LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS AKCIZŲ ĮSTATYMO NR. IX-569 1, 2, 3, 27, 35, 36, 37, 38, 39, 41, 43, 53, 581, 59 STRAIPSNIŲ, II SKYRIAUS PENKTOJO SKIRSNIO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO NAUJU 3 PRIEDU IR 40 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO NR. XIV-1933 7 IR 17 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3880
2024-06-17 Nr. 109-P-24
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mindaugas Lingė, Antanas Čepononis, Dalia Asanavičiūtė (pavaduojanti Agnę Bilotaitę), Valius Ąžuolas, Liudas Jonaitis, Matas Maldeikis, Radvilė Morkūnaitė - Mikulėnienė, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.
Biudžeto ir finansų komiteto biuras: patarėjai Agnė Narščiuvienė, Dalia Mudėnienė, Audronė Čekanavičienė, Mindaugas Pečiulis, padėjėja Jolanta Matiliauskienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024 m. birželio 11 d. |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime. |
Pritarti. |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Lietuvos verslo konfederacija, 2024 m. birželio 12 d. (g-2024-5304) |
|
|
|
|
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS GYNYBOS FONDO ĮSTATYMO IR SUSIJUSIŲ TEISĖS AKTŲ PAKEITIMO PROJEKTŲ
Lietuvos verslo konfederacija (toliau – LVK), viena didžiausių verslo organizacijų Lietuvoje, teikia nuomonę dėl Lietuvos Respublikos Valstybės gynybos fondo įstatymo ir susijusių teisės aktų pakeitimo projektų (toliau – Siūlymai). 1. LVK pritaria Valstybės gynybos fondo koncepcijai LVK palaiko Valstybės gynybos fondo idėją. Fondo suformavimas leis lanksčiau žiūrėti į krašto gynybos finansavimą, suprantant, kad toliau didinant krašto gynybos finansavimą iki siektinų 4% nuo BVP leis iš skirtingų finansavimo šaltinių nukreipti lėšas gynybos finansavimui, taip pat leis lanksčiau formuoti gynybos finansavimo šaltinius. <...> 4. Lengvųjų automobilių atskaita nėra teisingas siūlymas, atsižvelgiant į dabar esantį lengvųjų automobilių apmokestinimą. LVK, nepaisant to, kad palaikė priimtą Akcizų įstatymo pertvarką ir anksčiau išdiskutuotą (tačiau nepriimtą) automobilių taršos mokestį, kritiškai vertina pasiūlymą Pelno mokesčio įstatyme nustatyti, kad tik dalis automobilių įsigijimo sumos galėtų būti atskaitoma. Nors neketinama surinkti daug lėšų iš šio siūlymo, LVK laikosi nuomonės, kad pasiūlymo priėmimas nebūtų teisingas verslo turimų lengvųjų automobilių atžvilgiu. Primintina, kad lengvasis automobilis jau yra išskirtinė prekė, kurią įsigyjanti įmonė negali atskaityti PVM. Valstybinė mokesčių inspekcija šiais metais taip pat sugriežtino pajamų natūra skaičiavimą ir paaiškino, kad kelionė į ar iš darbo tarnybiniu automobiliu vertintina kaip automobilio naudojimas asmeniniais tikslais, dėl ko nuo dar daugiau įmonių darbuotojų bus mokamos pajamos natūra. Atitinkamai, neturėtų būti taikomas trigubas apmokestinimas, kai ir pelno mokesčio tikslais nebūtų galima atskaityti automobilio įsigijimo kainos. LVK pastebi, kad praeitų metų gegužę priimtomis Akcizų įstatymo pataisomis, kuriomis padidintas akcizo tarifas dyzelinui ir patvirtinta CO2 dedamoji, kurios įgyvendinimas spartinamas vienu iš Siūlymų, įmonės bus daug labiau skatinamos žalinti savo transporto priemonių parką, nei būtų skatinamos ribojant automobilio įsigijimo kainos atskaitą pelno mokesčio tikslais. Dar didesnę paskatą suteiktų Automobilio taršos mokestis, kuris nebuvo priimtas. <...> |
Įvertinta. |
|
2. |
Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacija, 2024 m. birželio 14 d. (g-2024-5379) |
|
|
|
|
DĖL GYNYBOS DEDAMOSIOS KURO AKCIZUOSE Lietuvos atsinaujinančių išteklių energetikos konfederacija (toliau – LAIEK) palaiko LR akcizų įstatymo Nr. IX-569 1, 2, 3, 27, 35, 36, 37, 38, 39, 41, 43, 53, 58-1, 59 straipsnių, II skyriaus penktojo skirsnio pakeitimo, Įstatymo papildymo nauju 3 priedu ir 40 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo Nr. XIV-1933 7 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto nr. XIVP-3880 (toliau – Įstatymo projektas) pasiūlymus ir teikia savo argumentus. Norime atkreipti dėmesį, kad Įstatymo projekte pasiūlyti pakeitimai atliepia du Lietuvos Valstybei svarbius tikslus: trumpuoju laikotarpiu jie įgalintų taip reikalingų finansų gynybos pajėgumų didinimui mobilizavimą, o ilguoju laikotarpiu – stipresnis kainos signalas žaliajai transformacijai transporto sektoriuje paspartintų verslo investicijas į iškastinio kuro vartojimo mažinimą, keičiant jį atsinaujinančiais alternatyviais degalais, elektra arba tiesiog vartojant efektyviau. Be to, būtų skatinamas aktyvesnis darnaus judumo priemonių, viešojo transporto pasirinkimas tarp Lietuvos gyventojų. Tai yra labai svarbu atliepiant faktinę situaciją, nes iškastinio kuro vartojimas Lietuvos transporto sektoriuje lig šiol nemažėja ir nuo 2005 m. išaugo daugiau nei 50%. Pagal Lietuvos įsipareigojimus ES ir Nacionalinę klimato kaitos valdymo darbotvarkę, jis turėtų sumažėti bent 14% lyginant su 2005 m. LAIEK vertinimu, jei naftos degalų vartojimas Lietuvos transporto sektoriuje nepradės mažėti, iki 2030 m. Lietuvos transporto šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimai suformuos kvotų iš kitų ES šalių pirkimo poreikį, lygų maždaug 13 milijonų tonų CO2, kuris Valstybės biudžetui gali kainuoti iki 1,3 milijardo eurų. Todėl Įstatymo projekte siūlomi pakeitimai prisidėtų ir prie ateityje numanomų Valstybės biudžeto netekčių mažinimo. Prašome galimybės pasisakyti Įstatymo projekto svarstymo komitete metu. |
Įvertinta. |
|
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: Negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: Negauta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: Pritarti iniciatorių pateiktam ir komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms. Taip pat, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo Statuto 137 straipsniu, projektą Nr. XIVP-3880 sujungti su Akcizų įstatymo Nr. IX-569 1, 2, 3, 27, 35, 36, 37, 38, 39, 41, 43, 53, 58(1), 59 straipsnių, II skyriaus penktojo skirsnio pakeitimo, Įstatymo papildymo nauju 3 priedu ir 40 straipsnio pripažinimo netekusiu galios įstatymo Nr. XIV-1933 7, 9, 12 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-3478 (perkeliant 2, 3 ir 4 straipsnius) ir Seimui svarstyti pateikti vieną bendrą projektą Nr. XIVP-3880(2).
8. Balsavimo rezultatai: už – 6, prieš – 3 , susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: M.Lingė, A.Butkevičius.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: Negauta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIVP-3880(2), jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Mindaugas Lingė
Biudžeto ir finansų komiteto biuro patarėjos D.Mudėnienė ir A.Narščiuvienė