LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
ateities komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL Lietuvos Respublikos oficialiosios statistikos įstatymo Nr. I-270 pakeitimo įstatymo projekto Nr.
XIVP-1692(2)
2022-07-01 Nr. 122-P-21
Vilnius
1. Komiteto posėdyje
dalyvavo: Komiteto pirmininkas Raimundas Lopata,
komiteto pirmininko pavaduotojas Matas Maldeikis, komiteto nariai: Kristijonas
Bartoševičius, Valdemaras Valkiūnas, Kęstutis Vilkauskas; prisijungę
elektroninių ryšių priemonėmis (MS Teams)): Zigmantas Balčytis,
Rasa Budbergytė, Paulė Kuzmickienė, Andrius Navickas, Monika Ošmianskienė,
Viktoras Pranckietis.
Komiteto biuras: biuro
vedėja Kosma Gulbinskienė, patarėjai: Arūnas Augustinaitis, Miglė Kadonova,
Ieva Lavišienė, Erika Tauraitė-Kavai,
Giedrius Viliūnas, padėjėja Giedrė Mickienė.
Kviestieji asmenys (prisijungę elektroninių ryšių priemonėmis (MS Teams)): Lietuvos banko atstovai: Duomenų ir statistikos departamento Duomenų ir statistikos platinimo skyriaus vadovė Asta Žilienė, Strategijos ir valdysenos departamento Teisės skyriaus vyriausiasis teisininkas Laurynas Žižys.
Dalyviai (posėdžių
salėje): Seimo nario Raimundo Lopatos patarėja Auksė Petruškevičiūtė; Seimo
nario Kristijono Bartoševičiaus patarėja
Rugilė Smoliakaitė; prisijungę elektroninių ryšių priemonėmis (MS Teams)):
Seimo narės Rasos Budbergytės patarėja Jūratė Zabielaitė; Seimo nario
Andriaus Navicko patarėja Jovita Morkūnaitė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 2 |
11 |
|
1. Siekiant teisinio aiškumo, nauja redakcija dėstomo Oficialiosios statistikos ir valstybės duomenų valdysenos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 11 dalyje reikėtų plačiau atskleisti formuluotės „žemiausio detalumo lygmens duomenys“ turinį, nes tokia sąvoka nei keičiamame įstatyme, nei kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose nėra vartojama. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 2 straipsnio 11 dalį ir ją išdėstyti taip: „11. Pirminiai duomenys – pradiniai neapdoroti
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23 |
(1) 2 |
15 |
|
2. Atkreipiame dėmesį, kad teisės aktų nuostatos turėtų būti dėstomos norminiu, o ne pavyzdiniu būdu. Atsižvelgus į tai, siūlytina keičiamo įstatymo 2 straipsnio 15 dalyje atsisakyti nuostatos dalies dėstymo skliaustuose. Pritarus šiai pastabai, atitinkamai tikslintinos ir keičiamo įstatymo 12 straipsnio 3 dalies 6 punkto ir keičiamo įstatymo 15 straipsnio 4 dalies nuostatos. |
Nepritarti |
Argumentai: Pažymėtina, kad dėstymas skliaustuose neprieštarauja Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijoms, patvirtintoms Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 ,,Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo.“ Manytina, kad tikslinga palikti nuostatų dėstymą skliaustuose, siekiant detalesnio normos išaiškinimo.
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1)2 |
21, 22 |
|
3 Atsižvelgiant į tai, kad sąvokas apibrėžiančiame įstatymo straipsnyje turi būti vengiama trumpinių įvedimo, o taip pat į tai, kad keičiamo įstatymo 2 straipsnio 22 dalyje pateikiama sąvokos apibrėžtis yra tautologinio pobūdžio, šią dalį siūlome dėstyti taip: „Valstybės duomenys – šio įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje nustatytais tikslais Valstybės duomenų valdysenos informacinėje sistemoje ir Valstybės duomenų valdymo platformoje kaupiamos pirminių duomenų, administracinių duomenų kopijos, informacija, dokumentai ir (arba) jų kopijos ir kiti duomenys, išskyrus statistinius duomenis“. Jeigu būtų atsižvelgta į šią pastabą, minėta dalis turėtų būti dėstoma kaip 2 straipsnio 21 dalis (pagal sąvokų abėcėlinę tvarką).
|
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 2 straipsnio 22 dalį ir ją išdėstyti taip: „ Ir šio straipsnio 21 dalį laikyti 22 dalimi. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 2 |
23 |
|
4. Atkreipiame dėmesį, kad vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 112 punktu, jei teisės akto, institucijos ir pan. pavadinimas, prasidedantis žodžiais „Lietuvos Respublikos“, minimas ne kartą, pirmą kartą parašius visą pavadinimą, toliau jis gali būti rašomas be žodžių „Lietuvos Respublikos“. Atsižvelgiant į tai, siūlytina keičiamo įstatymo 2 straipsnio 23 dalyje prieš žodžius „Vyriausybės nutarimais“ atsisakyti žodžių „Lietuvos Respublikos“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 2 straipsnio 23 dalį ir ją išdėstyti taip: „23. Valstybės duomenų
valdysenos programa – Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos
įstatymais, |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 4 |
1 |
|
5. Keičiamo įstatymo 4 straipsnio pavadinime nurodoma, kad šis straipsnis reglamentuoja valstybės duomenų valdysenos principus, tuo tarpu šio straipsnio 1 dalyje iki dvitaškio nustatyta, kad šiais principais grindžiamas valstybės duomenų valdysena, valdymas ir tvarkymas. Atkreiptinas dėmesys, kad sąvoka „valstybės duomenų valdysena“ būtent ir suponuoja šių duomenų valdymą bei tvarkymą, todėl siūloma formuluotė, mūsų nuomone, yra perteklinė. Jeigu, vis dėlto, sąvoka „valstybės duomenų valdysena“ savo turiniu skiriasi nuo valstybės duomenų valdymo ir tvarkymo, tai keičiamame įstatyme reikėtų aiškiai atskleisti (be to, tokiu atveju reikėtų ir suderinti straipsnio pavadinimą su šio straipsnio 1 dalimi). |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 4 straipsnio 1 dalį ir išdėstyti ją taip: „1. Valstybės
duomenų valdysena |
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 5 |
1 |
|
6. Atsižvelgiant į tai, kad Valstybės duomenų valdysenos informacinė sistema jau yra įsteigta, keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalyje nėra jokio poreikio ir tikslo nurodyti šią informacinę sistemą įsteigusį subjektą. Vietoj to, tikslingiau nurodyti, kad Valstybės duomenų agentūra yra šios informacinės sistemos valdytoja ir tvarkytoja. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 5 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: ,,1. Valstybės
duomenų agentūra yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaiga, dalyvaujanti
formuojant valstybės politiką finansų ministrui pavestose oficialiosios
statistikos valdymo srityje, įgyvendinanti šią politiką ir koordinuojanti
oficialiosios statistikos rengimą pagal Oficialiosios statistikos programos I
dalies nuostatas bei valstybės duomenų valdysenos srityje, įgyvendinanti šią
politiką ir koordinuojanti valstybės duomenų tvarkymą pagal Valstybės duomenų
valdysenos programą. Valstybės duomenų agentūra yra Valstybės duomenų
valdysenos informacinės sistemos, skirtos šio įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje
nustatytiems tikslams įgyvendinti, |
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23 Nr.
|
(1) 5 |
2 |
1 |
7. Keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 1 punkte vietoj žodžių „Lietuvos Respublikos finansų ministerijai“ įrašytini žodžiai „finansų ministrui“ |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1) rengia ir
teikia
|
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 5 |
2 |
2 |
8. Siekiant teisinio aiškumo, galbūt tikslinga keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 2 punkte nustatyti, kad Valstybės duomenų agentūra teikia išvadas ne dėl kitų oficialiąją statistiką tvarkančių įstaigų parengtų statistinių tyrimų statistinių formuliarų, statistinių rodiklių sąrašų ir metodikų (nes nebūtų aiškus tokios išvados teikimo tikslas apskritai), o būtent dėl šių statistinių formuliarų, statistinių rodiklių sąrašų ir metodikų projektų, t. y. būtų aišku, kad šie dokumentai, prieš juos oficialiai tvirtinant, derinami su Valstybės duomenų agentūra. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti taip: „2) atlieka statistinius tyrimus, teikia išvadas dėl kitų oficialiąją statistiką tvarkančių įstaigų parengtų statistinių tyrimų, vykdomų pagal Oficialiosios statistikos programos I dalies nuostatas, statistinių formuliarų, statistinių rodiklių sąrašų ir metodikų projektų;“
|
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 7, (1) 8 |
2, 2 |
|
9. Siekiant teisinio aiškumo, keičiamo įstatymo 7 straipsnio 2 dalį bei 8 straipsnio 2 dalį siūlome papildyti nurodant, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė tvirtina ne tik šių patariamųjų institucijų institucinę sudėtį, tačiau ir jų nuostatus. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: ,,2. Statistikos kolegiją sudaro deleguoti Lietuvos banko, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, naudojančių ir (arba) tvarkančių oficialiąją statistiką, aukštųjų mokyklų, mokslinių tyrimų institutų, asociacijų, respondentų, visuomenės informavimo priemonių ir kitų suinteresuotų institucijų atstovai. Statistikos kolegijos institucinę sudėtį ir nuostatus tvirtina Vyriausybė.“
Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo Projekto 8 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: ,,2. Valstybės duomenų valdymo kolegiją sudaro registrų, informacinių sistemų valdytojų, tvarkytojų vadovai arba jų įgalioti asmenys ir valstybės duomenų vartotojų, aukštųjų mokyklų, mokslinių tyrimų institutų, privataus sektoriaus ir kitų suinteresuotų institucijų atstovai. Prireikus Valstybės duomenų valdymo kolegija gali pasitelkti ekspertus. Valstybės duomenų valdymo kolegijos institucinę sudėtį ir nuostatus tvirtina Vyriausybė.“ |
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 10 |
4, 8 |
|
10. Keičiamo įstatymo 10 straipsnio 4 dalyje yra vartojama sąvoka ,,duomenų subjektas“, kuri nėra apibrėžiama. Pažymime, jog nuo sąvokų turinio gali priklausyti tam tikrų asmenų teisių ir pareigų apimtis, todėl šių sąvokų turinys turi būti aiškus iš įstatymo teksto ir negali būti reguliuojamas poįstatyminiais teisės aktais. Todėl minėtos sąvokos įstatyme turi būti aiškiai apibrėžtos. Kitu atveju projekte gali būti pateikta nuoroda į kitus įstatymus, kuriuose šios sąvokos yra apibrėžtos, nurodant, jog jos suprantamos, kaip tai nustatyta nurodytuose įstatymuose. Analogiško turinio pastaba teiktina ir dėl keičiamo įstatymo 10 straipsnio 8 dalyje vartojamos sąvokos ,,duomenų apsaugos pareigūnas“, kuri taip pat nėra apibrėžiama projekto nuostatose. |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Projekte minimos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente (ES) 2016/679, Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (2 straipsnio 25 dalis). Manytina, kad Projekte minimas sąvokas papildomai apibrėžti netikslinga. Taip pat pažymėtina, kad Projektas sąvokų aspektu nėra skirtas detalizuoti Reglamento (ES) 2016/679 bei LR asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo. Pritartina, kad tikslinga patikslinti projekto 10 straipsnio 8 dalį, siekiant tiksliau apibrėžti duomenų apsaugos pareigūno statusą.
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 10 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: ,,8. Oficialiąją statistiką tvarkančios įstaigos dėl šio straipsnio 4 dalyje nurodytų duomenų subjektų teisių netaikymo konkrečiu atveju turi gauti oficialiąją statistiką tvarkančios įstaigos duomenų apsaugos pareigūno vertinimą ir nuomonę.“ |
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 10 |
10 |
|
11. Svarstytina, ar keičiamo įstatymo 10 straipsnio 10 dalyje nereikėtų apibrėžti bent minimalių reikalavimų stebėjimo periodiškumui, t. y. nustatyti laikotarpį, kuriam praėjus oficialią statistiką tvarkanti įstaiga privalėtų peržiūrėti, ar neišnyko duomenų subjektų teisių netaikymo priežastys. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 10 straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip: „10. Oficialiąją statistiką tvarkanti įstaiga turi |
12. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 18 |
2 |
1 |
12. Siekiant suvienodinti keičiamame įstatyme vartojamus terminus, siūlytina keičiamo įstatymo 18 straipsnio 2 dalies 1 punkte po žodžių „Europos Sąjungos teisės aktais arba“, įrašyti žodžius „Lietuvos Respublikos“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 18 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: straipsnio: „1) Oficialiosios statistikos programai įgyvendinti teisės aktų, reglamentuojančių oficialiosios statistikos tvarkymą, nustatyta tvarka neatlygintinai teikti teisingus, išsamius statistinius duomenis ir tokius duomenis, pagal kuriuos galimas tiesioginis atpažinimas ar netiesioginis atpažinimas, taip pat elektroninių sandorių ar kitus įrašus, mobiliojo ryšio duomenis, kintamuosius duomenis ar kitus privačių juridinių asmenų kaupiamus ir tvarkomus duomenis, įskaitant asmens duomenis, tarp jų ir specialių kategorijų duomenis. Respondentai fiziniai asmenys Oficialiosios statistikos programai įgyvendinti privalo teikti statistinius duomenis ir tokius duomenis, pagal kuriuos galimas tiesioginis atpažinimas ar netiesioginis atpažinimas, jeigu taip nustatyta Europos Sąjungos teisės aktais arba Lietuvos Respublikos įstatymais;“ |
13. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 20 |
5 |
|
13. Keičiamo įstatymo 20 straipsnio į dalyje po žodžių „Šio įstatymo 21 straipsnio 1 dalies 10 punkte“ žodis „nustatytiems“, keistinas žodžiu „nustatytam“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 20 straipsnio 5 dalį ją išdėstyti taip: „5. Šio
įstatymo 21 straipsnio 1 dalies 3, 5, 8 ir 9 punktuose nustatytiems tikslams
valstybės duomenys teikiami tik taip, kad nebūtų galima tiesiogiai nustatyti
duomenų subjekto tapatybės. Šio įstatymo 21 straipsnio 1 dalies 3, 5, 8 ir 9
punktuose nustatytiems tikslams valstybės duomenys, iš kurių galima
netiesiogiai nustatyti duomenų subjekto tapatybę, teikiami tik kai būtina
šiems tikslams pasiekti. Šio įstatymo 21 straipsnio 1 dalies 10 punkte |
14. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 21 |
4 |
|
14. Keičiamo įstatymo 21 straipsnio 4 dalyje reikėtų patikslinti, ar registrų, informacinių sistemų valdytojai ir (ar) tvarkytojai privalo sudaryti sąlygas Valstybės duomenų agentūrai gauti į Valstybės duomenų valdysenos informacinę sistemą šiam tikslui reikalingus institucijų, registrų, informacinių sistemų duomenis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių duomenų gavimo užklausos, ar, vis dėlto, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių duomenų įrašymo į atitinkamus registrus ir informacines sistemas. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 21 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Ekstremaliųjų situacijų ir įvykių, nepaprastosios
padėties ir krizių operatyvaus valdymo tikslams valstybės duomenys valdomi,
tvarkomi ir teikiami Vyriausybės, Valstybės duomenų agentūros ar
ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo sprendimu |
15. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 22 |
2 |
1 |
15. Siekiant aiškumo keičiamo įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 1 punkte numatytas 30 dienų terminas turėtų būti sietinas su kalendorinėmis arba darbo dienomis. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 22 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip: „1) neatlygintinai ir per Valstybės duomenų agentūros nustatytą ne ilgesnį nei 30 kalendorinių dienų terminą pradėti teikti jos prašomus pirminių duomenų, administracinių duomenų kopijas, informaciją, dokumentus ir (arba) jų kopijas ir kitus duomenis Valstybės duomenų agentūros funkcijoms atlikti ir šio įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje nustatytiems tikslams pasiekti;“ |
16. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 25 |
3 |
|
16. Keičiamo 25 straipsnio 3 dalis tikslintina, nurodant, kad Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis finansuojama ne pati Valstybės duomenų valdymo platforma, o šios platformos administravimas. |
Nepritarti |
Argumentai: Platformos administravimo papildomai finansuoti nereikia, tai bus daroma iš pačios Valstybės duomenų agentūros asignavimų. Kadangi platforma yra jau egzistuojantis rinkoje produktas, kurio pagrindu konstruojama valstybės duomenų valdysena, šia nuostata siekiama užtikrinti tvarų finansavimą šio produkto tęstinumui. Gali keistis pats produktas, jo licencijavimo ar kiti įsigijimo ir naudojimo aspektai, tačiau turi išlikti tvaraus finansavimo principas, nes jo nesant kyla rizika oficialiosios statistikos ir valstybės duomenų valdysenos veiklos tęstinumui. |
17. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 25 |
4 |
|
17. Keičiamo 25 straipsnio 4 dalyje vietoj žodžių „agentūra“ įrašytini žodžiai „agentūros direktorius“. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 25 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip: „4. Valstybės
duomenų valdymo platformos veikimo, naudojimo sąlygas ir tvarką nustato
Valstybės duomenų |
18. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
(1) 26 (1) 27 |
1 1 |
|
18. Atkreipiame dėmesį, jog Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo 3 straipsnio 6 dalyje pateiktas principas „Būtina žinoti“ ir jo reikšmė, todėl, atsižvelgiant į tai, reikėtų keičiamo įstatymo 26 straipsnio 1 dalyje ir 27 straipsnio 1 dalyje minimą principą rašyti iš didžiosios raidės bei svarstytina ar neturėtų būti pateikta nuoroda į minėtą įstatymą, nes keičiamame įstatyme principo “Būtina žinoti” reikšmė nėra paaiškinta. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 26 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Oficialiąją
statistiką tvarkančios įstaigos privalo imtis organizacinių ir techninių
priemonių, užtikrinančių statistinių duomenų ir statistinės informacijos
apsaugą, diegti informacines technologijas, užkertančias kelią atsitiktiniam
ar neteisėtam jų sunaikinimui, praradimui, pakeitimui, atskleidimui, kitokiam
neteisėtam jų tvarkymui, įskaitant duomenų šifravimą, principo „
Pakeisti įstatymo projekto 1 straipsniu nauja redakcija dėstomo įstatymo 27 straipsnio 1 dalis dalį ir ją išdėstyti taip: 27 straipsnio 1 dalis: „1. Valstybės
duomenų agentūra privalo imtis organizacinių ir techninių priemonių,
užtikrinančių valstybės duomenų apsaugą, diegti informacines technologijas,
užkertančias kelią atsitiktiniam ar neteisėtam jų sunaikinimui, praradimui,
pakeitimui, atskleidimui, kitokiam neteisėtam jų tvarkymui, įskaitant duomenų
šifravimą, principo „ |
19. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-05-23
|
2 |
2 |
|
19. Projekto priedo 2 straipsnio 2 dalyje pavedimas priimti reikalingus poįstatyminius teisės aktus turėtų būti įtvirtintas Lietuvos statistikos departamento direktoriui, kaip šios įstaigos vadovui. |
Pritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Lietuvos
Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija ir Lietuvos statistikos departament |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Ekonomikos komitetas, 2022-06-08 |
|
|
|
* |
Pritarti įstatymo projektui ir siūlyti pagrindiniam Ateities komitetui tobulinti įstatymo projektą, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir Komiteto pasiūlymus, kuriems Komitetas pritarė. |
Pritarti |
|
2. |
Ekonomikos komitetas, 2022-06-08 |
1(2) |
11 |
|
|
Argumentai: Pritariame, Seimo Teisės departamento nuomonei, kad „žemiausio detalumo lygmens duomenys“ turinys nėra aiškus. Manome, kad kalbama apie pradinius originalius įvesties duomenis, kurių neįvedus negalima laikyti, kad veiksmas, įvykis, faktas yra atitinkamai užfiksuotas, užregistruotas, įrašytas ir kuriuos apdorojus, gaunama reikalinga informacija. Pasiūlymas: Siūlome 2 straipsnio 11 dalį išdėstyti taip: „11. Pirminiai duomenys –
pradiniai neapdoroti |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymą prie Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabos Nr. 1. |
3. |
Ekonomikos komitetas, 2022-06-08 |
1(10) |
10 |
|
|
Argumentai: Atsiradus priežasčiai(-tims) dėl kurios(-ių) taikomas apribojimas, toks apribojimas turi būti panaikinamas iš karto, kai tik nebėra tam priežasties(-čių) ir periodinė peržiūra čia neturėtų būti taikoma. Priežastys dėl kurių taikomi apribojimai, turi būti stebimos pastoviai. Taikant informacinių technologijų priemones tai labai lengvai įgyvendinama.
Komiteto pasiūlymas: 10 straipsnio 10 dalį išdėstyti taip: „10. Oficialiąją statistiką
tvarkanti įstaiga turi |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymą prie Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabos Nr. 11. |
4. |
Ekonomikos komitetas, 2022-06-08 |
1(21) |
4 |
|
|
Komiteto pasiūlymas: Keičiamo įstatymo 21 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip: „4. Ekstremaliųjų situacijų ir
įvykių, nepaprastosios padėties ir krizių operatyvaus valdymo tikslams
valstybės duomenys valdomi, tvarkomi ir teikiami Vyriausybės, Valstybės
duomenų agentūros ar ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo sprendimu |
Pritarti |
Žr. Komiteto pasiūlymą prie Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabos Nr. 14. |
5. |
Ekonomikos komitetas, 2022-06-08 |
1(2)
|
12 |
|
N |
Argumentai: Pritariant Seimo teisės departamento pastabai, kad principas „būtina žinoti“ turi būti apibrėžtas siūloma keičiamą įstatymo projektą papildyti atitinkamą sąvoka.
Komiteto pasiūlymas: Papildyti keičiamo įstatymo 2 straipsnį nauja dalimi ir išdėstyti ją taip: „12. Principas „būtina žinoti“ – prieigos prie duomenų principas, reiškiantis, kad prieigos teisė prie duomenų gali būti suteikta tik atitinkamą leidimą dirbti ar susipažinti su šiais duomenimis turintiems asmenims.“ Buvusias keičiamo įstatymo 2 straipsnio 12-25 dalis laikyti atitinkamai 13-26 dalimis.
|
Nepritarti |
Argumentai: Siekiant teisės aktų normų nuoseklumo, manytina, kad yra netikslinga kurti naują principo „Būtina žinoti“ apibrėžtį, kai ši sąvoka jau yra aprašyta Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme. Siūlytina atsižvelgti į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą ir nauja redakcija dėstomo įstatymo 26 straipsnio 1 dalyje ir 27 straipsnio 1 dalyje daryti nuorodą į Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymą.
Žr. Komiteto pasiūlymą prie Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabos Nr. 18. |
6. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2022-06-08 |
|
|
|
* |
Iš esmės pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP-1692 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas. |
Pritarti |
|
7. |
Biudžeto ir finansų komitetas, 2022-06-28 |
|
|
|
* |
Pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP-1692 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas. |
Pritarti |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIVP-1692(2) ir komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai: nėra.
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: R. Lopata.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIVP-1692(2).
Komiteto pirmininkas (Parašas) Raimundas Lopata
Ateities komiteto biuro patarėja Miglė Kadonova, tel. 861223426