AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MENO KŪRĖJO IR MENO KŪRĖJŲ ORGANIZACIJŲ STATUSO ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XI-1101           3 IR 4  STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

1.          Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, pirminiai jo siūlytojai ir asmenys, dalyvavę rengiant ar tobulinant projektą

Lietuvos Respublikos meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatymo pakeitimo įstatymas Nr. XI-1101 reglamentuoja meno kūrėjų ir meno kūrėjų organizacijų veiklą. Tačiau šio įstatymo 3 straipsnio 3 dalies 2 punkto nuostatos klaidingos:

„2) asociacijos nariai yra tik meno kūrėjai ar meno kūrėjo statusą turinčios organizacijos, vienijančios ne mažiau kaip 5 narius – meno kūrėjų organizacijas;“  

Tokių organizacijų Lietuvoje nėra ir niekas jų nenumato steigti. Todėl būtina dabar galiojantį įstatymą pataisyti.

Įstatymo projekto iniciatoriai - Seimo nariai.

2.      Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai

Projektu siekiama patikslinti įstatymo nuostatas, kurios klaidina meno kūrėjus ir meno kūrėjų organizacijas.

 

3.      Kaip šiuo metu yra teisiškai reguliuojami įstatymo projekte aptarti klausimai                                                              

Pagal Lietuvos Respublikos meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatymo pakeitimo įstatymo Nr. XI-1101   3 straipsnio 3 dalies 2 punkto nuostatas meno kūrėjų asociacijos nariai yra tik meno kūrėjai ar meno kūrėjo statusą turinčios organizacijos, kurios vienija ne mažiau kaip 5 narius-meno kūrėjų organizacijas.  Tačiau tokių organizacijų nėra.

4.      Kokios numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, naujai reglamentuotų klausimų teigiamos savybės ir kokių teigiamų rezultatų laukiama                                          

Projektu  siūloma pakeisti įstatymo 3 ir 4 straipsnius, kuriuose būtų patikslintos sąlygos ir meno kūrėjų organizacijos statusas būtų suteikiamas asociacijai, jeigu asociaciją yra įsteigę ne mažiau kaip 25 meno kūrėjai arba ne mažiau kaip penkios meno kūrėjo statusą turinčios organizacijos;

5.Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis,

kad tokių pasekmių būtų išvengta

               Neigiamų pasekmių nenumatoma.

6. Įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

      Priimtas įstatymas neigiamos įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai neturės.

7.      Įstatymo įgyvendinimo įtaka verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Tiesioginės įtakos verslo plėtrai neturės.

 

8.      Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokie šios srities teisės aktai tebegalioja ir kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar panaikinti, priėmus teikiamą projektą. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įstatymų lydimųjų aktų, kas ir kada juos turėtų parengti, šių aktų metmenys

Priėmus įstatymo projektą kitų įstatymų keisti nereikės.

9.      Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas, o projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

        Įstatymo projektas parengtas laikantis nustatytų reikalavimų.

10.  Ar įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus

Įstatymo projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisės aktams.

11.  Įstatymo įgyvendinimui reikalingi lydimieji  aktai

                 Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės  aktus.    

     

         12. Kiek biudžeto lėšų pareikalaus ar leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas

Įstatymo įgyvendinimui papildomų biudžeto lėšų nereikės.

13.  Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

         Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

14.  Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė, įstatymo projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai

Įstatymo projektą parengė Seimo nariai.

15.  Reikšminiai šio įstatymo projekto žodžiai: „meno kūrėjų organizacijos statuso suteikimas asociacijai“.

 

Teikia:

Seimo nariai                              

Vytautas Juozapaitis

                                                          Valentinas Stundys

                                                          Dalia Teišerskytė

                                                          Aleksandras Zeltinis

                                                          Arimantas Dumčius

                                                          Edvardas Žakaris