1
|
1
|
3
|
|
Argumentai:
Lietuvos Respublikos darbo kodekso 104 straipsnio 1 dalyje nustatyta,
kad be Darbo kodekse ar kituose įstatymuose nustatytų darbo sutarties
pasibaigimo pagrindų, darbo sutartis su juridinio asmens vadovu
pasibaigia atšaukus juridinio asmens vadovą įstatymuose arba steigimo
dokumentuose nustatyta tvarka. Pastebėtina tai, kad šiuo metu atšaukti vadovą
iš užimamų pareigų numatyta atskirų teisinių formų juridinių asmenų veiklą
reglamentuojančiuose įstatymuose (pavyzdžiui, Lietuvos Respublikos viešųjų
įstaigų įstatymo 9 straipsnio 5 dalyje nustatyta, kad visuotinis dalininkų
susirinkimas priima sprendimą atšaukti viešosios įstaigos vadovą, Lietuvos
Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 37 straipsnio 3 dalyje nustatyta, kad
bendrovės vadovą atšaukia bei atleidžia iš pareigų, bendrovės valdyba (jei
valdyba nesudaroma, - stebėtojų taryba, o jei nesudaroma ir stebėtojų
taryba, - visuotinis akcininkų susirinkimas)), tačiau tokia galimybė
įstatyminiu lygmeniu nėra įtvirtinta asmens sveikatos priežiūros veiklą
reglamentuojančiame specialiame Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros
įstaigų įstatyme.
Siūlau, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos darbo kodekso 104
straipsnio 1 dalį, taikant analogiją kitiems aukščiau paminėtiems įstatymams,
Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 15 straipsnyje
nustatyti, kad atšaukti (nutraukti su juo darbo sutartį) LNSS valstybės ir
savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovą be Darbo kodekse nustatytų
darbo sutarties pasibaigimo pagrindų galėtų ir LNSS valstybės ar
savivaldybės biudžetinės ar viešosios įstaigos savininko teises ir pareigas
įgyvendinanti institucija arba visuotinis dalininkų susirinkimas, o tokią
atšaukimo tvarką ir pagrindus detaliai reglamentuojant LNSS
valstybės ar savivaldybės biudžetinės ar viešosios įstaigos steigimo
dokumentuose. Siūlomas Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų
įstatymo pakeitimas bus suderintas su naujojo Lietuvos Respublikos darbo
kodekso redakcija, įsigaliojusia 2017 m. liepos 1 d. Vadovaujantis naujojo Darbo
kodekso nuostatomis, vadovaujančių darbuotojų darbo santykių ypatumai,
kuriose nurodyta, kad be šiame Darbo kodekse ar kituose įstatymuose nustatytų
darbo sutarties pasibaigimo pagrindų, darbo sutartis su juridinio asmens
vadovu pasibaigia atšaukus juridinio asmens vadovą (Darbo kodekso 104
straipsnio 1 dalis), kas ir yra nustatoma Lietuvos Respublikos sveikatos
priežiūros įstaigų įstatymo pakeitimo projekte. Taip pat, minėtu pakeitimu
bus suderintos Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo,
Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo bei Lietuvos Respublikos
akcinių bendrovių įstatymo nuostatos, reglamentuojančios juridinio asmens
vadovo atleidimą (atšaukimą) bei leis išvengti potencialių teisminių ginčų.
Pasiūlymas:
Įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalį išdėstyti taip:
„3. Papildyti 15 straipsnį nauja 7 dalimi:
3. Papildyti 15 straipsnį nauja 7 dalimi:
„7. LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų
įstaigų ar jų filialų ir padalinių vadovai bei šių įstaigų sveikatos
priežiūros specialistai į darbą priimami ir iš darbo atleidžiami Darbo
kodekso nustatyta tvarka ir pagrindais. Su LNSS valstybės ir savivaldybių
biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovais be Darbo
kodekse nustatytų darbo sutarties pasibaigimo pagrindų, sudaryta darbo sutartis taip pat nutraukiama LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetinės ar viešosios įstaigos
savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai arba visuotiniam
dalininkų susirinkimui priėmus sprendimą atšaukti įstaigos vadovą steigimo
dokumentuose nustatytais pagrindais ir tvarka, kai LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetinės ar
viešosios įstaigos steigėjas arba visuotinis dalininkų susirinkimas priima
sprendimą atšaukti įstaigos vadovą.“
|
2
|
2
|
|
|
Argumentai:
Siekiant suderinti aukščiau paminėtą siūlymą su kitomis Lietuvos
Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostatomis, taip pat
siūlau keičiamą įstatymo projektą papildyti 2 straipsniu:
2 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 22 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Biudžetinių įstaigų valdymo organų sudarymo ir atšaukimo
tvarką, kompetenciją, funkcijas ir atsakomybę nustato Biudžetinių įstaigų
nuostatai. Biudžetinės įstaigos valdymo organas yra administracija, kuri
valdo įstaigą jos nuostatuose nustatyta tvarka. Biudžetinėje įstaigoje gali
būti sudaromi kolegialūs valdymo organai, kurių nuostatus tvirtina įstaigos
administracijos vadovas.“
|
3
|
3
|
|
|
Argumentai:
Siekiant suderinti aukščiau paminėtą siūlymą su kitomis Lietuvos
Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostatomis, taip pat
siūlau keičiamą įstatymo projektą papildyti 3 straipsniu:
3 straipsnis. 29 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 29 straipsnio 2 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8) viešo konkurso administracijos, padalinių, filialų vadovų
priėmimo į darbą organizavimo ir sveikatos priežiūros specialistų priėmimo į
darbą tvarka;, administracijos vadovo atšaukimo iš pareigų
pagrindai ir tvarka;“
|