PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS RIBOJAMŲJŲ PRIEMONIŲ DĖL KARINĖS AGRESIJOS PRIEŠ UKRAINĄ NUSTATYMO ĮSTATYMO NR. XIV-1888 3, 4 IR 5 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3461 (2)

 

2024-04-23

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

 

1.

 

3

 

6

 

 

 

Argumentai:

Teikiamu projektu siūlomas teisinis reguliavimas pasekmes sukurs ne tik išimtinai Baltarusijos piliečių kontroliuojamiems juridiniams vienetams. Jis būtų taikomas ir tais atvejais, jei Lietuvoje juridinį asmenį įsteigusio investuotojo, kurio pagrindinio kapitalo kilmė gali būti kitų šalių, įskaitant transatlantinio aljanso ar kitas prioritetines eksporto ar investicijų pritraukimo šalis, bent vienas iš naudos gavėjų yra Baltarusijos pilietis, net jei jis neturi esminės sprendimų priėmimo teisės. Tad be bendro poveikio nepalankios investicinės, verslo reguliavimo aplinkos, toks teisinis reguliavimas darytų neigiamą poveikį investuotojams, kuriems svarbi galimybė įgyti nekilnojamąjį turtą įgyvendinant investicinį projektą, sprendžiant ar pasirinkti Lietuvą

 

Siūloma formuluotė iš esmės numato ribojimą juridiniams asmenims įsigyti turtą, kai bent vienas įmonės naudos gavėjas, juo esantis dėl turimų akcijų ar balsavimo teisių toje įmonėje tiesiogiai ar per kitą valdomą įmonę ar įmonių grupę, yra Baltarusijos pilietis. Taip pat šis reguliavimas būtų taikomas ir tais atvejais, kai naudos gavėjas neturi vertinamo juridinio asmens kontrolinio akcijų paketo ar galutinio sprendimų priėmimo teisių. Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalies 1 punkto a papunktyje minima „pakankama procentinė dalis“, kuri taikant šį teisės aktą gali būti interpretuojama įvairiai. Naudos gavėju – tiesioginiu savininku šio įstatymo kontekste gali būti laikomi ir asmenys, turintys 25 proc. ir vieną akciją, arba jei jo kontroliuojama įmonė ar kelios įmonės turi didesnę kaip 25 proc. vertinamos įmonės nuosavybę. Tad vertinant naudos gavėjų grandinę, įmonių grupės atveju būtų vertinami visi naudos gavėjai, įskaitant aukščiausioje grandyje esantį kontroliuojantį subjektą, ir draudimas būtų taikomas, jei nors vienas šioje naudos gavėjų grandinėje esantis subjektas būtų Baltarusijos pilietis.

 

Tikslinga išlaikyti galimybę ir toliau įsigyti nekilnojamąjį turtą bent toms įmonėms, kurios turi pasirašiusios investicijų sutartis pagal Investicijų įstatymą. Šiame kontekste pažymėtina, kad prieš sudarant investicijų sutartis yra vertinama investuotojo įmonių grupė, vadovai, valdybų nariai, akcininkai, galutiniai naudos gavėjai, siekiant išsiaiškinti, ar šie asmenys nėra sankcionuojamųjų sąrašuose.

Pasiūlymas:

Pakeisti 3 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:

„6. Sustabdoma Rusijos Federacijos ir Baltarusijos Respublikos piliečių, neturinčių leidimo laikinai ar nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, ir juridinių asmenų, kurių naudos gavėjai, kaip tai apibrėžiama Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje, yra Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos piliečiai, teisė įsigyti nuosavybės teise nekilnojamąjį turtą, esantį Lietuvos Respublikos teritorijoje. Ši ribojamoji priemonė netaikoma, kai Rusijos Federacijos ar Baltarusijos Respublikos pilietis nuosavybės teisę į nekilnojamąjį turtą įgyja paveldėjimo būdu.“

 

 

 

Teikia

 

 

Seimo nariai