LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1316 3, 9, 16, 18, 19, 32, 33, 34, 48, 53, 54 STRAIPSNIŲ,
2 PRIEDO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 331 STRAIPSNIU

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. xiiip-4521

 

2020-05-27  Nr. 113-P-23

Vilnius

 

 

1.      Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkė Guoda Burokienė, komiteto pirmininko pavaduotojas Algis Strelčiūnas, komiteto nariai: Valentinas Bukauskas, Ričardas Juška, Vytautas Kamblevičius, Gintautas Kindurys, Vanda Kravčionok, Kęstutis Masiulis, Povilas Urbšys.

Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Eglė Jonevičienė, Ieva Lavišienė, Rasa Mačiulytė, Kristina Šimkutė, Juras Taminskas, padėjėja Genovaitė Jasaitienė.

Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos Valstybės tarnybos ir vidaus tarnybos politikos grupės vadovė Irina Malukienė ir vyresnysis patarėjas Adrianas Mečkovskis.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.       

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-02-28

8

 

 

Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

1. Atsižvelgiant į keičiamo įstatymo 2 straipsnio 8 dalyje apibrėžtą sąvoką ,,valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos“, siūlytina patikslinti įstatymo projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 331 straipsnio 1 punkte vartojamą sąvoką ,,valstybės ar savivaldybės institucijos ar įstaigos“.

Nepritarti

Šiuo aspektu netikslinga tikslinti įstatymo projekto, nes 331 straipsnio 1 punkte aktualu ne Teisės departamento minima sąvoka (apibūdinanti visas institucijas ir įstaigas), o teisė, kad  konkreti valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga jį informuotų apie pradėtą tarnybinio nusižengimo tyrimą ir asmens prašymu sudarytų galimybę susipažinti su turima informacija.

2.       

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-02-28

14

3

 

2. Įstatymo projekto 14 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžio ,,įsigaliojimą“ įrašyti žodį ,,įsigaliojimo“.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: negauta.

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: Pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIIIP-4521(2) ir Komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2020-05-27

6

(2)

 

 

Argumentai:

Siūloma įstatymo projekte aiškiai nustatyta, kad visais atvejais institucijoje ar įstaigoje turi būti atliekamas tarnybinio nusižengimo tyrimas. Tik tarnybinio nusižengimo tyrimo metu, įvertinus visas reikšmingas tarnybinio nusižengimo padarymo aplinkybes, galės būti konstatuota, kad tarnybinis nusižengimas yra mažareikšmis ir tarnybinė atsakomybė nebūtų taikoma.

Pasiūlymai:

„2. Mažareikšmiu tarnybiniu nusižengimu laikomas tarnybinis nusižengimas, kuris kurio tyrimą atlikus nustatyta, kad jis yra formalaus pobūdžio, nesukėlęs neigiamų pasekmių, o tarnybinės nuobaudos paskyrimas būtų neproporcingas tarnybinio nusižengimo sunkumui.“

Pritarti

 

2.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2020-05-27

11

1

 

 

Argumentai:

Pagal galiojantį reguliavimą nėra numatyta, kad valstybės politikai ir profesinės karo tarnybos kariai turėtų galimybę gauti tarnybinius pažymėjimus, kuriuose būtų integruota el. parašo funkcija ir taip sudaryta galimybė el. parašą naudoti tarnybinėje veikloje.

El. parašo funkcijos įdiegimas tarnybiniuose pažymėjimuose ir galimybė šia funkcija naudotis yra reikalinga, kadangi valstybės politikams ir profesinės karo tarnybos kariams tam tikrai atvejais tenka atlikti jiems pavaldžių valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimus, aprašyti pareigybes, valdyti personalą, pasirašyti dokumentus ir kita. Siūlome įstatymo projekte šią galimybę numatyti.

Pasiūlymai:

Pakeisti projekto 11 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Pakeisti 53 straipsnio 1 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:

„6) Vyriausybės narius valstybės politikus, ir valstybės pareigūnus ir profesinės karo tarnybos karius tiek, kiek reikalinga jų tarnybiniams pažymėjimams ar kitokioms elektroniniu parašu pasirašyti skirtoms priemonėms pagaminti, taip pat valstybės politikus, valstybės pareigūnus ir profesinės karo tarnybos karius tiek, kiek reikia arba jiems pavaldžių valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos vertinimui atlikti ir pareigybėms aprašyti ir vertinti.;“

Pritarti

 

3.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2020-05-27

14

 

 

 

Argumentai:

Vidaus reikalų ministras nustato tarnybinių pažymėjimų formą, todėl atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projekte yra keičiamas straipsnis, susijęs su tarnybiniais pažymėjimais (praplečiamas subjektų, gaunančių tarnybinius pažymėjimus su el. parašo funkcija ratas) (žr. Komiteto pasiūlymą Nr. 1), būtina tikslinti šį įstatymo projekto straipsnį, įtraukiant vidaus reikalų ministrą į subjektų ratą, atsakingą už šio įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų priėmimą.

Siūlome įstatymo projekto įsigaliojimo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų priėmimo datą nukelti ir numatyti 2020 m. rugpjūčio 1 d.

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 14 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„14 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, šio įstatymo 1, 2, 3, 4, 5 straipsnius, 7 straipsnio 2 dalį, ir 9 straipsnį ir šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2020 m. liepos rugpjūčio 1 d.

2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministras iki 2020 m. birželio liepos 301 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

3. Tarnybinio nusižengimo tyrimo procedūros, pradėtos iki 2020 m. birželio liepos 301 d., atliekamos pagal iki šio įstatymo įsigaliojimą įsigaliojimo galiojusiąa tvarkąa.“

Pritarti

 

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: Guoda Burokienė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepateikta.

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIIIP-4521(2), jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkė                                                                           (Parašas)                                                                                  Guoda Burokienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėja Kristina Šimkutė

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėjas Juras Taminskas