LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
teisės ir teisėtvarkos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 248 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2602(2)
2024-06-26 Nr. 102-P-25
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, komiteto nariai: Aušrinė Armonaitė, Gabrielių Landsbergį pavaduojanti Jurgita Sejonienė, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Vilius Semeška, Algirdas Stončaitis, Andrius Vyšniauskas.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-06-11 |
1 (248) |
1 (10) |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – keičiamas ANK) 248 straipsnio 10 dalyje siūloma nustatyti, kad viešojo maitinimo paslaugą teikiantiems fiziniams asmenims be kita ko atsakomybę užtraukia vienkartinių plastikinių gaminių alternatyvos, numatytos Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 2 dalyje, nepateikimas naudoti viešojo maitinimo vietose. Atkreiptinas dėmesys, kad kartu su projektu teikiamo Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo Nr. IX-517 2 straipsnio pakeitimo ir įstatymo papildymo 83 straipsniu įstatymo projekto reg. Nr. XIVP-2601(3) 2 straipsniu keičiamo Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 2 dalyje nurodoma, kad pateikiamų daugkartinių alternatyvių gaminių kaina vartotojui negali būti didesnė negu vienkartinio plastikinio gaminio, nurodyto šio įstatymo 11 priedo 1 ir 4 punktuose, tuo tarpu projektu teikiamose keičiamo ANK 248 straipsnio nuostatose minėtas daugkartinės alternatyvos kainos reikalavimas neatsispindi. Atsižvelgiant į tai, teikiamo projekto ir įstatymo projekto Nr. XIVP-2601(3) nuostatas būtina derinti tarpusavyje. Be to, svarstytina, ar, siekiant teisinio aiškumo, šiose projekto nuostatose nereikėtų nurodyti subjekto, kuriam alternatyva nepateikiama naudoti (šiuo atveju, manytina turimas omenyje vartotojas).
|
Pritarti iš dalies |
Pritarti pastabai dėl subjekto nurodymo ir įterpti žodį „vartotojams“ ir 10 dalį išdėstyti taip: „10. Viešojo maitinimo paslaugas teikiančių užtraukia įspėjimą arba baudą viešojo maitinimo paslaugų teikėjams fiziniams asmenims nuo trisdešimt iki šešiasdešimt eurų ir baudą viešojo maitinimo paslaugų teikėjų juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims nuo vieno šimto iki dviejų šimtų eurų.“
Dėl suderinamumo dviejų projektų nuostatų – pritarti iš dalies. Atsižvelgiant į Teisės departamento pateiktą išvadą pagrindiniam projektui Nr. XIVP-2601(3) buvo pakoreguotos minėto įstatymo nuostatos. Todėl Teisės departamento pastaba tampa nebeaktualia.
Balsavimo rezultatai: už–9, prieš–0, susilaikė–0. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-06-11 |
1 (248) |
(10, 11) |
|
|
2. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal projekto 1 straipsniu keičiamo ANK 248 straipsnio 10 ir 11 dalyse išdėstytas administracinių nusižengimų dispozicijas administracinė atsakomybė kiltų tik viešojo maitinimo paslaugas teikiantiems fiziniams asmenims, tačiau šių nusižengimų sankcijose siūloma nustatyti, kad bauda už šių nusižengimų padarymą galėtų būti skiriama tiek viešojo maitinimo paslaugų teikėjams fiziniams asmenims, tiek ir viešojo maitinimo paslaugų teikėjų juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims. Atsižvelgiant į tai ir siekiant teisinio aiškumo, manytina, kad, projekto 1 straipsniu keičiamo ANK 248 straipsnio 10 ir 11 dalyse išdėstytų administracinių nusižengimų dispozicijų formuluotėje „Viešojo maitinimo paslaugą teikiančių fizinių asmenų“ žodis „fizinių“ turėtų būti išbrauktas.
|
Pritarti |
Abiejose dalyse atsisakytina žodžio „fizinių“, taip pat atsižvelgiant į Teisės departamento 1 ir 3 pastabas bei pagrindinio įstatymo Nr. XIVP-2601(2) redakciją, šios dalys dėstytinos taip: Pasiūlymas: 1. ANK 248 str. 10 dalis dėstytina taip: „10. Viešojo maitinimo paslaugas teikiančių užtraukia įspėjimą arba baudą viešojo maitinimo paslaugų teikėjams fiziniams asmenims nuo trisdešimt iki šešiasdešimt eurų ir baudą viešojo maitinimo paslaugų teikėjų juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims nuo vieno šimto iki dviejų šimtų eurų.“
2. ANK 248 str. 11 dalis dėstytina taip: „11. Viešojo maitinimo paslaugas teikiančių užtraukia įspėjimą arba baudą viešojo maitinimo paslaugų teikėjams fiziniams asmenims nuo trisdešimt iki šešiasdešimt eurų ir baudą viešojo maitinimo paslaugų teikėjų juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims nuo vieno šimto iki dviejų šimtų eurų.“
Balsavimo rezultatai: už–9, prieš–0, susilaikė–0. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-06-11 |
1 (248)
|
2 (11) |
|
|
3. Projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo ANK 248 straipsnio 11 dalyje siūloma nustatyti, kad būtų baudžiamas viešojo maitinimo paslaugas teikiančių fizinių asmenų neatlygintinis vienkartinių plastikinių gaminių dalijimas ir (ar) pardavimas vartotojams masiniuose renginiuose ir paplūdimiuose įrengtose viešojo maitinimo vietose. Projekto nuostata derintina su kartu su projektu teikiamo projekto reg. Nr. XIVP-2601(3) 2 straipsnyje dėstomo Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 4 dalyje nustatytu teisiniu reguliavimu, kuriuo neatlygintinis vienkartinių plastikinių gaminių dalijimas ir (ar) pardavimas yra draudžiamas tik tuo atveju, jei masiniuose renginiuose ir paplūdimiuose įrengtose viešojo maitinimo vietose nėra taikoma užstato sistema. Atsižvelgiant į tai, teikiamo projekto ir įstatymo projekto Nr. XIVP-2601(3) nuostatas būtina derinti tarpusavyje.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: ANK 248 straipsnio 11 dalies dispozicija dėstytina taip: „11. Viešojo maitinimo paslaugas teikiančių asmenų neatlygintinis vienkartinių plastikinių gaminių, nurodytų Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 11 priedo 1 ir 4 punktuose, kai šie vienkartiniai plastikiniai gaminiai pripildomi maisto produktų ar gėrimų teikiant viešojo maitinimo paslaugą, dalijimas ir (ar) pardavimas, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo 83 straipsnio 4 dalį yra taikomas užstatas, vartotojams masiniuose renginiuose ir paplūdimiuose įrengtose viešojo maitinimo vietose“.
Balsavimo rezultatai: už–9, prieš–0, susilaikė–0. |
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Irena Haase
Komiteto biuro patarėja L. Zdanavičienė