Lietuvos Respublikos Seimui El. p. [email protected]
Lietuvos Respublikos ūkio ministerijai El. p. [email protected]
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
||||
ANTIKORUPCINIO VERTINIMO IŠVADA
DĖL VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBĖS ĮMONIŲ ĮSTATYMO NR. I-722
11 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-4703
2016 m. rugsėjo 14 d. Nr. 4-01-6950
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo Nr. IX-904 8 straipsnio 2 dalies nuostatomis, atlikome Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo Nr. I-722 11 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-4703 (toliau – Projektas) antikorupcinį vertinimą.
Atlikę antikorupcinį vertinimą nustatėme, kad Projektu siūloma nustatyti 4 metų kadenciją valstybės ir savivaldybės įmonių vadovams, tačiau neribojant jų kadencijų skaičiaus. Manome, kad toks teisinis reguliavimas neužtikrins skaidraus valstybės ir savivaldybės įmonių vadovų skyrimo ir veiklos vertinimo proceso, kadangi pasibaigus antrajai kadencijai valstybės ir savivaldybės įmonių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija galimai tik „dėl akių“ skelbs konkursą valstybės ir savivaldybės įmonių vadovo pareigoms užimti, todėl ilgamečiams valstybės ir savivaldybės įmonių vadovams gali būti sudarytos sąlygos eiti pareigas neribotą laiką, o tai laikytina korupcijos rizikos veiksniu.
Atkreipiame dėmesį, kad Lietuvos Respublikos Seime duomenų bazėje yra užregistruotas Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3268, kuriuo 16 straipsniu siūloma valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų vadovams nustatyti 4 metų kadenciją ir leisti įstaigos vadovas eiti tas pačias pareigas ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.
Specialiųjų tyrimų tarnyba savo antikorupcinio vertinimo išvadoje[1] dėl Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 1 ir 9 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 9(1) straipsniu įstatymo projekto Nr. XIIP-3294(2) akcentavo, kad daugumai viešojo administravimo funkcijas vykdančių įstaigų vadovams – Teismų, Prokuratūros, Valstybės kontrolės, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Valstybinės mokesčių inspekcijos, Valstybinės darbo inspekcijos, Lietuvos darbo biržos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos, Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarybos, jų veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose ir nuostatuose, jau yra nustatytas maksimalus dviejų kadencijų vadovavimo laikotarpis, todėl tiek biudžetinių įstaigų, tiek valstybės ir savivaldybės įmonių vadovų kadencijų skaičius taip pat turi būti ribojamas.
Siekdami vieningo valstybės įstaigų, valstybės ar savivaldybių institucijų ir įmonių, biudžetinių įstaigų vadovų kadencijų reglamentavimo, siūlome tikslinti Projektą.
Direktoriaus pavaduotojas Romas Zienka
Valerij Keldanovič, tel. (8 706) 62 750, el. p. [email protected]