Projekto
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYMO NR. IX-325 1, 2, 73, 10, 101, 16, 20, 201, 203, 21, 22, 23, 26, 28, 291, 292 STRAIPSNIŲ IR TREČIOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 21, 104, 151, 161 STRAIPSNIAIS IR 204, 206 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
ĮSTATYMAS
2024 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 1 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
1 straipsnis. Įstatymo paskirtis
Šis įstatymas nustato azartinių lošimų ir
žaidimų žaidimo automatais organizavimo sąlygas ir tvarką Lietuvos
Respublikoje.
„1 straipsnis. Įstatymo tikslas ir paskirtis
1. Šio įstatymo tikslas – mažinti azartinių lošimų prieinamumą, patrauklumą ir jų galimą (daromą) žalą asmens sveikatai.
2. Šio įstatymo paskirtis – nustatyti azartinių lošimų ir žaidimų žaidimo automatais organizavimo sąlygas ir tvarką Lietuvos Respublikoje.“
2 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Pripažinti netekusia galios 2 straipsnio 28 dalį.
28. Automatų kontrolės informacinė sistema (toliau
– LAKIS) – Priežiūros tarnybos įsteigta ir valdoma valstybės
informacinė sistema, skirta tvarkyti elektroninės automatų duomenų
valdymo sistemos jai perduodamiems duomenims, kurie reikalingi automatų
atitikčiai šio įstatymo 16 straipsnyje nustatytiems reikalavimams kontroliuoti, taip
pat tvarkyti lošimus lošimo namuose (kazino) organizuojančių bendrovių jai
perduodamiems prie lošimo stalų įmokėtų sumų ir žetonų inventorizacijos
rezultatų duomenims.
2. Pernumeruoti 2 straipsnio 26-29 dalis ir jas išdėstyti taip:
„2627. Automato kreditas (toliau – kreditas) – pinigų suma, išreikšta automato programinės įrangos
nustatytais lošimo vienetais.
2728. Žaidimo automatas – mechaninis, elektroninis arba elektromechaninis įrenginys, kuriuo
teisė pradėti žaisti įgyjama įmetus žaidimo žetoną ir (ar) pinigus ir kuriuo žaidžiant,
priklausomai nuo žaidėjo gebėjimų, galima laimėti galimybę žaisti tam tikrą
laiką ir (ar) laimėti daiktinį 30 eurų vertės neviršijantį laimėjimą arba
žaidimo žetoną, kuriuo galima papildomą laiką žaisti žaidimo automatu ar kurį
galima pakeisti į daiktinį 30 eurų vertės neviršijantį laimėjimą.
2729. Automato veikimo duomenys (toliau – veikimo duomenys) – duomenys apie automato
programinės įrangos versiją, automato įjungimo ir išjungimo momento fiksavimą,
automato durelių atidarymo ir uždarymo momento fiksavimą lošimų organizavimo
vietoje.
2830. Žaidimo automato pasas – dokumentas, kuriame
nurodomi žaidimo automato duomenys: žaidimo automato modelis, gamintojas ir
gamyklinis numeris, žaidimo (žaidimų) pavadinimas (pavadinimai), elektroninių
skaitiklių apsaugos būdai, mechaninių skaitiklių plombavimo vietos ir plombų
skaičius, taip pat patvirtinama žaidimo automato atitiktis šiame įstatyme
nustatytiems reikalavimams.
2931. Žaidimų žaidimo automatais organizatorius – Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo,
Lietuvos Respublikoje įstatymų nustatyta tvarka įsteigtas užsienio juridinio
asmens filialas arba fizinis asmuo, kuris teisės aktų nustatyta tvarka verčiasi
individualia veikla.“
3. Pakeisti 2 straipsnio 29 dalį ir ją išdėstyti taip:
„32. Elektroninė automatų duomenų valdymo sistema – lošimus organizuojančios bendrovės
naudojama elektroninė sistema, skirta automatų identifikaciniams (automato
serija ir numeris), veikimo ir elektroninių skaitiklių duomenims tvarkyti ir
perduoti LAKIS Automatų kontrolės informacinei
sistemai.“
4. Buvusią 2 straipsnio 30 dalį laikyti 33 dalimi.
5. Papildyti 2 straipsnį 34 ir 35 dalimis:
„34. Nuotolinio lošimo platforma (toliau – platforma) – visuma programinių priemonių nuotoliniams lošimams organizuoti.
35. Probleminis lošimas – pasikartojantis elgesys, kai sumažėja arba išnyksta lošėjo galimybė kontroliuoti lošimo pradžią, pabaigą ar intensyvumą, ir lošiama nepaisant žalingų pasekmių savo fizinei ir psichikos sveikatai, socialinei, finansinei padėčiai ar kitų žmonių interesams.“
6. Buvusią 2 straipsnio 31 dalį laikyti 36 dalimi.
3 straipsnis. Įstatymo papildymas 21 straipsniu
Papildyti Įstatymą 21 straipsniu:
„21 straipsnis. Valstybės politikos lošimų kontrolės srityje principai
Valstybės politika lošimų kontrolės srityje grindžiama šiais principais:
1) lošimų prieinamumo mažinimo, tai yra, siekiant valdyti neigiamą lošimų poveikį lošėjo sveikatai ir gyvenamajai aplinkai, viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, teisinio reguliavimo priemonėmis reguliuojamas lošimų pasiūlos pasiekiamumas;
2) lošimų patrauklumo mažinimo, tai yra,, siekiant visuomenę informuoti apie azartinių lošimų poveikį lošėjo sveikatai ir gyvenamajai aplinkai, viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai, naudojamos švietimo ir visuomenės informavimo priemonės, kurias įgyvendinant galėtų dalyvauti visi suinteresuoti asmenys, įskaitant lošimų organizatorius.“
4 straipsnis. 73 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 73 straipsnio 2 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„3) užtikrinti
lošėjus aptarnaujančio personalo kompetenciją, ir profesionalumą ir
kvalifikaciją. Lošimų organizatorius gali priimti asmenį į darbą tik
gavęs iš Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro informaciją, kad asmuo
nėra teistas už nusikalstamas veikas, nurodytas šio įstatymo 11 straipsnio
3 dalies 1 punkte. Lošimų organizatorius lošėjus aptarnaujantiems
asmenims ne rečiau kaip kartą per metus turi organizuoti atsakingo lošimo
organizavimo ir pinigų plovimo prevencijos mokymus ;“.
5 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas
1. Pripažinti netekusia galios 10 straipsnio 7 dalį.
7. Draudžiama eksploatuoti
neturinčius sertifikato ir nepaženklintus lošimo įrenginius, kaip tai numatyta
šio įstatymo 16 straipsnio 5, 51 ir 6 dalyse.
2. Pakeisti 10 straipsnio 92 dalį ir ją išdėstyti taip:
„92.
Skelbiant šio straipsnio 9 dalyje nurodytą reklamą turi būti pateiktas įspėjamasis
užrašas apie tai, kad dalyvaujant azartiniuose lošimuose gali atsirasti
priklausomybė nuo azartinių lošimų ar patologinis potraukis lošti. Įspėjamojo
užrašo pateikti šio įstatymo 104 straipsnio 2 punkte nurodyti
informaciniai pranešimai. Informacinių pranešimų turinį ir jo jų
pateikimo reklamoje taisykles nustato Priežiūros tarnyba.“
3. Pakeisti 10 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti ją taip:
„10. Draudžiama į lošimo namus (kazino), lošimo automatų ir bingo
salonus, lažybų ir totalizatorių punktus įleisti jaunesnius kaip 2118
metų asmenis, taip pat asmenis, nepateikusius asmens tapatybę patvirtinančio
dokumento, ir leisti jaunesniems kaip 2118 metų asmenims
dalyvauti nuotoliniuose lošimuose. Lošimus, organizuojamus lošimo namuose
(kazino), įskaitant šiuos lošimus, organizuojamus ir nuotoliniu būdu, gali
lošti asmenys, kuriems yra sukakę 21 metai. Draudžiama jaunesnius kaip 21 metų
asmenis įleisti į lošimo namus (kazino). Draudžiama įleisti į lošimo namus
(kazino) asmenis, turinčius ginklų, išskyrus asmenis, saugančius lošimo namus
(kazino), ir pareigūnus, įstatymų nustatyta tvarka atliekančius tarnybines
funkcijas. Šioje dalyje nustatytų reikalavimų laikymąsi privalo užtikrinti
lošimų organizatorius.“
6 straipsnis. 101 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 101 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Lošimų organizavimo
vietose privalo būti iškabinti (nurodyti) įspėjamieji užrašai apie tai, kad
dalyvaujant lošimuose gali atsirasti priklausomybė nuo lošimų ar patologinis
potraukis lošti, apie draudimą dalyvauti lošimuose jaunesniems
kaip 21 metų amžiaus asmenims nepilnamečiams ir kitiems asmenims, kuriems
draudžiama dalyvauti lošimuose ar būti lošimo patalpose pagal šį įstatymą. Lošimų
organizavimo vietose privalo būti nurodyta informacija apie asmens galimybę
gauti pažymą apie įmokėtas sumas ir (ar) lošimo laimėjimo išmokėjimą. Su
šia informacija privalo būti supažindinti nuotoliniuose lošimuose dalyvaujantys
asmenys.“
7 straipsnis. Įstatymo papildymas 104 straipsniu
Papildyti Įstatymą 104 straipsniu:
„104 straipsnis. Atsakingo lošimo organizavimas
Lošimų organizatorius, teikdamas nuotolinio lošimo paslaugas ir lošimo paslaugas lošimo namuose (kazino), automatų, bingo salonuose, lažybų ir totalizatoriaus punktuose, turi taikyti šias atsakingo lošimo organizavimo priemones:
1) atsakingo lošimo užtikrinimo kontrolės sistemą – nuolat šio įstatymo nustatyta tvarka veikiantį lošėjų elgesio stebėsenos, probleminio lošimo nustatymo, vertinimo ir valdymo mechanizmą. Tuo tikslu lošimų organizatorius privalo nusistatyti vidaus procedūras, atitinkančias šiame įstatyme ir Priežiūros tarnybos tvirtinamose atsakingo lošimo organizavimo taisyklėse detalizuotus atsakingo lošimo organizavimo priemonių, probleminio lošimo nustatymo ir valdymo, lošimo sumos ir laiko, nurodytų šio straipsnio 3 punkte, kontrolės, lošėjų elgesio stebėsenos, probleminio lošimo rizikos vertinimo, informacijos lošėjams, nurodytos šio straipsnio 2 punkte, turinio, formos ir pateikimo tvarkos, informacijos apie lošimų galimą (daromą) žalą turinio, formos ir pateikimo lošėjui tvarkos ir lošimų organizatoriaus personalo atsakingo lošimo organizavimo ir pinigų plovimo prevencijos mokymų reikalavimus;
2) informavimą apie lošimų riziką. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti, kad lošimo namuose (kazino), automatų, bingo salonuose, lažybų ir totalizatoriaus punktuose, taip pat lošimų organizatoriaus, teikiančio nuotolinio lošimo paslaugas, interneto svetainėse ir mobiliosiose programėlėse būtų skelbiami informaciniai pranešimai apie tai, kad dalyvaujant lošimuose gali atsirasti priklausomybė nuo lošimų ar patologinis potraukis lošti, taip pat informaciniai pranešimai apie probleminį lošimą, nurodant būdus ir galimybes gauti pagalbą dėl probleminio lošimo, taip pat galimybę pateikti prašymą Apribojusių savo galimybę lošti asmenų registrui, ir lošimų poveikį lošėjo sveikatai ir gyvenamajai aplinkai, viešajai tvarkai, švietimui, kultūrai;
3) lošimų sumos ir laiko ribojimą. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti, kad galimybė dalyvauti nuotoliniame lošime asmeniui suteikiama tik po to, kai:
a) lošėjas, prisijungęs prie savo lošimų sąskaitos, nustato dienos, savaitės ir mėnesio lošimų sąskaitos papildymo pinigų sumos ribas. Lošimų organizatorius privalo kontroliuoti, kad lošėjo sąskaitos vieno mėnesio papildymo pinigų sumos ribos atitiktų lošimų organizatoriaus atsakingo lošimo užtikrinimo kontrolės sistemos reikalavimus. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti, kad lošėjui pasiekus lošimų sąskaitos papildymo pinigų sumos ribas, lošėjo prašymas galimybė padidinti lošimų sąskaitos papildymo sumas ir dalyvauti nuotoliniame lošime įsigaliotų lošėjui būtų suteikiama ne anksčiau kaip po 48 valandų nuo šio prašymo pateikimo lošimų organizatoriui;
b) lošėjas, prisijungęs prie savo lošimų sąskaitos, nustato didžiausią vieno statymo sumą ir pinigų sumą, kurią jis gali statyti per tam tikrą laikotarpį arba vieno nenutraukiamo lošimo metu. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti, kad lošėjui pasiekus statomų sumų ribas, lošėjo prašymas galimybė padidinti statymų sumas ir dalyvauti nuotoliniame lošime lošėjui būtų suteikiama įsigaliotų ne anksčiau kaip po 48 valandų nuo šio prašymo pateikimo lošimų organizatoriui;
c) lošėjas nustato vieno prisijungimo prie savo lošimų sąskaitos laiko limitą, kuriam pasibaigus lošėjui nutraukiama galimybė dalyvauti nuotoliniame lošime. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti, kad, suėjus laiko limitui, galimybė keisti nusistatytą laiko limitą ir dalyvauti nuotoliniame lošime lošėjui būtų suteikiama ne anksčiau kaip po 48 valandų nuo paskutinio prisijungimo prie savo lošimų sąskaitos momento;
4) lošimo proceso stebėjimą. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti, kad nuotoliniame lošime dalyvaujančiam lošėjui viso jo lošimo metu nuolat aiškiai būtų rodoma informacija, kiek laiko jis dalyvauja lošime, bendra jo atliktų statymų suma ir jo lošimo aktualus rezultatas (laimėjimas arba pralaimėjimas);
5) probleminio lošimo stebėseną. Visuose lošimo namuose (kazino), automatų, bingo salonuose, lažybų ir totalizatoriaus punktuose turi būti paskirtas atsakingas už probleminio lošimo nustatymą asmuo, fiziškai dirbantis šiose lošimų organizavimo vietose visą jų darbo laiką. Šiose lošimų organizavimo vietose privalo būti pildomas nustatyto probleminio lošimo elektroninės formos registracijos žurnalas, kurio formą, pildymo ir saugojimo tvarką nustato Priežiūros tarnyba. Lošimų organizatorius, teikiantis nuotolinio lošimo paslaugas, privalo paskirti, už probleminio lošimo nustatymą lošėjui lošiant nuotolinius lošimus atsakingąasmenį , kuris platformoje fiksuotų šio įstatymo 16 straipsnio 9 dalies 8 punkte nurodytus atsakingo lošimo užtikrinimo kontrolės sistemos analizės rezultatus;
6) lošimo rizikos vertinimą. Lošimų organizatoriaus paskirtas už probleminio lošimo nustatymą atsakingas asmuo, įvertinęs lošėjo dalyvavimą nuotoliniame lošime pagal šio straipsnio 3 punkte numatytas priemones ir(ar) lošimo namuose (kazino), automatų, bingo salonuose, lažybų ir totalizatoriaus punktuose įvertinęs lošėjo lošimą pagal šio straipsnio 5 punkte numatytas priemones ir, vadovaudamasis probleminio lošimo rizikos vertinimo reikalavimais, nustatęs, kad lošėjo lošimas atitinka aukštą probleminio lošimo rizikos vertinimo laipsnį, privalo nedelsdamas, ne vėliau kaip per 30 minučių nuo probleminio lošimo fakto įregistravimo probleminio lošimo registracijos žurnale ar platformoje laiko, informuoti lošėją apie jo probleminį lošimą, būdus ir galimybes gauti pagalbą dėl probleminio lošimo, galimybes apriboti savo lošimą šio įstatymo 10 straipsnio 20 dalyje nustatyta tvarka ir privalo stabdyti lošėjo lošimą 48 valandoms ir nuo lošėjo lošimo sustabdymo momento neįleisti lošėjo į lošimų organizatoriui priklausančias lošimų organizavimo vietas ir neleisti prisijungti prie lošėjo lošimų sąskaitos.
7) vieningos lošėjo kortelės, nustatančios didžiausią galimą lošimo sumą, kontrolę.“
8 straipsnis. Įstatymo papildymas nauju 151 straipsniu
Papildyti Įstatymą nauju 151 straipsniu:
„151 straipsnis. Automatų kontrolės informacinė sistema
1. Automatų kontrolės informacinė sistema (toliau – LAKIS) yra valstybės informacinė sistema, kurios paskirtis:
1) tvarkyti elektroninės automatų duomenų valdymo sistemos perduodamus duomenis, kurie reikalingi automatų atitikčiai šio įstatymo 16 straipsnyje nustatytiems reikalavimams kontroliuoti;
2) tvarkyti lošimus lošimo namuose (kazino) organizuojančių bendrovių perduodamus prie lošimo stalų įmokėtų sumų ir žetonų inventorizacijos rezultatų duomenis;
3) tvarkyti lošimo organizatorių platformų duomenis, susijusius su lošimus organizuojančių bendrovių vykdomo atsakingo lošimo organizavimo stebėsena.
2. LAKIS valdytoja ir LAKIS duomenų valdytoja yra Priežiūros tarnyba.
3. LAKIS tvarkomi šie saugomi duomenys:
1) automatų identifikaciniai (automato serija ir numeris) duomenys;
2) automatų veikimo ir elektroninių skaitiklių duomenys;
3) prie lošimo stalų įmokėtų sumų ir žetonų inventorizacijos rezultatų duomenys;
4) platformų duomenys, nurodyti šio įstatymo 16 straipsnio 9 dalies 1, 4, 7, 8, 9 ir 10 punktuose.
4. LAKIS saugomi lošėjų asmens duomenys laikomi konfidencialiais ir gali būti atskleisti kitiems asmenims, jeigu teisė gauti šią informaciją nustatyta įstatymuose ar įgyvendinamuosiuose teisės aktuose.“
9 straipsnis. Buvusio 151 straipsnio pernumeravimas
Buvusį 151 straipsnį laikyti 152 straipsniu.
10 straipsnis. 16 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 16 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„16 straipsnis. Reikalavimai lošimų įrenginiams, nuotolinio lošimo įrenginiams ir platformai
1. Lietuvos
Respublikoje leidžiama pradėti eksploatuoti tik naujus ir nenaudotus lošimo
įrenginius, jeigu jie yra pagaminti atitinkamą licenciją (sertifikatą) turinčio
gamintojo ir jeigu jų tipai yra Vyriausybės įgaliotos priežiūrą atliekančios
institucijos patvirtinti ir įrašyti į Lietuvos lošimo įrenginių registrą
Vyriausybės nustatyta tvarka patvirtinti Priežiūros tarnybos.
2. A kategorijos automatų laimėjimų fondą turi sudaryti ne mažiau kaip 90 procentų, o B kategorijos automatų – ne mažiau kaip 80 procentų visos įmokų sumos.
3. Visi lošimų įrenginiai turi būti lošimus organizuojančios bendrovės nuosavybė arba gali būti įsigyjami išperkamosios nuomos (lizingo) būdu.
4. Lošimų organizatorius, organizuojantis nuotolinius lošimus, privalo savo lėšomis įdiegti platformą. Kiekvienas lošimo įrenginys, nuotolinio lošimo įrenginys ir platforma turi atitikti šio įstatymo ir Priežiūros tarnybos nustatytus ir patvirtintus reikalavimus.
5. Kiekvienas lošimo įrenginys, ir
nuotolinio lošimo įrenginys ir
platforma turi turėti akredituotų
įstaigų išduotą sertifikatą, patvirtinantį, kad lošimo įrenginiai
atitinka šio įstatymo ir Priežiūros tarnybos nustatytus reikalavimus. Lošimo
įrenginių, ir nuotolinio lošimo įrenginių ir platformos atitikties šio įstatymo ir Priežiūros tarnybos
nustatytiems reikalavimams įvertinimą atlieka ir atitikties sertifikatus
išduoda tik akredituotos įstaigos. Priežiūros tarnybos sprendimu gali būti
pripažįstamos ne valstybėje narėje akredituotos įstaigos ir jų išduoti
sertifikatai. Ne valstybėje narėje akredituotų įstaigų ir jų išduotų
sertifikatų pripažinimo tvarką nustato Priežiūros tarnyba. Nuotolinio lošimo
įrenginiai programinė įranga, kuria apdorojama ryšio priemonėmis pateikta
informacija ir platforma turi būti lošimų
organizatoriaus nuosavybė arba kitu teisėtu būdu jo valdoma ir įdiegti
įdiegta bei saugoma Lietuvos Respublikoje arba kitoje valstybėje narėje.
Atliekant lošimų organizatoriaus veiklos patikrinimą, lošimų organizatorius
turi užtikrinti galimybę Priežiūros tarnybai prisijungti prie nuotolinio lošimo
įrangos.
51. Draudžiama eksploatuoti neturinčius
sertifikato ir nustatyta tvarka nepaženklintus lošimo įrenginius ir nuotolinio
lošimo įrenginius. Lietuvos Respublikos teritorijoje draudžiama naudoti šiame
įstatyme nenumatytus elektroninius arba mechaninius prietaisus, elektroninių
bilietų pardavimo automatus, žaidimų automatus ir kitus įrenginius, forma ar
turiniu panašius į lošimo įrenginius, nuotolinio lošimo įrenginius, išskyrus
šiame įstatyme nustatytas išimtis.
6. Lošimo įrenginiai registruojami Lietuvos lošimo įrenginių registre, nuotolinio lošimo įrenginiai ir platformos registruojamos nuotolinio lošimo įrenginių registravimo žurnale Priežiūros tarnybos nustatyta tvarka.
67. Kiekvienas lošimo įrenginys, nuotolinio lošimo įrenginys
ir platforma, turintis turintys sertifikatą, privalo būti paženklinamas
paženklinti specialiu ženklu Priežiūros tarnybos nustatyta tvarka. Draudžiama eksploatuoti neturinčius sertifikato ir nustatyta tvarka
nepaženklintus lošimo įrenginius, nuotolinio lošimo įrenginius ir platformas.
Lietuvos Respublikos teritorijoje draudžiama naudoti šiame įstatyme nenumatytus
elektroninius arba mechaninius prietaisus, elektroninių bilietų pardavimo
automatus, žaidimų automatus ir kitus įrenginius, forma ar turiniu panašius į
lošimo įrenginius, nuotolinio lošimo įrenginius, išskyrus šiame įstatyme
nustatytas išimtis.
8. Nuotolinio lošimo įrenginiuose ir platformoje esančią informaciją lošimų organizatorius privalo saugoti 8 metus nuo nuotolinio lošimo sutarties nutraukimo dienos ir apsaugoti nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, taip pat nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo.
9. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti, kad platformoje būtų centralizuotai tvarkoma ir tiesiogiai prieinama ši informacija:
1) lošėjo vardas, pavardė, asmens kodas (užsieniečio asmens kodas ar kita užsieniečiui suteikta unikali simbolių seka, skirta asmeniui identifikuoti, o jeigu šių duomenų nėra – užsieniečio gimimo data) ir pilietybė;
2) dokumentų, susijusių su lošėjo asmens tapatybės, lėšų ir turto šaltinio nustatymu, kopijos, dokumentų atnaujinimo data;
3) lošėjo IP adresai;
4) istorija apie lošėjo prisijungimus prie lošėjo lošimų sąskaitos ir atsijungimus nuo jos (data ir laikas);
5) lošėjo nuotolinio lošimo sutartis ir jos pakeitimai;
6) lošėjo nurodytos mokėjimo sąskaitos, į jas išmokėtų laimėjimų dydžiai bei sumos, kuriomis buvo pildoma lošėjo lošimų sąskaita;
7) lošėjui taikomi (nusistatyti) apribojimai, limitai, nurodyti šio įstatymo 104 straipsnio 3 punkte;
8) komunikacija su lošėju, atsakingo lošimo užtikrinimo kontrolės sistemos analizės rezultatai;
9) jeigu finansinės operacijos atmetamos, – aprašomasis pranešimas, kodėl operacija nebuvo užbaigta taip, kaip buvo inicijuota;
10) lošėjo lošimų balansas (data, laikas, į lošėjo lošimų sąskaitą įmokėtos sumos, lošimo rūšis, lošimo pavadinimas arba lažybų ar totalizatoriaus įvykis, atliktas statymas, išmokėtas laimėjimas, iš lošėjo lošimų sąskaitos išmokėtos sumos, aktualus lošėjo lošimų sąskaitos likutis);
11) finansinė ataskaita iš platformoje esamų duomenų pagal nustatytą laikotarpį, nuotolinio lošimo rūšį, už dalyvavimą lošime įmokėtas sumas, išmokėtus laimėjimus, veiklos rezultatą (iš sumų, įmokėtų už dalyvavimą lošime, išmokėjus laimėjimus, gaunamas veiklos rezultatas).
710. Bendrovė gali keisti arba pradėti naudoti naujus lošimų
įrenginius, nuotolinio lošimo įrenginius ir platformas tik įvykdžiusi
šio straipsnio 5, ir 6, 7 ir 9 dalyse nustatytus
reikalavimus ir gavusi Priežiūros tarnybos leidimą šio įstatymo
nustatyta tvarka.
811.
Lošimus organizuojanti bendrovė
privalo automatus laidinėmis, radijo, optinėmis ar kitomis elektromagnetinėmis
priemonėmis sujungti į elektroninę automatų duomenų valdymo sistemą.
912.
Kiekvienas automatas turi turėti elektroninius skaitiklius,
kurie lošimo metu didėjimo tvarka fiksuotų šiuos automato duomenis:
1) už dalyvavimą lošime įmokėtus kredito arba piniginius vienetus;
2) laimėtus kredito arba piniginius vienetus;
3) lošimo namų (kazino) arba automatų salono kasoje apmokėtus kredito arba piniginius vienetus (jeigu tokia funkcija įdiegta automate);
4) A kategorijos automatu laimėto kaupiamojo fondo kredito arba piniginius vienetus (jeigu tokia funkcija automate įdiegta);
5) loštų lošimų skaičių.
1013. Lošimus organizuojanti bendrovė privalo užtikrinti galimybę
Priežiūros tarnybai bet kuriuo metu nuotoliniu būdu prisijungti prie
elektroninės automatų duomenų valdymo sistemos ir peržiūrėti joje tvarkomus
duomenis.“
11 straipsnis. Įstatymo papildymas 161 straipsniu
Papildyti Įstatymą 161 straipsniu:
„161 straipsnis. Platformos prijungimas prie LAKIS
Platforma prie LAKIS turi būti prijungta Priežiūros tarnybos nustatyta tvarka. Platforma turi fiksuoti ir ne rečiau kaip kas 30 dienų perduoti į LAKIS duomenis, nurodytus šio įstatymo 16 straipsnio 9 dalies 1, 4, 7, 8, 9 ir 10 punktuose.“
12 straipsnis. Buvusio 161 straipsnio pernumeravimas
Buvusį 161 straipsnį laikyti 162 straipsniu.
13 straipsnis. 20 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 20 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Lošimų organizatorius privalo Vyriausybės
nustatyta tvarka pranešti teritorinei valstybinei mokesčių inspekcijai apie
laimėjimus ir pralaimėjimus, jei laimėjimo ar pralaimėjimo suma viršija
Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų
brangiam turtui įsigyti arba kitų įsigytų bei perleidžiamų lėšų deklaravimo“ 2
straipsnyje nustatytą ir atsižvelgiant į vartojimo kainų pasikeitimus
indeksuotą dydį Valstybinės mokesčių inspekcijos
viršininko nustatyta tvarka Valstybinę mokesčių inspekciją informuoti apie
įmokėtas sumas ir išmokėtus laimėjimus, jeigu įmokėtos sumos ir išmokėti
laimėjimai viršija Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo
prevencijos įstatymo 9 straipsnio 9 dalyje nustatytą dydį.“
14 straipsnis. 201 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 201 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) nuotoliniuose lošimuose negalėtų dalyvauti nepilnamečiai
jaunesni kaip 21 metų amžiaus asmenys ir asmenys, kuriems dalyvauti
lošimuose draudžiama pagal šio įstatymo 10 straipsnio 3 ir 10 dalyse dalyje
nustatytus reikalavimus;“
15 straipsnis. 203 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 203 straipsnio 4 dalies 5 punktą ir jį išdėstyti taip:
„5) įspėjamuosius užrašus, numatytus šio
įstatymo 101 straipsnio 1 dalyje , apie tai, kad dalyvaujant
lošimuose gali atsirasti priklausomybė nuo lošimų ar patologinis potraukis
lošti, ir pateikti kontaktinę informaciją, kur lošėjas gali kreiptis pagalbos
informacinius pranešimus, nurodytus šio įstatymo 104 straipsnio 2
punkte;“.
16 straipsnis. 204 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti netekusiu galios 204 straipsnį.
204 straipsnis.
Nuotolinio lošimo įrenginių ir įrangos, skirtos nuotoliniams lošimams
organizuoti, reikalavimai
1. Nuotolinio lošimo įrenginiai ir programinė
įranga, kuria priimama ir apdorojama ryšio priemonėmis pateikta informacija,
turi būti įdiegti ir saugomi Lietuvos Respublikoje arba kitoje valstybėje
narėje. Lošimų organizatorius asmenims, turintiems teisę tikrinti lošimų
organizatoriaus veiklą, turi užtikrinti galimybę nekliudomai patikrinti įrangą
ir įrangoje saugomą informaciją. Šią informaciją lošimų organizatorius privalo
saugoti 5 metus ir įstatymų nustatyta tvarka pateikti Priežiūros tarnybai,
ikiteisminio tyrimo pareigūnams, prokurorams, teismui, kitoms valstybės institucijoms
ir įstaigoms, atliekančioms lošimų organizatoriaus veiklos patikrinimus.
2. Nuotolinio lošimo įrenginiai, naudojami
nuotoliniams lošimams organizuoti, registruojami Priežiūros tarnybos nustatyta
tvarka.
3. Lošimų organizatorius, organizuojantis nuotolinius
lošimus, privalo savo lėšomis įdiegti įrangą, kuri užtikrintų centralizuotą
visų lošėjų, dalyvaujančių nuotoliniame lošime, tapatybės nustatymą ir
registravimą, lošėjų veiksmų lošiant, taip pat atliktų statymų ir laimėjimų
išmokėjimų apskaitą. Ši įranga turi būti lošimų organizatoriaus nuosavybė arba
kitu teisėtu būdu jo valdoma ir įdiegta Lietuvos Respublikos teritorijoje arba
kitoje valstybėje narėje.
4. Lošimų organizatorius asmenims, turintiems teisę
tikrinti lošimų organizatoriaus veiklą, turi užtikrinti tiesioginę prieigą
nekliudomai nuotoliniu būdu patikrinti nuotolinio lošimo įrenginį ir įrangą,
naudojamą nuotoliniams lošimams organizuoti, ir juose saugomą informaciją.
17 straipsnis. 206 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti netekusiu galios 206 straipsnį.
206 straipsnis. Nuotoliniuose lošimuose
dalyvaujančių lošėjų apsauga
1. Lošėjas turi teisę lošimų organizatoriui
pateikti rašytinį prašymą, kuriame būtų nurodyti vienas ar keli apribojimai,
taikomi prašymą pateikusiam lošėjui dalyvaujant nuotoliniuose lošimuose.
Lošėjas prašyme gali nurodyti pageidavimą (ar keletą jų):
1) riboti didžiausią pinigų sumą, kurią lošėjas
gali statyti per tam tikrą laikotarpį arba vieno nenutraukiamo lošimo metu;
2) riboti didžiausią vieno statymo sumą;
3) nustatyti vieno lošimo, kuriame lošėjas lošia
nuo lošimo pradžios nenutraukiamai (be pertraukos), laiko limitą, kuriam suėjus
lošėjui turi būti nutraukta galimybė dalyvauti nuotoliniame lošime.
2. Lošimų organizatorius privalo užtikrinti šio
straipsnio 1 dalyje nurodytų apribojimų įgyvendinimą.
3. Nuotoliniame lošime dalyvaujančiam lošėjui viso
jo lošimo metu nuolat privalo būti aiškiai rodoma informacija, kiek laiko jis
dalyvauja lošime, bendra jo atliktų statymų suma ir jo lošimo aktualus
rezultatas (laimėjimas arba pralaimėjimas).
18 straipsnis. Trečiojo skirsnio pavadinimo pakeitimas
Pakeisti trečiojo skirsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:
„TREČIASIS SKIRSNIS
LEIDIMŲ ATIDARYTI AUTOMATŲ, BINGO SALONUS, LOŠIMO NAMUS (KAZINO) IR ORGANIZUOTI NUOTOLINIUS LOŠIMUS IŠDAVIMAS, PAPILDYMAS AR PAKEITIMAS IR GALIOJIMO PANAIKINIMAS“.
19 straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 21 straipsnio 41 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) nuotolinio lošimo įrenginių ir programinės
įrangos, naudojamų nuotoliniams lošimams organizuoti, platformos
aprašymas ir jų atitiktį šiame įstatyme ir Priežiūros tarnybos nustatytiems
reikalavimams patvirtinantys duomenys.“
2. Pakeisti 21 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojai ir
darbuotojai patikrina, ar patalpos, kuriose numatoma atidaryti automatų ar
bingo saloną arba lošimo namus (kazino), atitinka joms keliamus reikalavimus.
Prašymas išduoti leidimą atidaryti automatų ar bingo saloną, arba
lošimo namus (kazino) arba organizuoti nuotolinius lošimus turi būti
išnagrinėtas per 30 kalendorinių dienų nuo jo gavimo dienos. Jeigu
pareikalaujama papildomų dokumentų ir informacijos, 30 dienų laikotarpis
skaičiuojamas iš naujo nuo papildomos informacijos arba paaiškinimų bei pataisų
pateikimo dienos. Bendras leidimo išdavimo laikotarpis neturi viršyti 60 kalendorinių
dienų, skaičiuojant nuo tos dienos, kurią buvo pirmą kartą pateikti visi
reikiami dokumentai ir duomenys.“
20 straipsnis. 22 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 22 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:
„4) lošimo įrenginiai arba nuotolinio lošimo įrenginiai ar platforma programinė
įranga neatitinka šio įstatymo ir Priežiūros tarnybos nustatytų
reikalavimų;“.
2. Pakeisti 22 straipsnio 1 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) Priežiūros tarnybai pateikta informacija (priemonės) nesuteikia
galimybės nuotoliniu būdu prisijungti prie lošimų organizatoriaus turimos
įrangos nuotolinio lošimo įrenginių ir platformos.“
21 straipsnis. 23 straipsnio pakeitimas
Papildyti 23 straipsnio 8 dalį 3 punktu:
„3) lošimų organizatorius nori naudojamą platformą (platformas) pakeisti kita platforma (platformomis) ar pakeisti naudojamų platformų skaičių.“
22 straipsnis. 26 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 26 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Priežiūros tarnyba yra įstaiga prie
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, kartu su kitomis valstybės ir
savivaldybių institucijomis ir įstaigomis dalyvaujanti formuojant ir įgyvendinant
valstybės politiką azartinių lošimų ir žaidimų žaidimo automatais
veiklos organizavimo ir kontrolės srityje ir vykdanti lošimų ir žaidimų
žaidimo automatais priežiūrą, kad būtų užtikrintas sąžiningas, skaidrus lošimų
ir žaidimų žaidimo automatais veiklos vykdymas, lošėjų ir žaidžiančių žaidimo
automatais asmenų teisių bei jų teisėtų interesų apsauga.“
23 straipsnis. 28 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 28 straipsnio 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) rengia lošimų ir žaidimų žaidimo automatais organizavimą reglamentuojančių teisės aktų projektus ir teikia valstybės institucijoms pasiūlymus dėl žaidimų žaidimo automatais ir lošimus reglamentuojančių teisės aktų tobulinimo;“
2. Pakeisti 28 straipsnio 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8) tvarko asmenų, pateikusių prašymus neleisti
lošti, duomenis, taip pat ir ypatingus specialių
kategorijų asmens duomenis (apie asmenų neveiksnumą arba ribotą veiksnumą šioje srityje);“.
3. Papildyti 28 straipsnį 10–12 punktais:
„10) atlieka lošimus organizuojančių bendrovių vykdomo atsakingo lošimo organizavimo stebėseną;
11) rengia probleminio lošimo prevencijos programas, jas koordinuoja ir kontroliuoja jų įgyvendinimą, įgyvendina probleminio lošimo prevencijos programoje nurodytas jos kompetencijai priskirtas probleminio lošimo prevencijos priemones;
12) atlieka kitas šiame įstatyme nustatytas funkcijas.“
24 straipsnis. 291 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 291 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Atsakomybę
lengvinančiomis aplinkybėmis laikoma tai, kad bendrovė: savo noru
užkerta kelią pažeidimo padariniams, patikrinimo metu geranoriškai
bendradarbiauja su Priežiūros tarnyba. Priežiūros tarnyba, taikydama poveikio
priemones, gali ir kitas šioje dalyje nenurodytas aplinkybes pripažinti atsakomybę
lengvinančiomis aplinkybėmis.
1) pažeidimu nepadarė žalos;
2) savo noru užkerta kelią pažeidimo padariniams;
3) patikrinimo metu geranoriškai bendradarbiauja su Priežiūros tarnyba;
4) apie savo padarytą pažeidimą praneša Priežiūros tarnybai ir jį nutraukia;
5) Priežiūros tarnybai atkreipus bendrovės dėmesį į pažeidimus ar veiklos trūkumus, pripažįsta padariusi pažeidimą ir jį nutraukia;
6) savo iniciatyva imasi priemonių, kad ateityje nebūtų padaromi tokio paties ar panašaus pobūdžio pažeidimai.“
2. Pakeisti 291 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4.
Atsakomybę sunkinančiomis aplinkybėmis laikoma tai, kad bendrovė: nebendradarbiauja
su Priežiūros tarnyba, kliudo atlikti patikrinimą, slepia padarytą šio įstatymo
pažeidimą arba tęsia pažeidimą nepaisydama to, kad Priežiūros tarnyba buvo
atkreipusi dėmesį į bendrovės pažeidimus ar veiklos trūkumus.“
1) pažeidimu padarė žalą, jeigu ją įmanoma nustatyti, kurios dydis viršija 500 bazinių socialinių išmokų dydį;
2) nebendradarbiauja su Priežiūros tarnyba;
3) tęsia pažeidimą, nepaisydama to, kad Priežiūros tarnyba atkreipė dėmesį į bendrovės pažeidimus ar veiklos trūkumus;
4) pažeidimą padarė tyčia;
5) padarė trunkamojo pobūdžio pažeidimą;
6) padarė tęstinio pobūdžio pažeidimą;
7) per pastaruosius 5 metus yra padariusi teisės aktų, reglamentuojančių lošimų veiklą, pažeidimą ir jai taikyta nors viena poveikio priemonė.“
3. Pakeisti 291 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Priežiūros tarnyba, svarstydama, ar taikyti šio
įstatymo numatytas poveikio priemones, atsižvelgdama į šio straipsnio 3 dalyje
nurodytas aplinkybes ir į tai, kad nėra šio straipsnio 4 dalyje nustatytų
atsakomybę sunkinančių aplinkybių, vadovaudamasi teisingumo, ir
protingumo kriterijais, gali netaikyti poveikio priemonių, jeigu pažeidimas yra
mažareikšmis, nedarantis esminės žalos įstatymų saugomiems interesams, ir jeigu
turi pagrindo manyti, kad nustatytų reikalavimų nesilaikymas ar netinkamas
laikymasis gali būti pašalintas ir kitomis priemonėmis ne tik taikant
poveikio priemones.“
25 straipsnis. 292 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 292 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„292 straipsnis. Baudos ir jų skyrimo tvarka
1. Bendrovei už šio įstatymo 74
straipsnio 1 ir 10 dalių, 10 straipsnio 9, 91, 92,
10, 19 ir 21 dalių, 104, 11, 13 ir 208 straipsnių
pažeidimus Priežiūros tarnyba skiria
baudą nuo 0,1 iki 1 procento
3 iki 5 procentų praėjusių kalendorinių metų bendrųjų metinių pajamų
(nuo sumos, gautos iš lošėjų statomų sumų atėmus lošėjams faktiškai
išmokėtų laimėjimų sumą) bet ne mažiau kaip 6 000 eurų ir ne daugiau kaip 25
000 eurų.
2. Bendrovei, per vienus metus nuo
sprendimo taikyti šio straipsnio 1 dalyje nustatytą poveikio priemonę
įsiteisėjimo dienos padariusiai šio straipsnio 1 dalyje nurodytą šio
įstatymo pažeidimą, Priežiūros tarnyba skiria baudą nuo 0,5
iki 3 procentų 8 iki 10 procentų praėjusių kalendorinių metų
bendrųjų metinių pajamų (nuo sumos, gautos iš lošėjų statomų sumų atėmus
lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą) bet ne mažiau kaip 12 000
eurų ir ne daugiau kaip 50 000 eurų.
3. Už šio įstatymo 10 straipsnio 3,
5, 6, 7, 8, 101, 11, 13, 15 ir 17 dalių, 101 straipsnio
1 dalies, 102 straipsnio 3 dalies, 103
straipsnio 1 ir 3 dalių, 12 straipsnio 2, 3, 4 ir 5 dalių, 15–20 straipsnių, 201 straipsnio
1 ir 2 dalių, 202 straipsnio, 203 straipsnio 3,
4, 5, 8 ir 9 dalių, 204 straipsnio 1, 3 ir 4 dalių, 205
straipsnio 1, 2 ir 3 dalių, 206 straipsnio 2 ir 3 dalių ir 25
straipsnio 1 dalies pažeidimus Priežiūros tarnyba bendrovei skiria baudą,
nuo 0,1 iki 0,5 procento 2 iki 4 procentų praėjusių
kalendorinių metų bendrųjų metinių pajamų (nuo sumos, gautos iš lošėjų
statomų sumų atėmus lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą) bet ne
mažiau kaip 6 000 eurų ir ne daugiau kaip 15 000 eurų.
4. Bendrovei, per vienus metus
nuo sprendimo taikyti šio straipsnio 3 dalyje nustatytą poveikio priemonę
įsiteisėjimo dienos padariusiai šio straipsnio 3 dalyje nurodytą šio
įstatymo pažeidimą, Priežiūros tarnyba skiria baudą, nuo 0,5 iki 1
procento 6 iki 8 procentų praėjusių kalendorinių metų bendrųjų metinių
pajamų (nuo sumos, gautos iš lošėjų statomų sumų atėmus lošėjams faktiškai
išmokėtų laimėjimų sumą) bet ne mažiau kaip 10 000 eurų ir ne
daugiau kaip 30 000 eurų.
5. Skiriant baudą vertinama:
1) nustatytų šio įstatymo pažeidimų pobūdis ir
trukmė;
2) dėl šio įstatymo pažeidimų bendrovės gautos
pajamos, kitokia turtinė nauda, išvengtų nuostolių ar padarytos žalos dydis,
jeigu jį įmanoma nustatyti;
3) bendrovės kaltė;
4) bendrovės padaryti ankstesni šio įstatymo
pažeidimai ir jai taikytos poveikio priemonės;
5) šiame įstatyme nustatytos atsakomybę
lengvinančios ir sunkinančios aplinkybės;
6) kitos svarbios aplinkybės.
65. Skiriamos baudos dydis nustatomas pagal minimalios
ir maksimalios baudų vidurkį Pagal šio straipsnio 1–4 dalyse nurodytus
dydžius nustatomas bazinis baudos dydis, kuris apskaičiuojamas pagal šiose
dalyse nustatytą minimalios ir maksimalios baudų vidurkį. Kai yra
atsakomybę lengvinančių aplinkybių, skiriama ne didesnė negu vidurkis bauda
už kiekvieną lengvinančią aplinkybę baudos dydis mažinamas suma, kuri lygi 0,15
procento praėjusių kalendorinių metų bendrųjų metinių pajamų, o kai yra
atsakomybę sunkinančių aplinkybių, skiriama ne mažesnė negu vidurkis bauda
už kiekvieną sunkinančią aplinkybę baudos dydis didinamas suma, kuri lygi 0,15
procento praėjusių kalendorinių metų bendrųjų metinių pajamų. Kai yra
atsakomybę lengvinančių ir sunkinančių aplinkybių, bauda skiriama,
atsižvelgiant į jų skaičių. ir reikšmingumą. Baudos dydžio apskaičiavimo
tvarką nustato Priežiūros tarnyba.
76. Priežiūros tarnybos direktorius, skirdamas baudą,
įvertina sudarytos patariamosios komisijos (toliau – komisija) siūlymus.
Komisijos sudarymo, klausimo dėl baudos skyrimo ir jos dydžio nustatymo
svarstymo komisijos posėdyje ir komisijos sprendimų priėmimo tvarką nustato
Priežiūros tarnyba.
87. Apie komisijos posėdį, iki jo likus ne mažiau
kaip 10 darbo dienų, informuojama bendrovė, kuriai ketinama skirti baudą.
Bendrovė, kuriai ketinama skirti baudą, turi teisę pateikti visus įrodymus,
patvirtinančius, kad nėra šio įstatymo pažeidimo sudėties, nurodyti
lengvinančias aplinkybes ar pateikti kitus baudos skyrimui ir jos dydžio
nustatymui reikšmingus įrodymus iki komisijos posėdžio pradžios.
98. Prireikus komisijos posėdyje kviečiami
dalyvauti ir savo paaiškinimus pateikti bendrovės, kuriai ketinama skirti
baudą, atstovai, kiti suinteresuoti subjektai, taip pat asmenys, kurių
dalyvavimas reikalingas klausimui dėl baudos skyrimo ir jos dydžio nustatymo
tinkamai išnagrinėti (liudytojai, ekspertai, specialistai ar kiti asmenys).
Bendrovės, kuriai ketinama skirti baudą, atstovų ar kitų suinteresuotų subjektų
neatvykimas, jeigu jiems apie posėdį buvo tinkamai pranešta, nekliudo surengti
komisijos posėdžio ir svarstyti klausimo dėl baudos skyrimo ir paskirtos baudos
dydžio nustatymo.
109. Bendrovė, kuriai ketinama skirti bauda ar ji paskirta,
ir kiti suinteresuoti subjektai turi teisę susipažinti su Priežiūros tarnybos
surinkta medžiaga, kuria grindžiamas baudos skyrimas ir jos dydžio nustatymas,
išskyrus informaciją, kuri yra valstybės, tarnybos ar komercinė kitų ūkio
subjektų paslaptis arba kurią atskleidus būtų pažeista fizinio asmens teisė į
privataus gyvenimo neliečiamumą.
1110. Pasibaigus posėdžiui komisija per 5 darbo dienas
savo siūlymus dėl baudos skyrimo pateikia apsvarstyti Priežiūros tarnybos
direktoriui, o šis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po komisijos pasiūlymų
gavimo dienos priima galutinį sprendimą dėl baudos skyrimo ir paskirtos baudos
dydžio. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas dėl baudos skyrimo ir
paskirtos baudos dydžio, kuriame nurodomi sprendimo priėmimo motyvai, pagrindai
ir sprendimo apskundimo tvarka, per 3 darbo dienas pateikiamas bendrovei,
dėl kurios jis priimtas.“
26 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 4, 5, 7 ir 10 dalis, šio įstatymo 1, 3 ir 11 straipsnius, įsigalioja 2025 m. liepos 1 d.
2. Šio įstatymo 1 ir 3 straipsniai įsigalioja 2024 m. lapkričio 1 d.
3. Šio įstatymo 11 straipsnis įsigalioja 2026 m. gegužės 1 d.
4. Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) direktorius iki 2024 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
5. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininkas iki 2025 m. sausio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
6. Pradėtoms ir iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos neužbaigtoms už šio įstatymo pažeidimus taikomų poveikio priemonių skyrimo administracinėms procedūroms nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos taikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusio Azartinių lošimų įstatymo normos.
7. Bendrovės, kurioms leidimai organizuoti nuotolinius lošimus išduoti iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos ir kurios siekia tęsti nuotolinių lošimų organizavimo veiklą po šio įstatymo įsigaliojimo dienos, ne vėliau kaip iki 2025 m. rugpjūčio 1 d. pateikia Priežiūros tarnybai prašymą papildyti leidimą organizuoti nuotolinius lošimus, nurodo naudojamą nuotolinių lošimų platformą ir kartu pateikia patikslintus šio įstatymo 19 straipsnio 3 dalimi keičiamo Azartinių lošimų įstatymo 21 straipsnio 41 dalies 4 punkte nurodytus dokumentus ir duomenis.
8. Pradėtoms ir iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos neužbaigtoms prašymų išduoti leidimus atidaryti automatų ar bingo saloną, lošimo namus (kazino) arba organizuoti nuotolinius lošimus procedūroms nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos taikomos šio įstatymo nuostatos.
9. Dėl iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos pateiktų prašymų išduoti leidimus atidaryti automatų ar bingo saloną, lošimo namus (kazino) arba organizuoti nuotolinius lošimus Azartinių lošimų įstatymo 21 straipsnio 6 dalyje nurodytas terminas, per kurį Priežiūros tarnyba išduoda leidimą arba priima sprendimą dėl atsisakymo išduoti leidimą, skaičiuojamas iš naujo nuo šio įstatymo įsigaliojimo dienos.
10. Lietuvos Respublikos Vyriausybė iki 2025 m. gegužės 1 d. parengia ir Lietuvos Respublikos Seimui pateikia Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo pakeitimo projektą dėl bendrosios lošėjo kortelės įvedimo.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas