose minėtos techninės apžiūros, kas šias vietas nustato ir kokia tvarka. Siekdami teisinio reguliavimo aiškumo ir galimybių Administracijos darbuotojams piktnaudžiauti panaikinimo, siūlome nustatyti galimas techninės apžiūros atlikimo vietas, kai jos atliekamos ne vandens telkiniuose pagal Administracijos direktoriaus įsakymą, kas nustato kitas vietas ir kokia jų nustatymo tvarka.

4.4. Teisinis reguliavimas nenustato TA akto surašymo ir išdavimo vietos ir terminų, taip pat neaišku, ar išduotas TA aktas prilyginamas šio laivo tinkamumo plaukioti leidimui, ar išduodamas atskiras leidimas. Siekdami teisinio reguliavimo aiškumo, siūlome nustatyti TA akto surašymo ir išdavimo vietas ir terminus bei, jei išduodamas atskiras leidimas, tai nustatyti jo išdavimo tvarką ir terminus.

4.5. Techninės apžiūros metu paaiškėjus, kad pramoginis, tarnybinis, asmeninis laivas nevisiškai atitinka nustatytus techninius ir kitus reikalavimus, neturinčius esminės įtakos navigacinėms bei manevrinėms laivo savybėms, TA akte gali būti įrašomi atitinkami apribojimai[12]. Teisinis reguliavimas nenustato, kokie apribojimai įrašomi TA akte ir kokiais atvejais šie apribojimai gali būti neįrašyti TA akte esant nustatytoms sąlygoms. Galima situacija, kai pramoginis, tarnybinis, asmeninis laivas nors ir neatitinka nustatytų reikalavimų, neturinčių esminės įtakos navigacinėms bei manevrinėms laivo savybėms ir galėtų būti eksploatuojamas su atitinkamais apribojimais, tačiau techninę apžiūrą atliekantis darbuotojas gali nuspręsti neįrašyti atitinkamus apribojimus į TA aktą, tokiu atveju laivas negalės būti eksploatuojamas. Siekdami teisinio reguliavimo aiškumo, skaidrumo ir galimybių techninę apžiūrą atliekantiems darbuotojams piktnaudžiauti panaikinimo, siūlome sukonkretinti nuostatą nepaliekant diskrecijos teisės spręsti techninę apžiūrą atliekantiems darbuotojams dėl pramoginių, tarnybinių, asmeninių laivų eksploatavimo su trūkumais, neturinčiais esminės įtakos navigacinėms bei manevrinėms laivo savybėms.

4.6. Pramoginių ir asmeninių laivų techninės priežiūros atlikimo taisyklėms taikoma išvados 3.2 punkte analogiška pastaba dėl asmenų, vykdančių pramoginių ir asmeninių laivų techninę apžiūrą, kontrolės tvarkos ir principų nustatymo.

5. Teikiame kitas pastabas ir pasiūlymus:

5. 1. Vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklių 3.3 punkte nustatyta, kad registre registruojami mažieji, pramoginiai ir asmeniniai laivai, išskyrus sportinius laivus, vandens dviračius, irklines valtis, kurių ilgis iki 6 metrų, burines jachtas, kurių korpusas trumpesnis kaip 6 metrai. Šių taisyklių 18 punkte nustatyta, kad burinės jachtos registruojamos Burinių jachtų registravimo taisyklių nustatyta tvarka.

Pažymėtina, kad pagal Kodekso 14 ir 15 straipsnius burinės jachtos priskiriamos vidaus vandenų transporto priemonių pramoginių laivų rūšiai, kurie yra bet kurio tipo ir bet kuriuo būdu varomas sportui ir pramogoms skirtas laivas, kurio korpuso ilgis yra nuo 2,5 iki 24 metrų, todėl neaišku, kodėl burinėms jachtoms nustatoma atskira registravimo tvarka. Manome, kad nustatyta atskira burinių jachtų registravimo tvarka yra perteklinė, todėl siūlome panaikinti Burinių jachtų registravimo taisykles perkeliant neatitinkančias nuostatas į Vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisykles.

5.2. Vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklių 6 punkte nustatyta, kad už vidaus vandenų transporto priemonių (iš)įregistravimą registre, techninę apžiūrą, atitinkamų dokumentų bei jų dublikatų išdavimą, vidaus vandenų transporto priemonių pertvarkymo, modernizavimo dokumentų, brėžinių ekspertizę ir tvirtinimą bei registro duomenų teikimą mokama Lietuvos Respublikos Vyriausybės apskaičiuoto dydžio rinkliava. Pažymime, kad burinių jachtų techninės apžiūros atlikimo tvarką ir mokestį nustato Lietuvos buriuotojų sąjunga, todėl siūlome šią nuostatą papildyti sakiniu taip: ,,Už burinių jachtų techninę apžiūrą mokamas Lietuvos buriuotojų sąjungos nustatytus įkainis“.

5.3. Burinių jachtų registravimo taisyklių 5 punkte nustatyta, kad pagal šias taisykles registre registruojamos visos vienkorpusinės ir daugiakorpusinės burinės jachtos, kurių korpusas ne trumpesnis kaip 2,5 m ir ne ilgesnis kaip 24 m. Kodekso 16 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad registre registruojamos burinės jachtos, kurių korpusas ilgesnis kaip 6 metrai. Pažymime, kad įgyvendinamojo teisės akto nuostata neatitinka aukštesnės galios teisės akte įtvirtintos nuostatos, todėl, siekdami teisinio reguliavimo aiškumo, siūlome suderinti šias nuostatas.

5.4. Burinių jachtų registravimo taisyklių 27 punktui taikoma išvados 5.3 punkte analogiška pastaba dėl nuostatų nesuderinamumo, kadangi pagal Kodekso 16 straipsnio 9 dalį Lietuvos buriuotojų sąjungai tvirtinant Burinių jachtų techninių apžiūrų taisykles derinimas su Susisiekimo ministerija nenustatytas.

5.5. Techninės priežiūros atlikimo taisyklių 2 punkte nustatyta, kad Laivų techninės priežiūros tikslas – vadovaujantis Pramoginių laivų projektavimo, statybos, tiekimo rinkai ir atidavimo eksploatuoti techniniu reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. 3-352, bei kitais atitinkamais tarptautinių ir nacionalinių teisės aktų reikalavimais identifikuoti laivus bei nustatyti jų techninę būklę ir plaukiojimo sąlygas. Pažymime, kad minėtas teisės aktas nuo 2016-05-13 neteko galios[13], todėl siūlome patikslinti nuostatą įrašant naują galiojantį teisės aktą ar išbraukiant negaliojantį.

5.6. Pramoginių ir asmeninių laivų techninės priežiūros atlikimo taisyklių 2.2 punktui taikoma išvados 5.5 punkte analogiška pastaba dėl netekusio galios teisės akto išbraukimo.

5.7. Pažymime, kad pagal Burinių jachtų registravimo taisyklių 2.1. punktą burinė jachta yra viena iš pramoginių laivų rūšių, kurių technines apžiūras pagal Kodekso 16 straipsnio 9 dalį atlieka Lietuvos buriuotojų sąjunga, todėl siekdami teisinio reguliavimo aiškumo, siūlome patikslinti Pramoginių ir asmeninių laivų techninės priežiūros atlikimo taisyklių 3 punkto nuostatą taip: ,,Pramoginių (išskyrus burines jachtas), tarnybinių, asmeninių laivų ir pakabinamųjų variklių pirmines technines apžiūras ir jų technines apžiūras atlieka Administracijos Pramoginės laivybos skyrius“.

5.8. Pramoginių ir asmeninių laivų techninės priežiūros atlikimo taisyklių 8 punktui taikoma išvados 5.7 punkte analogiška pastaba dėl burinės jachtos išskyrimo iš pramoginių laivų, kadangi už jų technines apžiūras įkainius nustato Lietuvos buriuotojų sąjunga savo teisės aktu.

Susipažinę su Kodekso projektui pateikta Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos 2016-07-21 išvada Nr. 16-5720(2)[14], pritariame 4, 10 ir 14 pastaboms. Kitų pastabų ir pasiūlymų, išskyrus išvados 2 punktą, Kodekso projektui neturime.

Prašome Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos per tris mėnesius nuo antikorupcinio vertinimo išvados gavimo dienos informuoti Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą, kaip atsižvelgta ar numatoma atsižvelgti į antikorupcinio vertinimo išvadoje pateiktus pasiūlymus. Atsakymą prašome paskelbti per Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinę sistemą ir jį susieti su šia antikorupcinio vertinimo išvada.

 

Pagarbiai

 

Direktorius                                                                                                           Saulius Urbanavičius

 

 

 

 

 

 

 

Olga Meškienė, tel. (8 706) 63 347, el. p. [email protected]

 

 

 

 

 



[1]1) Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekso Nr. I-1534 (toliau Kodeksas) 16 straipsnis; 2) Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekso 16 ir 26 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 161 ir 241 straipsniais įstatymo projektas Nr. 16-5720(2) (toliau Kodekso projektas); 3) Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. 3-13, (kartu su 2013 m. rugsėjo 5 d. įsakymo Nr. 3-474 pakeitimais) (toliau Vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklės); 4) Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotų vidaus vandenų transporto priemonių techninės priežiūros atlikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2007 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 3-245, (kartu su 2015 m. liepos 13 d. įsakymo Nr. 3-295(1.5E) pakeitimais), (toliau Techninės priežiūros atlikimo taisyklės) I, II, XIII, XIV skyriai; 5) Pramoginių ir asmeninių laivų techninių apžiūrų atlikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2010 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. V-72, (kartu su 2014 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. V-114 pakeitimais), (toliau Pramoginių ir asmeninių laivų techninės priežiūros atlikimo taisyklės) I, II, XIII, XIV skyriai; 6) Burinių jachtų registravimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2000 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 218, (kartu su 2010 m. rugpjūčio 27 d. įsakymo Nr. 3-524 pakeitimais) (toliau Burinių jachtų registravimo taisyklės).

[2] Kodekso 16 straipsnio 9 dalis, Burinių jachtų registravimo taisyklių 3.1. punktas ir Kodekso projekto 1 straipsniu keičiamo 16 straipsnio 8 dalis.

[3] Vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklių 8, 17, 23, 61 punktai ir Burinių jachtų registravimo taisyklių 10 ir 194 punktai.

[4] Vidaus vandenų transporto priemonių registravimo taisyklių 10, 25, 50, 56, 58, 63 punktai ir Burinių jachtų registravimo taisyklių 14 punktai.

[5] Kodekso 16 straipsnio 9 dalis, Burinių jachtų registravimo taisyklių 3.1 punktas ir Kodekso projekto 1 straipsniu keičiamo 16 straipsnio 8 dalis.

[6] Pavyzdžiui, Lietuvos jachtingo asociacija, Lietuvos Respublikos jūrinės istorijos ir kultūros klubas ,,Budys“ ir kitos.

[7] Lietuvos buriuotojų sąjunga patvirtino techninės komisijos techninių inspektorių sąrašą, pagal kurį visi burinių jachtų technines apžiūras atliekantys inspektoriai yra Lietuvos buriuotojų sąjungos nariai.

[8] Vidaus vandenų laivas, žvejybos laivas, plūduriuojantis įrenginys, plūduriuojanti priemonė, mažasis laivas (toliau – laivas).

[9] Pažymime, kad jūrų laivų pirminės apžiūros terminas yra 2 darbo dienos.

[10] Klaipėdos miesto apylinkės teismo baudžiamoji byla Nr. 1-790-549/2014.

[11] Pramoginių ir asmeninių laivų techninės priežiūros atlikimo taisyklių 3, 4, 6, 9.5, 10.1, 10.4 ir 10.5 punktai.

[12] Pramoginių ir asmeninių laivų techninės priežiūros atlikimo taisyklių 10.8 punktai.

 

[13] Prieiga per internetą: https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.7595BD13E11E

[14] Prieiga per internetą: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAK/278c67404f3611e68f45bcf65e0a17ee?jfwid=-19kda1jn80