PASIŪLYMAS
|
|
LIETUVOS RESPUBLIKOS
vietos savivaldos įstatymo nr. i-533
3,9,13,14,15,16,19,20 ir 31 straipsnių pakeitimo
įstatymo projekto xiiip-1924
2018 m. balandžio 23 d.
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1
|
4
|
|
|
Argumentai: Pasiūlymu siūloma keisti 3 straipsnio aspektus: 1) Siekiama aiškiai nurodyti, kaip yra skiriamas Kontrolės komiteto pirmininkas – siūloma, kad savivaldybės tarybos opozicijos atstovai savo balsų dauguma pirmiausiai išsirinktų bendrą kandidatą į Kontrolės komiteto pirmininkus. Taip kandidatu į Kontrolės komiteto pirmininkus taps didžiausią opozicijos pasitikėjimą turintis atstovas. 2) Nuostata, kad tą pačią kandidatūrą galima siūlyti tik du kartus yra ydinga, kadangi taip opozicija gali atsirinkinėti sau priimtinus kandidatus. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas Druskininkų savivaldybei (pareiškėjui) dar 2015 m. savo nutartimi konstatavo: „Tai, jog opozicija siūlė savo kandidatūras, o pareiškėjas, kreipdamasis į teismą, prašo įpareigoti ne apskirtai teikti kandidatūras į Kontrolės komitetą ir Etikos komisiją, bet teikti jas tam tikru būdu (ne daugiau nei du kartus), nors ir fakultatyviai, tačiau tik patvirtina teisėjų kolegijos pirmiau išsakytą teiginį, jog teismui įpareigojus atsakovus teikti kandidatūras tam tikru būdu, būtų daroma intervencija į išimtinai politinį procesą, tokiu būdu paneigiant laisvo mandato principą ir sukuriant teisinėje valstybėje neleistiną situaciją, kuomet atstovaujamąja demokratija grindžiamos (Konstitucijos 119 str. Vietos savivaldos įstatymo 4 str. 1 d.) savivaldybės tarybos dauguma iš savivaldybės tarybos struktūrinių dalinių turėtų galimybę teisminiu, o ne politinio konsensuso paieškų (politiniais svertais) grindžiamu, keliu eliminuoti jai neparankius opozicijos kandidatus.“ Tą patį 2018 m. savo nutarimu dar kartą patvirtino Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas: „nuostata „tą pačią kandidatūrą galima siūlyti du kartus“ taip pat prieštarauja Vietos savivaldos įstatymo 4 straipsnio 6 punkte įtvirtintam teisėtumo principui“, „nepagrįstai įtvirtina tokį apribojimą, kurio nėra numatyta įstatyme, taip nepagrįstai apribojama tarybos narių teisė siūlyti kandidatus į komisijas, inter alia Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją“. Siekiant, kad valdančioji dauguma neatsirinkinėtų patogaus kandidato iš skirtingų opozicijos frakcijų, pasiūlyme numatomas 2 mėnesių terminas per kurį savivaldybių tarybos turi priimti sprendimą dėl pirmininkų skyrimo, siekiant išvengti atvejų, kai yra piktybiškai netvirtinamos pirmininkų kandidatūros. Jeigu savivaldybės taryba nepatvirtina opozicijos teikto kandidato per 2 mėnesius, pirmininku tampa opozicijos siūlytas kandidatas. 3) Siekiant nuobaudos adekvatumo, siūloma, kad Kontrolės komiteto pirmininkas negalėtų būti skiriamas ir mero siūlymu prieš terminą netektų savo įgaliojimų tik, jeigu būtų pripažintas šiurkščiai pažeidęs Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Pasiūlymas: Siūlau pakeisti įstatymo projekto 4 straipsnį ir išdėstyti jį taip: 4 straipsnis. 14 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 14 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: „3. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir
jų pavaduotojus mero siūlymu skiria komitetai.
|
2 |
4 |
|
|
Argumentai: Taikant analogiškus argumentus, siūloma, kad Kontrolės komiteto veiklos programa būtų tvirtinama savivaldybės tarybos per 2 mėnesius nuo pateikimo. Nepatvirtinus per šį laikotarpį, veiklos programa įsigaliotų automatiškai. Pasiūlymas: Siūlau papildyti įstatymo projekto 4 straipsnį 2 dalimi ir ją išdėstyti taip: 2. Pakeisti 14 straipsnio 4 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip: „8)
dirba pagal Kontrolės komiteto teikimu savivaldybės tarybos
patvirtintą veiklos programą 3. Papildyti 14 straipsnio 4 dalį nauju 9 punktu ir ją išdėstyti taip: „9) kiekvienų metų pradžioje už savo veiklą atsiskaito savivaldybės tarybai reglamento nustatyta tvarka;“ 4. Buvusį 14 straipsnio 4 dalies 9 punktą laikyti 10 punktu. |
3 |
5 |
|
|
Argumentai: Taikant aukščiau išvardintus argumentus, siūloma taikyti analogiškas nuostatas ir skiriant Etikos ir Antikorupcijos komisijų pirmininkus. Pasiūlymas: Siūlau pakeisti įstatymo projekto 5 straipsnį ir išdėstyti jį taip: 5 straipsnis. 15 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 15 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1.Savivaldybės
taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Etikos komisiją ir Antikorupcijos
komisiją. |
Teikia: Seimo narė: JurhgiJ Gintarė Skaistė