AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL RINKLIAVŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1725 10 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

 

Šiuo metu galiojanti teisinė bazė, reglamentuojanti vietinės rinkliavos grąžinimą už netinkamai suteiktas paslaugas neįpareigoja grąžinti rinkliavos. Siekiama suteikti tokią galimybę gyventojams. Tai sudaro prielaidas ne visiškai sąžiningam ir kokybiškam paslaugos teikimui (pvz. šiukšlių vežimui ar vandens tiekimui), nes savivaldybės ir jų įmonės finansiškai nėra suinteresuotos tinkamai vykdyti paslaugas, todėl žmonės dažniausiai nukenčia finansiškai už netinkamai suteiktas arba nesuteiktas paslaugas.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

 

Įstatymo projekto rengimą inicijuoja Seimo narys Kęstutis Mažeika: [email protected]

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

 

Įstatyme nėra numatyta prievolė grąžinti vietinę rinkliavą už netinkamai suteiktas paslaugas.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

 

  Įstatymo projektu siūloma nustatyti prievolę grąžinti vietinę rinkliavą už netinkamai suteiktas paslaugas.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

 

Priėmus įstatymo projektą neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

 

Priimtas Įstatymo projektas kriminogeninė situacijai, korupcijai įtakos neturės.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

 

Manoma, kad priimtas Įstatymo projektas pagerins savivaldybės teikiamų paslaugų kokybę.

 

8. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

 

Visi būtinieji pakeitimai išdėstyti šiame įstatymo projekte.

 

9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

 

Taip.

 

10. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

 

Atitinka.

 

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:

 

Įstatymo įgyvendinimui bus reikalingi įgyvendinamieji teisės aktai ir juos iki nurodytų įsigaliojimo datų turėtų priimti ir patvirtinti Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.

 

12. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

 

Realų finansinį poveikį biudžetui nustatyti sudėtinga dėl dabartinio teisinio reguliavimo.

 

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

 

Iki šiol išvadų negauta.

 

14. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

 

 

vietinė rinkliava, paslaugos, grąžinimas

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

 

Iki šiol išvadų negauta.

 

 

 

 

 

Teikia                                

Seimo nariai                                             Parašas                               Kęstutis Mažeika

                                                                                                            Dainius Gaižauskas