AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS PAREIGŪNŲ DARBO UŽMOKESČIO ĮSTATYMO NR. VIII-1904 2 STRAIPSNIO IR PRIEDO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai:

Įstatymo projekto tikslas – papildyti ir suderinti įstatymus, nurodant valstybės pareigūno Totalitarinių režimų tyrimų centro (toliau – Centras) generalinio direktoriaus darbo užmokestį, atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro įstatymas dėstomas nauja redakcija (pagal naują dėstomą redakciją – Totalitarinių režimų tyrimų centras).

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

Įstatymą inicijuoja Paulė Kuzmickienė, Arvydas Anušauskas, Jurgita Šiugždinienė, Vytautas Juozapaitis.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami Įstatymo projekte aptariami teisiniai santykiai:

Keičiant Lietuvos Respublikos valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymą (nauja galiojanti redakcija nuo 2024-01-01) Centro direktoriui nebuvo nustatytas darbo užmokestis, todėl šiuo metu galioja užmokestis, pagal buvusią šio įstatymo redakciją.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

Priėmus Įstatymo projektą būtų užtikrintas teisingas Centro vadovo darbo užmokestis, atsižvelgiant į vykdomus Centro uždavinius ir funkcijas. Centras vykdo svarbias funkcijas, nustatytas Valstybės. Centro generalinis direktorius – valstybės pareigūnas, todėl pagal šį įstatymą jam turi būti nustatyta bazinis darbo užmokestis. Atsižvelgiant į tai, kad nuo Centro vadovo darbo užmokesčio priklauso ir visų Centro darbuotojų Darbo apmokėjimo politikoje nustatytas darbo užmokestis, Centro vadovai, reaguodami į valstybės ir visuomenės iškeltus poreikius, turės didesnes galimybes mobilizuoti Centro struktūrinius resursus.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimtų įstatymų pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

Neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

Kriminogeninei situacijai, korupcijai įstatymo priėmimas įtakos neturės.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

Verslo sąlygoms ir jo plėtrai įstatymo priėmimas įtakos neturės.

 

8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

Įstatymo projektas atitinka strateginio lygmens planavimo dokumentus.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

Priėmus įstatymą teisės aktų pakeisti nereikės.

 

10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymo projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

Įstatymo projektas atitinka Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo reikalavimus. Įstatymo projektas naujų sąvokų nenustato, todėl jų įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka nereikia.

 

11. Ar įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus.

 

12. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, – kas ir kada juos turėtų priimti:

Įstatymui įgyvendinti įgyvendinamųjų teisės aktų priimti nereikės.

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

Įstatymui įgyvendinti valstybės biudžeto asignavimų nereikės.

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

Įstatymo projekto rengimo metu specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiam projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą: „rezistencijos tyrimo centras“.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

Kitų pagrindimų ir paaiškinimų nėra.

 

 

 

Teikia Seimo nariai: