LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTATYMO NR. X-493 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2023-11-08 Nr. XIVP-2812(3)

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsniu keičiamo Socialinių paslaugų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 14 straipsnio 5 dalyje nustatoma savivaldybės administracijos kompetencija, tačiau iš šios dalies 7 punkto formuluotės darytina išvada, kad šiame punkte yra įtvirtinta ne tik savivaldybės administracijos, bet ir socialinių paslaugų įstaigų, sudariusių sutartis dėl duomenų teikimo Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje, kompetencija. Atsižvelgiant į tai teisės požiūriu būtų tiksliau šiame punkte nustatytą taisyklę dėstyti atskiroje dalyje.

2.    Atsižvelgiant į tai, kad Seime yra svarstomas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo Nr. XIII-198 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3187, kuriuo nustatomi nauji biudžetinės įstaigos vadovo veiklos vertinimo kriterijai (viršijanti lūkesčius, atitinkanti lūkesčius, iš dalies atitinkanti lūkesčius, neatitinkanti lūkesčių), siūlytume tikslinti keičiamo įstatymo 22 straipsnio 3 dalį ir vietoj žodžių „buvo įvertinta gerai ir (arba) labai gerai“ įrašyti žodžius „buvo įvertinta kaip viršijanti lūkesčius arba atitinkanti lūkesčius (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – labai gerai arba gerai)“.

3.    Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 38 straipsnyje reglamentuojami mokėjimo už specialiąsias socialines paslaugas dydžiai. Pastebėtina, kad iš projektu siūlomo teisinio reguliavimo nėra aiškus keičiamo įstatymo 38 straipsnio 4 ir 5 dalies santykis, t. y. manytina, kad keičiamo įstatymo 38 straipsnio 5 dalis apima šio straipsnio 4 dalies nuostatas. Atsižvelgiant į tai, projekto nuostatos turėtų būti atitinkamai tikslintinos, atsisakant keičiamo įstatymo 38 straipsnio 4 dalies, tikslinant šio straipsnio dalių numeraciją ir keičiamo įstatymo 38 straipsnio 6 dalyje pateikiamą nuorodą.

4.    Projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 5 ir 15 punktuose reikėtų tikslinti vartojamas formuluotes atsižvelgiant į Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo redakcijoje, įsigaliosiančioje 2024 m. sausio 1 d., Seime užregistruotame Socialinio draudimo pensijų įstatymo Nr. I-549 1, 2, 5, 6, 10, 13, 20, 23, 35, 36, 38, 39, 40, 41, 58, 59 straipsnių, III skyriaus ir Įstatymo 3 ir 6 priedų pakeitimo įstatymo projekte (Nr. XIVP-3193) ir Nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialinio draudimo įstatymo Nr. VIII-1509 3, 11, 14, 15, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ir 27 straipsnių pakeitimo įstatymo projekte (Nr. XIVP-3195), kurių įsigaliojimas taip pat numatomas 2024 m. sausio  1 d., vartojamas formuluotes, t. y. keičiamo įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 5 punkte reikėtų patikslinti nurodytas pensijų rūšis, o keičiamo įstatymo 39 straipsnio 1 dalies 15 punkte patikslinti kompensacijų ir išmokų rūšis.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

M. Masteikienė, tel. +370 5 209 6843, el. p. [email protected]

J. Raškauskaitė, tel. +370 5 209 6842, el. p. [email protected]

I. Šambaraitė, tel. +370 5 209 6850, el. p. [email protected]