PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. I-1367 15 STRAIPSNIO

PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-813

 

2017-09-14

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1

1

3

 

Argumentai:

Lietuvos Respublikos darbo kodekso 104 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad be Darbo kodekse ar kituose įstatymuose nustatytų   darbo sutarties  pasibaigimo  pagrindų,  darbo sutartis  su   juridinio asmens  vadovu  pasibaigia  atšaukus  juridinio  asmens  vadovą įstatymuose arba steigimo dokumentuose nustatyta tvarka. Pastebėtina tai, kad šiuo metu atšaukti vadovą iš užimamų pareigų numatyta atskirų teisinių formų juridinių asmenų veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose (pavyzdžiui, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo  9 straipsnio 5 dalyje nustatyta, kad visuotinis dalininkų susirinkimas priima sprendimą   atšaukti  viešosios įstaigos vadovą, Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 37 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad bendrovės  vadovą  atšaukia bei atleidžia iš pareigų, bendrovės valdyba (jei valdyba nesudaroma, - stebėtojų  taryba,  o  jei  nesudaroma  ir  stebėtojų  taryba,  - visuotinis  akcininkų  susirinkimas)), tačiau tokia galimybė įstatyminiu lygmeniu nėra įtvirtinta asmens sveikatos priežiūros veiklą reglamentuojančiame specialiame Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme.

Siūlau, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos darbo kodekso 104 straipsnio 1 dalį, taikant analogiją kitiems aukščiau paminėtiems įstatymams, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 15 straipsnyje nustatyti, kad  atšaukti (nutraukti su juo darbo sutartį) LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovą be Darbo kodekse nustatytų darbo sutarties pasibaigimo pagrindų galėtų ir  LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetinės ar viešosios įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija arba visuotinis dalininkų susirinkimas, o tokią atšaukimo tvarką ir pagrindus detaliai reglamentuojant LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetinės ar viešosios įstaigos steigimo dokumentuose. Siūlomas Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo pakeitimas bus suderintas su naujojo Lietuvos Respublikos darbo kodekso redakcija, įsigaliojusia 2017 m. liepos 1 d. Vadovaujantis naujojo Darbo kodekso nuostatomis, vadovaujančių darbuotojų darbo santykių ypatumai, kuriose nurodyta, kad be šiame Darbo kodekse ar kituose įstatymuose nustatytų darbo sutarties pasibaigimo pagrindų, darbo sutartis su juridinio asmens vadovu pasibaigia atšaukus juridinio asmens vadovą (Darbo kodekso 104 straipsnio 1 dalis), kas ir yra nustatoma Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo pakeitimo projekte. Taip pat, minėtu pakeitimu bus suderintos Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo bei Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo nuostatos, reglamentuojančios juridinio asmens vadovo atleidimą (atšaukimą) bei leis išvengti potencialių teisminių ginčų.

 

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip:

  3. Papildyti 15 straipsnį nauja 7 dalimi:

 

3. Papildyti 15 straipsnį nauja 7 dalimi:

„7. LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų ar jų filialų ir padalinių vadovai bei šių įstaigų sveikatos priežiūros specialistai į darbą priimami ir iš darbo atleidžiami Darbo kodekso nustatyta tvarka ir pagrindais. Su LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovais be Darbo kodekse nustatytų darbo sutarties pasibaigimo pagrindų, sudaryta darbo sutartis taip pat nutraukiama LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetinės ar viešosios įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai arba visuotiniam dalininkų susirinkimui priėmus sprendimą atšaukti įstaigos vadovą steigimo dokumentuose nustatytais pagrindais ir tvarka, kai LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetinės ar viešosios įstaigos steigėjas arba visuotinis dalininkų susirinkimas priima sprendimą atšaukti įstaigos vadovą.“

 

2

2

 

 

Argumentai:

Siekiant suderinti aukščiau paminėtą siūlymą su kitomis Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostatomis, taip pat siūlau keičiamą įstatymo projektą papildyti 2 straipsniu:

 

2 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 22 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Biudžetinių įstaigų valdymo organų sudarymo ir atšaukimo tvarką, kompetenciją, funkcijas ir atsakomybę nustato Biudžetinių įstaigų nuostatai. Biudžetinės įstaigos valdymo organas yra administracija, kuri valdo įstaigą jos nuostatuose nustatyta tvarka. Biudžetinėje įstaigoje gali būti sudaromi kolegialūs valdymo organai, kurių nuostatus tvirtina įstaigos administracijos vadovas.“

 

 

 

3

3

 

 

Argumentai:

Siekiant suderinti aukščiau paminėtą siūlymą su kitomis Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostatomis, taip pat siūlau keičiamą įstatymo projektą papildyti 3 straipsniu:

 

3 straipsnis. 29 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 29 straipsnio 2 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

„8) viešo konkurso administracijos, padalinių, filialų vadovų priėmimo į darbą organizavimo ir sveikatos priežiūros specialistų priėmimo į darbą tvarka;, administracijos vadovo atšaukimo iš pareigų pagrindai ir tvarka;

 


 

 

Teikia

Seimo narys                                                     Agnė Širinskienė

                                                                        Asta Kubilienė