LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Teisės ir teisėtvarkos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISĖKŪROS PAGRINDŲ ĮSTATYMO NR. XI-2220
15 IR 18 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 163 STRAIPSNIU
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-513
2022-11-16 Nr. 102-P-48
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Stasys Šedbaras, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, nariai: Aušrinės Armonaitės pavaduotojas Marius Matijošaitis, Irena Haase, Dainiaus Kreivio pavaduotojas Linas Slušnys, Gabrieliaus Landsbergio pavaduotojas Andrius Vyšniauskas, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Algirdas Stončaitis.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, komiteto biuro patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Dalia Latvelienė, Rita Karpavičiūtė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, komiteto biuro padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos Prezidento Aplinkos ir infrastuktūros grupės patarėja Agnė Jakštienė, Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovai: kanclerė Giedrė Balčytytė, Strateginių kompetencijų grupės vadovė Daiva Žaromskytė-Rastenė, Teisingumo ministerijos Teisėkūros politikos grupės vyriausiasis patarėjas vadovas Darius Trinkūnas, Aplinkos ministerijos atstovai: viceministrė Raminta Radavičienė, Strateginių pokyčių grupės vadovas Aurimas Saladžius, Darnaus vystymosi ir strateginių pokyčių grupės projektų vadovė Greta Česnaitytė, Aplinkos apsaugos agentūros direktorė Milda Račienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-05-25 |
2 (163) |
1 |
8 |
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 2 straipsnyje dėstomo Teisėkūros pagrindų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 163 straipsnio 1 dalies 11 punkte formuluotė „teisės aktu numatomas“ keistina formuluote „teisės akto projektu nustatomas“. |
Pritarti iš dalies |
Pastabai pritartina, tačiau pastaba nebeaktuali, nes projekto nuostatos patobulintos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadoje (2022-10-12 Nr. 1018) pateiktus pasiūlymus ir nutarta projekto 2 straipsnio nuostatų atsisakyti. |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-05-25 |
2 (163) |
5 |
|
2. Atsižvelgus į projektu keičiamame įstatyme vartojamas sąvokas, projekto 2 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 163 straipsnio 4 dalyje vartojama formuluotė „Teisės aktą priimanti institucija“ keistina formuluote „Teisės aktą priimantis subjektas“. |
Pritarti iš dalies |
Pastabai pritartina, tačiau pastaba nebeaktuali, nes projekto nuostatos patobulintos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadoje (2022-10-12 Nr. 1018) pateiktus pasiūlymus ir nutarta projekto 2 straipsnio nuostatų atsisakyti. |
3. |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupė 2021-06-11 |
* |
|
|
Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220 15 ir 18 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 16(3) straipsniu įstatymo projekto Nr. XIVP-513 atitiktį Europos Sąjungos teisei, pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
VšĮ Žmogaus teisių stebėjimo institutas 2021-12-06 |
* |
|
|
VšĮ Žmogaus teisių stebėjimo institutas (toliau – ŽTSI) susipažino su Lietuvos Respublikos Seimo narių 2021 m. spalio 15 d. užregistruotu pasiūlymu dėl Teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220 15 ir 18 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 16(3) straipsniu įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-513; toliau - Pasiūlymas). Pasiūlymu siūloma Teisėkūros pagrindų įstatyme įtvirtinti pareigą atlikti numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą žmogaus teisių ir laisvių aspektu. ŽTSI reiškia paramą tokios pareigos įtvirtinimui. Nors Teisėkūros pagrindų įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 3 punkte įtvirtintas pagarbos asmens teisėms ir laisvėms teisėkūros principas, nesant eksplicitinės pareigos atlikti teisės aktų projektų poveikio žmogaus teisėms ir laisvėms vertinimą, šis principas lieka deklaratyviu. ŽTSI, vykdydamas žmogaus teisių užtikrinimo ir įgyvendinimo Lietuvoje stebėseną, nuolat susiduria su situacijomis, kai inicijuojami ar priimami teisės aktų projektai, kurių nuostatos nedera su Konstitucijoje įtvirtintomis žmogaus teisių ir laisvių apsaugos garantijomis ar Lietuvos tarptautiniais įsipareigojimais žmogaus teisių ir laisvių apsaugos srityje. Todėl manome, kad privalomo teisės akto projekto vertinimo žmogaus teisių ir laisvių aspektu įtvirtinimas būtų svarbus žingsnis gerinant teisėkūros kokybę pagarbos žmogaus teisėms požiūriu. |
Pritarti iš dalies |
Įstatymo projekto nuostatos patobulintos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadoje (2022-10-12 Nr. 1018) pateiktus pasiūlymus. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Aplinkos ministerijos argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija 2021-08-23 |
2 (163) |
1 |
8 |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjusi prašomą įvertinti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo (toliau – TPĮ) 15 ir 18 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 163 straipsniu įstatymo projektą Nr. xivp-513 (toliau – įstatymo projektas Nr. xivp-513), iš esmės pritaria įstatymo projektui Nr. xivp-513. Pritardami Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadoje pateiktoms pastaboms, papildomai teikiame šiuos pasiūlymus. 1. Siūlytina įvertinti tikslingumą įstatymo projekte Nr. xivp-513 dėstomame TPĮ 163 str. 1 d. 11 p., atsižvelgiant į įstatymo projekto Nr. xivp-513 aiškinamajame rašte nurodytus jo priėmimo tikslus, po žodžių „gali paveikti aplinką“ papildomai įrašyti „ar klimato kaitą“. |
Nepritarti |
Įstatymo projekto nuostatos patobulintos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadoje (2022-10-12 Nr. 1018) pateiktus pasiūlymus ir nutarta projekto 2 straipsnio nuostatų atsisakyti. |
2. |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija 2021-08-23 |
2 (163) |
3 |
|
2. Siekiant užtikrinti teisėkūros aiškumo principą bei norint išvengti skirtingo TPĮ nuostatų aiškinimo ir taikymo, siūlytina įvertinti poreikį tobulinti įstatymo projekte Nr. xivp-513 dėstomoje TPĮ 163 str. 3 d. vartojamą formuluotę „taikant žalos švelninimo seką“, atskleidžiant jos turinio aspektus.
|
Nepritarti |
Įstatymo projekto nuostatos patobulintos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadoje (2022-10-12 Nr. 1018) pateiktus pasiūlymus ir nutarta projekto 2 straipsnio nuostatų atsisakyti. |
3. |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija 2021-08-23 |
2 |
|
|
3. Atsižvelgiant į tai, kad teisės akto projekto rengimas ir priėmimas yra tęstinis procesas, siūlytina įvertinti tikslingumą įstatymo projekto Nr. xivp-513 baigiamosiose nuostatose pasisakyti dėl teisėkūros procedūrų, pradėtų iki įstatymo projektu Nr. xivp-513 siūlomų pakeitimų įsigaliojimo, užbaigimo tvarkos. Tai ypač aktualu Vyriausybės teikiamų Seimui teisės aktų projektų atveju, kuomet yra netgi du teisės akto projekto pateikimo etapai (t. y. pateikimas Vyriausybei ir pateikimas Seimui). Ar tuo atveju, jeigu teisės akto projektas jau būtų apsvarstytas Vyriausybėje, Seimas galėtų jį priimti, nežiūrint į tai, kad privalomas poveikio aplinkai ir klimato kaitai vertinimas nebūtų atliktas? |
Pritarti |
Siekiant nustatyti aiškų naujai siūlomo reglamentavimo taikymą, papildyti įstatymo projekto 2 straipsnį nauja 3 dalimi ir ją išdėstyti taip: Pasiūlymas: „3. Iki šio įstatymo įsigaliojimo, teisės aktų projektams, pateiktiems išvadoms gauti Teisės aktų informacinėje sistemoje, taikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusios nuostatos.“ |
4. |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija 2021-08-23 |
* |
|
|
4. Be to, pagal Seimo statuto 135 str. 5 d. nuostatas, kartu turėtų būti teikiamas ir Seimo statuto pakeitimo projektas, jame įtvirtinant atitinkamas įstatymo projekto Nr. xivp-513 nuostatas. Tai sudarytų sąlygas įstatymo projektu Nr. xivp-513 siekiamą išspręsti problemą spręsti kartu ir kompleksiškai. |
Nepritarti |
Atsižvelgiant į įstatymo projekto Nr. XIVP-513 1 straipsnyje siūlomą pakeitimą, į Seimo statuto 135 straipsnio 3 dalies 5 punkte nustatytą reglamentavimą: „5) numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta;“ ir į Seimo statuto 135 straipsnio 4 dalies 3 punkte nustatytą reglamentavimą: „3) numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatus – kai rengiant įstatymo ar kito Seimo priimamo teisės akto projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikti aiškinamajame rašte.“, klausymų komitete metu nutarta, kad tikslinti Seimo statuto 135 straipsnio reglamentavimą netikslinga, nes visais atvejais, kai bus būtina atlikti numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą aplinkai ar klimato kaitai, tai šis poveikio vertinimas turės atsispindėti arba aiškinamajame rašte arba turės būti pateiktas kaip priedas kartu su projektu. |
5. |
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija 2021-10-04 |
2 (163) |
1 |
|
Lietuvos Respublikos Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2021 m. liepos 8 d. raštu Nr. S-2021-3599 Aplinkos ministerijos paprašė pateikti pastabas ir komentarus Teisėkūros pagrindų įstatymo (toliau – TPĮ) projektui Nr. XIVP-513 (toliau – Įstatymo projektas). Įvertinusi Įstatymo projektą, Aplinkos ministerija teikia šias pastabas ir pasiūlymus: 1. Atsižvelgiant į
vertinamų aplinkos sričių svarbą ir aktualumą bei šių sričių politiką
reglamentuojančiuose dokumentuose ir teisės aktuose, tarptautiniuose
formatuose vartojamas formuluotes, siūlome tikslinti Įstatymo projekto
dėstomos TPĮ 163 str. 1 dalį: „1)
klimato kait |
Nepritarti |
Įstatymo projekto nuostatos patobulintos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadoje (2022-10-12 Nr. 1018) pateiktus pasiūlymus ir nutarta projekto 2 straipsnio nuostatų atsisakyti. |
6. |
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija 2021-10-04 |
2 (163) |
3 |
|
2. Atsižvelgiant į tai,
kad pasiūlymų dėl teisinio reguliavimo tobulinimo ar kitų priemonių
parengimas teisės akto rengėjui galimai sukeltų per didelę administracinę
naštą, siūlome apsiriboti pasiūlymų pateikimu ir patikslinti Įstatymo
projekto dėstomos TPĮ 163 str. 3
dalies formuluotę: „teisės akto projekto rengėjas turi Vyriausybės ar jos
įgaliotos institucijos nustatyta tvarka |
Nepritarti |
Įstatymo projekto nuostatos patobulintos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadoje (2022-10-12 Nr. 1018) pateiktus pasiūlymus ir nutarta projekto 2 straipsnio nuostatų atsisakyti. |
7. |
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija 2021-10-04 |
2 (163) |
5 |
|
3. Atitinkamai siūlome tikslinti ir Įstatymo projekto dėstomą TPĮ 163 str. 4 dalį, nustatant, kad teisės aktą priimanti institucija turi ne įsitikinti, kad teisės akto projekto rengėjas numatė priemones, bet įvertinti, ar pagal 3 dalį rengėjo pateikti pasiūlymai yra „tinkami ir (ar) jų pakanka užtikrinti, kad neigiamo poveikio aplinkai ir klimato kaitai būtų išvengta, poveikis būtų sumažintas arba kompensuotas.“ Siekiant išvengti teisės akto projekto rengėjų piktnaudžiavimo neteikiant pasiūlymų pagal Įstatymo projekto dėstomą TPĮ 163 str. 3 dalį, reikėtų Įstatymo projekto dėstomoje TPĮ 163 str. 4 dalyje naikinti numatytas išimtis. |
Nepritarti |
Įstatymo projekto nuostatos patobulintos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadoje (2022-10-12 Nr. 1018) pateiktus pasiūlymus ir nutarta projekto 2 straipsnio nuostatų atsisakyti. |
8. |
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija 2021-10-04 |
2 (163) |
4 |
|
4. Remiantis Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos, patvirtintos 2020 m. gruodžio 11 d. Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu Nr. XIV-72, 169.2 papunkčiu ir kituose strateginiuose dokumentuose įtvirtintais tikslais, susijusiais su aplinkosauga, Aplinkos ministerijoje rengiamas projekto „Teisėkūros ir investicinių priemonių (ex ante) vertinimo sistemos sukūrimas pagal ŠESD ir kitus pamatuojamus aplinkosaugos rodiklius“ (toliau – aplinkosaugos projektas) pasiūlymas, planuojamas aplinkosaugos projekto įgyvendinimo laikotarpis. Pagrindinis numatomas aplinkosaugos projekto tikslas – iki 2023 m. IV ketv. Aplinkos apsaugos agentūroje suformuoti kompetencijos centrą, kuris sukurtų aiškią metodinę sistemą, kaip vertinti reikšmingiausias teisėkūros iniciatyvas ir investicines priemones pagal ŠESD ir kitus pamatuojamus aplinkosaugos rodiklius. Aplinkos apsaugos agentūros įgaliojimai bus suteikiami atsižvelgiant į aplinkosaugos projektui skiriamą finansavimą, tačiau siekiant, kad teisės akto projekto rengėjo poveikio aplinkai ir klimato kaitai vertinimas būtų kokybiškesnis ir pasiektų Įstatymo projektu keliamus tikslus, svarbu įtvirtinti tokį teisėkūros poveikio vertinimo modelį, kuriame rengėjas dėl atliekamo poveikio aplinkai ir klimato kaitai vertinimo galėtų bendradarbiauti su kompetentingomis institucijomis. Atsižvelgdami į tai, siūlome Įstatymo projekto 2 straipsniu dėstomą TPĮ 163 str. papildyti taip: „Aplinkos ministro įgaliota įstaiga Vyriausybės nustatytais atvejais ir tvarka teikia išvadas dėl atlikto numatomo teisinio reguliavimo poveikio aplinkai ir klimato kaitai vertinimo ir pagal šio straipsnio 3 dalį pateiktų pasiūlymų, konsultuoja teisės aktų projektų rengėjus dėl numatomo teisinio reguliavimo poveikio aplinkai ir klimato kaitai vertinimo metodų“. Atkreipiame dėmesį, kad teisėkūros ir investicinių priemonių (ex ante) vertinimo procese metodiškai dalyvaujančio kompetencijos centro įkūrimui Aplinkos apsaugos agentūrai reikės papildomų valstybės biudžeto asignavimų. Šio rašto 4 punkte siūlomas modelis, kuriuo aplinkos ministro įgaliota įstaiga Vyriausybės nustatytais atvejais ir tvarka tikrina teisės akto projekto rengėjo pateiktą vertinimą ir pasiūlymus, konsultuoja dėl vertinimo metodų, pareikalaus ne tik papildomų darbuotojų (pamatuojamais aplinkosaugos rodikliais paremtų skaičiuoklių ir metodikų kūrimui, teisės aktų projektų rengėjų, viešųjų investicijų planavimo proceso dalyvių konsultavimui), laiko sąnaudų, bet ir ekspertų paslaugų iš išorės. Numatoma, kad Aplinkos ministerijos planuojamo aplinkosaugos projekto įgyvendinimui 2022-2023 metais reikės 794,4 tūkst. Eur (397 200,00 Eur kiekvienais metais). |
Nepritarti |
Įstatymo projekto nuostatos patobulintos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadoje (2022-10-12 Nr. 1018) pateiktus pasiūlymus ir nutarta projekto 2 straipsnio nuostatų atsisakyti. |
9. |
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija 2021-10-04 |
2 |
|
|
Atsižvelgiant į planuojamą aplinkosaugos projekto įgyvendinimo laikotarpį (iki 2023 m. IV ketv.), poveikio aplinkai ir klimato kaitai vertinimo metodikų, kurios prisidės prie teisės akto projekto vertinimų kokybės, planuojamus rengimo etapus, siūlytina dalies Įstatymo projekto nuostatų įsigaliojimą ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos poveikio aplinkai ir klimato kaitai vertinimo tvarkos parengimą sieti su planuojama aplinkosaugos projekto pirmojo metodikų kūrimo etapo pabaiga (iki 2022 m. gruodžio 31 d.), kadangi nesant kompetencijos centro Aplinkos apsaugos agentūroje ir poveikio vertinimo metodinės sistemos nebūtų įgyvendinti Įstatymo projekte keliami tikslai. |
Pritarti iš dalies
|
Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadoje (2022-10-12 Nr. 1018), Aplinkos ministerijos ir Teisingumo ministerijos (3 p.) pastabose pateiktus argumentus, taip pat į tai, kad iki įstatymo įsigaliojimo reikės parengti detalią galimo poveikio klimato kaitai vertinimo metodologiją kartu su kiekybinio poveikio apskaičiavimo skaičiuoklėmis, reikės iš esmės peržiūrėti poveikio aplinkai klausimyną, sudaryti klausimyną poveikiui lygioms galimybėms įvertinti, taip pat Vyriausybės kanceliarija turi inicijuoti Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos pakeitimą, išlaikant konsultavimosi su socialiniais partneriais procedūras, siūlytina nustatyti tokias baigiamąsias nuostatas: „2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas 1. Šis įstatymas įsigalioja 2023 m. liepos 1 d. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2023 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. 3. Iki šio įstatymo įsigaliojimo teisės aktų projektams, pateiktiems išvadoms gauti Teisės aktų informacinėje sistemoje, taikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusios nuostatos.“ |
10. |
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba 2021-11-30 |
* |
|
|
Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba (toliau - Tarnyba) susipažino su Lietuvos Respublikos Seimo narių Justo Džiugelio, Andriaus Navicko, Mato Maldeikio, Arūno Valinsko ir Tomo Tomilino 2021 m. spalio 15 d. užregistruotu pasiūlymu dėl Teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220 15 ir 18 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 16(3) straipsniu įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-513; toliau - Pasiūlymas). Pasiūlymu siūloma Teisėkūros pagrindų įstatymą papildyti 16(4) straipsniu, kuriuo teisės akto projekto rengėjui numatoma pareiga atlikti teisės projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimą žmogaus teisių ir laisvių aspektu. Analogiška nuostata siūloma papildyti minėto įstatymo 15 str. 2 dalį. Tarnyba pritaria Pasiūlymu teikiamos teisėkūros procedūros reikalingumui, kadangi tokio teisinio reglamentavimo tikslas tiesiogiai atitinka ir Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo siekius. Pažymime, jog pagal Lygių galimybių įstatymo 5 str. 1 d. 1 punktą, valstybės ir savivaldybių institucijos ir įstaigos pagal kompetenciją privalo užtikrinti, kad visuose teisės aktuose būtų įtvirtintos lygios teisės ir galimybės nepaisant lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos. Atkreipiame dėmesį, jog dėl minėtos pareigos nevykdymo arba netinkamo jos vykdymo, 2020 m. į Tarnybą buvo kreiptasi net 221 kartą1. Daugiau kreipimųsi Tarnyboje sulaukta tik dėl galimos diskriminacijos darbo santykių srityje (224). Manome, jog Teisėkūros pagrindų įstatymo papildymas nuostata dėl numatytais atvejais privalomo teisės akto projekto vertinimo žmogaus teisių ir laisvių aspektu, galėtų reikšmingai palengvinti Lygių galimybių įstatymo 5 str. 1 d. 1 punkto reikalavimo įgyvendinimą praktikoje. |
Pritarti iš dalies |
Įstatymo projekto nuostatos patobulintos pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadoje (2022-10-12 Nr. 1018) pateiktus pasiūlymus. |
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Aplinkos apsaugos komitetas 2021-10-13 |
|
|
|
* |
Siūlyti pagrindiniam Teisės ir teisėtvarkos komitetui pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP-513, patobulinti jį pagal LRSK Teisės departamento pastabas ir Aplinkos ministerijos pasiūlymus. |
Nepritarti |
Pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadoje (2022-10-12 Nr. 1018) pateiktiems argumentams ir pasiūlymams. |
2. |
Kaimo reikalų komitetas 2021-10-27 |
|
|
|
* |
Pritarti Lietuvos Respublikos Prezidento pateiktam Teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220 15 ir 18 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 16(3) straipsniu įstatymo projektui Nr. XIVP-513 ir komiteto išvadoms. |
Nepritarti |
Pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadoje (2022-10-12 Nr. 1018) pateiktiems argumentams ir pasiūlymams. |
3. |
Žmogaus teisių komitetas 2021-10-20 |
|
|
|
* |
Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo Nr. XI-2220 15 ir 18 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 16(3) straipsniu įstatymo projektui Nr. XIVP-513 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti atsižvelgiant į Teisės departamento, Teisingumo ministerijos pastabas ir Seimo narių pasiūlymus, kuriems pritarė Žmogaus teisių komitetas. |
Nepritarti |
Pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės išvadoje (2022-10-12 Nr. 1018) pateiktiems argumentams ir pasiūlymams. |
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti komitete patobulintam įstatymo projektui Nr. XIVP-513(2) ir komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – nėra, susilaikė – 4.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Stasys Šedbaras, Agnė Širinskienė, Algirdas Stončaitis.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Stasys Šedbaras
Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja Jurgita Janušauskienė