1.
|
2
|
1
|
|
Argumentai:
Skatinant subalansuotą regionų plėtrą, siūloma mažinti kriterijus stambiems
projektams nuo 200 iki 150 naujų darbo vietų ir nuo 30 iki 20 mln. Eur
privačių kapitalo investicijų, kai investuojama ne Vilniuje. Vilniuje siūloma
palikti esamus kriterijus. Sumažinus kriterijus projektams, kurie gali
pasinaudoti pelno mokesčio lengvata, būtų sudarytos didesnės prielaidos
pritraukti daugiau užsienio investicijų į regionus. Tokius parametrus
atitinkančių Lietuvos įmonių yra trečdaliu daugiau nei šiuo metu siūlomus
kriterijus atitinkančių, todėl būtų didesnė tikimybė paskatinti daugiau
plėtros projektų ir iš vietos įmonių.
Pasiūlymas:
Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Papildyti 58
straipsnį 162 dalimi:
„162. Juridinis asmuo, kuris įgyvendina
stambų projektą pagal galiojančią stambaus projekto investicijų sutartį ir
kurio vidutinis darbuotojų, reikalingų stambiam
projektui Lietuvos Respublikoje įgyvendinti, skaičius mokestiniais metais ne mažesnis
kaip 200 150, o kai investuojama Vilniuje – ne mažiau kaip 200 ir,
kai privačios kapitalo investicijos į stambų projektą Lietuvos Respublikoje
pasiekė ne mažesnę kaip 30 20 milijonų eurų sumą, o kai
investuojama Vilniuje – ne mažiau kaip 30 milijonų eurų, ir kuris nesinaudoja šio straipsnio 16 dalies 1 ir 2
punktuose arba 163 dalyje nustatyta pelno mokesčio lengvata,
nemoka pelno mokesčio, pradedant tuo mokestiniu laikotarpiu, kurį ši
investicijų suma ir vidutinis darbuotojų skaičius buvo pasiekti. Šioje
dalyje nustatyta lengvata taikoma tik tuo atveju, kai ne mažiau kaip
75 procentai atitinkamo mokestinio laikotarpio juridinio asmens pajamų
sudaro pajamos iš duomenų apdorojimo, interneto serverių paslaugų
(prieglobos) ir susijusios veiklos arba pajamos iš apdirbamosios gamybos, ir
tik toms juridinio asmens pajamoms, kurios gautos įgyvendinant stambų
projektą. Šioje dalyje nustatyta lengvata taikoma tik tuo atveju, kai
juridinis asmuo turi auditoriaus išvadą, patvirtinančią reikalaujamą
juridinio asmens privačių kapitalo investicijų dydį. Jeigu juridinio asmens
privačių kapitalo investicijų suma į stambų projektą sumažėja ir nebesiekia 20 milijonų eurų sumą, o
kai investuojama Vilniuje – ne mažiau kaip 30 milijonų eurų, išskyrus ilgalaikio turto nusidėvėjimo arba amortizacijos
sąnaudas, ir (arba) vidutinis darbuotojų,
reikalingų stambiam projektui įgyvendinti, skaičius mokestiniais metais
tampa mažesnis kaip 200 150, o kai investuojama
Vilniuje – ne mažiau kaip 200, lengvata netaikoma tą mokestinį laikotarpį, kurį juridinio
asmens privačių kapitalo investicijų suma ir (arba)
vidutinis darbuotojų skaičius mokestiniais metais taip sumažėjo, ir
lengvatos taikymas atnaujinamas tą mokestinį laikotarpį, kurį juridinio
asmens privačios kapitalo investicijos į stambų projektą vėl pasiekia
30 20 milijonų eurų sumą, o kai investuojama Vilniuje – ne
mažiau kaip 30 milijonų eurų ir (arba) vidutinis darbuotojų, reikalingų stambiam projektui įgyvendinti, skaičius
mokestiniais metais vėl tampa ne mažesnis kaip 200 150, o kai
investuojama Vilniuje – ne mažiau kaip 200. Šioje dalyje nustatyta
lengvata juridiniam asmeniui, įgyvendinančiam stambų projektą, taikoma ne
ilgiau nei 20 metų nuo stambaus projekto investicijų sutarties įsigaliojimo
dienos. Šioje dalyje nustatyta lengvata taikoma tiek, kiek ji
suderinama su Europos Sąjungos teisės aktais, kuriais reguliuojamas valstybės
pagalbos teikimas, ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos
institucijos nustatyta valstybės pagalbos teikimo ir priežiūros tvarka.“
|