LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO NR. I-1120 45 IR 47 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

      2022-05-17 Nr. XIVP-1630

                      Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.    Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 45 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad „šio įstatymo 42, 43 ir 44 straipsniuose nurodytus pažeidimus, susijusius su specialiojo teritorijų planavimo žemėtvarkos dokumentais, nagrinėja Nacionalinė žemės tarnyba prie Aplinkos ministerijos. Atkreiptinas dėmesys, kad kartu su teikiamu projektu susijusio Lietuvos Respublikos žemės įstatymo Nr. I-446 pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-1625) (toliau – projektas Nr. XIVP-1625) 1 straipsniu keičiamo Žemės įstatymo 32 straipsnio 3 dalies 9 punktas nustato, kad Nacionalinė žemės tarnyba prie Aplinkos ministerijos atlieka valstybinę žemėtvarkos planavimo dokumentų priežiūrą, o pagal projekto Nr. XIVP-1625 2 straipsnio 9 dalimi keičiamo Žemės įstatymo 32 straipsnio 4 dalies 2 punkto nuostatas, įsigaliosiančias 2023 m. gegužės 1 d., Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos atlieka valstybinę žemėtvarkos planavimo dokumentų ir jų rengimo procesų priežiūrą (iš esmės tą patį nustato, ir projekto Nr. XIVP-1625 2 straipsnio 12 dalimi keičiamo Žemės įstatymo 43 straipsnio 3 dalies nuostatos, įsigaliosiančios 2023 m. gegužės 1 d.). Atkreiptinas dėmesys, kad pagal projekto Nr. XIVP-1625 1 straipsniu keičiamo Žemės įstatymo 37 straipsnio 1 dalį žemėtvarkos planavimo dokumentų sistemą sudaro specialiojo teritorijų planavimo žemėtvarkos dokumentai (žemėtvarkos schemos ir kaimo plėtros žemėtvarkos projektai) ir žemės valdos projektai. Be to, atkreiptinas dėmesys, kad su teikiamu projektu susijusio Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-1633) (toliau – projektas Nr. XIVP-1633) 2 straipsniu, keičiant kodekso 589 straipsnio 45 punktą, nustatoma, kad visą administracinių nusižengimų teiseną, kurią pagal kompetenciją vykdė Nacionalinės žemės tarnybos prie Aplinkos ministerijos pareigūnai nuo 2023 m. gegužės 1 d. vykdys Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos pareigūnai, įskaitant ir kodekso 364 straipsnį, kuris iš esmės nustato tapačias administracinių nusižengimų sudėtis, kaip ir Teritorijų planavimo įstatymo 42, 43 ir 44 straipsniuose nustatytų pažeidimų. Atsižvelgiant į tai ir siekiant įstatymų nuostatų suderinamumo, teikiamo projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 45 straipsnio nuostatos turėtų būti derinamos su projekto Nr. XIVP-1625 2 straipsnio 9 ir 12 dalimis keičiamo Žemės įstatymo 32 straipsnio 4 dalies 2 punkto bei 43 straipsnio 3 dalies nuostatomis, kurios nustato, kad nuo 2023 m. gegužės 1 d. valstybinę žemėtvarkos planavimo dokumentų priežiūrą atlieka tik viena institucija – Valstybinė teritorijų planavimo ir statybos inspekcija prie Aplinkos ministerijos, t. y., projektas pildytinas nuostatomis, nustatančiomis keičiamo įstatymo 45 straipsnio redakciją, kuri įsigaliotų 2023 m. gegužės 1 d., ir būtų suderinta su projekto Nr. XIVP-1625 nuostatomis.

2.    Po įstatymo projekto tekstu atskiroje eilutėje įrašytinas sakinys „Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą“.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]

M. Masteikienė, tel. (8 5) 239 6843, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]