LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJA

 

 

 


 

Pagal gavėjų sąrašą

 

 

 

DĖL PRIDĖTINĖS VERTĖS MOKESČIO ĮSTATYMO PAKEITIMO PROJEKTO

 

Lietuvos Respublikos finansų ministerija parengė ir teikia išvadoms gauti Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo Nr. IX-751 2, 13, 15, 28, 57, 58, 64, 71, 711, 72, 74, 75, 77, 78, 79, 80, 81, 83, 84, 85, 891, 92, 97, 98, 106, 117, 118 ir 121 straipsnių pakeitimo ir Įstatymo papildymo 712, 741 ir 883 straipsniais įstatymo projektą (toliau – Įstatymo projektas).

I. Sprendžiamos problemos

1. Nuo 2025 m. sausio 1 d. Europos Sąjungos (toliau – ES) valstybės narės nacionalinėje teisėje privalo įgyvendinti naujus apmokestinimo pridėtinės vertės mokesčiu (toliau – PVM) srityje priimtus ES teisės aktus.

2. Praktikoje kilusios problemos ir Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (toliau – ESTT) sprendimų įgyvendinimas.

II. Siūlomos priemonės

1. Į nacionalinę teisę perkelti ES teisės aktų nuostatas, kurias privaloma įgyvendinti nuo 2025 m. sausio 1 d.

2. Atlikti Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo nuostatų pakeitimus, padėsiančius išspręsti įvairias praktikoje kilusias problema ir įgyvendinančius ESTT sprendimus.

III. Priemonių kaštai

Padidinus registravimosi PVM mokėtojais ribą nuo 45 000 iki 55 000 eurų dėl padidėsiančio Lietuvos Respublikos apmokestinamųjų asmenų, pasinaudosiančių smulkiojo verslo schema Lietuvoje, skaičiaus metiniai valstybės biudžeto pajamų netekimai sudarytų apie 11,2 mln. eurų. Taip pat galimi valstybės biudžeto netekimai dėl kitų valstybių narių apmokestinamųjų asmenų pasinaudojimo smulkiojo verslo schema Lietuvoje (netekimai priklausys nuo to, kiek asmenų pasinaudos tokiomis galimybėmis).

IV. Nauda visuomenei

Sumažės smulkiajam verslui tenkanti administracinė našta, bus kuriama smulkiojo verslo augimui ir tarpvalstybinės prekybos plėtojimui palankesnė mokestinė aplinka, didės kitų valstybių narių apmokestinamųjų asmenų konkurencingumas Lietuvos rinkoje ir atitinkamai – Lietuvos Respublikos apmokestinamųjų asmenų konkurencingumas kitų valstybių narių rinkose.

Įstatymo projektas paskelbtas Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinės sistemos (TAIS) Projektų registravimo posistemėje.

Įstatymo projektas neprieštarauja Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programai, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2020 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“.

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Įstatymo projektu keičiama pastato (statinio) esminio pagerinimo sąvoka suderinta su Valstybine lietuvių kalbos komisija.

Įstatymo projektą parengė Finansų ministerijos Mokesčių politikos departamento (direktorė Jūratė Laurikėnaitė, tel. 239 0151) Netiesioginių mokesčių skyriaus (vedėja Rūta Pileckienė, tel. 219 9359) vyriausioji specialistė Giedrė Morkūnienė (tel. 239 0229).

PRIDEDAMA:

1.    Įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas, 33 lapai.

2.    Nutarimo projektas, 1 lapas.

3.    Įstatymo projekto aiškinamasis raštas, 10 lapų.

4.    Atitikties lentelės, 43 lapai.

 

 

Finansų viceministras                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G. Morkūnienė, tel. (8 5) 239 0229, el. p. giedre.morkuniene@finmin.lt


 

GAVĖJŲ SĄRAŠAS

 

  1. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija
  2. Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
  3. Lietuvos Respublikos kultūros ministerija
  4. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija
  5. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija
  6. Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija
  7. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija
  8. Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
  9. Muitinės departamentas prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
  10. Lietuvos bankas
  11. Asociacija „Investors Forum“ – [email protected]
  12. Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų asociacija – [email protected]
  13. Lietuvos verslo konfederacija ‑ [email protected]
  14. Lietuvos pramonininkų konfederacija – [email protected]
  15. Lietuvos smulkiojo ir vidutinio verslo taryba – [email protected]
  16. Lietuvos smulkiųjų verslininkų ir prekybininkų asociacija – [email protected]
  17. Lietuvos auditorių rūmai – [email protected]
  18. Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacija – [email protected]
  19. Lietuvos mokesčių mokėtojų asociacija – [email protected]
  20. Lietuvos darbdavių konfederacija – [email protected]
  21. Lietuvos prekybos įmonių asociacija ‑ [email protected]

22.  Lietuvos bankų asociacija ‑ [email protected]

23.  Lietuvos laisvosios rinkos institutas ‑ [email protected]