PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
VALSTYBĖS
TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1316 PAKEITIMO ĮSTATYMO
NR. XIV-1985 2 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO projekto
nr. XIVP-3790
2024-06-17
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1 |
1 |
|
Argumentai: Šiuo metu biudžetinėse institucijose ir įstaigose yra sudarytos komisijos, kurios vykdo valstybės tarnautojų pareigybių peržiūrą iki 2025-01-01. Profesinių sąjungų, dalyvaujančių šių komisijų veikloje duomenimis, pareigybių vertinimo procesas institucijose ir įstaigose vyksta skirtingai ir dažnai pareigybių vertinimas priklauso nuo įstaigos vadovybės pozicijos. Dalyje įstaigų viešojo administravimo funkcijų nevykdančios valstybės tarnautojų pareigybes siūloma giežtai panaikinti. Kitose įstaigose valstybės tarnautojo sąvokos neatitinkančioms pareigybėms papildomai priskiriamos viešojo administravimo funkcijos, kad būtų išlaikomas valstybės tarnautojo statusas ir socialinės garantijos. Vidaus reikalų ministerija matydama skirtingą įstatymo įgyvendinimo eigą rekomenduoja įstaigoms sudaryti kolektyvines sutartis, kuriose numatomiems „ištarnybinti“ ir pagal darbo sutartį įdarbinti asmenims būtų paliekamos analogiškos valstybės tarnautojams socialinės garantijos (ilgesnės atostogos, stažo skaičiavimas ir kt.). Svarbu paminėti, kad šios kolektyvinių sutarčių nuostatos galėtų būti diskriminuojančios kitų pagal darbo sutartis tose įstaigose dirbančių asmenų atžvilgiu. Taigi valstybės tarnybos pertvarkos įgyvendinimas peržiūrint pareigybes įstaigose vyksta nenuosekliai, skirtinga apimtini, kas bereikalingai kelia įtampą kolektyvuose ir tarp įstaigų. Esamu Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo 2 straipsnio 8 dalyje įtvirtintu reguliavimu, pagal kurį „ištarnybinamos“ užimtos pareigybės, manau nepavyks pasiekti valstybės tarnybos pertvarka užsibrėžto tikslo – išgryninti valstybės tarnautojų korpusą. Įvertinusi susiklosčiusią situaciją siūlau numatyti, kad įvertinus valstybės tarnautojų pareigybes šiame etape būtų naikinamos tik laisvos valstybės tarnautojo sąvokos neatitinkančios ir į įstaigose sudarytų komisijų sąrašus įtrauktos pareigybės. Kitos sąrašuose esančios pareigybės būtų naikinamos tik tada, kai jos atsilaisvintų, arba jei tokią galimybę numatytų įstaigų kolektyvinė sutartis. Taigi siūlome įtvirtinti principą, kad valstybės tarnautojo sąvokos neatitinkanti pareigybė negali būti panaikinta, kol valstybės tarnautojas eina šias pareigas. Pritarus siūlymui būtų užtikrinti „ištarnybintinų“ valstybės tarnautojų teisėti lūkesčiai dėl statuso ir socialinių garantijų, bei sklandžiau įgyvendinta valstybės tarnybos reforma.
Pasiūlymas: Įstatymo projekto 1 straipsnį papildyti nauja 1 dalimi ir ją išdėstyti taip: 1. Pakeisti 2 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: „8. Įsigaliojus šiam
įstatymui, valstybės ir savivaldybių institucijose ir įstaigose sudarytos
komisijos, vadovaudamosi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo
Nr. VIII-1234 pakeitimo įstatymo Nr. XIII-2987 2 straipsnio 11
dalimi, peržiūri institucijos ar įstaigos pareigybių sąraše esančias
valstybės tarnautojų pareigybes ir jų sąrašą teikia tvirtinti institucijos ar
įstaigos vadovui. Laisvos (neužimtos)
2. Atitinkamai sunumeruoti įstatymo projekto 1 straipsnio 1 dalį ir ją laikyti 2 dalimi. |
Teikia
Seimo nariai
Rita Tamašunienė
Domas Griškevičius
Guoda Burokienė
Eugenijus Sabutis