LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Audito komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS FONDŲ ĮSTATYMO NR. I-1232 12, 18 STRAIPSNIŲ
PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-222
2017-05-24 Nr. 141-P-19
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo:
Komiteto pirmininkė Ingrida Šimonytė, komiteto pirmininko pavaduotojas Naglis Puteikis, komiteto nariai: Agnė Bilotaitė, Rasa Budbergytė, Petras Gražulis, Arvydas Nekrošius, Aušrinė Norkienė, Gintaras Vaičekauskas.
Komiteto biuras: vedėja Sigita Ščajevienė, patarėjos: Laura Pranaitytė, Asta Rubežė, Jolanta Zibavičiūtė, padėjėja Simona Mickevičienė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos Prezidentės vyriausiasis patarėjas Vidaus politikos grupės vadovas Mindaugas Lingė, VšĮ „NVO teisės institutas“ direktorė Aurelija Olendraitė, VšĮ „NVO teisės institutas“ valdybos narys Rytis Jokubauskas, Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Teisinių institucijų departamento Informacinių išteklių koordinavimo skyriaus vyriausioji specialistė Kristina Skiesgilė, Lietuvos Respublikos teisingumo viceministras Justas Pankauskas, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Audito, apskaitos ir nemokumo valdymo departamento direktorė Ingrida Muckutė, VĮ „Registų centras“ direktoriaus pavaduotojas Juridinių asmenų registrui ir rinkodarai Antanas Survila.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2016-12-16 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime. |
Atsižvelgti |
|
2. |
Europos teisės departamentas, 2016-12-29 |
|
|
|
Išnagrinėję Lietuvos Respublikos Seimo kartu pateiktus ir susijusius Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymo Nr. I-1232 12, 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-222, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo Nr. IX-1969 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-223, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo Nr. I-1428 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-224, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.72 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-225 (toliau kartu – Projektai), informuojame, kad pastabų dėl Projektų atitikties Europos Sąjungos teisei neturime. |
Atsižvelgti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
VšĮ „NVO teisės institutas“, 2017-03-23 |
1 |
2 |
|
<...> Dėl reikalavimų skirtingų dydžių organizacijoms diferencijavimo Kaip teigiama aiškinamajame rašte, šiuo metu organizacijos Juridinių asmenų registro tvarkytojui teikiamose ataskaitose ir metiniuose pranešimuose nurodo apibendrintą informaciją apie gautą paramą. NVO teisės instituto ekspertai sutinka, kad siekiant didesnio paramos gavėjo statusą turinčių juridinių asmenų veiklos viešumo ir skaidrumo, galima numatyti, kad ataskaitose ir metiniuose pranešimuose informacija apie iš juridinių asmenų gautą paramą būtų labiau detalizuota, nurodant paramą suteikusį juridinį asmenį, suteiktos paramos dydį ir vertę. Tačiau svarbu atkreipti dėmesį į ne pelno siekiančių organizacijų sektoriaus įvairovę ir tai, kad didžiąją sektoriaus dalį sudaro itin mažos ir ribotus išteklius turinčios organizacijos. Todėl, siekiant skatinti pilietinio sektoriaus augimą Lietuvoje, svarbu nesukurti papildomos biurokratinės naštos mažoms organizacijoms. Atsižvelgiant į mažų organizacijų žmogiškųjų ir finansinių išteklių ribotumą, siūlytina numatyti, kad detalią informaciją ataskaitose ir metiniuose pranešimuose turėtų teikti tik tokios organizacijos, kurių metinis biudžetas siekia bent 10 000 Eur. O detali informacija apie paramą suteikusį juridinį asmenį, paramos dydį ir vertę, ataskaitose ir metiniuose pranešimuose turėtų būti nurodoma tik tokiu atveju, kai suteiktos paramos vertė viršija 5000 Eur. Todėl siūlytina keičiant Asociacijų įstatymo 10 str. 2 d. 4 p., Labdaros ir paramos fondų įstatymo 12 str. 2 d. 5 p. ir Viešųjų įstaigų įstatymo 12 str. 2 d. numatyti, „kad pateikiant informaciją apie paramos teikėjus juridinius asmenis, turi būti atskirai nurodytas kiekvienas paramą suteikęs juridinis asmuo, jo suteiktos paramos dalykas ir jo vertė, kai vieno juridinio asmens suteikta parama viršija 5000 eurų, o metinis organizacijos (atitinkamai asociacijos, fondo, viešosios įstaigos) biudžetas viršija 10 00 eurų.“ Nustačius tokį reglamentavimą, būtų iš esmės pasiekiami įstatymų projektų tikslai, nes didesnės organizacijos, turinčios bent minimalius žmogiškuosius ir finansinius resursus, būtų priverstos teikti detalią informaciją apie gautą paramą. Tačiau mažoms ir ribotus pajėgumus turinčioms organizacijoms nebūtų sukuriama papildoma biurokratinė našta. Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad apkraunant mažas organizacijas įvairiais ribojimais ir papildoma biurokratine našta, piliečiai nėra motyvuojami jungtis į organizacijas, nes tokių organizacijų neproporcingai dideli resursai sunaudojami įvairių ataskaitų rengimui ir teikimui įvairioms institucijoms. Tad sukuriant papildomus biurokratinius reikalavimus mažoms organizacijoms, piliečiai yra tiesiogiai atgrasomi nuo jungimosi į jas, o tai neprisideda prie pilietinės visuomenės Lietuvoje augimo ir stiprinimo. <...> |
Nepritarti
|
Atsižvelgiant į tai, kad paramos gavėjai veiklos ataskaitas ir metinius pranešimus rengia laisva forma, teigtina, kad reikalavimas ir pagal dabar galiojantį reglamentavimą teikiamuose dokumentuose papildomai išskirti paramos teikėją, paramos dalyką ir jo vertę nesukurs papildomų žmogiškųjų ar finansinių išteklių poreikio, nes paramos gavėjai tokia informacija disponuoja. Siūlymas diferencijuoti kontrolės institucijoms teikiamų metinių ataskaitų ar metinių pranešimų detalumą atsižvelgiant į paramos gavėjų dydį yra netikslingas, priešingai, ydingas, nes jam pritarus galimai būtų pažeistas lygiateisiškumo principas, sudarytos sąlygos piktnaudžiauti paramos gavėjo statusu siekiant išvengti pareigos viešinti informaciją apie gautą paramą.
|
2. |
VšĮ „NVO teisės institutas“, 2017-03-23 |
1 |
1 |
|
<...> Dėl informacijos viešinimo internetinėse svetainėse Įstatymo projektu taip pat siūloma nustatyti pareigą labdaros ir paramos fondams bei asociacijoms ataskaitas ir metinius pranešimus viešai skelbti savo interneto svetainėse, jeigu organizacijos jas turi. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad stiprios ir aktyviai veikiančios organizacijos yra suinteresuotos skelbti visus duomenis ir tai šiuo metu daro. Tačiau dalis mažų organizacijų dėl finansinių resursų ribotumo turi statiškus tinklalapius, kuriuose gali nebūti techninių galimybių teikti tokią informaciją, todėl dalis organizacijų galimai priimtų sprendimą uždaryti internetines svetaines ir taip dar labiau sumažėtų informacijos apie jų veiklą prieinamumas. O taip pat internetinės svetainės administravimas reikalauja žmogiškųjų bei laiko resursų, kurių mažos organizacijos dažnai neturi. Viešųjų įstaigų įstatyme numatytą pareigą viešosioms įstaigoms skelbti veiklos ataskaitas galima pateisinti, kadangi dalis viešųjų įstaigų nėra nevyriausybinės organizacijos ir yra iš biudžeto išlaikomos valstybei ar savivaldybėms priklausančios įstaigos (pvz. mokyklos, ligoninės, bibliotekos, muziejai ir kt.). Taip pat žvelgiant į perspektyvą ir turint omenyje gerąją kitų valstybių praktiką NVO reglamentavimo srityje, manytina, kad ateityje nevyriausybinėmis organizacijomis turėtų būti laikomos tik tam tikrus kriterijus atitinkančios asociacijos bei labdaros ir paramos fondai, atribojant viešųjų įstaigų teisinę formą nuo NVO sektoriaus. Dėl aukščiau išvardintų priežasčių, siūlytina įstatymo projekte numatytų tikslų siekti ne sukuriant NVO sektoriui papildomus biurokratinius reikalavimus, o atveriant Juridinių asmenų registro (JAR) valdytojo turimus duomenis ir taip įgyvendinant EPBO rekomendacijas. Organizacijoms jau yra numatyta pareiga teikti ataskaitas ir metinius pranešimus JAR, todėl valstybė siekdama viešumo ir jau turėdama organizacijų pateiktus duomenis, turėtų tokią informaciją padaryti visuomenei prieinamą bei teikti neatlygintinai. Todėl NVO teisės ekspertai siūlo nekeisti Asociacijų įstatymo 10 str. 1 d. bei Labdaros ir paramos fondų įstatymo 12 str. 1 d. kadangi šiuose straipsniuose numatyti reikalavimai viešumui yra pakankami. O atvėrus valstybės turimus duomenis, ir pagal EBPO rekomendacijas juos teikiant nemokamai, įstatymo projekto rengėjų numatyti tikslai būtų pasiekti nesukuriant papildomos naštos organizacijoms. |
Nepritarti
|
Įstatymo projekto tikslas – viešinti informaciją apie paramos gavėjų veiklą, susijusią su gautos paramos panaudojimu. Kadangi ne visi paramos gavėjai turi internetines svetaines, Seimo Audito komiteto siūlymu siūloma nustatyti, kad visų paramos gavėjų metinių finansinių ataskaitų rinkiniai ir metiniai pranešimai ar veiklos ataskaitos turi būti neatlygintinai skelbiamos registro tvarkytojo interneto svetainėje. Siekiant didinti gaunamos paramos panaudojimo skaidrumą, visuomenei turi būti sudarytos visos sąlygos susipažinti su paramos gavėjų veikla bei finansiniais rodikliais. Minėti duomenys gali nulemti paramos teikėjo apsisprendimą dėl paramos suteikimo. Dėl šios priežasties visi paramos gavėjai, turintys interneto svetainę, turi viešinti su paramos panaudojimu ir paramos gavėjo veikla susijusią informaciją (esant statiškoms internetinėms svetainėms pateikti nuorodą į Juridinių asmenų registro tvarkytojo internetinę svetainę), nepriklausomai nuo to, kad ji viešinama ir Juridinių asmenų registro tvarkytojo internetinėje svetainėje. Siūlomu teisiniu reguliavimu paramos teikėjams bus sudarytos sąlygos lengviau susipažinti su paramos gavėjų veikla (paramos gavėjo svetainėje, o jei tokios nėra JAR interneto svetainėje), priimti sprendimus dėl paramos suteikimo, kontroliuoti paramos gavėjo veiklą. |
3. |
VšĮ „NVO teisės institutas“, 2017-03-23 |
2 |
|
|
Dėl draudimo labdaros ir paramos fondams skleisti politinę reklamą Siūlomu Labdaros ir paramos fondų įstatymo 18 str. 2 d. 9 p. pakeitimu siekiama uždrausti labdaros ir paramos fondams skleisti politinę reklamą. Atsižvelgiant į šiuo metu Lietuvos Respublikos Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatyme pateiktą politinės reklamos apibrėžimą, kyla abejonių ar įtvirtinus siūlomą draudimą nebus suvaržyta labdaros ir paramos fondų teisė turėti nuomonę ir ją viešai deklaruoti, ypač kai kalbama apie politikų kritiką (nuomonė „prieš“ taip pat gali būti traktuojama kaip politinė reklama). Kyla didelė rizika, kad šia nuostata gali būti piktnaudžiaujama siekiant susidoroti su politikus kritikuojančiomis organizacijomis. Vakarų šalyse yra paplitusi praktika, kuomet nevyriausybinės organizacijos, pavyzdžiui, veikiančios aplinkos apsaugos srityje, atvirai savo pasisakymais ir kitokiais veiksmais remia politikus, kurie išmano aplinkos apsaugos sritį bei dirba šioje srityje, ir atvirkščiai. Tokio draudimo įtvirtinimas Lietuvos teisinėje sistemoje kelia daug abejonių dėl šio draudimo pagrįstumo ir reikalingumo. Todėl siekiant apsaugoti organizacijų teisę turėti nuomonę ir ją reikšti atitinkamais klausimais, siūlytina nekeisti Labdaros ir paramos fondų įstatymo 18 str. 2 d. 9 p. O taip pat nekeisti Labdaros ir paramos įstatymo 10 str. 2 d., kadangi šioje nuostatoje numatyti ribojimai vertintini kaip pakankami. |
Nepritarti |
Pagal dabar galiojantį teisinį reguliavimą labdaros ir paramos gavėjams tiesiogiai arba per trečiuosius asmenis dalyvauti politinėje veikloje, o gauta parama negali būti naudojama politinėms partijoms, valstybės politikams ar politinėms kampanijoms finansuoti. Taigi ir pagal dabar galiojantį teisinį reguliavimą labdaros ir paramos fondai negali užsiimti politinės reklamos sklaida, t. y. siekti paveikti rinkėjų motyvaciją balsuojant rinkimuose ar referendume arba skleisti informaciją, kuria propaguojamas valstybės politikas, politinė partija, politinės partijos narys ar politinės kampanijos dalyvis, taip pat jų idėjos, tikslai ar programa. Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad pagal siūlomą reguliavimą politinei reklamai negali būti naudojami kaip parama gauti labdaros ir paramos dalykai, t. y. piniginės lėšos, paslaugos, daiktai. Todėl siūlomu teisinis reguliavimas neeliminuojama galimybė turėti nuomonę, tiek kiek ji nereiškiama naudojantis paramos dalykais. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, 2017-04-12, Nr. 281 |
|
|
|
* |
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2017 m. sausio 20 d. sprendimo Nr. SV-S-78 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 8, 9, 10, 11 ir 12 punktus, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria: Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo Nr. I-172 pakeitimo įstatymo Nr. XII-2202 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-221 (toliau – Projektas Nr. XIIIP-221), Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymo Nr. I-1232 12, 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-222 (toliau – Projektas Nr. XIIIP-222), Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo Nr. IX-1969 10 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-223 (toliau – Projektas Nr. XIIIP-223), Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo Nr. I-1428 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-224 (toliau – Projektas Nr. XIIIP-224), Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.72 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-225 (toliau – Projektas Nr. XIIIP-225) (toliau visi kartu – įstatymų projektai) ir siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tobulinti įstatymų projektus, atsižvelgiant į šias pastabas ir pasiūlymus: <...> 3. Vertinant Projektu Nr. XIIIP-225 siūlomą Civilinio kodekso 2.72 straipsnio 2 dalies pakeitimą, pažymėtina, kad Civilinis kodeksas, kaip kodifikuotas teisės aktas, nustato visiems juridiniams asmenims ar pagrindinėms jų grupėms bendras steigimo, veiklos ir pabaigos, taip pat informacijos apie juridinius asmenis viešinimo nuostatas. Civiliniame kodekse apskritai nereguliuojami su paramos gavėjo statusu susiję klausimai – tai nustatyta specialiuose įstatymuose. Atsižvelgiant į tai, siūlytina Projekte Nr. XIIIP-225 numatytus Civilinio kodekso 2.72 straipsnio 2 dalies nuostatų pakeitimus dėl juridinio asmens, kuriam suteiktas paramos gavėjo statusas, metinio pranešimo ar veiklos ataskaitos neatlygintino viešo paskelbimo registro tvarkytojo interneto svetainėje keisti bendresnio pobūdžio nuostatomis dėl Juridinių asmenų registro tvarkytojo pareigos užtikrinti neatlygintiną viešą prieigą prie minėtų dokumentų (konkretų paviešinimo būdą nurodyti ne įstatymų projektuose, o įstatymų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose) ir perkelti jas į kartu teikiamus Projektą Nr. XIIIP-222, Projektą Nr. XIIIP-223 ir Projektą Nr. XIIIP-224, taip pat atsisakyti Projekto Nr. XIIIP-225. <...> |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Žr. 1 Audito komiteto pasiūlymą ir Audito komiteto patobulintą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymo Nr. I-1232 12, 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIIP-222(2). Įstatymo projekto tikslas – nustatyti visas reikiamas sąlygas visuomenei susipažinti su paramos gavėjų veikla. Teigtina, kad prieiga prie duomenų per internetinę svetainę yra viena racionaliausių, šiuolaikines technologijas ir visuomenės poreikius atitinkančių visuomenės informavimo priemonių. Kadangi Juridinių asmenų registro tvarkytojo pareiga užtikrinti neatlygintiną viešą prieigą prie paramos gavėjų teikiamų dokumentų bus detalizuota poįstatyminiame teisės akte – Juridinių asmenų registro nuostatuose, įstatyme svarbu įtvirtinti kur teikiama informacija bus skelbiama – juridinių asmenų registro tvarkytojo interneto svetainėje. Siekiama užtikrinti, kad duomenys bus skelbiami racionaliausiu būdu, o ne pavyzdžiui – atvykus į juridinių asmenų registro tvarkytojo buveinę. |
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas, 2017-05-03 |
|
|
|
* |
Pritarti projektui ir siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti projektą pagal pastabas ir pasiūlymus, kuriems komitetas pritarė. |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Nepritartina Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pasiūlymui keisti Labdaros ir paramos fondų įstatymo Nr. I-1232 12 straipsnio 1 dalį nustatant, kad atitinkami dokumentai Fondo interneto svetainėje skelbiami pagal galimybes. |
2. |
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas, 2017-05-03 |
1 |
1 |
|
|
Argumentai: Teisės ir teisėtvarkos komiteto posėdyje iš dalies pritarta VŠĮ „NVO teisės institutas“ pastaboms bei argumentams, kad dalis mažų organizacijų dėl finansinių resursų ribotumo turi statiškus interneto tinklapius, kuriuose gali nebūti techninių galimybių teikti atitinkamą informaciją. Siūlytina tobulinti nuostatą, tačiau nediferencijuojant pagal paramos dydį ar organizacijos metinį biudžetą, o įtvirtinant, kad atitinkama informacija interneto svetainėje skelbiama pagal galimybes.
Pasiūlymas: Siūlytina pagrindiniam komitetui tobulinti projekto 1 straipsniu siūlomą keisti Labdaros ir paramos fondų įstatymo Nr. I-1232 12 straipsnio 1 dalį ir nustatyti, kad atitinkami dokumentai Fondo interneto svetainėje skelbiami pagal galimybes. |
Nepritarti |
Siūlymas nustatyti, kad informacija apie paramos gavėjų veiklą interneto svetainėje skelbiama pagal paramos gavėjo galimybes yra ydingas, nes nesant kontrolės mechanizmo, juo sudaromos sąlygos piktnaudžiauti įstatyme įtvirtinta pareiga teikti duomenis apie paramos gavėjų veiklą. Audito komiteto nuomone, visuomenei turi būti sudarytos visos reikiamos sąlygos susipažinti su paramos gavėjų veikla, kad būtų užtikrinta jų veiklos kontrolė (Žr. Audito komiteto argumentus prie VšĮ „NVO teisės institutas“ 2 pasiūlymo). |
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti Seimo Audito komiteto patobulintam Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymo Nr. I-1232 12 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-222(2).
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo Audito komitetas 2017-05-24 |
1 |
3 |
|
|
Argumentai: Pritariant Vyriausybės pastabai, kad Juridinių asmenų tvarkytojo pareiga neatlygintinai viešinti paramos gavėjo tvarkytojui teikiamą metinį pranešimą, veiklos ataskaitą ar finansinių ataskaitų rinkinį turi būti numatyta specialiuose įstatymuose, siūlytina patikslinti įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalį.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Pakeisti 12 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyt taip: 6. Kiekvienais metais fondo metinis pranešimas, taip pat fondo metinių finansinių ataskaitų rinkinys, o tais atvejais, kai auditas atliktas, audituotas metinių finansinių ataskaitų rinkinys kartu su auditoriaus išvada ar fondo, valdančio neliečiamąjį kapitalą, audituotas metinių finansinių ataskaitų rinkinys kartu su auditoriaus išvada turi būti pateikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui. Fondas, valdantis neliečiamąjį kapitalą, pateikdamas metinį pranešimą, Juridinių asmenų registro tvarkytojui pateikia duomenis ir apie neliečiamojo kapitalo dydį ir sudėtį finansinių metų pabaigoje. Juridinių asmenų registro tvarkytojui pateikti dokumentai ne vėliau kaip per 30 dienų nuo jų gavimo dienos neatlygintinai skelbiami Juridinių asmenų registro tvarkytojo interneto svetainėje.“ |
Pritarti |
|
2. |
Seimo Audito komitetas 2017-05-24 |
3 |
1 2 |
|
N N |
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Seimo Audito komitetas 1 pasiūlymu siūlo nustatyti Juridinių asmenų registro tvarkytojo pareigą užtikrinti neatlygintiną viešą prieigą prie paramos gavėjų teikiamų dokumentų, įvertinus, kad šiai pareigai vykdyti reikės parengti įgyvendinamuosius teisės aktus, siūlytina patikslinti įstatymo projekto 3 straipsnį.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2018 m. sausio 1 d. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija iki 2017 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“ |
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Rasa Budbergytė.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA:
1. Komiteto siūlomas įstatymo projektas;
2. Komiteto siūlomo įstatymo projekto lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė Ingrida Šimonytė
Seimo Audito komiteto biuro patarėja Laura Pranaitytė