LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ALTERNATYVIŲJŲ KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ VALDYTOJŲ
ĮSTATYMO NR. XII-1467 3, 4, 14, 18, 22, 41, 43, 55, 56, 60, 61 STRAIPSNIŲ, PRIEDO PAKEITIMO ir ĮSTATYMO
papildymo 391, 411 ir 431 straipsniais ĮSTATYMO PROJEKTO XIVP-1097
2021-12-08 Nr. 109-P-60
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mykolas Majauskas, Algirdas Butkevičius, Liudas Jonaitis, Antanas Čepononis, Vytautas Gapšys, Simonas Gentvilas, Matas Maldeikis, Vytautas Mitalas, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-11-22 |
2 |
2 |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 2 straipsnio 2 dalimi siūlomoje papildyti Lietuvos Respublikos alternatyviųjų kolektyvinio investavimo subjektų valdytojų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 4 straipsnio 51 dalyje vartojama formuluotė „nurodytas paslaugas (ta apimtimi)“ tikslintina. Pažymėtina, jog iš projekto nuostatų nurodytą formuluotę galima suprasti dvejopai – kad skliausteliuose nurodytas tik paaiškinimas arba kad suformuluota papildoma sąlyga. Tuo atveju, jei skliausteliuose nurodytas tik paaiškinimas, tai jis laikytinas pertekliniu, nes paslaugos yra išvardintos, o tuo atveju, jei tai papildoma sąlyga, ji dėstytina ne skliausteliuose. Siekiant teisinio aiškumo nuostatą siūlytina patikslinti. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 2 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip: „2. Papildyti 4 straipsnį 51 dalimi: „51. Šio straipsnio 5 dalyje ir
šio įstatymo 14 straipsnio 10 dalyje nurodyti priklausomi tarpininkai
suprantami kaip fiziniai ar
juridiniai asmenys, kurie,
veikdami išimtinai vienos valdymo įmonės vardu ir šiai įmonei esant
visapusiškai ir besąlygiškai atsakingai už jos priklausomo tarpininko
veiksmus ar neveikimą, kiek tai susiję su priklausomo tarpininko veikla
valdymo įmonės vardu, turi teisę teikti tik tas Finansinių priemonių
rinkų įstatymo 36 straipsnio 1 dalyje nurodytas paslaugas |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-11-22 |
5 |
|
|
2. Projekto 5 straipsnio 2 ir 3 dalys sukeistinos vietomis. Pritarus šiai pastabai atitinkamai tikslintina nuoroda projekto 17 straipsnio 1 dalyje. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 5 straipsnio 2 ir 3 dalys sukeistos vietomis ir išdėstyta taip: „
„8) informaciją, nurodytą Reglamente (ES) 2019/2088 ir Reglamento (ES) 2020/852 5, 6 ir 7 straipsniuose;“.
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 17 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip: „1. Šio įstatymo 4
straipsnio 2 dalis, 5 straipsnio |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-11-22 |
|
|
|
3. Pažymėtina, kad Seime yra registruotas Alternatyviųjų kolektyvinio investavimo subjektų valdytojų įstatymo Nr. XII-1467 10, 24 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIVP-1068), kurio 3 straipsniu taip pat keičiamas keičiamo įstatymo priedas, o šio pakeitimo įsigaliojimas numatytas 2022 m. sausio 1 d. Atsižvelgus į tai, abiejų projektų nuostatos derintinos tarpusavyje. Nesuderinus abiejų projektų nuostatų, dalies projektu siūlomų pakeitimų 2022 m. sausio 1 d. neliktų. |
Atsižvelgti. |
Atsižvelgiant į tai, kad Seime registruotas Alternatyviųjų kolektyvinio investavimo subjektų valdytojų įstatymo Nr. XII-1467 10, 24 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo projektas (reg. Nr. XIVP-1068) 2021-12-07 d. Seimo posėdyje perduotas svarstyti Ekonomikos komitetui, projektų nuostatos bus suderintos tikslinant projektą Nr. XIVP-1068. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2021-11-22 |
17 |
2 |
|
4. Projekto 17 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos Lietuvos banko gauti, bet neišnagrinėti prašymai išduoti sutikimą arba atlikti kitus veiksmus baigiami nagrinėti prašymo pateikimo metu galiojusių teisės aktų nustatyta tvarka, o sprendimai priimami sprendimo priėmimo metu galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Teikiamas siūlymas stokoja teisinio aiškumo ir nuoseklumo. Pažymėtina, jog prašymo nagrinėjimas baigiamas sprendimo dėl tokio prašymo priėmimu, todėl neaišku, kaip aptariamą nuostatą reikėtų taikyti. |
Pritarti |
Atsižvelgiant į pasiūlymą, projekto 17 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip: „2. Iki šio
įstatymo įsigaliojimo dienos Lietuvos banko gauti, bet neišnagrinėti prašymai
išduoti sutikimą arba atlikti kitus veiksmus baigiami nagrinėti |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas:
Pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: M. Maldeikis.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas
Komiteto biuro vedėja Alina Brazdilienė